Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego winyl NIE BRZMI lepiej od CD?


Accu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 13.02.2015 o 16:01, Bacek napisał:

 

 

Przejrzę, co tu @purple2 nabroił. Podjął aspekt bardzo znaczący "faza". Dla mnie to obszar do ~ 1800 Hz. Dla fal krótszych od 18 cm faza mniej istotna, ale z racji generowania słuchem tonów różnicowych nie jest pomijalny dla obszarów fal 18 cm - 2.5 cm  ()

To jedynie 4, 5- krotność. Słuch wyłapie iluzorycznie na bieżąco podstawy tonalne, mimo ich braku w sygnale elektrycznym. O ile jest rozbudzony i wyćwiczony.

Poniżej 2.5 cm to nie ma sensu czyli poniżej/powyżej 14000 Hz. Słuch czasowo nie ogarnie na bieżąco neuralnego wynalezienia podstawy tonalnej - zbyt szybko i zbyt krótko. Tam już szumoświstogwizdkoszelesty. Reaguje na kierunek gradientowo (tam skąd chwilowe maksimum przyrostu). Odnajduje skąd ale nie co i jakie są składniki. 

(Pamięć cache zawiodła - urwało mi przy edycji kilka akapitów, bo nie przekleiłem mało roztropnie do wieloschowka i urwało cały mój wywód i go nie ujrzycie. Musiałem odtworzyć a to było niepowtarzalne i tylko częściowo się udaje. Komutację z BBS'em musiałem ponowić, bo południe i gorsza propagacja).

Generalnie - chodzi o samoleczenie szyte na miarę - najlepsze dragi i zioło to muza. 

Byle strawna i w punkt trafiona - czego i Wam życzę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, xetras napisał:

przester analogowy tudzież modulacja fluktuacja i zafalowania analogowo są odbierane przyjemniej.

To zależy od wielu czynników. Teoretycznie nie wypowiadałbym się tak jednoznacznie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, xetras napisał:

Przejrzę, co tu @purple2 nabroił

xetras, to Ty tu strasznie broisz, mylisz fazę sygnału dobiegająca do ucha słuchacza z fazą harmonicznej widma sygnału, harmoniczne widma sygnału sumują się za pomocą klucza fazowego, na prostym przykładzie sumy dwóch sinusów w jednakowej fazie otrzymujesz sinus o podwojonej amplitudzie, a dla sinusów w przeciwfazie otrzymujesz zero, dlatego tak ważna jest charakterystyka fazowa toru i nie martw się o fazy fal 18 centymetrowych

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, purple2 napisał:

xetras, to Ty tu strasznie broisz, [...]

Faza harmonicznej widma sygnału,

harmoniczne widma sygnału sumują się za pomocą klucza fazowego, na prostym przykładzie sumy dwóch sinusów w jednakowej fazie otrzymujesz sinus o podwojonej amplitudzie, a dla sinusów w przeciwfazie otrzymujesz zero,

dlatego tak ważna jest charakterystyka fazowa toru i nie martw się o fazy fal 18 centymetrowych

[...] Skrót mój - A.R. S., czyli xetras.

Uff, uspokoiłeś mnie.

Dzięki - z pokorą podejdę do Twojej opinii. Faktycznie rozrabiam tu i doinformowanie od Ciebie sporo rozjaśnia mimo tego, że podkreślone  terminy mi mało znane.

Przykład złożenia sinusów prosty. To ogarnie przecież i humanista.

Chodzi o to, jak sygnały względem siebie zachowują relacje. Przy niezgodności ich faz to już inne sygnały.

Ale, imho, czy to jest mierzalne ? Słyszalne od razu i nie trzeba mieć fakultetów z muzyki, żeby to usłyszeć.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, xetras napisał:

jak sygnały względem siebie zachowują relacje.

mówimy o jednym sygnale składającym się z wielu harmonicznych, jeśli tor przesunie w czasie każdą harmoniczną o inną wartość to sygnał nam się rozmywa i nie trzeba być szczególnie uzdolnionym muzycznie by odróżnić żywy dźwięk w filharmonii od jego płytowej kopii

Godzinę temu, xetras napisał:

czy to jest mierzalne

można wyznaczyć charakterystykę fazową toru podając z generatora na wejście toru kolejne częstotliwości pasma przenoszenia i mierząc na wyjściu toru czas a raczej kąt przesunięcia fazowego, zniekształcenia fazowe należą do grupy liniowych, ze znanych mi tego typu zniekształceń są zniekształcenia TIM, producenci nie lubią ich podawać

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Lech36 napisał:

To zależy od wielu czynników. Teoretycznie nie wypowiadałbym się tak jednoznacznie. 

