Skocz do zawartości
IGNORED

SZEROKOPASMOWY projekt SONIDO - prośba o radę


Wuelem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cybant

(Konto usunięte)

Ja byłbym za tym, aby ewentualnie elektroniką podciągnąć górę (np. zgłośnić i kilka decybeli) niż dostawiać jakiś głośnik.

Raczej się to nie uda ....jak to zrobić?

Pomiar Sonido SFR175A poniżej.

Wyraźnie widać że góra kończy się przy 12 KHz .

 

 

 

Nie do końca. Przy falach tak krótkich jak 7khz i wyżej - na nic zdaje się idealne zgranie w fazie skoro gdy tylko twoja głowa poruszy się minimalnie w dół czy górę faza się rozjeżdża. Co nie zmienia faktu, że dobrze dobrany na słuch supertweeter potrafi bardzo fajnie doświetlić dźwięk nie psując sceny (zaleta wysokiego cięcia)

Można , ale znaczej lepiej zrobić to po pomiarach.

post-27208-0-12128700-1417460741_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Jak w tych kolumnach jest z basem?

 

- nie widzę, aby labirynt w środku rozszerzał się ku wylotowi (jak tuba).

- ciśnienie się tu nie spręża (duża komora) zamim wejdzie do tuby.

- duża załamań powoduje zwolnienie przepływu powietrza i pewnie podbarwienia.

 

Czyli mam pyanie: jaka jest teoria (z grubsza) do tego rodzaju obudowy, że gra dobrze cały zakres - ze szczególnym uwzględnieniem basu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szukasz supertweetera to mi po głowie chodzi ESS Heil AMT :)

 

Ale z racji swojej budowy tj. mocowania "od spodu" do nastawienia na obudowę i przeznaczenia do pracy w układzie dipolowym trudno byłoby go dostawić do fullrange'a.

Co nie zmienia faktu, że Heil AMT to dobry głośnik. Znajomy słuchał go w oryginalnych kolumnach ESS, gdzie AMT gra razem z wooferem 8" i membraną bierną. Grało to ponoć całkiem zacnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- nie widzę, aby labirynt w środku rozszerzał się ku wylotowi (jak tuba).

 

Bo to nie jest tuba tylko linia transmisyjna.

 

- ciśnienie się tu nie spręża (duża komora) zamim wejdzie do tuby.

 

tu nie ma komory

 

- duża załamań powoduje zwolnienie przepływu powietrza i pewnie podbarwienia.

 

Bzdury.

 

Ogolnie mowiac ta obudowa przypomina mi labirynt Rogozhin'a. On tez w zasadzie stosuje Sonido w swoich konstrukcjach,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brawo melo V8

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość cybant

(Konto usunięte)

 

 

Ale z racji swojej budowy tj. mocowania "od spodu" do nastawienia na obudowę i przeznaczenia do pracy w układzie dipolowym trudno byłoby go dostawić do fullrange'a.

Co nie zmienia faktu, że Heil AMT to dobry głośnik. Znajomy słuchał go w oryginalnych kolumnach ESS, gdzie AMT gra razem z wooferem 8" i membraną bierną. Grało to ponoć całkiem zacnie.

Chyba , że będzie to Sonido w Dipolu;)

Gdybym rozbił raz jeszcze głośniki , użyłbym właśnie Heila, choć podobno są duże problemy z powtarzalnością tych głośników.

 

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> meloV8

 

W takim razie strojenie jest na określoną dolną częstotliwość. Tylko jaki to ma sens, gdy Sonido przenosi prawdziwie co najwyżej do 55 Hz. To oznaczenie SFR-200 sugeruje 20 cm średnicy, gdy tymczasem sama membrana ma 13,5 cm - i to licząc z zawieszeniem (które zawsze niekorzystnie wpływa na dźwięk). Jak z tych ok. 12,5 cm uzyskać naturalnie dynamiczny bas?

