Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego winyl NIE BRZMI lepiej od CD?


Accu

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, purple2 napisał:

Lechu uparcie eksponujesz zniekształcenia nie mające wpływu na wrażenia słuchowe, ja mówię o zniekształceniach LINIOWYCH, które decydują o wierności odtwarzania

Zniekształcenia liniowe w paśmie akustycznym też są o rząd lepsze na CD.

16 godzin temu, purple2 napisał:

raczej mikrofonowy nalot, to wąskopasmowe mikrofony są trucicielami dźwieku i mastering pudrujący ich spustoszenia

Możliwe, ale brak jest dowodu na to a świetne technicznie realizacje wychodzą ze studiów nagraniowych nawet wykonane tymi nielubianymi przez Ciebie mikrofonami które działają tylko do ca. 20-25 kHz. Może zainteresuj tematem jakichś gigantów z branży np. studia na Abbey Road. Może podejmą się zbadania tematu. 

14 godzin temu, purple2 napisał:

to jest monofoniczna własnośc ludzkiego słuchu i dotyczy sinusów z generatora, które w sposób naturalny nie wystepują, natomiast zbocza transjentów wymagają od toru wręcz nieskończonego pasma abyś słyszał pełną przestrzeń stereofoniczną

Najpierw udowodnij że te zbocza transjentów są przez Ciebie odbierane, pisałem Tobie kiedyś jak to zrobić. Niestety temat rozbija o brak materiałów muzycznych do prezentacji nawet na nośnikach analogowych które są takie "znakomite" pod względem pasma od góry ;-).
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lech36 napisał:

Zniekształcenia liniowe w paśmie akustycznym

mówisz o pasmie do 20khz? powyżej zaczyna się przepaść, w cd audio antyaliasing jest drastyczny

 

2 godziny temu, Lech36 napisał:

brak jest dowodu

dowodem jest filharmonia, posłuchaj na żywo a potem z płyty, to jest dowód, szerokopasmowe mikrofony i kontrola charakterystyki fazowej to efekt żywego dźwięku

 

2 godziny temu, Lech36 napisał:

Najpierw udowodnij że te zbocza transjentów są przez Ciebie odbierane

alexiscorner stwierdził, że nawet na kaseciaku  J A K O Ś  słyszy przestrzeń stereofoniczną, do tego służą transjenty

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Nie wiem, dlaczego przytacza się analogie
z TV ? Cyfryzacja video jest krokiem ku lepszemu , cyfryzacja audio niekoniecznie :)
Audio jest analogowe od początku wiec chyba na chłopski rozum wierniejszy będzie zapis analogowy niż cyfrowy


Czy Video jest od pczatku cyfrowe?
Tez nie jest
Wiec na chlopski rozum, dlaczego cyfryzacja video jest OK a audio nie jest OK?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, xajas napisał:

cyfryzacja video jest OK a audio nie jest OK?

w audio są transjenty, dźwięk jest falą mechaniczną a obraz elektromagnetyczną

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co z tego?

czy elektromagnetyczne fale swietlne sa cyfrowe czy analogowe?

 

czy analogowy sygnal Audio przeplywajacy przez wzmacniacz jest fala mechaniczna czy elektromagnetyczna?

 

to ciagle czepianie sie tych transjentow jest bez sensu

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, xajas napisał:

Czy Video jest od pczatku cyfrowe?

W zasadzie jest. Pod względem próbkowania od zawsze, od braci Lumiere, pod względem kwantowania próbek od niedawna ? A @purple2 czepia się próbkowania a nie kwantyzacji ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minutes ago, purple2 said:

w audio są transjenty, dźwięk jest falą mechaniczną a obraz elektromagnetyczną

Gdzie jest ta różnica?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, xajas napisał:

czy elektromagnetyczne fale swietlne sa cyfrowe czy analogowe?

czy próbkujesz wartości chwilowe fali elektromagnetycznej? nie, a dźwięk jest próbkowany wartościami chwilowymi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, purple2 napisał:

mówisz o pasmie do 20khz? powyżej zaczyna się przepaść, w cd audio antyaliasing jest drastyczny

Zrób próbkę na nośniku cyfrowym który działa do 50 lub nawet 90 kHz, jak znajdziesz nośnik analogowy o takich parametrach to oczywiście możesz to też zrobić na nośniku analogowym tym "ciągłym". To ma być muzyczna próbka pokazująca możliwości. Taką próbkę będzie można potraktować później filtrem górnoprzepustowym np. 25 kHz i zobaczyć czy człowiek jest w stanie wychwycić różnicę. CD na razie możesz zostawić w spokoju. Udowodnij że zachowanie wysokiego pasma, ponad 20 kHz powoduje słyszalną różnicę. Jak już potraktujesz tą próbkę tym filtrem 25 kHz to później stopniowo możesz schodzić z progiem zadziałania filtru i zobaczyć w którym momencie usłyszysz różnicę. Do dzieła Kolego ;-)!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Lech36 napisał:

górnoprzepustowym

Oczywiście ma być "dolnoprzepustowym", sorry. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, babajaga napisał:

