Jump to content
IGNORED

ubezpieczenie sprzętu w EURO RTV, a także innych sieciach


BeerfaN

Recommended Posts

Witam po długiej przerwie,

 

Zainteresowanych zachęcam do przeczytania i udziału w wątku

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Opisuję tam moje boje z Hestią odnośnie ubezpieczenia telewizora. To tak, jakbyście się zastanawiali, czy warto wydać kasę na kabelki czy podstawki albo przedłużenie "gwarancji".

 

 

pozdrawiam serdecznie

Bartek

Link to comment
Share on other sites

Guest dziadekwłodek

(Konto usunięte)

Z zasady rezygnuję z dodatkowego rozszerzenia gwarancji lub ubezpieczenia proponowanego przez sprzedawcę. Natomiast cały sprzęt ma ubezpieczony od różnych uszkodzeń mogących zaistnieć w warunkach domowej eksploatacji.

Link to comment
Share on other sites

Ku pokrzepieniu serc:

 

W związku z jakością obsługi zgłoszenia awarii sprzętu z dnia 28 maja br. nr xxxxxxxxxxxxxxxx uprzejmie informuję, że Centrum Autoryzacji Szkód (CAS) Logisfera 33 do dnia dzisiejszego nie jest w stanie zorganizować odbioru sprzętu, którego dotyczy zgłoszenie.

Zarówno w rozmowie z CAS jak i wskazanym serwisem proponowałem dowiezienie sprzętu do serwisu. W odpowiedzi zostałem poinformowany, że dowóz z mojej strony jest niezgodny z postanowieniami umowy ubezpieczenia. Wczoraj CAS poleciło mi zawieźć sprzęt do serwisu, ponieważ „waży on 9.7 kg i zgodnie z umową ja mam obowiązek dostarczyć go do serwisu”. Żądanie to w związku z par. 15 pkt 2 ust.3 umowy ubezpieczenia po upływie 22 dni od zgłoszenia naraża mnie na dodatkową szkodę w związku z par. 20 pkt 1 umowy i w moim rozumieniu nakierowane jest na osiągnięcie korzyści majątkowej przez Ubezpieczyciela.

Biorąc pod uwagę postanowienia umowy ubezpieczeniowej sprzętu zakupionego w sieci Euro-net sp. z o.o., w szczególności jej par. 23 pkt 3 i 4 pragnę zwrócić Państwa uwagę na:

- termin wypłaty odszkodowania,

- przesłanki umożliwiające przedłużenie terminu.

„Zachowanie należytej staranności” przy 23 dniach praktycznej bezradności CAS oraz niestawieniem się serwisanta w umówionym terminie w celu odbioru sprzętu, a także dwukrotnym niepotwierdzeniem kolejnych umówionych terminów wizyty serwisanta oraz informacją w bazie CAS jakoby „sprzęt był w serwisie”, w wykonaniu likwidatora szkody nie zostało dopełnione.

 

W związku z powyższym zwracam się o zaprzestanie podejmowania działań narażających mnie na dalsze straty oraz niezwłoczne dopełnienie postanowień umowy z Państwa strony.

Link to comment
Share on other sites

Współczuję. Ale mam podobne odczucia jak większość - ubezpieczyciele kasę wyciągają przy każdej okazji, na każdą ewentualność. Przy wypłacie natomiast zawsze są problemy. Kolega miał odpowiednik polskiego AC, czyli ubezpieczenie full wypas - gdy w akcie wandalizmu przerysował mu jakiś gówniarz auto kluczem ubezpieczyciel odmówił wypłaty, mimo, że co pół roku kasował ponad 1000 Euro ubezpieczenia.

 

Dlatego też zastanawiam się już kilka miesięcy, czy np. ubezpieczać smartfona - można coś takiego wykupić, ale podpunktów i warunków wypłaty jest tyle, że praktycznie nie ma szans na odzyskanie kasy. (m.in. musi być to zabór telefonu z użyciem przemocy).

 

 

Czy w tej sytuaji nie pomógłby kontakt z rzecznikiem praw konsumenta?

Powrót po dłuższej przerwie...

Link to comment
Share on other sites

Do niewłaściwej instytucji "puściłeś" skargę (UOKiK). Nie podważasz zapisów umowy, tylko nierzetelne wywiązanie się z niej. W takim razie adresatem skargi jest Rzecznik Ubezpieczonych.

