Jump to content
gg

Wasze doświadczenia z MIT-em

Recommended Posts

Dzięki.

A ma ktoś może doświadczenia z tania serią EXp? Interesują mnie głośnikowce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj?Z seria EXp nie miałem do czynienia, ale słuchałem głośnikowców wyższej serii Terminator i jeszcze wyższej Shotgun.??Miałem Terminatora 4 (grał z Primarami serii 20, później z Musicalem A 3.2 i głośnikami Monitor Audio 5i). Główne cechy to: duży i gęsty bas, nieźle kontrolowany ale nie suchy, bardzo plastyczna średnica, górka nieco wycofana. Niezła szczegółowość (nie brakowało wybrzmień, smaczków, bogactwa) ale była ograniczona konturowość dźwięku (czasami brakowało separacji poszczególnych instrumentów). Dynamika i przestrzeń OK.??Wadą kabla jest trochę brak powietrza w muzyce, otwarcia, blasku. Ale bardzo mi się ten kabel podobał, grałem z nim dłuższy czas. Zmieniłem dopiero w momencie przejścia na Model Totem 1 i lepszy wzmacniacz, ale zmieniłem... na MIT-a.??Teraz gram na Shotgun MH 750. Moim zdaniem znakomity kabel. Ma wszystkie najlepsze cechy tańszego, plus niesamowity bas, lepszą separcaję, przestrzeń, powietrze, wysokie, wybrzmienia. Więcej pisałem w swoim wątku o kablach bi wiringowych do Totemów.??Moim zdaniem MIT robi znakomite kable. Choć obiegowa opinia mówi, że tak naprawdę jazda zaczyna się od serii Magnum, która jeszcze przede mną. ?Aha, MIT-pojawiają się na wtórnym rynku po atrakcyjnych cenach, warto poszukać.

?Pozdrawiam Stempur

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BlueMax

MIT-y to świetne kable. Mam interkonekt Shotgun MA, który gra lepiej od Magnum M2 i M3. Jeśli chodzi o aktualne głośnikowe, to polecam serię AVt - świetne kable. Oczywiście wyższe modele też. Starszych nie znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

 

do jakiej impedancji ustawia sie przelacznik na interconnectach ? wyjsciowej zrodla czy wejsciowej wzm. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem, czy ktokolwiek pamięta ten wątek,ale spróbuję...

Od kilku, tj. 5 dni, dni mocuję się z interkonektem MIT CVT Terminator 1. To 4-ta próba na drodze poszukiwania idealnego interkonekta do mojego systemu (Krell 280+400, Dynaudio Contour S3.4). Był już Nordost Frey, Fadel Reference 0,5, ACrolinki N2070 i D5000, no i wreszcie MIT. Ze wszystkich wymienionych daje IMO:

- najlepszą scenę (gdy chodze między kolumnami albo za nimi, mam wrażenie, jakbym się poruszał wśród instrumentów),

- najwięcej szczegółów,

- najlepsze poczucie realizmu.

A co mi przeszkadza:

- gra lekko podniesionym torem,

- trochę za słodki, za gładki trochę za natarczywy (coś jakby drożdżówka z tabasco),

- szczegółów czasem zbyt dużo (słucham dźwięku fortepianu, a jednocześnie sapania artysty czy też odgłosu pedału - co prawda zależy od nagrania).

- lekko matowy fortepian.

Dlatego nie mam pewności, czy to już idealny:) interkonekt dla mojego systemu, czy szukać dalej. Myślałem jeszcze o Fadelu Reference 2, ale cena... Może wyższy MIT, a może jeszcze czekać i słuchać. Widziałem w tym wątku głos, że MIT pokazuje, co potrafi, po 2 tygodniach. Czas mam, tylko czy się doczekam.

Może ktoś się odezwie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za radę. Ze tez na to nie wpadłem.

A jaki wzmacniacz lampowy mogę kupić za 6.000 zł? Nie musi być nowy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. Wprawdzie nie planowałem wymiany wzmacniacza, ale lampa od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie. Jak gdzieś znajdę, posłucham.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, przepraszam za offtop, ale na poprzedniej stronie tego wątku jest rysunek przewodu, a na nim "wisi" taka dziwna "pucha". Co w niej jest? Nigdy nie miałem do czynienia z przewodami z tej półki cenowej, więc wybaczcie ciekawość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MastaDaniel, 11 Lut 2009, 20:45

 

>Panowie, przepraszam za offtop, ale na poprzedniej stronie tego wątku jest rysunek przewodu, a na

>nim "wisi" taka dziwna "pucha". Co w niej jest? Nigdy nie miałem do czynienia z przewodami z tej

>półki cenowej, więc wybaczcie ciekawość.