Gdzie jest ta różnica?

różnica jest w szerokości pasma przenoszenia, w audio między 20hz a 20khz odległość wynosi 3 dekady a w sygnale tv np między 500mhz a 510mhz jest odległość ułamka dekady, chociaż w wartościach bezwzględnych jest to różnica 10mhz

 

Godzinę temu, Lech36 napisał:

można potraktować później filtrem dolnoprzepustowym np. 25 kHz

już kiedyś chwaliłeś mi się swoim filtrem dolnoprzepustowym, żeby wykazać działanie tego filtru to sygnał audio musiałby zawierać w widmie częstotliwości powyżej 25khz, a jak wiesz mikrofony studyjne są pierwszym stopniem toru audio i są filtrami dolnoprzepustowymi 20khz co powoduje, że Twój filtr jest bezrobotny

3 godziny temu, xajas napisał:

to ciagle czepianie sie tych transjentow jest bez sensu

to słuchaj sinusów z generatora, naturalny dźwięk składa się wyłącznie z transjentów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, purple2 napisał:

już kiedyś chwaliłeś mi się swoim filtrem dolnoprzepustowym, żeby wykazać działanie tego filtru to sygnał audio musiałby zawierać w widmie częstotliwości powyżej 25khz, a jak wiesz mikrofony studyjne są pierwszym stopniem toru audio i są filtrami dolnoprzepustowymi 20khz co powoduje, że Twój filtr jest bezrobotny

No to czas najwyższy żebyś pochwalił się nagraniem które zatrudni ten "mój" filtr, inaczej to tylko takie teoretyzowanie bez celu i sensu.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lech36 napisał:

No to czas najwyższy

niestety jestem audiofilem teoretykiem, spytaj Przemaka czy słyszał o mikrofonach EARTHWORKS QTC50 ? prosty tor 2xQTC50, korektor fazowy i rejestrator, niestety, jak się nagrywa w ciemno, bez kontroli charakterystyki fazowej toru to potem trzeba pudrować masteringiem, a od tego przegrzewa się cutter w tłoczni

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, purple2 napisał:

EARTHWORKS QTC50

Czyli co, wystarczy EARTHWORKS QTC50 i audiofil będzie szczęśliwy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, purple2 napisał:

niestety jestem audiofilem teoretykiem, spytaj Przemaka czy słyszał o mikrofonach EARTHWORKS QTC50 ? prosty tor 2xQTC50, korektor fazowy i rejestrator, niestety, jak się nagrywa w ciemno, bez kontroli charakterystyki fazowej toru to potem trzeba pudrować masteringiem, a od tego przegrzewa się cutter w tłoczni

Nie jesteś nawet teoretykiem bo podstaw teoretycznych nie masz za grosz. Proste pytanie - jak mają być ustawione te dwa mikrofony, w jakiej odległości od siebie i od źródła? Jak to ma być potem odtwarzane? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minutes ago, purple2 said:

niestety jestem audiofilem teoretykiem, spytaj Przemaka czy słyszał o mikrofonach EARTHWORKS QTC50 ? prosty tor 2xQTC50, korektor fazowy i rejestrator, niestety, jak się nagrywa w ciemno, bez kontroli charakterystyki fazowej toru to potem trzeba pudrować masteringiem, a od tego przegrzewa się cutter w tłoczni

Nazwy sprzętu opanpwałeś, fakt, ale z resztą niestety jest już znacznie gorzej ....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lech36 napisał:

Zrób próbkę na nośniku cyfrowym który działa do 50 lub nawet 90 kHz, jak znajdziesz nośnik analogowy o takich parametrach to oczywiście możesz to też zrobić na nośniku analogowym tym "ciągłym". To ma być muzyczna próbka pokazująca możliwości. Taką próbkę będzie można potraktować później filtrem górnoprzepustowym np. 25 kHz i zobaczyć czy człowiek jest w stanie wychwycić różnicę. CD na razie możesz zostawić w spokoju. Udowodnij że zachowanie wysokiego pasma, ponad 20 kHz powoduje słyszalną różnicę. Jak już potraktujesz tą próbkę tym filtrem 25 kHz to później stopniowo możesz schodzić z progiem zadziałania filtru i zobaczyć w którym momencie usłyszysz różnicę. Do dzieła Kolego ;-)!