Zniekształcenia 0/1 vs te mieszające w stanach przejściowych to jednak temat zbyt ważny , aby go pomijać. Nawet podchodząc do wyzbytej znaczących zmian kształtu (zniekształcenia to przecież zmiany kształtu) odtwarzanej rejestracji trzeba wyraziście podejść do kwestii, jak organizm czynnościowo sobie radzi.

Cyfrę organizm ogarnia ze zmęczeniem. Może dopiero od próbkowania 20bit i pasma 96 kHz nie jest fizycznie (cieleśnie, medycznie)* uprzykrzająca.

 Z istotnym zastrzeżeniem, że kolumna, głośnik, ”kabelek", "lampka" może przytłumić najróżniejsze "szumy kwantyzacji" :)

*Moja sugestia co do znaczenia angielskiego 'physical'.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, purple2 napisał:

 

można wyznaczyć charakterystykę fazową toru podając z generatora na wejście toru kolejne częstotliwości pasma przenoszenia i mierząc na wyjściu toru czas a raczej kąt przesunięcia fazowego, zniekształcenia fazowe należą do grupy liniowych, ze znanych mi tego typu zniekształceń są zniekształcenia TIM, producenci nie lubią ich podawać

W radio i tv, tam gdzie na bieżąco zbiera i miksuje się sygnał z kilku źródeł -mikrofonów zgrywanych z  odczytem nagrań oraz rozsiewa się sygnał na falach "eteru" na żywo do 60 km i do kilkuset km lub więcej dla pasm MW i SW w użyciu był (chyba nadal musi być) s t e r e o w e k t o r s k o p .

To oscyloskop, gdzie podaje się napięcia X, Y, M, S, i póki są kreski to OK, kiedy elipsy lub koła to gorzej.

Bolesław Urbański w "Elektroakustyce w pytaniach i odpowiedziach" (WNT, Warszawa 78,84,93) wspomina jeszcze w rozdziale 9.28 na stronie 197  o mierniku kompatybilności (korelacji )...

Cytat

...którego działanie polega na wykrywaniu i pokazywaniu przesunięć fazowych sygnałów.

Tego wspomnianego na końcu nie widziałem ani w reżyserce ani na obrazku.

Nie kojarzę, co to za "wskazówkowy" aparat.

Wskazówkowe prawie wszystkie mierniki wtedy były- goniometr akurat się wyróżniał (takie niby ”światło i dźwięk") i go od razu wypatrzyłem.

To, co się mówiło od razu wpływało na ruszanie się obrazu na ekranie tego oscyloskopu - niesamowitym zjawiskiem i doznaniem jest oscylacja na skutek feedback'u.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xetras

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, xetras napisał:

Zniekształcenia 0/1 vs te mieszające w stanach przejściowych to jednak temat zbyt ważny , aby go pomijać. Nawet podchodząc do wyzbytej znaczących zmian kształtu (zniekształcenia to przecież zmiany kształtu) odtwarzanej rejestracji trzeba wyraziście podejść do kwestii, jak organizm czynnościowo sobie radzi.

Ja bym się zajął raczej zniekształceniami kolumn głośnikowych lub źródeł analogowych. Tam jest rzeczywiste pole do popisu a nie we wzmacniaczach, nawet tych klasy D.

9 godzin temu, xetras napisał:

Cyfrę organizm ogarnia ze zmęczeniem.

Bardzo audiofilskie zdanie ;-). Ja cyfry dobrze zarejestrowanej mogę słuchać 24 godziny na dobę i jeszcze trochę po południu ? i to nawet używając dobrych wzmacniaczy impulsowych klasy D. Oczywiście nic nie mam do klasy AB i też posiada takie systemy. Też cyfry mogę nogę słuchać na nich w wymiarze jak wyżej. 

9 godzin temu, xetras napisał:

Z istotnym zastrzeżeniem, że kolumna, głośnik, ”kabelek", "lampka" może przytłumić najróżniejsze "szumy kwantyzacji"

Tak przytłumi że DR w pomiarze wyjdzie 131 dB jak w przykładach podanych wcześniej ;-)?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, xetras napisał:

W radio i tv, tam gdzie na bieżąco zbiera i miksuje się sygnał z kilku źródeł -mikrofonów

mało audiofilskie porównanie

 

20 minut temu, xetras napisał:

To oscyloskop, gdzie podaje się napięcia X, Y, M, S, i póki są kreski to OK, kiedy elipsy lub koła to gorzej.

szkoda, że artyści w studio nagrań o tym nie słyszeli?

