Jump to content
IGNORED

PSI Audio


stanik

Recommended Posts

Witam, czy ktoś słuchał tych monitorów?

Wręcz wszędzie gdzie jest coś o nich, użytkownicy nie mogą się ich nachwalić, podobno deklasują Geneleci, Adamy SX, Barefooty, Focale i inne, jako inna liga monitorów(jakby konkurenci byli słabi;))

Oto przykładowy A-17

PSi-Prod-Shots-a17-m-650x440.jpg

 

Dane techniczne:

Power RMS:

80 + 40W

Program Power:

120W

Input Impedance:

Sym, 10k Ohms

Sensivity for 100 dB @ 1m:

0.775 V

Signal to Noise Ratio:

-96 dBA

Continuous Max SPL@1m:

103 dB (single)

Input Overload:

24 Vpp

Program Max SPL@1m:

114 dB (pair)

Response at -6dB:

43 - 23000 Hz

Tolerances:

±2.5 dB (50Hz - 20kHz)

Distortion THD:

< 1.5% (100Hz-12kHz)

Phase tolerances:

±45° (180Hz - 20kHz)

Dispersion (P.N. 4 - 16 kHz) at -6 dB:

90° x 90° (H x V)

System:

2 Way(s)

Crossover frequency:

3.0 kHz

Woofer's dim. Ext. / Diaphragm:

Ø175 mm / Ø130 mm

Tweeter's dim. Ext. / Diaphragm:

Ø100 mm / Ø25 mm

Connectors:

1 x XLR F / 3P

Signal input:

1=GND, 2=(+), 3=(-)

Material:

MDF

Dimensions W x H x D mm:

200 x 320 x 230

Gross / Net Weight:

9.5 / 8.4 kg

Voltage:

115/230V (50-60Hz)

Consumption Standby-Quiescent-Max:

1.4 - 6 - 100W

Mean / Max Humidity:

< 75% / < 90%

External Temperature:

5 - 40°C

 

 

 

 

 

 

jakość wykonania podobno nienaganna

 

o to ich reklamówka;)

 

Link to comment
Share on other sites

Czy ja wiem czy tak deklasują. Może pod pewnymi względami są lepsze (z tego co piszą na gearslutz), ale np. nie mają takiego rozciągnięcia w basie jak odpowiadające im gabarytowo Genelec 8240A, czy Unity Audio The Rock MK2. Barefoot właściwie nie ma dla tego modelu konkurencji (tam chyba każdy model jest min 3 drożny - trochę to jednak inne bestie). Aczkolwiek monitorki ciekawe (choć mocy mają relatywnie mało ... choć różnie może ona być okreslana, to jednak 80+40W w tej klasie kolumn, to bardzo niskie wartości).

Link to comment
Share on other sites

może niejasno napisałem, ale chodziło mi o gamę produktów, a nie o ten jedyny model,

do barefootow to wiadomo prędzej możnaby porównywać 3-drożny model A25-M

 

a do ów Geneleców(SPL 105dB) i Unity Audio The Rock(SPL 105dB) prędzej porównałbym A21-M, który ma membranę 170mm, czyli jakieś 6,7 cala - 120/50W i SPL 119dB(a te mniejsze A17 przy niskiej mocy SPL 114dB)

 

w tym przypadku PSI A21, schodzi on do 44Hz -2dB, i do 38 przy -6dB

 

to ile osiągnięto w Unity Rock - 33Hz -3dB przy 7calowym wooferze to jakiś super wynik, ciekawe tylko jak to gra przy tych 33Hz, czy nie są to już jakieś kluchy

 

elegancki wynik też w przypadku A215-M służącym głównie do masteringu, przy 2x 4calowy woofer schodzą do 42Hz -2dB i 36Hz -6dB

 

tak czy siak ciekawy ich jestem, poczytałem też sporo na francuskich forach - ludzie się zachwycają sceną, detalicznością itp.