 

Na 99% filtr RLC, szczególnie, że ten model to pierwszy terminator, potem chyba Shotgun, które MIT robi dla Spectrala. W przypadku łączenia MITSpectral chodzi głównie o to, żeby puszka pełniła rolę filtru dolnoprzepustowego, Spectral deklaruje dla swoich urządzeń bardzo szerokie pasmo przewodzenia, które podają w MHz :-)

 

Taki filtr powinien odfiltrowywać wszelkie zakłocenia w.cz. (tym razem - w przeciwieństwie do sieciówek) w torze sygnałowym, to by była jego główna zaleta. Wady są w zasadzie 2:

1. Zależne od częstotliwości przesunięcia fazowe (te zazwyczaj daje się trzymać w ryzach)

2. Filtr może mieć całkiem znaczną impedancję, będzie więc zmniejszał efektywny współczynnik tłumienia - audiosyfilitycy mogą wtedy mówić o "bardziej mięsistym i miękkim basie".

 

Jak zwykle jest to trade-off.

 

Podobnych układów używa MIT w interkonektach, które w wyższych seriach pozwalają na zmianę ustawień w zależności od impedancji wejściowej obciążenia. Mam taki IC i wydaje mi się, że słyszę bardzo subtelne różnice. Fakt, że moje końcówki mocy mają niską impedancję wejściową nawet do tego pasuje :-)

 

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-> Masta,

 

Spectral nawet wymaga, pod rygorem utraty gwarancji, użycia kabli MIT do swoich urządzeń. Niektórzy zamiast MIT używają Transparenta.

 

To chyba jedyny przypadek takich wymagań, o którym słyszałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

qb_1, jak się ma brzmieniowo Transparent XLR do MIT-a? Albo do innych kabli, o których pisałem? Chodzi o cenę za nowy 4-5 kpln. Mam Transparenta Super RCA, ale przy wymienionych XLR odpada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

>pajek

w cenie uzywanych za 2,5tys zl najlepszy moim zdaniem bedzie stary Reference XLR Transparenta. Troche dziwie sie tymi Acrolinkami 7N, ktore miales, one sa bezbledne, ale moze sie nie wpasowaly lub za duzo pokazywaly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też się dziwię. Bo one miały być najlepsze i nie bardzo wiem, o co chodzi. Po kolejnych dniach mogę powiedzieć, że MIT gra trochę za ciężko i za ciemno w porównaniu z Acrolinkiem. Ale jest bardziej szczegółowy, daje więcej niuansów (wybrzmiewanie, powietrze w saksofonie itd.), lepsza scena. W związku z tym, że nie tylko Ty sie dziwisz, może jeszcze raz pożyczę Acrolinka. Na pewno lepiej mi pasuje od wspomnianego Fadela i NordOsta, ale MIT pokazuje więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pajek.U mnie wygonił Cardasa G.R. myśle,że warto spróbować.Szemis jest dystrybutorem.Do tanich nie należą chociaż zależy od tego czy srebrne czy miedziane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pajek, 12 Lut 2009, 13:36

 

>qb_1, jak się ma brzmieniowo Transparent XLR do MIT-a? Albo do innych kabli, o których pisałem?

>Chodzi o cenę za nowy 4-5 kpln. Mam Transparenta Super RCA, ale przy wymienionych XLR odpada.

 

W moim systemie Transparent Reference XLR był ciut lepszy niż mój MIT Oracle 3.1, ale różnica nie była warta dopłaty. Doskonale się uzupełniały w konfiguracji MIT Pre->Power, Ref CD -> Pre

 

Stara Ultra XLR była za to gorsza od MIT'a, była też IMO gorsza (w moim systemie) od nowego Transparent Super XLR.

 

Niemniej różnice między nimi nie były wielkie.

 

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

qb_1.Czyli wynika,że Transparent Reference jest lepszy od Mita Oracle 3.1 .Mam tego Transparenta w wersji RCA i łącze nim Ariesa z ARC Ref3 ale uważam,że Kondo LP jest jeszcze lepszy,dokladniejszy i buduje lepszą scene oczywiście to wszystko minimalnie (na tym poziomie to chyba tak już jest} i akurat w moim poprzednim zestawieniu.Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być może Krelle są bardzo czułe na kable (tak gdzieś słyszałem), ale dla mnie róznice między każdym z ik były dość widoczne, a nie minimalne.

 

O ile się nie mylę, Transparent Reference kosztuje 16 kpln, więc raczej sobie odpuszczę. Mój system nie przeskoczy sam siebie, choćbym nie wiem jakich kabli użył. I tak czuję, że idę w stronę lampy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pajek.Jezeli zmierzasz do lampy to prawdopodobne,że będziesz skazany na Kondo.Ja z tych kabli,które słuchałem Kondo uważam za jedne z najlepszych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest masza1968

Właśnie zakupiłem głośnikowego MITa za całe 600$ i jestem niezmiernie szczęśliwy, że przy okazji zanabyłem komuś za tę kwotę Ferrari :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak w kilku słowach. Sprwdziłem shotgun 2 i terminator 2. Na własnym sprzęcie, we własnym domu, wygrzane i podłączone do lampy. Shotgun mi się nie podobał a terminator bardzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.