 

Nie słyszałem tej kolumny, to i niczego nie przesądzam, ale z tego co czytałem, ro w takim równoległym tunelu fale stojące mają tendencję do powstawania, a jeszcze te zagięcia, które wykluczają możliwość zrobienia jakichkolwiek obliczeń. jeśli to sprawdzony na słuch gotowy projekt, to ok., ale jeśli ktoś chciałby to powtórzyć po swojemu, to wtedy ryzyko niepowodzenia dźwiękowego jest bardzo duże. Ale fajnie, że taki przykład tutaj zosta pokazany.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie strojenie jest na określoną dolną częstotliwość.

Tak jak, w kazdym innym ukladzie rezonansowym czy tubie.

 

Tylko jaki to ma sens, gdy Sonido przenosi prawdziwie co najwyżej do 55 Hz. To oznaczenie SFR-200 sugeruje 20 cm średnicy, gdy tymczasem sama membrana ma 13,5 cm - i to licząc z zawieszeniem (które zawsze niekorzystnie wpływa na dźwięk). Jak z tych ok. 12,5 cm uzyskać naturalnie dynamiczny bas?

 

A jaki jest sens stosowania do malutkich 8-10cm szerokopasmowcow duzych tub czy linii transmisyjnych? Po to zeby miec jakis bas, a 55 hz to wcale nie tak malo jak na szerokopasmowke.

 

Nie słyszałem tej kolumny, to i niczego nie przesądzam, ale z tego co czytałem, ro w takim równoległym tunelu fale stojące mają tendencję do powstawania, a jeszcze te zagięcia, które wykluczają możliwość zrobienia jakichkolwiek obliczeń.

 

Niebardzo rozumiem jakie obliczenia chcialbys zrobic? Te zagiecia i dodatkowe skosne elementy, maja pomoc w rozbiciu rezonansow harmonicznych. Dla czestotliwosci basu, sa zupelnie bez znaczenia. W takiej obudowie oczywiscie musi byc jeszcze jakies tlumienie, bo pusty tunel linii transmisyjnej to nie jest najlepsze rozwiazanie przy glosniku szerokopasmowym.

 

jeśli to sprawdzony na słuch gotowy projekt, to ok., ale jeśli ktoś chciałby to powtórzyć po swojemu, to wtedy ryzyko niepowodzenia dźwiękowego jest bardzo duże. Ale fajnie, że taki przykład tutaj zosta pokazany.

 

Pan Rogozhin ma duze doswiadczenie na polu falowodow i glosnikow szerokopasmowych. Mysle, ze jego projekt jest przemyslany i powtarzalny, choc nie ukrywam, ze ja zrobilbym to nieco inaczej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie prawisz meloV8 o to mail wysłany do mnie od Alexa Rogozhin

jak mam wytłumić

 

Rogozhin

9 grudnia 11:17

Best solution is coat all internal surfaces with natural or synthetic wool! In this case no other filling needed.

Rogozhin9 grudnia 11:19

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

comdiv.info

comdiv.info

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 miesiące temu...

Cześć wszystkim. Projekt nie do końca szerokopasmowy, bo dół cięty i wstawiony woofer, ale na głośnikach Sonido, więc myślę, że nie będzie to wielkie faux pas, jak napiszę w tym wątku.

 

Zamierzam zrobić 2way na SFR175A i nowym SCW300A w obudowie BR takiej jak ta:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wynika to z faktu, że moje obecne SFR175A w obudowie horn ze strony Sonido (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) generalnie nie powalają basem.

 

Pytania są nastepujące:

 

1. Dać 1 duży (10cm) port BR czy może 2 albo nawet 3 mniejsze (68mm)? Długość portu 10cm dla strojenia na 35Hz wg zaleceń Istvana z Sonido to ok. 5,5cm. Rurki 10cm produkowane są na maks. długość 20cm, rurki 68mm na maks. długość 220mm, więc nie ma ryzyka, że braknie długości.

 

2. Umieścić porty przy podłodze jak w projekcie, żeby uzyskać podbicie basu czy lepiej w środku wysokości/pojemności obudowy, żeby wyeliminować rezonanse portu?