 

Edit:

SPL chyba złe dałem powinno być 108dB i 104dB odpowiednie dla a21 i a17

 

dodać trzeba, że minusem niewątpliwie jest wysoka cena

Link to comment
Share on other sites

a do ów Geneleców(SPL 105dB) i Unity Audio The Rock(SPL 105dB) prędzej porównałbym A21-M, który ma membranę 170mm, czyli jakieś 6,7 cala -

A21M ma membranę 170mm, Unity Audio pewnie ze 145mm - chyba nie muszę nic dodawać ;) (pomyliłeś wielkość membrany, z wielkością kosza głośnika - PSI podaje membranę i kosz, ale konkurencja tylko kosz)

 

Naturalnym konkurentem (podobna/najbardziej zbliżona wielkość membrany) dla A17 jest właśnie Genelec 8240A, Unity Audio The Rock MK2, ADAM S2X (adam ma relatywnie małe membrany, więc modelowi z napisem 7,5" bliżej do 6,5" niz 8" - dobrym przykładem jest S1X który ma mniejszą membranę niż 5" Yamaha HS5 - widziałem na fotce porównawczej, a sam mam 7" A7X który ma mniejszą membranę od KEF Q1 6,5"), Focal Solo 6 Be . Model A21 ma już głośnik 217mm ( 8,5" czyli bliżej do Genelec 8250A, lub starych ADAM S2.5 )

Link to comment
Share on other sites

racja, pomieszałem

 

tak czy siak, chciałbym teraz porównać najbardziej w jednej sali PSI A21M, Event Opal(też bardzo ciekawy ich jestem), Adam S3x-h i Focal SM9,

pomimo, że np. PSI, Event są 2-drożne i tańsze(Opal nawet 2x tańszy) od 3-drożnych Adamów i Focali, to wszystkie te monitory są podobno porównywalne, a dwa pierwsze(szczególnie PSI)czesto stawiane wyżej

z tej czwórki slyszalem tylko Focale razem między innymi z PMC TB2S-AII (o ile dobrze pamiętam), Focal Solo, Adam A7X, Genelecami

Focal ,przede wszystkim pod względem obrazu stereo, zmiótł resztę w pył, jednak Adamy bardzo lubię ze względu na ich tweeter(szczególnie w odtworzeniu instrumentów akustycznych i głosu)

 

no i rzeczywiście Unity Rock też wartoby porównać

Link to comment
Share on other sites

miałem okazję dzisiaj posłuchać kilku głośników, raczej na szybko, ale zawsze coś

najpierw

Eve sc205, Adam a7x, focal Solo 6 BE, PMC DB1S AII

Najbardziej podobały mi się oczywiście PMC jeśli chodzi o scenę, naturalność, nie schodziły bardzo nisko (aczkolwiek można powiedzieć, że "wystarczająco")

Focal miał dziwne "sztuczne" wysokie tony, nie brzmiał lepiej wg mnie od Adamów A7X, które są 2x tańsze

Eve całkiem przyjemnie, 5-calowy woofer nieźle sobie radził, bardzo przyjemnie się słuchało, Adam zdawał się schodzić trochę niżej i mieć więcej mid-basu, 7-calowe Eve mogą być nawet ciekawsze od A7X, z pewnością nie gorsze

 

potem miałem okazję posłuchać super klasy - Adam S3X-h i Focal SM9

 

grają na podobnym poziomie, aczkolwiek Focal miał trochę więcej punchu i powietrza oraz scena szła bardziej wgłąb, Adamy jakby bardziej suche, ale jak pisałem generalnie podobny poziom - super wysoki, scena szeroka

 

może w niedługim czasie uda się posłuchać też PSI

Link to comment
Share on other sites

miałem okazję dzisiaj posłuchać kilku głośników, raczej na szybko, ale zawsze coś

najpierw

Eve sc205, Adam a7x, focal Solo 6 BE, PMC DB1S AII

Najbardziej podobały mi się oczywiście PMC jeśli chodzi o scenę, naturalność, nie schodziły bardzo nisko (aczkolwiek można powiedzieć, że "wystarczająco")

