Skocz do zawartości
IGNORED

Wysokoskuteczne kolumny HI-END!


mirek10

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, piter z napisał:
6 minut temu, piter z napisał:

Aż żal to czytać...

Taaak, większość ma ból d u p u widząc sprzęt w pomieszczeniu Sylwka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez ASURA
Podwójny wpis

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, ASURA napisał:

Teraz napisz ile z tych 6 systemów pracuje w pomieszczeniu w którym fala swobodna  może nie 10 ale wystarczy te 16Hz  jest słyszana w sposób naturalny nie wymuszony w miejscu odsłuchu z połowy jej długości? Przypomnę odległość większa od 10,23metra.

licząc w ten sposób wyszłoby,że dla większości klietów nie ma sensu schodzić pooniżej 100 Hz

A tutaj proszę, bez napinki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez napinki nie podali z jakim odchyleniem. Wbrew temu co można tu przeczytać, nie ma na to żadnej normy. Mogło być -3, -6 lub więcej db.

Nie ma informacji o odchyleniu, to nie ma informacji o paśmie.

Poza tym w przypadku Sylwka mamy kolumnę otwartą, której w subbasie jest ciężko, a które oferuje inne zalety. Nie wolno o tym zapominać porównując cyferki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ASURA napisał:

 

8 godzin temu, slawek.xm napisał:

teoretyzujesz, bez punktu odniesienia

u Sylwestra masz przecież typowe d'appolito a podział na basie jest ok 60hz

od 60 hz jest to jeden uklad pionowy, nie ma mowy o rozjazdach ani bocznych ani pionowych

to samo dotyczy spojności wiolonczeli

zgranie fazowe dla projektowanej osi  i odległości odsłuchu jest w tym wypadku bezkonkurencyjne w stosunku gotowych dostępnych kolumn

 

Pokaż więcej  

Poszukaj co na ten temat napisał kolega Przemak...

Trudno mieć punkt odniesienia, skoro go nie było. W przypadku konstrukcji "symetrycznych" problem się znacząco zmniejsza. Problem wielkości źródła pozostaje, ale jak kto chce i lubi to co mi do tego. Podział na basie jest 65Hz czyli C wilonczeli się łapie albo nie, ale kontrabas już będzie znikał z tego subbasu. Są to oczywiście rozważania teoretyczne, bo zainteresowany tego nie słyszy i dobrze, lepiej się nie wsłuchiwać, bo muzyka ma sprawiać przyjemność a nie stresować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
No tak, ale to jest gitara basowa (moja zresztą), czyli najniższe dźwięki ale w rozrywce. Bas czy kontrabas na żywo obywa się doskonale i brzmi bez podstawy w ogóle, taki ma charakter brzmienia. Organy "kościołowe" natomiast są chyba jedynym instrumentem, schodzącym tak nisko i mającym jednocześnie (na niektórych rejestrach) sporo tonu podstawowego, fortepian tak nie umie. Więc jak ktoś lubi muzykę organową czy coś w tym stylu to czemu nie... 

 

No ale to też nie z płyty CD, bo tu jest chyba cięte poniżej 20 Hz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
55 minut temu, przemak napisał:

Podział na basie jest 65Hz czyli C wilonczeli się łapie albo nie, ale kontrabas już będzie znikał z tego subbasu. Są to oczywiście rozważania teoretyczne, bo zainteresowany tego nie słyszy i dobrze, lepiej się nie wsłuchiwać, bo muzyka ma sprawiać przyjemność a nie stresować.

Jest jeszcze spora ilość muzyki elektronicznej i innych dziwnych dźwięków dodawanych nawet w utworach akustycznych.

