Skocz do zawartości
IGNORED

Wysokoskuteczne kolumny HI-END!


mirek10

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Seyv napisał:

No właśnie nie. Przy większych głośnościach rosną chociażby zniekształcenia wynikające chociażby z większych wychyleń i nieliniowości zawieszenia. 

To pokaż te zniekształcenia. Ile, 1% czy aż 3%?

3 minuty temu, Seyv napisał:

Jeśli chodzi o słabe sygnały to wpływ może mieć na to bezwładność masy ruchomej. Im większa masa ruchoma tym niższa efektywność i tym niższa podatność na słabe zmiany pola magnetycznego wywołane słabymi sygnałami.

Jak wyżej - prosty pomiar zniekształceń i po sprawie.

11 minut temu, Yotomeczek napisał:

Z moim obserwacji wynika, że nisko-skuteczne głośniki są "leniwe" z natury

OK, takie stanowisko można zajmować ?

Z resztą się nie zgadzam. Każdy głośnik potrzebuje prądu do pracy.

13 minut temu, Yotomeczek napisał:

Nisko i średnio skuteczne kolumny głośnikowe grają dobrze jedynie w wąskim zakresie głośności. Jakość reprodukcji próbuje zbliżyć się do zarejestrowanej aż przychodzi moment kompresji i dalsze zwiększanie głośności nic poza zniekształceniami nie wnosi, pojawia się dość szybko kompresja

I znów - prosty pomiar zaprzecza takim tezom. Chyba, że mówimy o absurdalnych poziomach i ogromnych zniekształceniach poza praktycznym zakresem pracy - ale wtedy prawdopodobnie i tak ucho zniekształca mocnej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
3 minuty temu, przemak napisał:

To pokaż te zniekształcenia. Ile, 1% czy aż 3%?

Myślę, że należało by się pochylić nad tym jakie zniekształcenia mogą w tym momencie powstawać. Inna sprawa to sam poziom zniekształceń może być uważany za słyszalny. Ten magiczny 1% z pewnością jest sporo zawyżony. Ogół sprzętu ma THD poniżej 1% a 99% osób zauważa pomiędzy nimi różnice.

 

11 minut temu, przemak napisał:

Jak wyżej - prosty pomiar zniekształceń i po sprawie.

Rozumiem, że nigdy nie słyszałeś jak np. ten sam wzmacniacz szumi na kolumnach wysoko efektywnych a na nisko efektywnych jest cisza?

13 minut temu, przemak napisał:

Każdy głośnik potrzebuje prądu do pracy.

Oczywiste jest, że chodzi o wartości tego prądu. Nie ma co tak trywializować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, przemak napisał:

I znów - prosty pomiar zaprzecza takim tezom. Chyba, że mówimy o absurdalnych poziomach i ogromnych zniekształceniach poza praktycznym zakresem pracy - ale wtedy prawdopodobnie i tak ucho zniekształca mocnej.

Nie wiem co na to pomiary - wiem jak odbierają graną przez głośniki muzykę moje uszy.

Uogólniając: nisko-skuteczne głośniki w skali głośności graja tak: - matowo (cicho) - trochę mniej matowo - żywo - oj już się gubią. A w głośności jeszcze nie doszliśmy do dużych poziomów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Seyv napisał:

Im większa masa ruchoma tym niższa efektywność i tym niższa podatność na słabe zmiany pola magnetycznego wywołane słabymi sygnałami.

Przeciez efektywnosc nie zalezy tylko od masy (Mms) ale takze od innych parametrow napedu/zawieszenia (Qes, Qms), czyli przetwornik o duzej masie Mms ale bardzo wydajnym "napedzie" moze miec wyzsza skutecznosc niz przetwornik o malej masie ale slabym "napedzie"  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejną rzeczą jaką należy wziąc pod uwagę jest masa i tłumieie membrany wynikająca z przystosowania do przyjęcia dużej dawki pradu. Grubszy drut nawojowy, większy karkas, sztywniejsza membrana dodaje masy, która nie jest jednakowa dla małych i dużych sygnałow. Tak samo ma się sztywność zawieszenia przystosowana do dużych mocy. Zdecydowanie nie jest liniowa dla wychyłu membrany 0,1 mm i 5 mm. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kris_54701

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Yotomeczek napisał:

Nie wiem co na to pomiary - wiem jak odbierają graną przez głośniki muzykę moje uszy.