Focal miał dziwne "sztuczne" wysokie tony, nie brzmiał lepiej wg mnie od Adamów A7X, które są 2x tańsze

Zazdroszczę :) A co byś powiedział nt. rozciagniecia basu Focal Solo 6 Be vs ADAM A7X ? A co do PMC - ciekawe jak grają TwoTwo 6 wzgl. ADAM A7X
Link to comment
Share on other sites

Bas w Solo 6 Be miałem wrażenie, że schodzi trochę niżej niż w Adamach(na m.in. Massive Attack - Angel), generalnie od środka w dół do basu ładnie brzmiały, trochę lepiej niż Adamy ale góra już jak pisałem krzykliwo i sztucznie, a Focale kosztują 2x tyle.

Wydaje się to dziwne bo w SM9 góra jest bardzo fajna, a tweeter chyba ten sam, może to kwestia innych crossover frequency, nie wiem.

 

A propos tego odsłuchu co kiedyś robiłem, to pamiętam że Solo 6 Be, wcale nie różnił się bardzo od CMS 65, ale to już było jakiś czas temu, inne utwory, też musiałbym to zweryfikować jeszcze raz

 

a propos PMC, jest w mieście jeszcze jeden dealer, jeśli będzie możliwość, to posłucham, TwoTwo 6 są chyba jakieś 4x droższe od Adamów, ciekawe jak to gra, skoro tyle kosztuje.

 

 

szkoda, że nie miałem okazji porównać TB2S-AII na nowo, malutkie DB1S zrobiły na mnie wrażenie, stosunkowo niedużo droższy jest TB2S i sądzę że może to być głośnik o dobrym stosunku jakość/cena.

Przy starym odsłuchu gdzie SM9 był w tej samym pomieszczeniu, owszem Focal zdeklasował wszystkich, ale TB2S-AII było drugie: Focal--------------PMC----reszta monitorów

 

Te DB1S/TB2S to już niby stare konstrukcje, (kiedyś pasywne), ale podobno zrobiono im upgrade - nowy wzmacniacz i chyba crossover pozmieniali, o ile się nie mylę

na gearslutzu ludzie piszą o nich raczej w superlatywach, tyle że bardziej wymagają podobno dobrej adaptacji pomieszczenia niż inne głośniki

 

myślałem, że uda mi się jeszcze porównać SM9 i S3X-h z Neumann KH310A, ale okazało się, że jeden głośnik nie działał;p

 

ja jestem ciekawy jak stoi Adam S2X między A7X a S3X-h, do którego mu bliżej, bo w swojej cenie A7X to bardzo atrakcyjny produkt

 

trochę chaotyczny ten post, ale wiadomo, kilka odpowiedzi zdobyłem i powstało jeszcze więcej pytań;)

Link to comment
Share on other sites

mały update:

byłem na małym evencie home-studio i miałem okazję posłuchać kilku par monitorów,

 

oto one:

3rhy.jpg

hoqz.jpg

 

nie spodziewałem się znaleźć Unity Audio Rock MKII, a jednak;)

8hii.jpg

 

 

 

 

najpierw porównałem PMC TB2S-A z Two-Two 6

 

zacząłem od TB2S - jak się spodziewałem brzmiały ładnie, dość szeroka scena, jednak po przejściu na Two-Two wyszło, że pierwsza para jest gorsza od "dwójek", TB2S mają jakby jakieś podbicie w okolicach nisko-średnich tonów, scena jest węższa i generalnie wydają się trochę mniej naturalne(szczególnie w wysokich), Two-Two, mają więcej powietrza/przestrzeni w dźwięku, jednak obie pary głośników - wysoka półka

 