 

Można i powiadomić Komisję Nadzoru Finansowego w związku z wadliwym wypełnianiem postanowień umownych przez zakład ubezpieczeń, ale biorąc pod uwagę, że korzysta on z partnera biznesowego i to on raczej zawodzi, to chyba byłoby to nadmiernie każące.

 

Nie zarzucaj przeciągającego się terminu wypłaty odszkodowania, bo w tym przypadku żadnej wypłaty się nie przewiduje. Umowa gwarantuje naprawę sprzętu w razie jego awarii - nieodpłatnie wykonaną usługę. Jeśli nie ma nic do wypłaty, to i nie będzie odsetek za zwłokę, więc nie dziwne, że się wykonawcy nie śpieszy...

 

*****

Jeśli ktoś odkłada w skarpetę zamiast ubezpieczenia AC, to znaczy, że ma auto o małej wartości (po co w ogóle je wtedy ubezpieczać) albo jest bogaty, bo ma z czego odkładać oszczędności (jeśli ma w wysokości pozwalającej samemu pokryć koszt naprawy auta, to po co mu kupować ubezpieczenie). W pierwszym wypadku nie ma się z czego cieszyć, a w drugim można tylko pogratulować zamożności.

Link to comment
Share on other sites

To przykre i nie przyjemne doświadczenie, jeśli nam nawalił elektronika, czy cokolwiek innego,

sam fakt aby dopłacać i wyrzucać, nasze pieniądze w błoto,tylko dla przedłużenia gwarancji, jest jak dla mnie chore.

 

Selektywność, zakupionej przez nas elektroniki i nie tylko, jest losem szczęścia, albo będzie nam służyć przez lata, albo od samego początku będzie się pieprzyć;(

Pozdrawiam

Tomasz

Link to comment
Share on other sites

Wytłumacz, co dla ciebie znaczy "wyrzucać" pieniądze.

Pewnie wielu by się dowiedziało, gdzie je wyrzucasz i chętnie się zjawiło właśnie tam w odpowiednim momencie.

 

A jeśli jednak coś świadomie kupujesz, to chyba widzisz w tym jakiś sens. W poruszanym temacie nie ma narzuconego obowiązku ubezpieczenia.

 

Zauważ, że jeśli usterka będzie taka, że nie da się sprzętu naprawić, to dostajesz całkiem nowe urządzenie. Dla niektórych perspektywa ponownego wydania po 2,5 roku od zakupu TV np. 5 000 zł jest argumentem dla rozważenia tego typu oferty obejmującej 5 lat. (dodatkowe 3 lata po ustaniu gwarancji). Sprawdziłbym, ile napraw w ciągu roku można zlecić. Bo przy dużym pechu to może być problemem.

 

Ubezpieczenie jako wyposażenie w domu nie obejmuje zepsucia się sprzętu, czyli awarii. Ktoś wyżej wspomniał, że ma wypasioną ochronę. Nie całkiem.

Link to comment
Share on other sites

Wuelem, zgodnie z KPA mogłem to wysłać nawet do Straży Pożarnej a oni dalej mają obowiązek przekazać to do właściwego organu.

 

Co do odsetek, odszkodowanie ma być niby wypłacone do serwisu, w którym wykonywana jest naprawa. Jak tak dalej pójdzie, to przewyższy to wartość tego szrot TV.

 

Umowę ubezpieczenia zawarłem z Hestią i nie interesuje mnie praca - a raczej jej brak - ich podwykonawców. To zmartwienie Hestii.

 

Obecnie sprawa wygląda tak, że CAS nadal chce abym dowiózł sprzęt do serwisu. Pani z CAS poinformowała mnie, że to mój obowiązek. A z umowy wyraźnie wynika, że mogę to dowieźć także do dowolnego Euro RTV. Nadal starają się mnie zwodzić. Poczekamy, zobaczymy...

Link to comment
Share on other sites

Wytłumacz, co dla ciebie znaczy "wyrzucać" pieniądze.

Pewnie wielu by się dowiedziało, gdzie je wyrzucasz i chętnie się zjawiło właśnie tam w odpowiednim momencie.