19 minut temu, Lech36 napisał:

Ja bym się zajął raczej zniekształceniami kolumn głośnikowych

kolumna z kiepską zwrotnicą potrafi z przebiegu prostokątnego zrobić trójkąt

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, purple2 napisał:

kolumna z kiepską zwrotnicą potrafi z przebiegu prostokątnego zrobić trójkąt

Przebiegi prostokątne w czystej formie w naturze nie występują.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Lech36 napisał:

Przebiegi prostokątne w czystej formie w naturze nie występują.

ale są transjenty, uderzenie pałką w talerz perkusji ma bardzo strome zbocze narastające zbliżone do impulsu jednostkowego, jeśli się o tym zapomina to perkusja skrzeczy a nie brzmi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, purple2 napisał:

ale są transjenty, uderzenie pałką w talerz perkusji ma bardzo strome zbocze narastające zbliżone do impulsu jednostkowego, jeśli się o tym zapomina to perkusja skrzeczy a nie brzmi

Perkusja pewnie "skrzeczy" jak realizatorzy nie przyłożą się do rejestracji albo przekombinują, np. z ilością mikrofonów efektowych. Zagrożeń od strony rejestracji jest sporo. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Lech36 napisał:

1Ja bym się zajął raczej zniekształceniami kolumn głośnikowych lub źródeł analogowych. Tam jest rzeczywiste pole do popisu a nie we 2wzmacniaczach, nawet tych klasy D.

Bardzo audiofilskie zdanie ;-).  ? 

@Lech36

Odpowiem po 2200, kiedy będę po robocie... Szort niżej :

*1. Tłumienie uwzględnij - maskuje wady

*2 temat nie o wzmakach a o całym torze lub konwersji Ą/C lub dekodekowaniu C/A.

W cytacie ”1 2" ode mnie .

Pozdro, AR.S.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xetras
Mini(max)

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Lech36 napisał:

realizatorzy nie przyłożą się do rejestracji

brzmi dość enigmatycznie, jak można przyłożyć się do rejestracji nie kontrolując charakterystyki fazowej toru? że nie wspomnę o pasmie przenoszenia mikrofonów?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

*3

@Lech36

Wspominałeś o zniekształceniach z analogowych źródeł sygnału. Było to w tym zdaniu o kolumnach i wzmacniaczach. Zwłaszcza o tym jest ten temat i o porównaniu źródeł cyfrowych (laserofon, strumieniowec) względem analogowych tłoczeń i taśmowej rejestracji.

Od lat 80 współistnieją ale dominuje rejestracja cyfrowa. Niekiedy w użyciu jeszcze tor miksu i rejestracji zachował analogowy charakter (stół Neve z SoundCity zachował Dave Grohl i chwała mu za to) ale publikowane miksy mamy już jedynie jako pliki z dodatkiem droższej niszy winylowej.

Teraz współistnieją:

1-pliki przez strumieniowiec

2- też pliki na CeDeku i dyskofonach (CD Audio, a częściej niestety DVD Audio)

3- winyle z plików lub rzadko z analogowej rejestracji w audiofilskich label'ach

4- cała reszta via fon (skompresowane próbki)

Dla mnie tak przebiega teoretycznie możliwą jakość brzmienia (od 1 do 4) jaką lubię.

Pismo 'Absolute Sound' inaczej różnicuje a rynek masowy jeszcze inaczej.

Ale dla np. płyty Daft Punk - Random Access Memories tłoczenie i winyl oceniane jest gorzej od CDka.

To, co brzmi kształtujemy słuchem. No to o źródłowych materiałach i ich interpretacji przez urządzenia warto dalej toczyć batalię. Ale nie o te elementy toru, które są wspólne dla reszty (preamp, headamp, power amplifier, loudspeakers, earphones, converter, compander, equaliser). Te modyfikatory mają swe miejsce na różnych dorosłych zakładkach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

*3

@Lech36

Errata:

możliwa możliwą 

do ...? nie :'dorosłych'

Słownik oprogramowania mi wstawił wyraz nie ode mnie.

Nie pamiętam co miało być o tych zakładkach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 5 tygodni później...

Ja bym żadnej krucjaty wyższości cyfry nad winylem albo odwrotnie nie prowadził. Raz, że aby to sensownie zrobić trzebaby się zastanowić i solidnie porównać koszt i jakość toru cyfrowego i winylowego użytego do porówań - no chyba, że postawione pytanie jest pod tytułem porównania najlepszego możliwego toru analogowego z najbardziej wypasionym torem cyfrowym (CD lub plikowym). Ale sam nie wiem jaki to mialoby sens - bo jaki promil z nas ma takie systemy?