Na rutrackerze chyba większość ripów winylowych ma pokazane charamterystyki i o ile szersze jest pasmo od zwyklego CD. Wystarczy ściągnąć w gęstym formacie taki rip, posłuchać a potem zrobić jakość CD czyli tylko 16/44.1 i posłuchac jak wtedy odstaje i biednie brzmi to w stosunku do 24/192 a nawet 24/96.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W trakcie usuwania konta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, przemak napisał:

ak mają być ustawione te dwa mikrofony

nie rozumiesz o czym cały czas mówię, szerokie pasmo i prawidłowa charakterystyka fazowa toru to konieczność a ustawienia mikrofonów to dowolna sprawa, która kreuje przestrzeń fazową np binauralną w przypadku rozstawienia mikrofonów analogicznie do rozstawu uszu słuchacza

 

13 minut temu, przemak napisał:

Jak to ma być potem odtwarzane? 

jedyny warunek szerokie pasmo i prawidłowa charakterystyka fazowa toru odtwarzania

11 minut temu, babajaga napisał:

z resztą niestety jest już znacznie gorzej ..

pewnie je testowałeś? a mastering robi się dla poprawienia jakości dźwięku?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, purple2 napisał:

nie rozumiesz o czym cały czas mówię, szerokie pasmo i prawidłowa charakterystyka fazowa toru to konieczność a ustawienia mikrofonów to dowolna sprawa, która kreuje przestrzeń fazową np binauralną w przypadku rozstawienia mikrofonów analogicznie do rozstawu uszu słuchacza

Niestety, ty nie rozumiesz, o czym mówisz. Charakterystyka fazowa zależy od rozstawienia tych mikrofonów względem siebie i źródła, dlatego pytam, jak sobie to wyobrażasz. Jeżeli sobie nie wyobrażasz w ogóle i uważasz, że to dowolna sprawa, to doczytaj teoretycznie o technikach mikrofonowych i się zastanów, jak i do czego to szerokie pasmo ma być użyte. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, przemak napisał:

Charakterystyka fazowa zależy od rozstawienia tych mikrofonów względem siebie i źródła

co ma wspólnego ustawienie mikrofonów do ich parametrów elektrycznych? charakterystyka fazowa jest parametrem elektrycznym, i mierzona jest dla każdego kanału niezależnie, mylisz warunki akustyczne studia z parametrami elektrycznymi toru

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, purple2 napisał:

co ma wspólnego ustawienie mikrofonów do ich parametrów elektrycznych? charakterystyka fazowa jest parametrem elektrycznym, i mierzona jest dla każdego kanału niezależnie, mylisz warunki akustyczne studia z parametrami elektrycznymi toru

Nie, nic nie mylę. Mamy w tym przypadku parę mikrofonów nagrywających rzeczywiste źródło akustyczne a sygnał wyjściowy jest stereofoniczny/dwukanałowy. Tak więc rozważać musimy ten sygnał a nie coś iluzorycznego, czego nawet nie o trafisz zdefiniować. Chyba że faza w jednym kanale się musi zgadzać, ale między kanałami już nie, to wtedy jest stereoooo ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, przemak napisał:

Nie, nic nie mylę

ciekawe rzeczy opowiadasz, pewnie tak wykłada się na reżyserii dźwięku w akademii muzycznej? tor audio musi być skonfigurowany elektrycznie i w dodatku oba kanały niezależnie

 

10 minut temu, przemak napisał:

Chyba że faza

nie faza tylko charakterystyka fazowa, czyli jak dany kanał przesuwa w czasie poszczególne częstotliwości pasma przenoszenia, czyli generator sinusów na wejściu i oscyloskop na wyjściu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, purple2 napisał:

pewnie tak wykłada się na reżyserii dźwięku w akademii muzycznej

Tego nie wiem. 

