Skocz do zawartości
IGNORED

Tele S600 awaria gramofonu.


wakutoma

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów niestety stało się. Mój s600 prawdopodobnie kompletnie wyzionął ducha. Odpaliłem go w piątek po dłuższej przerwie ( 2 miesiące składałem nowe phono ). Wczoraj pracował ok godzinę w "martwym trybie" bez obrotów oczywiście i niestety usłyszałem stuknięcie i poczułem nieprzyjemny smrodek w okolicach silnika. Poleciał główny bezpiecznik po pierwotnej stronie uzwojenia trafa ( 80mA ) - wymieniłem bezpiecznik oraz profilaktycznie drugi ( na płytce sterującej ) - niestety reakcji brak ( nic się świeci po włączeniu ). Po zrobieniu wstępnego rozeznania nie stwierdziłem żadnych widocznych śladów nadpalenia w okolicy trafa i kondensatora po stronie pierwotnej a więc prawdopodobnie niestety silnik tym bardziej że od jakiegoś czasu pracował on dosyć głośno - wyraźne niskie buczenie po włączeniu gramofonu.

 

Gdyby ktoś kolegów posiadał na zbyciu części do s500/s600 po przełożeniu ramienia to prośba o kontakt na priv. Z góry dzięki za ewentualne sugestie może przedwcześnie wysnułem negatywne wnioski.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/104865-tele-s600-awaria-gramofonu/
Udostępnij na innych stronach

Wypnij silnik i zobacz czy nic więcej.

Odłączenie silnika nie spowoduje zmiany parametrów pracy trafa dla reszty ? Po włączeniu kompletnie nic nie reaguje a może jednak trafo ?

 

I jeszcze jedno co mogło się stać przyczyną spalenia silnika. Główny stary bezpiecznik miał oznaczenie M0.8 natomiast na schemacie jest jak byk 80mA. Wygląda na to że ktoś się walnął a ja tego wcześniej nie zauważyłem i dupa :-(

Miernik !

V???Jak silnik spalony to odłączajac "ulżysz" układowi

Ale i tak pewnie ma przerwę w uzwojeniu.

Dzięki. Jeżeli jednak poszedł taki impuls, który wywalił 0.8A to obawiam się, że spalony będzie nie tylko silnik ale również trafo ( uzwojenie pierwotne ). Prawdopodobnie doszło do jakiegoś zwarcia w bebechach.

 

Czy mogło oberwać również ramię z wkładką ?

Kol Ahaja powinien pomóc - zna sprzęt "od podszewki"

O ile nie ma układu załączania sygnału z wkładki po opuszczeniu ramienia ,i sygnał odseparowany to raczej nie ,ale poprzez masę jeżeli sygnałowa wspólna z chassis????

Silnik może się zatarł. Obróć ośkę manualnie..

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.