Z mojego własnego doświadczenia - wróciłem do winylu 12 lat temu, na półkach teraz ok 700 winyli, większość w dobrych 'stanach' albo dobre tłoczenia 'audiofilskie' gdzi dało radę. Pominę ile przerzuciłem gramofonów i phonostage oraz w jakim stopniu koncentracja na winylu ukierunkowywwała mnie na okreslone wzmacniacze czy kolumny. Od wielu wielu lat trakotowałem CD jako pewne zło konieczne a od czasu gdy 5-6 lat temu zgrałem płyty CD na dysk NAS to praktycznie cyfra oznaczała dla mnie jakiś plikograj z lepszym bądź gorszym DAC wbudowanym albo osobnym. Teraz troche się to zmieniło. Raz że winyl - przy całym swoim uroku - jest formatem niszowym. Dwa, że przebudowałem ostatnio swój zestaw i odkryłem jak bardzo fajnie nawet zwykła płyta CD może grać. Mam ocenie wzmacniacz AMR AM-777 (hybryda lampowa), odtwarzacz AMR CD-777 i na dokładkę dac AMR DP-777. Wszystkie urządzenia mają stopnie lampowe. Mimo tego nie nastawiałem się na to aby to brzmiało lepiej albo co najmniej tak dobrze jak winyl. Ale wczoraj sam siebie zaskoczyłem. Mam gramofon Sony PS-X70, wkłądka Rohmann, phonostage GoldNote PH-10 z dedykowanym extra zasilaczem - więc jakiś tam byle jaki czy budżetowy ten mój tor analogowy nie jest. Moim zdaniem brzmi co najmniej 'dobrze' ;). Wieczorem wrzuciłem na talerz dobre tłoczenie 'Kind of Blue" Davis'a (ClassicRecords) a potem inne tłoczenie half-speed 45rpm 'Kind of Blue' z MFSL. No fajnie, miodzio. Wziąłem z ciekawości z półki płytę CD (K2HD) 'Kind of Blue', wrzuciłem do odtwarzacza, puściłem sygnał przez DAC... wow, przyznam że odsłuchałem bez poczucia 'krzywdy' czy zmęczenia czy katowania się tym, że 'a jednak te winyle to brzmiały super a ta cyfra jednak mnie męczy'. Nic z tego. I to na zwykłej płycie CD 44.1/16bit - przy czym sprzęt AMR preferuje ustawienia bit-perfect bez żadnego upsumplingu czy oversamplingu czy innych filtrów - czysty red book. I to nawet nie plik 24/192 z HDTracks. To tylko mnie utwierdza w decyzji o wyprzedawaniu swoich winyli - choc zastanawiałem się nad ich cyfryzacją do DSD... ale kiedy miałbym czas tak naprawdę zająć się dobra digitalizacją 200-300 wartych tego płyt ;))))

z ciekawości - płyta Watersa 'Amused to Death' zawsze robiła na mnie większa wrażenie z CD czy pliku niż z analogu - nie wiem czemu... z kolei płyty U2 brzmiały 'sensownie' tylko z winylu - CDeki brzmiały jak 'plastik'.... kupilem sobie teraz zestaw U2 SHM-CD japoński, posłucham czy coś tu się zmieniło ;)

jedyne co mnie 'wewnętrznie' teraz męczy z płytami CD cy plikami to loudness war - kurcze okazuje się, że z tymi płytami CD to jak z winylami, zanim coś kupisz to poszperaj które wydanie i skąd (który mastering jak się domyślam) ma odpowiednią dynamikę - bądź tu mądry... z winylami (z epoki zwłaszcza) oczywiście jest tu wiekszy komfort... chyba ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, adamgdansk napisał:

Ja bym żadnej krucjaty wyższości cyfry nad winylem albo odwrotnie nie prowadził.

przypadkowo cyfra ma gorsze charakterystyki fazowe od analogu i to zdecydowanie odczuwalne jest już w studio dlatego brzmi to jak mp3, trochę się rozmarzyłeś? powyborczy nastrój?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, adamgdansk napisał:

z ciekawości - płyta Watersa 'Amused to Death' zawsze robiła na mnie większa wrażenie z CD czy pliku niż z analogu - nie wiem czemu...