Największy problem przy bardzo niskim basie to jak uzyskać jego odpowiednie natężenie nie powodując, że pomieszczenie i rzeczy które w nim stoją zaczynają "grać" jego harmonicznymi.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, przemak napisał:

Problem wielkości źródła pozostaje, ale jak kto chce i lubi to co mi do tego. Podział na basie jest 65Hz czyli C wilonczeli się łapie albo nie, ale kontrabas już będzie znikał z tego subbasu. Są to oczywiście rozważania teoretyczne, bo zainteresowany tego nie słyszy i dobrze, lepiej się nie wsłuchiwać, bo muzyka ma sprawiać przyjemność a nie stresować.

i przy teorii pozostań bo praktyki w temacie nie masz

poza tym zapominasz ,ze od punktu podziału tak w gorę jak i w dół pasma głośniki pewien zakres odtwarzają wspólnie

nie branie pod uwagę tego aspektu jest w tych rozważaniach największym błędem

 

oprócz tego jeśli weżniemy pod uwagę dźwięk monitorów gdzie  omawiany zakres 65hz jest zmodulowany dźwiękiem pochodzącym z rezonansu obudowy a nie pochodzi bezpośrednio z głośnika to z 99, 9% prawdopodobieństwem nigdy nie słyszałeś z kolumn tak czystego dźwięku wiolonczeli jak sly30

eot

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ASURA napisał:

Taaak, większość ma ból d u p u widząc sprzęt w pomieszczeniu Sylwka

kto to jest Sylwek i kto/co to jest JBN?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, xajas napisał:

kto to jest Sylwek i kto/co to jest JBN?

To taki Hayrleyowiec jeżdżący swoim motocyklem z liskiem na baku w którym jest paliwo oktanowe JBN  ?

1 godzinę temu, przemak napisał:

Trudno mieć punkt odniesienia, skoro go nie było. W przypadku konstrukcji "symetrycznych" problem się znacząco zmniejsza. Problem wielkości źródła pozostaje, ale jak kto chce i lubi to co mi do tego. Podział na basie jest 65Hz czyli C wilonczeli się łapie albo nie, ale kontrabas już będzie znikał z tego subbasu. Są to oczywiście rozważania teoretyczne, bo zainteresowany tego nie słyszy i dobrze, lepiej się nie wsłuchiwać, bo muzyka ma sprawiać przyjemność a nie stresować.

Teraz to tylko nagrania Wagnera z tymi dużymi kontrabasem będą na tapecie;)

 

lub coś takiego

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez ASURA

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak odchodząc trochę od systemu a zagłębiając się w double bas, czyli po naszemu taki bardzo bardzo duży kontrabas to czym mniejsze pomieszczenie w którym był nagrywany to tym większa wszechobecność dookoła basu w nim wynikająca z wielokrotnych odbić od blisko położonych ścian i sufitu w studio nagraniowym; niesamowite uczycie pływania w dźwięku ale...  bez masowania wątroby.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, ASURA napisał:

To taki Hayrleyowiec jeżdżący swoim motocyklem z liskiem na baku

za tego liska zostaniesz ukamienowany , zobaczysz ? ? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, slawek.xm napisał:

i przy teorii pozostań bo praktyki w temacie nie masz

poza tym zapominasz ,ze od punktu podziału tak w gorę jak i w dół pasma głośniki pewien zakres odtwarzają wspólnie

nie branie pod uwagę tego aspektu jest w tych rozważaniach największym błędem

 

oprócz tego jeśli weżniemy pod uwagę dźwięk monitorów gdzie  omawiany zakres 65hz jest zmodulowany dźwiękiem pochodzącym z rezonansu obudowy a nie pochodzi bezpośrednio z głośnika to z 99, 9% prawdopodobieństwem nigdy nie słyszałeś z kolumn tak czystego dźwięku wiolonczeli jak sly30

eot

 

Dopóki nie wiem, jak wyglądają te zestawy (a się nie dowiem), to można tylko teoretycznie, zresztą praktyka w temacie cudzych paczek nie jest mi potrzebna. Praktykę z kontrabasem mam faktycznie słabą, dopiero trzeci rok gram, ale mam dobre instynkta ? Dół na 65Hz jest cięty 48dB/okt. W okolicy niskiego C na kontrabasie powoli przestaje grać ten tor, a oktawa C (piąty "próg" więc wcale nie tak wysoko) to już teoretycznie mamy -48dB z tego toru czyli z podstawy nic. W związku z tym w obrębie najczęściej używanej na tym instrumencie oktawy mamy zanik w jednym torze. Czyli niskie C 65Hz jeszcze gra z tego (i z górnego też) a 130Hz już z dołu nie gra. Na kontrabasie to jest 7cm odległości między palcami lewej ręki (jeżeli to ma znaczenie), a na tych zestawach? (pytanie retoryczne, bo odpowiedzi nie będzie).