Czepiasz się :)

 

Zauważ, że jeśli usterka będzie taka, że nie da się sprzętu naprawić, to dostajesz całkiem nowe urządzenie. Dla niektórych perspektywa ponownego wydania po 2,5 roku od zakupu TV np. 5 000 zł jest argumentem dla rozważenia tego typu oferty obejmującej 5 lat. (dodatkowe 3 lata po ustaniu gwarancji).

 

Ile trzeba dopłacić za dodatkowe trzy lata przedłużenia gwarancji, od wartości, jak napisałeś 5000 zł za TV?

 

Nawiasem mówiąc, trzeba mieć cholernego pecha, jeśli po upływie 2,5 roku nawali nam TV za 5kl.

 

Ja do tej pory, odpukać w...., każdą elektronikę i nie tylko, którą posiadam jak i posiadałem, nie sprawiała mi większych problemów.

Większość, elektroniki którą posiadam, jak i również tą co posiadałem, a w póżniejszym okresie odsprzedałem, zakupiłem nowe na gwarancji, nigdy nie myślałem przy zakupie aby przedłużyć okres gwarancyjny,

dlatego..., jak wyżej napisałem.

 

Pewnie dla tego podchodzę do tego tematu w taki a nie inny sposób, że było by mi szkoda dopłacać do przedłużenia okresu gwarancyjnego, wolę jednak być nastawiany optymistycznie, na jakikolwiek zakup, czego i wszystkim życzę, jak i również aby nasza elektronika grała nam przez długie lata.

Pozdr.

Pozdrawiam

Tomasz

Link to comment
Share on other sites

Wuelem, zgodnie z KPA mogłem to wysłać nawet do Straży Pożarnej a oni dalej mają obowiązek przekazać to do właściwego organu.

 

Każdy obowiązek wynika z przepisów prawa albo z zapisów zawartej umowy. Nie widzę związku adresata ze sprawą, a KPA na pewno tego rodzaju sprawy nie reguluje. Myślę, że to pismo już zaczęło proces unicestwiania się w koszu razem z obierkami od jabłka.

 

Jakie odsetki, gdy zobowiązanie jeszcze nie powstało? Przecież dopiero trwa akceptacja przyjęcia sprzętu do naprawy.

 

A ten sprzęt jest jeszcze w okresie gwarancji handlowej czy już w okresie tej przedłużonej?

 

Te nowoczesne super sprzęty się nie psują (jak wspomina kolega powyżej), to i firma nie miała dotąd okazji wypracować ścieżek postępowania. Trochę więcej zrozumienia... :-)

Link to comment
Share on other sites

Przy okazji tematu o sieci euro mam nieco inne pytanie, a chodzi o to że w tej sieci są od czasu do czasu promocje (np na tv) w sklepie internetowym no i jest tam wtedy taniej nawet o kilka stówek niż w sklepie stacjonarnym pomimo że można zamówiony przez neta towar odebrać w wybranym sklepie stacjonarnym tej sieci, a jak zapytałem czy jest możliwość zakupu w sklepie stacjonarnym z rabatem równym tej cenie co w sklepie int, to powiedzieli że nie ma takiej możliwości i te niższe ceny są tylko przy zamówieniach przez internet. No i tak się zastanawiam czy to nie są przypadkiem jakieś zwroty itp przypadki ?.

Link to comment
Share on other sites

To są dwa różne podmioty (internetowy i tradycyjny). Sprzedaż na odległość realizowana za pomocą elektronicznych srodków kontaktu różni się od zawarcia umowy w sklepie. W tym pierwszym przypadku konsument ma więcej praw i nie ma znaczenia, gdzie towar jest fizycznie odbierany. Ważny jest sposób zawarcia umowy kupna-sprzedaży.

 

Nie ma powodów do obaw w związku z towarem gorszej jakości lub innego pochodzenia - jak myślę. Powierzchnia magazynowa i sklepowa kosztuje, to i po odjęciu tej części kosztów cena jest inna - niższa. Trzeba jednak się liczyć z tym, że ewentualna reklamacja będzie realizowana door-to-door, czyli sklep nie ma obowiązku go przyjąć.

 

No i dochodzi ryzyko uszkodzenia w transporcie kurierskim, gdy zakup nie jest odbierany w sklepie. Przy braku spisania protokołu przy kurierze może być problem z dochodzeniem jego odpowiedzialności. Pod naszą nieobecność odbierze przesyłkę inny domownik albo nie otworzymy paczki, bo kurier się zawsze śpieszy, a wielkie pudło jest zapakowane i zabezpieczone na kilka spsobów, co zniechęca do otworzenia, rozpakowania i obejrzenia pod kątem zewnętrznych uszkodzeń.

