Skocz do zawartości
IGNORED

Tani DAT jako DAC do komputera.

rafal735r

Rekomendowane odpowiedzi

Wpadlem na pomysl, aby wykorzystac jakiegos taniego DATa jako DACa do mojego komputera. Muzyka z komputera gra u mnie zastępczo, czyli tworzy w sumie tło do codziennego zycia. Ale mimio to pomyslalem ze tanio mozna by polepszyc jej jakosc poniewaz obecnie jade po analogu ze zintegrowanej karty. Przydal by mi sie jakis DAT jako DAC plus do tego dobrze by sie sprawdzil jako pufa pod nogi, bo akurat pod komputerem mam duzo wolnego miejsca. Nie bede tu pytal jaki polecacie, bo w sumie i tak zakupie najtanszy jaki mi wpadnie. I tak idac tym tropem widze ze kroluje tu Sony. I teraz pytanie. Na jakich one glownie kosciach pracowaly? Bo w sumie poweim szczze ze w temacie Sony jestem zielony. W zasadzie moglbym wykorzystac jako DACa moje CD, ale raz ze mam juz wykorzystane w nim oba wejścia, a dwa ze troche mi go szkoda tłuc tak dzien w dziec po kilka godzin.

?👈

https://www.audiostereo.pl/topic/104806-tani-dat-jako-dac-do-komputera/

Ogarnij się chłopie. DAT oferuje jakość dźwięku o jakiej Twój Denonek może zapomnieć. Tyle że najtańszy DAT to tylko trochę lepiej niż tanie CD. Realizując swój pomysł zmarnujesz potencjał DATa który jest znakomitym rejestratorem.

Napisalem. Jak najmniej :) Bedzie stal pod nogami zapewne kopany codziennie wiec nie chce wydawac duzo, a wiem ze bedzie gralo wiele lepiej od karty zintegrowanej.

?👈

Gość StaryM

(Konto usunięte)

Co znaczy jak najmniej? Raczej nie wydasz mniej niż 200 zł.

post-38867-0-67160000-1375383582_thumb.jpg

Powyżej masz porównanie spektrum sinusoidy od 10Hz do 20kHz (plik 24bit/48kHz) na wyjściu analogowym dwóch DACów - FiiO D3 za ~150 zł i Nostromo Wolf za ~750 zł.

Minimalne różnice są. Ale musiałbyś być nietoperzem, bo ten większe zaczynają się nieco powyżej 20kHz. Sygnał cyfrowy do DACów doprowadzony był wejściem optycznym.