Skocz do zawartości
IGNORED

Zmiana wyglądu resorów membran.


Gość dziadekwłodek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dziadekwłodek

(Konto usunięte)

Zestaw głośnikowy 5.1 zakupiony ok. 3 miesięcy temu. Dzisiaj po zdjęciu maskownic kolumn centralnej i surround, stwierdziłem na resorach gumowych głośników średnio-niskotonowych plamiste jaśniejsze przebarwienia. Na głośnikach frontów i suba nie ma podobnych przebarwień. Nie ma to jak na razie wpływu na dźwięk, ale stanowi problem estetyczny - po zdjęciu maskownic resory wygladają na zapleśniałe. Czy ktoś miał już podobny problem?

 

Kolumny były kupione jako nowe w sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Gość

(Konto usunięte)

Wątpię. Jak udowodnisz że zmiany grzybiczne ( jeśli faktycznie takie mają pochodzenie) są wynikiem wadliwego towaru a nie np. zbyt dużej wilgotności u Ciebie?

Ja oczywiście mam świadomość tego, że tego problemu u Ciebie nie ma, ale jak to chcesz udowodnić sprzedawcy?

Będzie ciężko a wypadek jest bardzo nietypowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość dziadekwłodek

(Konto usunięte)

Doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Przypadłosć ujawniła się tylko na centralnnym i surroundach, które były w jednym kartonie. Pozostałe nie noszą podobnych śladów zmian. Miałem już trochę kolumn i nigdy z czymś takim nie spotkałem się.

 

Przy czym w centralnym resor lewego głośnika średnio-niskotonowego pokryty jest tymi plamkami na całej powierzchni, a resor prawego głosnika ma tylko jedną małą plamkę. Poza tym, gdyby to pwstało z winy pomieszczenia, to raczej "infekcja" pojawiłaby sie na innych elementach głosników - membranach, obudowach czy maskownicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to są resory gumowe, to jest szansa, że się tego pozbędziesz.

To może być efekt po jakimś konserwującym "szuwaksie".

 

Na delikatną szmatkę, może być z mikrofibry nanieś łagodny środek do mycia szyb z amoniakiem. Są takie w plastikowych butelkach psikadła z rozpylaczem.

Naciągnij szmatkę na palec wskazujący i delikatnie przetrzyj kilkakrotnie wokół resor membrany.

Po wyschnięciu przetrzyj w ten sam sposób szmatką z czystą wodą.

Następnie nasącz szmatkę niewielką ilością oliwy technicznej, może być do maszyn do szycia.

Na koniec suchą szmatką. Powinno zejść.

Jeśli nie zejdzie, to znaczy, że jakiś środek dosyć długo pozostawał na resorze.

Nie jest to zmartwienie. U znajomego kilka lat grają głośniki z takimi resorami, też kupione nowe.

nic się nie dzieje, guma nie stwardniała w tych miejscach ani nie odkształciła się.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość dziadekwłodek

(Konto usunięte)

Dzięki Filut! Bardzo konkretna rada.Też myślałem o czymś takim. Najpierw jednak chyba upewnię się w serwisie, czy mogę wykonać własnoręcznie tego rodzaju czyszczenie bez utraty gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość dziadekwłodek

(Konto usunięte)

Jutro wysyłam e-maila z zapytaniem, opisem zmian i zdjeciami fotograficznymi, na których idalnie widać problematyczne zmiany.

 

Wolę mieć udokumentowaną korespondencję z serwisem. Nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...
Gość dziadekwłodek

(Konto usunięte)

To daj znać co szanowna "kumisja" serwisowa odpowie.

 

Serwis odpowiedział. Zgodnie z nią owe felerne kolumny wysłałem do Serwisu. Dzisiaj kolumny wróciły z wymienionymi głośnikami.

 

 

Wątpię. Jak udowodnisz że zmiany grzybiczne ( jeśli faktycznie takie mają pochodzenie) są wynikiem wadliwego towaru a nie np. zbyt dużej wilgotności u Ciebie?

Ja oczywiście mam świadomość tego, że tego problemu u Ciebie nie ma, ale jak to chcesz udowodnić sprzedawcy?

Będzie ciężko a wypadek jest bardzo nietypowy.

 

Jak widać na moim przykładzie, użytkownik jest poważnie traktowany przez Serwis.

 

 

Tym Serwisem przez duże "S" jest POLPAK SERWIS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.