Uogólniając: nisko-skuteczne głośniki w skali głośności graja tak: - matowo (cicho) - trochę mniej matowo - żywo - oj już się gubią. A w głośności jeszcze nie doszliśmy do dużych poziomów.

Ja mysle, ze wiekszosc nieporozumien w tej tematyce wynika z tej stosowanej "akrobatyki wokalnej" opisujacej opisujacej reprodukcje dzwieku przez glosniki. Co to znaczy:

- glosnik sobie poradzi

- rozbujac pradem

- zwolnienie przekazu

- grac cicho matowo

To wszystko to niewymierzalne subjektywne, nieporownywalne okreslenia, ktore de facto powinny byc wyrazone za pomoca fachowych okreslen, umozliwiajacych sensowna komunikacje (wspolny jezyk) i weryfikacje coniektorych postawionych hipotez.   

 

Przyklad:

Moja interpretacja okreslenia grac matowo -> brak wysokich tonow -> spadek charakterystyki czestotliwosciowej w zakresie wysokich tonow -> mierzalne

itd. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz rację, takie subiektywne zestawienie pojęć:

żywo - matowo (przeciwstawnie do żywo)

szybko - wolno (zamula, spowalnia itd)

szczegółowo - nieszczegółowo/blado

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje „ulubione“ od ktorych dostaje wysypki
- glosniki sobie poradza
- glosniki wydola
- glosniki sie dusza
- potrzebuja duzo pradu
- docisnieta srednica
- przejrzysta gora
...

kreatywnosc „wokalna“ nie zna granic

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy robił ktoś pomiary brzmienia kondensatorów, rezystorów, kabli RCA, lamp, opampów?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
47 minut temu, xajas napisał:

Przeciez efektywnosc nie zalezy tylko od masy (Mms) ale takze od innych parametrow napedu/zawieszenia (Qes, Qms), czyli przetwornik o duzej masie Mms ale bardzo wydajnym "napedzie" moze miec wyzsza skutecznosc niz przetwornik o malej masie ale slabym "napedzie" 

Oczywiście, zwiększenie siły napędu to jednocześnie również wzrost podatności na słabsze sygnały. Wspólnym mianownikiem jest jednak efektywność. 

40 minut temu, xajas napisał:

To wszystko to niewymierzalne subjektywne, nieporownywalne okreslenia, ktore de facto powinny byc wyrazone za pomoca fachowych okreslen, umozliwiajacych sensowna komunikacje (wspolny jezyk) i weryfikacje coniektorych postawionych hipotez.

Nie oczekuj, że na publicznym forum każdy będzie swoje spostrzeżenia ubierał w naukowe słownictwo co nie zaprzecza użyteczności informacji podawanych w kolokwialny sposób. 

4 minuty temu, xajas napisał:

moje „ulubione“ od ktorych dostaje wysypkiemoji3.png

Pamiętam dawno temu jak przeczytałem określenia: kolumny "grające ciemno" czy np. "czarne tło" ale kiedy pierwszy raz usłyszałem tak grające kolumny od razu wiedziałem, że to są niezwykle trafne określenia.

Teraz, Kris_54701 napisał:

A czy robił ktoś pomiary brzmienia kondensatorów, rezystorów, kabli RCA, lamp, opampów?

Ja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Seyv napisał:

Rozumiem, że nigdy nie słyszałeś jak np. ten sam wzmacniacz szumi na kolumnach wysoko efektywnych a na nisko efektywnych jest cisza?

Co to ma do rzeczy?

3 godziny temu, Yotomeczek napisał:

Nie wiem co na to pomiary

 

3 godziny temu, Seyv napisał:

Myślę, że należało by się pochylić nad tym jakie zniekształcenia mogą w tym momencie powstawać

Się pochyliłem ?

JBL 4410, NAD216, sygnał 200Hz.

Maksymalny poziom sygnału na zdjęciu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oczywiście z bliska, chodzi o to, że jest głośno. Minimalny - ledwo słychać. Zniekształcenia w całym tym zakresie - lewy dolny róg:

dist.thumb.gif.859c7a0ce61e53531cfc1867de3ce852.gif

3 godziny temu, Seyv napisał:

Inna sprawa to sam poziom zniekształceń może być uważany za słyszalny. Ten magiczny 1% z pewnością jest sporo zawyżony. Ogół sprzętu ma THD poniżej 1% a 99% osób zauważa pomiędzy nimi różnice.