 

EDIT: W załączeniu pdf z propozycjami rozmiarów i lokalizacji portów. Większe porty w wersjach 1, 3, 5 i 6 to 10cm, pozostałe rysunki to porty 68mm. Na rysunkach pokazane są gabaryty otworów montażowych. Uwagi nt. estetyki poszczególnych wersji mile widziane.

 

Pozdrawiam,

Maciek

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem juz wielokrotnie, do Sonido potrzebna jest wyskotonowka bo ten glosnik sobie nie radzi juz tak wysoko. Najlepiej podzial zrobic w okolicy 6-8Khz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem juz wielokrotnie, do Sonido potrzebna jest wyskotonowka bo ten glosnik sobie nie radzi juz tak wysoko. Najlepiej podzial zrobic w okolicy 6-8Khz.

 

Podzielam tą opinię, wydaje się że Sonido mogło by się fajnie spasować np z Fountek-em Neo X 2.0 lub inną wstęgą o podobnej efektywności..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Informuję potencjalnych zainteresowanych, że Founteki X mają podbicie na dolnym skraju pasma, które potwornie się ciągnie. Odradzam te głośniki amatorom, którzy po prostu podłączą je przez kondensator.

 

CSD X2.0:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem juz wielokrotnie, do Sonido potrzebna jest wyskotonowka bo ten glosnik sobie nie radzi juz tak wysoko. Najlepiej podzial zrobic w okolicy 6-8Khz.

 

Tak wysoko to znaczy jak wysoko?

Sonido wypuściło teraz nowe głośniki z cewką nawijaną płaskim drutem i rzekomo odtwarzanie wysokich tonów się poprawiło tzn. radzi sobie gdzieś do 16-18kHz.

Teraz używam starego głośnika sprzed zmiany i nie narzekam, ale może jestem głuchy ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...

Witam,

Czy jest sens robić obudowę do Sonido z litego dębu (posiadam taki materiał)?

Jaki szerokopasmowiec polecacie by pudło było na miarę monitora lub też kolumny wolnostojącej lecz wąskiej. Czy takie założenia nadają sie do Sonido?

Jeżeli tak to czy obejdzie sie bez zwrotnicy (ewentualnie same kondensatory np Mundorf)?

 

Najlepszego w 2016!

Seb

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz wszystkie oficjalne, sprawdzone obudowy:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Witam - dużo ostatnio czytałem o głośnikach Sonido i tak mnie kusi aby coś odświeżyć w swoim systemie. Pomyślałem o kolumnach na Sonido SFR175, tylko trochę są za duże w wysokości (chyba, że ktoś zrobił to w paczce TL wys. 110cm).

W końcu zacząłem rozważać mniejsze horny na SFR145 i tu na stronie producenta są dwie propozycje (w załączeniu), o co chodzi z tą częścią domalowaną na czerwono?

Firma Bodnar, sprzedaje podobny model, tylko mam wrażenie że różni się nieznacznie szerokością i wysokością, dzięki czemu zyskuje na wyglądzie.

 

 

Napomnę, że miało by to grać w pokoju ok. 17mkw z lampą 300B i muzyka to głównie jazz i szeroko pojęty rock oraz trochę klasyki.

Zależy mi na ładnym, czystym brzmieniu z niezłym basem oraz przestrzeni.

 

Obecnie gram na kolumnach DIY Usher i z lampą 300B bardzo ciekawie i dynamicznie to gra.

 

Co sądzicie o tym projekcie, a może ktoś z okolic Lublina posiada takowe głośniki i pozwolił by ich posłuchać. Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Monobloki DIY SET 300B/6SN7 kolumny DIY Audio Nirvana Super 10" i CASTLE ISIS CD Fonica CDF 002R Lenco L-75 - ART DJ II

PC audio: HP 5740 Daphile -> DAC PCM 1794 + XMOS U8 + Raspberry pi 2 lub konwerter JarkaC -> DAC NOS Muse 4xTDA1543,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...

Witam, odświeżam temat, chciałem podzielić się wrażeniami z budowy kolumn na Sonido.