Unity Audio Rock MKII (za sprawą tweetera) przypominają w brzmieniu Adamy, małe głośniki a dźwięk całkiem spory, ładna, duża scena stereo, potrafią grać nisko - niby do 33Hz, S3X-H schodzą teoretycznie tylko 1Hz niżej, lecz różnica w zejściu na niskie częstotliwości wydawała się znaczna(na korzyść S3X oczywiście),

słychać, że z tej wielkości głośnika wyciśnięto co się da, w swojej cenie sądzę, że bardzo atrakcyjne

 

no i była jeszcze okazja posłuchać Adamów S3X-h, Geneleców 8250, i trochę Adamów S4X-h,

Geneleci schodzą całkiem nisko, dobra jakość wysokich tonów, jednak w porównaniu z Adamami(wiadomo droższe modele, i 4-drożne) scena dużo bardziej uboga, w Adamach głośniki znikają, jest tylko bardzo szeroka ściana dźwięku, poza tym brzmią trochę bardziej naturalnie

natomiast Geneleci mają ten system adaptacji akustycznej, który nie był użyty, a który podobno robi różnicę

S4X-H(to już jest kawał głośnika) to taki większy brat S3X, w charakterze grają bardzo podobnie, tylko wiadomo są mocniejsze, zejdą trochę niżej, dźwięk trochę potężniejszy

 

w przyszłym tygodniu może uda się w końcu posłuchać PSI, w końcu to o nich wątek;)

 

P.S.

 

mogę jeszcze dodać, że jeśli chodzi o stosunek cena/jakość najlepsze chyba Unity Audio,

trudno mi je porównać do Two-Two, te drugie wydawały się trochę lepsze, ale są droższe 2x

 

ciągle nie udało mi się posłuchać Adamów S2X, których jestem ciekawy, jedyne co, to spytałem się jednego kolesia, czy bliżej im do A7X, czy S3X, powiedział, że do S3X

Domyślam się, że to mniej więcej podobna klasa co Unity Rock, ciekawe by było je porównać,

no i jeszcze te Event Opal, o których się słyszy, że w swojej cenie nie do pobicia

Link to comment
Share on other sites

a więc mały update, przesłuchałem PSI A17-M i A21-M

 

głośniki są wypełnione różnymi technologiami typu AOI, CPR, ALG, PSC, o których można przeczytać więcej tu:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Na papierze A21-M schodzi niżej niż A17-M, jednak w odsłuchu w pomieszczeniu ok. 24m2, wielkiej różnicy nie ma, było słychać(o dziwo) lekkie różnice w górnej części pasma - A17-M grały bardziej środkiem i A21 bardziej górą, no i może A21 były bardziej swobodne w niskich częstotliwościach, ale nawet na utworach z niskim basem typu Angel(Massive Attack), Gloaming(Radiohead) A17 sobie lepiej radziło, niżby to wynikało z danych i niż się spodziewałem(pod względem zejścia i precyzji). Czyżby dane a propos pasma przenoszenia były po prostu bardziej miarodajne, niż te od innych producentów, którzy trochę je naginają?

 

Poza tym od razu słychać, że mamy do czynienia z monitorami wysokiej jakości. Scena bardzo szeroka, dosyć głęboka, umiejscowienie instrumentów w obrazie stereo super precyzyjne - w high hopes Pink Floydów na samym początku słychać latającą muchę - można było dokładnie ją zlokalizować - co do centymetra - z której strony, i czy bliżej czy dalej(a nie na zasadzie że głośniejsze/cichsze bzykanie). W odsłuchu orkiestry symfonicznej, każda z sekcji ma swoje miejsce.

 

Odtwarzanie głosu ludzkiego - do tego lubię Cornella Unplugged in Sweden - Black Hole Sun - głos wypełnia całą salę tak jak trzeba, w Adamach wydaje się bardziej metaliczny, w PSI bardziej naturalny

 

Trudno mi się teraz odnieść do głośników innych producentów, jako że nie mogłem porównać w tym samym momencie, w tej samej sali, akustyce,

Głośniki na pierwszy rzut oka nie wydają się tanie 3800euro A21, 2400e A17, jednak porównując takie A17, do Focali Solo 6 Be, sądzę że PSI to inna klasa, prędzej można by je porównać do TwoTwo 6, które kosztują coś koło 3600-3800e, a i tak nie jestem przekonany czy PMC wyszłoby zwycięzko.