To inna sprawa. Mi chodzi o to, że poziom zniekształceń jest mały i dodatku w miarę stały. Moja teza z małym dowodem powyżej jest taka, że głośnik/zestaw gra identycznie w całym sensownym zakresie głośności. To klient przy różnych poziomach słyszy słyszy różnie. Jeżeli cicho jest źle a głośno jest dobrze, to teraz druga teza, z doświadczenia - głośno zawsze jest nieźle, więc lepsze są te zestawy, które cicho grają lepiej/przyjemniej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2020 o 12:08, xajas napisał:

A jak ty na to wpadles ze 80dB to max?

Eee tam, to nie jest Max, ale na pewno bardzo głośno ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
53 minuty temu, przemak napisał:

Zniekształcenia w całym tym zakresie - lewy dolny róg:

Chodziło o prawy dolny róg?

Po jednej białej krowie ciężko stwierdzić czy wszystkie na świecie są białe. Ciekawe jak by wypadł pomiar mniej efektywnych głośników? Zwłaszcza przy dolnej granicy częstotliwości przenoszenia lub kiedy obciąży się głośnik dwoma częstotliwościami granicznymi dla niego (dolną i górną jak to ma miejsce przy odtwarzaniu muzyki). Wydaje mi się, że często za bardzo upraszczamy temat mierząc pojedynczymi sygnałami.

Inna sprawa, że choć procentowo zniekształcenia się nie zwiększają w stosunku do zadanego sygnału to przy pewnych wartościach mogą stawać się słyszalne (wtedy ich słyszalność zależeć będzie ich ogólnej zawartości).

53 minuty temu, przemak napisał:

To klient przy różnych poziomach słyszy słyszy różnie. Jeżeli cicho jest źle a głośno jest dobrze, to teraz druga teza, z doświadczenia - głośno zawsze jest nieźle, więc lepsze są te zestawy, które cicho grają lepiej/przyjemniej.

Ale klient jest ten sam i poziom jest ten sam różna jest tylko efektywność głośników.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Seyv

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, sir.jax napisał:

Eee tam, to nie jest Max, ale na pewno bardzo głośno ?

Ja mysle ze Kris_54701 przyjal zalecany maksymalny (szkodliwy) poziom glosnosci halasu za maksymalny poziom muzyki.

Dla mnie to nie jest to samo

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Seyv napisał:

Chodziło o prawy dolny róg?

Tak ?

24 minuty temu, Seyv napisał:

Po jednej białej krowie ciężko stwierdzić czy wszystkie na świecie są białe. Ciekawe jak by wypadł pomiar mniej efektywnych głośników? Zwłaszcza przy dolnej granicy częstotliwości przenoszenia lub kiedy obciąży się głośnik dwoma częstotliwościami granicznymi dla niego (dolną i górną jak to ma miejsce przy odtwarzaniu muzyki).

Ciekawe. Dawaj.

 

24 minuty temu, Seyv napisał:

Ale klient jest ten sam i poziom jest ten sam różna jest tylko efektywność głośników.

Czyli nie piszesz o tym samym co ja. Jeżeli dążysz do stwierdzenia, że bez względu na wszystkie inne parametry w ogólności wszystkie wysokoskuteczne zestawy cicho brzmią lepiej niż niskoskuteczne, to spoko, ale takie twierdzenie i próby dowodu mnie nie interesują.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, xajas napisał:

Ja mysle ze Kris_54701 przyjal zalecany maksymalny (szkodliwy) poziom glosnosci halasu za maksymalny poziom muzyki.

myślę o codziennym użytkowaniu jak na przykład w niedzielę, kiedy z zamkniętymi oczyma właczam muzykę i wyłaczam późno w nocy. 

Mam takie doświadczenie z ostatniego AVS, gdzie na wejściu urzekło wszystkim dosłownie, ekspresją, detalem otwartościa i nie tylko ja, bo akurat kilka osób równiez nie mogło się doczekać końca utworu. Wszyscy jednoznacznie pochwalali, dla mnie też to był mega dzwięk pod każdym względem,  ale wszyscy zwiali z końcem utworu. No bo nieładnie tak wyjść w połowie imprezy. Nie chę tu robić antyreklamy, ale DAC DS, wzmacniacz w klasie D i kolumny na ogromnym basie i tubowym wysokotonowym. Zwracało to na siebie uwagę, ale po to jest klakson w aucie, by przykuwał uwagę. Po niespełna czterech minutach miałem dosyć. Było głośno.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
6 minut temu, przemak napisał:

Jeżeli dążysz do stwierdzenia, że bez względu na wszystkie inne parametry w ogólności wszystkie wysokoskuteczne zestawy cicho brzmią lepiej niż niskoskuteczne, to spoko, ale takie twierdzenie i próby dowodu mnie nie interesują.