39 minut temu, ASURA napisał:

zagłębiając się w double bas, czyli po naszemu taki bardzo bardzo duży kontrabas

Double bass to jest kontrabas, zwykły a nie bardzo duży.

1 godzinę temu, Sine Metu napisał:

 

No ale to też nie z płyty CD, bo tu jest chyba cięte poniżej 20 Hz.

Dlaczego? Może być i wyżej i wcale...

1 godzinę temu, Seyv napisał:

Jest jeszcze spora ilość muzyki elektronicznej i innych dziwnych dźwięków dodawanych nawet w utworach akustycznych.

Największy problem przy bardzo niskim basie to jak uzyskać jego odpowiednie natężenie nie powodując, że pomieszczenie i rzeczy które w nim stoją zaczynają "grać" jego harmonicznymi.

 

Trzeba nie mieć łba żeby dodawać składowe w okolicach 20Hz do normalnej muzyki przeznaczonej do odsłuchu na komercyjnym normalnym sprzęcie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmieszą mnie te dywagacje jak to u mnie gra, albo nie gra. Dyskutanci nie wiedzą, że w crossoverze sekcji basowych mam 5 presetów, które mogę dowolnie programować. Mogę ustawiać dowolnie punkt podziału między subbasem i midbasem. Teraz mam ustawione 100hz, 80hz, 65hz, 50hz i 40hz, ale mogę te wartości zmienić. W każdym ustawieniu system gra trochę inaczej. Do tego spadek można wybrać od 6dB do 96dB. Inaczej gra gdy jest 48dB,inaczej gdy jest 12dB. Naciskam przycisk i raz mam tak, innym razem inaczej. Tak więc te mądrości można sobie wsadzić między opowieści z mchu i paproci.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Seyv napisał:

Największy problem przy bardzo niskim basie to jak uzyskać jego odpowiednie natężenie nie powodując, że pomieszczenie i rzeczy które w nim stoją zaczynają "grać" jego harmonicznymi.

Ten problem jest rozwiązywalny, konstrukcja instrumentów i techniki nagraniowe nie mają z tym problemu. Większość niskich i nisko schodzących instrumentów (wyłączając organy) ma dużą przewagę drugiej harmonicznej i wyższych. Nawet kocioł ten po obcięciu podstawy będzie brzmiał solidnie - słucham tego na jamaszkach, więc 44Hz nie mam ?

timpani.gif

1 minutę temu, sly30 napisał:

Dyskutanci nie wiedzą, że w crossoverze sekcji basowych mam 5 presetów

I zgodnie z twoją decyzją się nie dowiedzą. To masz co masz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, ASURA napisał:

uczycie pływania w dźwięku

Otóż to. Tego doświadczam z dwoch 17 calowych głośników w 13 metrach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem tylko, że bzdurą jest twierdzenie, że nie ma na świecie kolumn, które bez subwoofera, mogą grać od 20hz. I tyle. A potem zaczęły się dywagacje bez sensu.  Nie zamierzam tu rozwodzić się na temat moich kolumn. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sly30 napisał:

Nie zamierzam tu rozwodzić się na temat moich kolumn

No to się nie rozwodź, kto ci każe? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Godzinę temu, przemak napisał:

Czyli niskie C 65Hz jeszcze gra z tego (i z górnego też) a 130Hz już z dołu nie gra. Na kontrabasie to jest 7cm odległości między palcami lewej ręki (jeżeli to ma znaczenie), a na tych zestawach? (pytanie retoryczne, bo odpowiedzi nie będzie).

Jeśli chodzi o punktowość gry instrumentu to należało by chyba przyjąć całą długość drgającej struny plus wielkość pudła rezonansowego - jeśli piszemy o tym samym.

56 minut temu, przemak napisał:

Większość niskich i nisko schodzących instrumentów (wyłączając organy) ma dużą przewagę drugiej harmonicznej i wyższych. Nawet kocioł ten po obcięciu podstawy będzie brzmiał solidnie - słucham tego na jamaszkach, więc 44Hz nie mam

Oczywiście się z tym zgadzam - kolumny grające poniżej 40 Hz  jedynie dla "sportu" mają sens i to przy wzorowym akustycznie pomieszczeniu. Jednak niskie dźwięki (syntetyczne oczywiście) nawet w nagraniach akustycznych się pojawiają jak np u Larsa Danielssona.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Seyv napisał:

Jeśli chodzi o punktowość gry instrumentu to należało by chyba przyjąć całą długość drgającej struny plus wielkość pudła rezonansowego - jeśli piszemy o tym samym.