Jeśli chodzi o zejście w porównaniu do A7X, wydaje mi się, że pomimo, że A17-M na papierze nie schodzi tak nisko, to jednak w odsłuchu zejście nie jest gorsze, o ile nie lepsze.

Największa różnica jednak jest w szczegółowości, scenie, precyzji pod tym względem wydaje się również inna klasa.

 

 

 

Także głośniki świetne - dwudrożne z pewnością jedne z lepszych jakie słyszałem, natomiast różnica w cenie między A17 i A21 jest dużo większa, niż różnica w jakości - przynajmniej w danych warunkach odsłuchowych.

 

Należałoby dodać, że pomieszczenie w którym słuchałem nie było zbytnio zaadoptowane akustycznie, facet mówił, że woli tak pokazywać głośniki, niż jakby super przygotował salę, wszystko brzmiałoby nieziemsko, a potem u kogoś w domu gorzej - i "ale jakto??"

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za kolejny opis :) !

 

Jeśli chodzi o zejście w porównaniu do A7X, wydaje mi się, że pomimo, że A17-M na papierze nie schodzi tak nisko, to jednak w odsłuchu zejście nie jest gorsze, o ile nie lepsze.

Na papierze PSI A17-M schodzą niżej:

ADAM A7X:

--------- 51 Hz -3 dB -------- 47 Hz -6 dB

PSI A17-M:

--------- 45 Hz -3 dB -------- 43 Hz -6 dB

... nie patrz na fantazję którą ADAM pisze na stronie (42 Hz) bo to wartość wzięta z bliżej nieokreślonej przestrzeni kosmicznej.

Link to comment
Share on other sites

Link do testu modelu A21-M

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wykres wodospadowy nie rzuca na kolana. Wychodzi na to, że idą na kompromis i poświęcają charakterystykę impulsową na rzecz niższego zejścia na basie. Trochę szkoda, że nie mają w swojej ofercie monitora w obudowie zamkniętej.

 

Scena bardzo szeroka, dosyć głęboka, umiejscowienie instrumentów w obrazie stereo super precyzyjne - w high hopes Pink Floydów na samym początku słychać latającą muchę - można było dokładnie ją zlokalizować - co do centymetra - z której strony, i czy bliżej czy dalej(a nie na zasadzie że głośniejsze/cichsze bzykanie).

 

Hmm na Yamahach MSP5 tak samo mogę precyzyjnie zlokalizować tą latającą muchę :-).

 

Na papierze PSI A17-M schodzą niżej:

PSI A17-M:

--------- 45 Hz -3 dB -------- 43 Hz -6 dB

 

Parę miesięcy temu (chyba w maju jeszcze) dane techniczne modelu A17-M na stronie PSI wyglądały tak:

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zwraca uwagę wyższy podział zwrotnicy 3.6 kHz zamiast obecnych 3 kHz, mniej rozciągnięty bas (50 hz -3 dB), ale za to trochę lepsze THD oraz charakterystyka fazowa. Według mnie to dość istotne zmiany, ciekawe kiedy do sprzedaży trafiły te modele z aktualnymi parametrami.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Wykres wodospadowy nie rzuca na kolana. Wychodzi na to, że idą na kompromis i poświęcają charakterystykę impulsową na rzecz niższego zejścia na basie. Trochę szkoda, że nie mają w swojej ofercie monitora w obudowie zamkniętej.

rzeczywiście, aczkolwiek bas nie wydawał się rozlazły, czy nieprecyzyjny

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

wiadomo pod tym względem już widać, że np. Focal Twin sobie lepiej radzi(i chyba wszystkie dobre konstrukcje więcej niż 2drożne) - a SM9 z pasywnym radiatorem to już w ogole;)