 

Po wielu latach czekania na swój pierwszy prawdziwy zestaw stereo, zainspirowany przez przyjaciela, zrobiłem kolumny typu backloaded horn na głośnikach Sonido będąc w stałym kontakcie mejlowym z Istvanem, który zawiaduje tą firmą. Ten kontakt wniósł dużo do projektu i obalił wiele akustycznych mitów.

 

Kolumny robiłem wg projektu, który otrzymałem od Istvana z Sonido, projekt ten nie występuje na stronie, nie używa go Bodnar, nie można znikąd ściągnąć. Uzyskany dźwięk pod względem siły i wyrównania pasma - jest prawie taki sam jak w słynnych klepsydrach, dźwięk z tego akurat horna jest nieco inaczej kierunkowany, ale wrażenia bardzo podobne do klepsydr, sprawdzone. Głośniki alnico: 200SFR-A.

 

Ciekawostki:

- kolumny są gigantyczne - ale o połowę mniejsze niż klepsydry i mają kształt prostopadłościanu, odsłuchałem klepsydry w salonie - wyraźnej różnicy nie ma, jest szerokie pasmo z silnym basem, prawdopodobnie dlatego, że bas schodzi nisko używając tylnej ściany i sufitu pomieszczenia - o czym można tez poczytać na anglojęzycznych forach dot. budowy hornów,

- kolumny mają dużą tolerancję na zaburzenia i kształt pomieszczenia odsłuchowego - brak bass-reflexu wygładza dźwięk w niskich pasmach, daje tektoniczne zejścia bez zasłaniania środka, instrumenty się nie "zlewają" i nie dochodzi do "interferencji" w pomieszczeniu średnio wytłumionym (nieprofesjonalnie) - nie ma też tego co na przykład strasznie mnie denerwuje w odsłuchach np.: altówka zlewa się ("interferuje") z kobiecym chórkiem, tych problemów nie ma, jest scena dźwiękowa, na tyle głęboka na ile pozwala wzmacniacz, instrumenty bardzo dobrze separowane

- od razu usłyszałem u producenta, że nie ma potrzeby używać lampiaka, wystarczy zwykły tranzystorowiec o niewielkiej mocy - okazuje się, prawda, ale niestety najpierw trzeba dostarczyć doskonały sygnał, stosuję upsampling przed wzmacniaczem

- głośniki MUSZĄ się wygrzać, pierwsze 20-40 godzin niestety spotkał mnie zawód - nie osiągają dolnego pasma w sposób zadowalający, góra też jest "drewniana", po 50 godzinach scena się rozszerza i pasmo również osiąga niesamowite parametry, 100 godzin jeszcze nie dobiło,

- po wygrzaniu bas schodzi do 35Hz ale nie ma denerwujących "uderzeń" i rezonansów jak w przypadku BR, prawdopodobnie dzięki konstrukcji, górny wylot tuby powoduje wejście w układ dźwiękowy także ściany i sufitu za głośnikiem - rewelacja, szczególnie w pomieszczeniach większych dźwięk jest doskonale kontrolowany, f3 kolumn to około 47Hz, ale w praktyce mocno słychać znacznie niżej - prawdopodobnie ze względu na to odbicie, pomysł genialny bo zazwyczaj każdy ma sufit i ścianę za głośnikami...

- kolumna musi być wykonana idealnie precyzyjnie ze względu na charakterystykę głośnika i sposób wytwarzania dźwięku - i faktycznie nie ma sensu improwizować innych projektów w warunkach domowych/garażowych skoro sonido ma swoje projekty, inna sprawa, że estetyka i gabaryty takich samoróbek pozostawiają wiele do życzenia jeśli ten aspekt się zigonoruje

- moja czarna malatura też pozostawia wiele do życzenia (czarny mat z puszki z Leroy-Merlin, hmmm.... metodą garażową), warto zainwestować w profesjonalne malowanie, czego ja nie zrobiłem, dołożyłem za to polerowane stalowe krążki aby ukryć jakość farby ;)

 

Koszt budowy kolumn z cięciem i malowaniem mdf - 1/4 ceny samego głośników, doliczając akcesoria typu maskownice, terminale, kolce, itp. - sporo poniżej 3000 zł, do tego 30 roboczogodzin w garażu.