Nie twierdzę, że wszystkie i nie twierdzę, że bez względu na inne parametry jednak z doświadczenia wiem, że duża część kolumn wysoko efektywnych gra cicho lepiej jak spora część kolumn nisko efektywnych.

25 minut temu, przemak napisał:

Ciekawe. Dawaj

Przy wolnej chwili to zrobię. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Seyv napisał:

Nie twierdzę, że wszystkie i nie twierdzę, że bez względu na inne parametry jednak z doświadczenia wiem, że duża część kolumn wysoko efektywnych gra cicho lepiej jak spora część kolumn nisko efektywnych.

Możliwe. Nie zamierzam przecież tego kwestionować. Kwestionuję natomiast rozpowszechnione przekonanie, że jakieś kolumny cicho grają gorzej ale głośno już lepiej lub odwrotnie - bo grają tak samo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, przemak napisał:

Możliwe. Nie zamierzam przecież tego kwestionować. Kwestionuję natomiast rozpowszechnione przekonanie, że jakieś kolumny cicho grają gorzej ale głośno już lepiej lub odwrotnie - bo grają tak samo.

nie chodzi, ze gorzej, a inaczej, co względnie może być gorzej. 

Wystarczy spojrzec na własciwości ludzkiego słuchu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

kolumna która lepiej gra głośno ma podbity srodkowy zakres

Ta która lepiej gra cicho ma bardziej uwydatnione skraje pasma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolumna która lepiej gra głośno ma podbity srodkowy zakres Ta która lepiej gra cicho ma bardziej uwydatnione skraje pasma.

 

 

Tak, ale to podkreslenie/podbicie/uwydatnienie nie zmienia sie z glosnoscia i nie jest zalezne od skutecznosci zestawu (jak to jest tutaj domniemane) 

myślę o codziennym użytkowaniu jak na przykład w niedzielę, kiedy z zamkniętymi oczyma właczam muzykę i wyłaczam późno w nocy. 

Mam takie doświadczenie z ostatniego AVS, gdzie na wejściu urzekło wszystkim dosłownie, ekspresją, detalem otwartościa i nie tylko ja, bo akurat kilka osób równiez nie mogło się doczekać końca utworu. Wszyscy jednoznacznie pochwalali, dla mnie też to był mega dzwięk pod każdym względem,  ale wszyscy zwiali z końcem utworu. No bo nieładnie tak wyjść w połowie imprezy. Nie chę tu robić antyreklamy, ale DAC DS, wzmacniacz w klasie D i kolumny na ogromnym basie i tubowym wysokotonowym. Zwracało to na siebie uwagę, ale po to jest klakson w aucie, by przykuwał uwagę. Po niespełna czterech minutach miałem dosyć. Było głośno.

 

To moze sie wszystko zgadzac i jest twoja preferencja/odczuciem, ale to nie ma nic wspolnego z zalecanym maksymalnym poziomem glosnosci muzyki bedacym wzorcem/podstawa do oceniania jakosci zestawow glosnikowych.

 

To ze ja lubie kielbase krakowska na goraco nie znaczy, ze miernikiem jakosci wszelkich dan jest smak i temperatura mojej kielbasy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, xajas napisał:

To ze ja lubie kielbase krakowska na goraco nie znaczy, ze miernikiem jakosci wszelkich dan jest smak i temperatura mojej kielbasy