Struna nie gra. Dźwięk jest z dwóch "punktów", miejsc styku struny, czyli lewa ręka/gryf i mostek. Oczywiście kontrabas duży jest i gra dużą powierzchnią i różnie ustawiony mikrofon daje różne brzmienie, ale nie jest z nim jak z bebnem, że w niektórych miejscach coś gra a coś znika. Poza tym mówimy tu nie o różnicach między żywym kontrabasem a tym z głośników, tylko o różnicach w brzmieniu na różnych zestawach nagranego kontrabasu, a ten nie jest nagrywany matrycą mikrofonów. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
24 minuty temu, przemak napisał:

Poza tym mówimy tu nie o różnicach między żywym kontrabasem a tym z głośników, tylko o różnicach w brzmieniu na różnych zestawach nagranego kontrabasu, a ten nie jest nagrywany matrycą mikrofonów. 

Nie sposób się z tym nie zgodzić. Ale - mnie (i pewnie większość audiofilii i melomanów) jako słuchacza interesuje złudzenie jakie uzyskuję słuchając nagrania. Duże kolumny grają dużym dźwiękiem, oddając bliżej wielkość instrumentu takiego jakim jest kontrabas. Brzmi to realniej jak z małego głośnika. Ale wchodzimy tu w techniki nagraniowe o których skądinąd chętnie bym podyskutował ale raczej nie w tym temacie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Kris_54701 napisał:

licząc w ten sposób wyszłoby,że dla większości klietów nie ma sensu schodzić pooniżej 100 Hz

A tutaj proszę, bez napinki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ten przedział w tym modelu nie zmieści się nawet w tolerancji +/- 20db.

Wysoka skuteczność i jakość tej konstrukcji przeszkadza aby to grało z dobrym zejściem. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Piotrek111 napisał:

Ten przedział w tym modelu nie zmieści się nawet w tolerancji +/- 20db.

Wysoka skuteczność i jakość tej konstrukcji przeszkadza aby to grało z dobrym zejściem. 

Może tak być ale też możesz się mylić bo Sansui różnie różne modele stroiło i tak są modele w takiej samej wymiarowi obudowie co na 15” ledwie schodzą na 45Hz jak i takie które z tego samego pudła zagrają 23Hz. 
 

Nie wiem na czym polegała polityka sprzedaży tej firmy ale przez jakiś czas mocno współpracowali z JBL em  i coś tam się mogło wykluć Z tej współpracy. Na pewno na obudowy nie dawali panzerholz?  ot po taniości poza przetwornikiem jechali

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez ASURA

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak być ale też możesz się mylić bo Sansui różnie różne modele stroiło i tak są modele w takiej samej wymiarowi obudowie co na 15” ledwie schodzą na 45Hz jak i takie które z tego samego pudła zagrają 23Hz. 

 

ale nie przy skutecznosci 100dB z takiego pudelka po butach

 

 

przy tych, to moze bym w to uwierzyl, ale to juz duze buty

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, xajas napisał:

 

ale nie przy skutecznosci 100dB z takiego pudelka po butach emoji6.png

 

 

Nie wiem, z70litrów dało radę a przy modyfikacji frontu charakterystyka się o 6dB dała radę wyprostować.

39 minut temu, Sine Metu napisał:

Ja czekam na kolumny schodzące do 7 Hz emoji16.png

Kogoś chciał byś wyeliminować??

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, xajas napisał:

z 70L pasywnie dalo rade 100dB ze znosna odchylka?

gdzie?

U Ciebie, od czego maszDSP ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, przy pomocy DSP, i przy uzyciu bardzo wysokoskutecznych przetwornikow 18“ w 120L

Ale de facto ta wyska skutecznosc maja w wyzszym zakresie powyzej 50Hz a nie przy 20Hz

 

Dlatego takie male pasywne starocie jak te Sansui sa bardzo podejrzane

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 26

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.