 

Ogólnie powiem tak: byłem bardzo sceptyczny co do tego projektu, zaczynałem z nastawieniem - "spróbuję i wywalę", jeden głośnik w kolumnie nie może grać dobrze....a się mocno pomyliłem.

 

Myślałem, ze jedyne wyjście współcześnie to porządne bass reflexy z wyrafinowaną zwrotnicą i multum głośników na każdy zakres. Może i tak, ale nie mam budżetu na poziomie 30 tys. tylko najwyżej 6 tys. Wiele się naczytałem o specyficznym brzmieniu "sonido" albo "bodnarów" , że mimo krystalicznego środka - brakuje góry i niskiego zejścia. Nieprawda. Brakuje tylko zaburzeń jakie dają bass reflexy i syczenia cykaczy. BR to nic innego niż piszczałka organowa zamontowana w głośniku, wytwarza dźwięk, którego tak naprawdę nie ma w zapisie, a wszyscy są do tego przyzwyczajeni i zachwyceni jak im trzęsie podłogą. Tak, to zaburzenia, nie dźwięk. Mamy wielu miłośników zaburzeń na forach. Też nim byłem, ale przestałem być.

Sonido też trzęsie - ale inaczej, bardzo nisko, ale z oddali sceny dźwiękowej - nie tuż pod nogami, jak silne grzmoty zbliżającej się burzy. W takich hornach brakuje zaburzeń (wibracji) które powoduje bass reflex na niskim zejściu i wielu uważa to za niedogodność. Dzisiaj uważam, ze poprawna konfiguracja hornów i głośników daje dużo lepsze wrażenia dźwiękowe niż najlepszy BR. Oczywiście pamiętajmy o półce cenowej.....powyżej wartości niewielkiego samochodu - chyba wszystko jest możliwe....

 

Jeśli chodzi o górę pasma - tutaj jest tak samo - brak zaburzeń, a też sporo przesłuchałem głośników, agresywne cykacze generują dźwięki, których faktycznie nie ma w zapisie (to znaczy są ale powyżej zakresu słyszalności, taki "doskonały cykacz" łapie częstotliwości z 20-22kHz i wypuszcza je na poziomie 16), to też zaburzenie, ale wielu je kocha - w tym ja sam kiedyś kochałem.

Z kolei w projekcie Sonido aby mieć czyste cykanie - ważna jest kierunkowość kolumn do słuchacza - górne pasmo, silne i wysokie pojawia się na skrzyżowaniu osi w odległości 3-4 metrów od kolumn, w promieniu 0,5m od tej osi.

Tak więc dwie osoby sobie posłuchają, trzy już niestety nie :) Jako, że słyszymy zazwyczaj 13,5-15,5 kHz (wykres Sonido przechodzi równo przez 18kHz, potem ma lekkie zaburzenia do 22, ale to prawie dla każdego powyżej progu słyszalności) 15,5 kHz to jest ten dźwięk, który daje "szpilki", metr poza osiami głośników jest ciut poniżej "szpilek". Warto spróbować odsłuchać na jakichś bodnarach w salonie, aby się przekonać, że góra jest świetna, tylko podkreślona ciut niższym pasmem niż zazwyczaj.

 

Ale do rzeczy - typowa kolumna dostępna w handlu ze zwrotnicą i podziałem na 3-4 głośniki jeśli gra czysto i głęboko, jest umiarkowana pod względem zaburzeń i daje wyrównane pasma (a takie też odsłuchiwałem bardzo pięknie grały i nie można się przyczepić) - to nie ma tego "grzmocącego" ale nie wibrującego zejścia do 35Hz jakie mają horny Sonido. Trzeba dokupić subwoofer i cała filozofia stereo leży...... A jeśli mają subwoofery - to znowu bas jest nienaturalnie wibrujący.