Argumenty aż zgłodniałem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spodziewać się można zatem, że jeśli kolumna sprawność 80 dB, czyli 80 dB dla jednego Wata dostarczonej energii, to dla tej mocy powinna grać idealnie pod oczekiwania klinta/słuchacza. Pytania nasuwa się jak zagra przy powiedzmy 1/4 nominalnej mocy kolumny, czyli tak średnio patrząc po ofertach z mocą dostarczoną w ilości 100 Watów.  Poprawkę trzeba nanieść, że przecież nie słuchamy z odległości jednego metra jak w ustandaryzowanych pomiarach, a średnio z trzech metrów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spodziewać się można zatem, że jeśli kolumna sprawność 80 dB, czyli 80 dB dla jednego Wata dostarczonej energii, to dla tej mocy powinna grać idealnie pod oczekiwania klinta/słuchacza. Pytania nasuwa się jak zagra przy powiedzmy 1/4 nominalnej mocy kolumny, czyli tak średnio patrząc po ofertach z mocą dostarczoną w ilości 100 Watów.  Poprawkę trzeba nanieść, że przecież nie słuchamy z odległości jednego metra jak w ustandaryzowanych pomiarach, a średnio z trzech metrów.

 

Przeciez to jest pomieszanie z poplataniem

 

80Hz nie ma nic wspolnego z oczekiwaniami klienta

 

Kolumny nie maja mocy

 

Czy 1/4 mocy rowna 100W to srednia? Co ma srednio 400W?

 

Spadek poziomu SPL z odlegloscia latwo wyliczyc -> podwojenie odleglosci to spadek SPL o 6dB, dla 3m to 9,5dB, czyli z 80dB pozostaje 70,5dB

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, xajas napisał:

Przeciez to jest pomieszanie z poplataniem

Był czas przywyknąć ?

  

W dniu 21.01.2020 o 14:12, Kris_54701 napisał:

życzysz sobie podstaw akustyki czy jak?

?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaraj się zrozumieć czytając jeszcze raz. Może władcą pióra nie jestem, ale jak jesteś zorientowany w temacie to zrozumiesz przekaz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, rozumiem, powiedz co chcesz osiagnac, a wtedy mozna sie zastanowic, jak to sensownie technicznie uzasadnic

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzrost o 9dB to będzie jakieś 12 Watów. A to jest ciągle jakieś 30 razy mniej niż przeciętne poważne kolumny dostępne w seryjnej sprzedaży. Co stanie się jeśli zwiększenie moc 15 razy? To tylko 180 watów. Dla pieca 1kw to żaden problem. Dla słuchacza pożegnanie się że słuchem. Dla konstruktora/sprzedawcy to zysk, bo dopiero przy takiej głośności zagrają skrajami pasma. 

Dlatego też na wystawach wysoka głośność pokazuje "zalety" wystawianych produktów. Niby nic w tym złego, tylko kto tak słucha na codzien i na ile słuchu i nerwów wystarczy znosić ten łomot.

7 minut temu, xajas napisał:

OK, rozumiem, powiedz co chcesz osiagnac, a wtedy mozna sie zastanowic, jak to sensownie technicznie uzasadnic

Objaśnić Wam próbuje to co zakryte.

Domniemam, że konstruktorzy nie robią tych gratów tylko na pokaz i biorąc pod uwagę powyższe, stroją swoje graty na głośność 80 dB w okolicach 3 metrów od kolumny. 

A wracając do tematu szerokopasmowek, to nie ma ona możliwości wyczynowych, ale w ramach celu do którego została stworzona, radzi sobie doskonale.

Dodać jeszcze muszę, że o Kant dupy rozbić te pomiary z jednego metra, kiedy słucha się z trzech. W tym miejscu wspomnieć należy, że wysokosprawne głośniki/kolumny w okolicach 100 dB z jednego metra, zagrają na poziomie 90 dB z trzech metrów. Nie jest to wielka różnica, ale ich brzmienie w odsłuchać bliskie będzie temu co na wykresie.

A jakby mnie ktoś kompetentny opisał wady i zalety szerokopasmówek, to byłbym wdzięczny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie przeliczenia sa bez sensu

 

Dla glosnika ze sprawnoscia 80dB/1m :

- powielenie mocy 15 razy (czyli 15*1W) to nie 180W tylko 15W

- podwojenie mocy to wzrost poziomu SPL o 3dB

- 15tokrotna moc to wzrost poziomu SPL o ok. 12dB

 

Czyli przy 3m to ok. 82dB

 

Przy 82dB nie tracisz sluchu

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, xajas napisał:

 

- powielenie mocy 15 razy (czyli 15*1W) to nie 180W tylko 15W

 

 

12 w x 15 -- 180

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180W z 3m to 93dB (bez utraty sluchu).

 

Jak dam ostro gazu to osiagam z 3m >110dB (ciagle bez utraty sluchu)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 13

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.