Link to comment
Share on other sites

Wuelem, zgodnie z KPA mogłem to wysłać nawet do Straży Pożarnej a oni dalej mają obowiązek przekazać to do właściwego organu.

 

Co do odsetek, odszkodowanie ma być niby wypłacone do serwisu, w którym wy...

 

 

Nie wiem kto Ci nagadał o tym KPA - ale trybem postępowania administracyjnego to raczej nic tu nie osiągniesz;)

To samo dotyczy odsetek. Od jakiej należności niby te odsetki miałyby być naliczone?

 

Wysyłane z mojego iPad przy użyciu Tapatalk HD

Link to comment
Share on other sites

Pewnie jakieś (odsetki) wynikające z prawa bankowego, bo przecież tam są wszystkie pieniądze... jak dokumenty pod pieczą KPA.

 

A potem pretensja, że się nie dzieje tak, jak się wydaje, że powinno się dziać. Piszę to, chociaż daleki jestem od twardej obrony korporacji ubezpieczeniowych.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gość

(Konto usunięte)
<br />Selektywność, zakupionej przez nas elektroniki i nie tylko, jest losem szczęścia, albo będzie nam służyć przez lata, albo od samego początku będzie się pieprzyć;(<br /><br />

Albo nam się zepsuje dwa miesiące po upływie gwarancji.

Tak to możeny sobie gdybać.

BeerFan

powodzenia w walce z nieuczciwym/niesolidnym ubezpieczycielem

Link to comment
Share on other sites

Nie widzę związku adresata ze sprawą, a KPA na pewno tego rodzaju sprawy nie reguluje

 

Art. 231. KPA

Jeżeli organ, który otrzymał skargę, nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiąza-ny jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wska-zać mu właściwy organ.

 

Uprzedzając kolejne stwierdzenia, Straż Pożarna jest podmiotem do którego stosuje się ww. ustawę. Skarga poszła do UOKiK, co najwyżej przekaże ją do KNF.

 

Jakie odsetki, gdy zobowiązanie jeszcze nie powstało? Przecież dopiero trwa akceptacja przyjęcia sprzętu do naprawy.

 

W uchwale z dnia 9.06.1995 Sąd Najwyższy wskazuje od jakiego momentu należy liczyć odsetki za zwłokę w wypłacie odszkodowania: Zakład ubezpieczeń z tytułu ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej dopuszcza się zwłoki, jeżeli nie spełnia świadczenia na rzecz poszkodowanego w terminie 30 dni, licząc od dnia otrzymania zawiadomienia.

 

Do tego umowa z Hestią wyraźnie wskazuje DZIEŃ ZGŁOSZENIA jako datę, od której liczy się ten czas.

 

Sprzęt jest ubezpieczony od awarii w Hestii.

Link to comment
Share on other sites

Spojrzałem w umowę... Jesteś zobowiązany zrobić cesję na CAS odnośnie rozliczenia kosztów naprawy sprzętu (w rzeczywistości oni to organizują), a cesja oznacza zrzeczenie się praw do odszkodowania. Inaczej mówiąc przestajesz być stroną w sprawie, np. o odsetki.

 

Konsultant CAS może zdecydować, czy nakaże odwieźć sprzęt do sklepu czy do serwisu. Zdaje się, że już zdecydował - do serwisu, na dowód czego jest nagrana rozmowa.

 

Ewentualnie możesz skarżyć niedochowanie terminu 30 dni na zrealizowane świadczenia (naprawy), ale nietypowa konstrukcja umowy nie daje podstaw do dochodzenia odsetek. Takie uprawnienie ma tylko CAS. Umowa mówi o 14 dniach, jakie masz na dostarczenie sprzętu. Zdaje się, że to raczej oni czekają...

Link to comment
Share on other sites

Juz nie czekają, zawiozłem sprzęt w sobotę. A czekają ze swojej winy - 23 dni to oni mieli do mnie przyjechać. Nagle im się odmieniło.

 

Co do cesji odszkodowania, istotnie klapa. Już to powyżej napisałem. Tym niemniej im większym upierdliwcem będę, tym bardziej będzie im zależało zakończyć tę gehennę.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.