 

Wadą kolumn jest wrażliwość na jakość dźwięku - skompresowany koniecznie trzeba upsamplować sprzętowo przed wzmocnieniem, CD jeśli jest słaby odtwarzacz - również przez DAC. Inaczej grają drętwo. Ale sprzęt mam naprawdę mało wyrafinowany i może to dlatego...

Niewielką wadą jest też kierunkowość wysokich tonów. Ale przy zaletach braku zaburzeń, pokonywania echa pomieszczenia, niesprzyjającego kształtu, to jednak niewielka wada.

Wadą jest też gabaryt i masa - po 50kg na sztukę przy wzroście 140cm..... jeśli ktoś planuje do salonu to dochodzi niski WAF (wife acceptance factor) ;)) - wstawiamy dwie "meblościanki" i na dodatek nierównolegle, i nie przy ścianie...

Wadą jest też, że dobrze grający muzycznie zestaw kompletnie nie sprawdzi się w filmach.

 

Tyle w temacie, chętnie podzielę się doświadczeniem z budowy, szczególnie gdzie należy iść na skróty i sobie nie zaszkodzić.

pozdrawiam :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tyle w temacie, chętnie podzielę się doświadczeniem z budowy, szczególnie gdzie należy iść na skróty i sobie nie zaszkodzić.

pozdrawiam :)

 

 

Podziel się proszę projektem,

chętnie zerknę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, oto fotki, w załączeniu efekty, budowa, bez maskownicy, z maskownicą, efekt końcowy.

 

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-69154-0-55584500-1512645778_thumb.jpeg

post-69154-0-88027800-1512645813_thumb.jpeg

post-69154-0-62553600-1512645825_thumb.jpeg

post-69154-0-84474700-1512645837_thumb.jpeg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziel się proszę projektem,

chętnie zerknę.

 

Tak to wygląda wymiarowo, przerażające rozmiary ;)

 

pozdrawiam

 

Podziel się proszę projektem,

chętnie zerknę.

 

Płyty wycięła nam hurtownia meblowa, trzeba było dać rozkrój. Jedynie nie dali rady sfazować krawędzi - strasznie drogo wychodziło.

 

Najbardziej obawiałem się klejenia - czym tu kleić głośniki z MDF? Było z dziesięć propozycji, ostatecznie do surowych płyt MDF najlepszy okazał się zwykły Wikol z marketu budowlanego - 1 litr na oba głośniki. Dość długo pozwala manewrować ściankami, potem trzyma pancernie, rozwarstwia MDF przy próbie rozerwania, więc jest tylko jedna szansa. Wikol ma to do siebie, że świetnie się szlifuje razem z MDF-em, ale dopiero po kilku dniach od klejenia, dobrze pokrywa się farbą. Elementy wewnetrzne klejone płaszczyznowo lekko się poszerzyły, co spowodowało na zewnątrz pewne nierówności. Wszystko trzeba doszlifowywać - w 3 etapach, sprawdzając wymiary. Warto fazować krawędzie zamiast wypełniać klejem łączenia nie prostopadłe - są potem super szczelne.

 

Nie ma szans skleić takiego giganta idealnie równo, zadbałem wiec o szczelność w środku, fazowanie i wymiar wewnętrzny tuby. Po wszystkim na zewnątrz trzeba było zeszlifować krawędzie, aby mieć równy prostopadłościan.

- klejenie głośnika na równo po zewnętrznej powodowałoby szczeliny w środku (sumowała się grubość kleju - a dawałem dużo, żeby był szczelny)

- jeśli szczelny i dowymiarowany w środku - wystają krawędzie na płaszczyznach po 0,5 mm, które do równości warto szlifować przed malowaniem, co też zrobiłem. Oczywiście mówimy o dokładności rzędu 1 mm, autor pomysłu twierdzi, że jest znacznie większa tolerancja, ale wolałem nie ryzykować.

 

Trwało to tak długo, że następnym razem zamawiam sklejone MDF-y u stolarza ;). A potem lakiernia albo okleinowanie/fornirowanie/etc. Generalnie zakładam, że taki ustrój z litego drewna też będzie dobrze grał. MDF-y w środku nie malowane, ale nie wiem, czy to daje jakikolwiek efekt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.