 

natomiast te technologie AOI i CPR wydają się ciekawe

o ile dobrze rozumiem:

CPR - niweluje zniekształcenia fazowe, przez co nie ma opóźnień w odtwarzaniu różnych częstotliwości względem źródła, co skutkuje lepszą sceną, i większym ujednoliceniem brzmienia na przestrzeni pasma przenoszenia

AOI - wydaje się, że poprawia charakterystykę impulsową, "steruje" ruchem membrany - tak, że po impulsie wraca ona od razu na miejsce, generalnie niweluje to podbarwienia, zwiększa naturalność

 

z tymże tutaj nie za bardzo rozumiem jak to się ma do ów wykresu wodospadowego - ów system AOI pomaga, bas refleks przeszkadza, więc w basie jest to pewna wypadkowa obu czynników, a w wyższym zakresie pasma jest poprawa??

 

w tej materii robi się to dla mnie już skomplikowane;)

 

Hmm na Yamahach MSP5 tak samo mogę precyzyjnie zlokalizować tą latającą muchę :-).

MSP5 chyba słuchałem tylko raz, na krótko, dawno temu i nie pamiętam nawet na jakich utworach

ale ;)

sądzę że PSI są bardziej precyzyjne

wcześniej mówiłem, że pod względem szerokości, głębokości sceny najlepsze były sm9(s3xh równie szerokie, nie tak głębokie), ale PSI pod względem precyzji, umiejscowienia może nawet je przebijają - to już jednak trzebaby zrobić bezpośrednie porównanie

Link to comment
Share on other sites

rzeczywiście, aczkolwiek bas nie wydawał się rozlazły, czy nieprecyzyjny

 

Wodospad jest w normie, więc ... bas powinien być OK

 

wiadomo pod tym względem już widać, że np. Focal Twin sobie lepiej radzi(i chyba wszystkie dobre konstrukcje więcej niż 2drożne)

 

Zadziwiające są Focal CMS65 pod tym wzgl. ... myślę czy nie zamienić A7X na te Focal. Focal niżej schodzą przy tym super-wodospadzie (!!!).
Link to comment
Share on other sites

Przypadkiem w PSI A21-M nie stosują ten sam woofer co w Event ASP8? Mają bardzo podobny wygląd, zbliżone pasmo przenoszenia jak i waterfall ...

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) vs

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

AOI - wydaje się, że poprawia charakterystykę impulsową, "steruje" ruchem membrany - tak, że po impulsie wraca ona od razu na miejsce, generalnie niweluje to podbarwienia, zwiększa naturalność

 

z tymże tutaj nie za bardzo rozumiem jak to się ma do ów wykresu wodospadowego - ów system AOI pomaga, bas refleks przeszkadza, więc w basie jest to pewna wypadkowa obu czynników, a w wyższym zakresie pasma jest poprawa??

 

Mi się wydawało, że jeżeli ten AOI po odcięciu doprowadzonego sygnału szybciej niweluje drgania membrany to tym samym spowoduje szybsze wygaszanie dźwięków. Tylko patrząc na wykres wodospadowy wymienionego wyżej Event ASP8 czy wcześniej Focala CMS65 to wpływu tej technologii w PSI A21-M za bardzo nie widać.

 

MSP5 chyba słuchałem tylko raz, na krótko, dawno temu i nie pamiętam nawet na jakich utworach

ale ;)

sądzę że PSI są bardziej precyzyjne

 

Myślę, że PSI znokautowałyby te Yamahy pod każdym względem ;).

 

W recenzji na gearslutz jeden gość napisał, że A21-M mają wysokie szumy własne - zauważyłeś może coś takiego?

Link to comment
Share on other sites

Wodospad jest w normie, więc ... bas powinien być OK

 

Zadziwiające są Focal CMS65 pod tym wzgl. ... myślę czy nie zamienić A7X na te Focal. Focal niżej schodzą przy tym super-wodospadzie (!!!).