Może inaczej, skoro nie rozumiesz po polsku: podaj przykładową konfigurację (ustawienie mikrofonów w stosunku do siebie i źródła oraz głośników/słuchawek przy odsłuchu) która przy założeniu pełnego pasma zapewni odwzorowanie rzeczywistego obrazu dźwiękowego. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, przemak napisał:

nie rozumiesz po polsku

zdaje się, że to Ty nie rozumiesz po polsku? masz skonfigurować elektrycznie tor audio, bo jeśli nie masz poprawnej charakterystyki fazowej to mozesz gonić własny ogon z ustawieniem mikrofonów przy zapisie i głośników przy odsłuchu, odwracasz uwagę od podstawowego problemu i zajmujesz się problemami akustycznymi , nie mającymi wpływu na jakość dźwięku a zależącymi tylko od gustu realizatora, Twój problem porównałbym do wybrania miejsca siedzącego w filharmonii, inaczej słychać w ostatnim rzedzie a inaczej w pierwszym

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, purple2 napisał:

zdaje się, że to Ty nie rozumiesz po polsku? masz skonfigurować elektrycznie tor audio, bo jeśli nie masz poprawnej charakterystyki fazowej to mozesz gonić własny ogon z ustawieniem mikrofonów przy zapisie i głośników przy odsłuchu, odwracasz uwagę od podstawowego problemu i zajmujesz się problemami akustycznymi , nie mającymi wpływu na jakość dźwięku a zależącymi tylko od gustu realizatora, Twój problem porównałbym do wybrania miejsca siedzącego w filharmonii, inaczej słychać w ostatnim rzedzie a inaczej w pierwszym

Nie zauważasz, że zgodziłem się z tobą co do konieczności szerokiego pasma? ? I jako do twórcy koncepcji mam pytanie - i co? Piszesz o dwóch dowolnie ustawionych mikrofonach... Jaki setup jest potrzebny, żeby stereofonia z szerokim pasmem zabrzmiała inaczej niż "normalna"? Co trzeba zrobić, a może nic nie trzeba robić? Z drugiej strony w jaki sposób zawężenie pasma wpływa na lokalizację źródeł pozornych - przesuwają się na boki, do środka czy do tyłu? 

Odpowiedziałeś sobie na te pytania?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, przemak napisał:

Nie zauważasz, że zgodziłem się z tobą

to jakiś postęp, a charakterystyka fazowa? nadal słońce krąży wokół ziemi?

 

46 minut temu, przemak napisał:

w jaki sposób zawężenie pasma wpływa na lokalizację źródeł pozornych

nadal zajmujesz się problemami akustycznymi, zauważ, że człowiek słyszy dwuwymiarowo, w przeciwnym razie niewidomi poruszaliby się bez trudu po ulicach, lokalizacja źródeł pozornych jest związana z wrażeniami wzrokowymi zapamiętanymi z przeszłości i może być zawodna

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, purple2 napisał:

nadal zajmujesz się problemami akustycznymi, zauważ, że człowiek słyszy dwuwymiarowo, w przeciwnym razie niewidomi poruszaliby się bez trudu po ulicach, lokalizacja źródeł pozornych jest związana z wrażeniami wzrokowymi zapamiętanymi z przeszłości i może być zawodna

Nic nie rozumiem...

4 minuty temu, purple2 napisał:

to jakiś postęp, a charakterystyka fazowa? nadal słońce krąży wokół ziemi?

Podszkoliłem się z matematyki ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.07.2019 o 15:23, purple2 napisał:

opowiadasz herezje, samo zapisanie i odczytanie kodu zerojedynkowego nie jest problemem, natomiast przetworzenie tego kodu na pierwotny sygnał analogowy jest w cd audio niemożliwe, spróbkowanie analogu w formacie cd audio jest nieodwracalną utratą parametrów liniowych sygnału

ejże,

@ ostatnie zdanie :

Może dla wysokich tonów >4000 hz bym się z tym zgodził.

Ale:

-względem czego (wskazane jest przyjąć jakiś zapis za wzorcowy) ?

Wg mnie - jeśli względem zapisu na taśmie magnetycznej, wtedy zgoda.

Skoro obecnie obok formatu 14 bit/44100 Hz funkcjonuje jako źródłowy zapis 24bit/96 000 Hz lub 24bit/192 000 Hz to stosując w zapisie te nowsze formaty cyfrowe przecież nie tracimy tego, czego i tak nie słyszymy przed digitalizacją.

Dla formatu CD Audio problem wskazany przez Ciebie faktycznie był (nausznie) wcześnie zauważony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, bogdan_ napisał:

Na rutrackerze chyba większość ripów winylowych ma pokazane charamterystyki i o ile szersze jest pasmo od zwyklego CD.

Już była o tym rozmowa, nie liczy się to co generuje płyta w wyniku swoich wad, liczy się to co na płycie jest nagrane. Potrafisz oddzielić artefakty własne generowane prze LP od tych zarejestrowanych. Przecież 'purple' tłumaczy Tobie że ze studia nie wychodzi nic poza granicę ca. 20 kHz i nawet były przedstawiane tu  wytyczne do masteringu produkcyjnego potwierdzające te ograniczenia. Nie wierzę że tego nie czytałeś. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 32

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.