Jeżeli to jest ta płyta, to żołnierz i pies i pewno jeszcze parę efektów są robione sztuczkami z fazą, winyl z kolei dość restrykcyjnie traktuje wszelkie przeciwfazy i filtr standardowy w S obcinający dół dodatkowo fazę kaszani, stąd gorszy odbiór tych dźwięków.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, purple2 napisał:

przypadkowo cyfra ma gorsze charakterystyki fazowe od analogu i to zdecydowanie odczuwalne jest już w studio dlatego brzmi to jak mp3, trochę się rozmarzyłeś? powyborczy nastrój?

Słucham uszami a nie miernikami. Jak coś mi dobrze brzmi to mi dobrze brzmi i tyle. A piszę jako wieloletni wielbiciel analogu ?

A do wyników wyborów nie mam większych uwag ?

2 godziny temu, Moontan napisał:

AMR calkiem ok .....ale szkoda Shindo.... nigdy bym nie sprzedal... ?

Ano. Co zrobić - człowiek mądry po szkodzie. Art'y z Shindo to był kosmos. 

1 godzinę temu, przemak napisał:

Jeżeli to jest ta płyta, to żołnierz i pies i pewno jeszcze parę efektów są robione sztuczkami z fazą, winyl z kolei dość restrykcyjnie traktuje wszelkie przeciwfazy i filtr standardowy w S obcinający dół dodatkowo fazę kaszani, stąd gorszy odbiór tych dźwięków.

No właśnie też tak zakłądałem, że do zabawy z przeciwfazą to precyzja cyfry przebija romantyzm analogu ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, adamgdansk napisał:

precyzja cyfry przebija romantyzm analogu

po prostu masz trochę słaby przesłuch w gramofonie?

 

2 godziny temu, adamgdansk napisał:

Słucham uszami a nie miernikami

akurat charakterystyka fazowa decyduje o doznaniach dźwiękowych, np kolumny głośnikowe nie różnią się miedzy sobą obudowami czy głośnikami ale zwrotnicami, to zwrotnice decydują o charakterystyce fazowej kolumny, kiepska zwrotnica potrafi z przebiegu prostokątnego zrobić...... trójkąt

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, purple2 napisał:

kiepska zwrotnica potrafi z przebiegu prostokątnego zrobić...... trójkąt

spacer.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, adamgdansk napisał:

do wyników wyborów nie mam większych uwag

ja też nie mam uwag głosowałem na PiS

 

17 minut temu, McGyver napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czegoś nie rozumiesz? prostokąt ma cztery boki a trójkąt - trzy? poczytaj sobie w linku 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Zwrotnica głośnikowa jest podstawą by zespół głośnikowy brzmiał jak najlepiej. Nawet zastosowanie najlepszych i najdroższych głośników nie da dobrego rezultatu, jeśli zwrotnica nie będzie optymalnie dobrana. Także próby poprawienia niewłaściwie dostrojonej zwrotnicy przez wymianę cewek i kondensatorów na jakościowo lepsze, jest bezcelowe. Tylko ich prawidłowe zestrojenie jest bez wątpienia najważniejszym czynnikiem uzyskania doskonałego brzmienia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, purple2 napisał:

problemy z percepcją? starzejesz się?

Oho, argumentów brak, więc trzeba atak personalny przypuścić. Współczuję. 
A z percepcją nie mam żadnych problemów, tylko że takie oczywistości to ja czytywałem jakieś niecałe czterdzieści lat temu. Zatem za późno dlatego że nihil novi sub sole.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, McGyver napisał:

nihil novi sub sole.

może źle odczytałem Twojego emotikona? jaką branżę reprezentujesz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, purple2 napisał:

jaką branżę reprezentujesz?

Niezależną. 

Na tym forum jestem od 2004 roku. W tymże roku na publicznym odsłuchu zorganizowanym przez znany wówczas sklep "Puzon" z Katowic zaprezentowałem kolumny które zostały przez słuchaczy ocenione bardzo wysoko. Ale obecnie nie wytwarzam już kolumn, tylko elektronikę lampową.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, McGyver napisał:

kolumny które zostały przez słuchaczy ocenione bardzo wysoko.

czyżby tylko na ocenie się skończyło? a sukces komercyjny?

 

10 godzin temu, McGyver napisał:

tylko elektronikę lampową.

trochę pachnie ekstrawagancją i kosztami nie dla przeciętnego klienta? proponuję Ci wejść w korekcję tego co zepsuto już w studio nagrań, korektor widma fazowego sygnału audio, to urządzenie zrównuje wszystkie opcje techniki audio, cyfra, analog, lampa, tranzystor brzmią równorzędnie i reprodukują autentyczny dźwięk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.