 

Kiedys czytalem o tych Focalach chyba na jakiejs niemieckiej stronie, ze przy dluzszym uzywaniu zaczynaja brumic, wartoby wiec bylo przyjrzec sie im blizej i poczytac opinie na forach.

Przepraszam za off top.

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Link to comment
Share on other sites

Przypadkiem w PSI A21-M nie stosują ten sam woofer co w Event ASP8? Mają bardzo podobny wygląd, zbliżone pasmo przenoszenia jak i waterfal

tzn. PSI A21-M ma chyba 8,5 cala, a ASP8 - 8

szczerze mówiąc więcej nie wiem, czy jedni się na drugich wzorowali, czy ten sam producent(ale nie wydaje mi się), czy materiał podobny tylko(nawet nie wiem jaki dokładnie)

 

Mi się wydawało, że jeżeli ten AOI po odcięciu doprowadzonego sygnału szybciej niweluje drgania membrany to tym samym spowoduje szybsze wygaszanie dźwięków. Tylko patrząc na wykres wodospadowy wymienionego wyżej Event ASP8 czy wcześniej Focala CMS65 to wpływu tej technologii w PSI A21-M za bardzo nie widać.

 

no niby z jednej strony tak, ale mam wrażenie, że głównie chodzi o jak najwierniejszą, najmniej zniekształconą konwersję sygnału analogowego (elektrycznego), na sygnał akustyczny, co jest możliwe dzięki szybszej "reakcyjności", impulsywności membrany głośnika, mniej artefaktów dźwiękowych powstałych mimochodem - bardziej wierny przekaz i więcej szczegółów odkrytych

 

praktycznie w odsłuchu rzeczywiście słychać ów szczegółowość, dźwięk wydaje się nic niepodkolorowany, na początku zanim ucho przyzwyczai się do brzmienia, dźwięk może się wydawać wręcz trochę jakby suchy

 

 

W recenzji na gearslutz jeden gość napisał, że A21-M mają wysokie szumy własne - zauważyłeś może coś takiego?

 

szczerze mówiąc nie przystawiałem ucha do głośnika, będąc w miarę blisko nic mi się nie "rzuciło" w uszy, ale kto wie, może i mają stosunkowo spore szumy

 

 

praktycznie w odsłuchu rzeczywiście słychać ów szczegółowość, dźwięk wydaje się nic niepodkolorowany, na początku zanim ucho przyzwyczai się do brzmienia, dźwięk może się wydawać wręcz trochę jakby suchy

 

 

jeszcze dokończę myśl

 

pamiętam, że kiedyś porównując głośniki Adama do innych też miałem takie wrażenie naturalności, jakby u innych słychać było, że ów głos jest wzmocniony mikrofonem, a u Adama jakby koleś śpiewał bez mikrofonu,

pewnie to kwestia tego tweetera - że jest wstęgowy więc (podobno 4x) szybszy od innych czyli bardziej reakcyjny, impulsowy, co daje lepszą możliwość wiernego skonwertowania sygnału(na akustyczny)

jednak jak już pisałem wcześniej po jakimś czasie odsłuchu PSI jak włączyłem ten sam kawałek u siebie, Adamy wydawały się brzmieć ostrzej, bardziej metalowo

 

nie mniej wg w domenie naturalności, odtwórstwa instrumentów akustycznych(np. gitara na Alice in Chains Unplugged, czy nawet skrzypce) oraz głosu - bardzo lubie Adamy

Link to comment
Share on other sites

a no i jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, jako że wykres wodospadowy jest robiony przez falę sinusoidalną(a nie biały szum), gdzie naraz jest tylko jedna wysokość dźwięku, to może w muzyce gdzie głośnik musi odtworzyć naraz mnóstwo wysokości, szybkość zanikania poszczególnych częstotliwości już nie wygląda tak jak na wodospadzie?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.