Jump to content
mirek10

Wysokoskuteczne kolumny HI-END!

Recommended Posts

Godzinę temu, Wuelem napisał:

Sonus Faber (Aida II) czy MBL (X-Treme) to nie są kolumny wysokoefektywne - nie ten temat. Zresztą wyjaśnienie jest tak oczywiste, że aż dziwi pytanie. Miesiąc temu w AUDIO zostały opisane MBL. Wystarczy tam zajrzeć, przyjrzeć się zdjęciom.

Przeciez sam te firmy do tego tematu wprowadziles.

Dokladnie z taka wykretna odpowiedzia sie liczylem. Bez zawartosci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, zibii napisał:

zasponsorować monobloki do accutonów

Kupiłeś telefon bez ładowarki?

Ale chyba nie winisz za to forumowiczów? :-)

48 minut temu, zibii napisał:

Nie ma co się dziwić słuchając wysokich tonów na pacu.

PAC jest regulowany - zagra jak zechcesz. Już od 2 watów od wzmacniacza. Monoblok 1 kW też może być. Wysokoskuteczne kolumny to nie inny (nietypowy) dźwięk, tylko większa elastyczność względem współpracującej elektroniki. Dlatego najlepiej kupować parę: kolumny-wzmacniacz(e).

Sprawdzone rozwiązanie się... sprawdza. Polecam to podejście.

9 minut temu, xajas napisał:

wykretna odpowiedzia

Zamień sobie na Blumenhofer i Avantgarde Acoustics. Duży dźwięk trzeba móc opanować (dolne oktawy), bo czas wygaszania energii jest dłuższy i dla każdej głośności krzywa słyszenia jest inna. Większy budżet (konstrukcje topowe danej firmy) już na to pozwala. Sposoby są bardzo różne. Przecież to wie każdy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, Wuelem napisał:

Kupiłeś telefon bez ładowarki?

Mam kilka wzm.tak tylko zasugerowałem.

 

42 minuty temu, Wuelem napisał:

PAC jest regulowany - zagra jak zechcesz. Już od 2 watów od wzmacniacza. Monoblok 1 kW też może być. Wysokoskuteczne kolumny to nie inny (nietypowy) dźwięk, tylko większa elastyczność względem współpracującej elektroniki. Dlatego najlepiej kupować parę: kolumny-wzmacniacz(e).

Sprawdzone rozwiązanie się... sprawdza. Polecam to podejście.

Ty mówisz tutaj o głośności a jakie jest pasmo przenoszenia, odpowiedź impulsowa i efektywność samego pacu?

Cudów nie uzyskasz ze słabych głośników, które mają ograniczenia, cena przetworników poniekąd odzwierciedla osiągnięcia i parametry takie życie. Nie da się zrobić porsche czy ferrari za cenę golfa takie realia technologia kosztuje.

Nie brnij dalej bo firma, która uwielbiasz nie jest genialna robi kolumny, które są poprawnie skrojone i grają ale nie jest to koniec świata chyba, że dla Ciebie więc tylko cieszyć się że złapałeś króliczka pozdro.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, zibii napisał:

Nie brnij dalej

Nie brnę. Po prostu NIKT żadnego z wyższych modeli nie sklonował - mimo hucznych i buńczucznych zapowiedzi. Nikomu tego dźwięku TANIEJ nie udało się uzyskać - a chętnych było wielu (są 2 linki podane z przeszłości - warto przeczytać z uwagą i poskromić zapędy). Życzę, byś znalazł firmę, która może być twoim nickiem od wielu lat (raczej: od teraz na wiele lat). U mnie ponad 10.

Krótko mówiąc: przypinasz się bez sensu. 

Warto tu może wspomnieć spektakularny anty-występ na AS topowych (wysokoefektywnych) Living Voice. Pomimo niespodziewanych trudności, jak sądzę, w prezencie mało kto by odmówił ich przyjęcia. Stylistyka steampunk zniechęca do prób kopiowania, za to sugeruje, że im najlepiej powinno być ze wzmacniaczami D'Agostino. Skoro nieważne jak gra (na dowód: krytyka WLM, bo środek nie zabija ceną), to może narzucić regułę kupowania pod wygląd. Pierwsza propozycja to ta właśnie parka. Ma ktoś w tym komplecie...?

I na tym muzyka steampunk: Abney Park. Lepsza niż jakikolwiek sprzęt.

 

50 minut temu, zibii napisał:

efektywność samego pacu

PAC-a (poprawnie pisane). Jak coś ma własną końcówkę mocy, to takie rozkminy można sobie darować. Opcji pasywnych z PAC/Super PAC nie praktykuję i nie polecam. Znowu wtręty rodem z DIY w zakładce dla słuchających (użytkowników) a nie konstruujących i budujących. Dodam jeszcze coś kontrowersyjnego: jak firma kolumnowa (typu manufaktura) nie ma własnej stolarni, to takiej nie ufam. Dobre kryterium eliminacji, choć jak ktoś ma inny pogląd to... nie musi mnie do niego przekonywać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
..Sposoby są bardzo różne. Przecież to wie każdy...

 Widac nie kazdy wie, gdyz ciagle nie widze odpowiedzi na pytanie w jaki to sposob tworcy MBL, Sonus, Blumenhofer, Avantgarde realizuja ten domniemany udzial uzytkownika w ksztaltowanie dzwieku  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, xajas napisał:

Avantgarde realizuja ten domniemany udzial uzytkownika w ksztaltowanie dzwieku  

Dół w Avantgardach jest aktywny i ma regulację siły wzmocnienia względem tub oraz regulowany filtr dolno i górno przepustowy. Poza tym kolumny są bardzo podatne są wszelkie elementy toru więc jest trochę zabawy z ich ustawieniami. Co do reszty marek nie miałem osobiście przyjemność.


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To de facto tuba z aktywnym subwooferem. Te wspomniane mozliwosci dopasowania poziomu glosnosci i czestotliwosci podzilalu oferuje kazdy prosty aktywny subwoofer za kilkaset zlotych. To zadna specjalnosc high-endowskich modeli/firm typu Avantgarde, MBL czy podobnych :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tak jak mówisz xajas żadne cuda nie są a i tak w większości na wystawach mają to źle zgrane😉. Pewnie w kontrolowanych warunkach czytaj pokoju docelowym jest znacznie lepiej😀.

 

Edited by zibii

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
11 minut temu, zibii napisał:

Tak jak mówisz xajas żadne cuda nie są a i tak w większości na wystawach mają to źle zgrane😉.

Jesli juz jestesmy przy Avantgarde Acoustic, to stoja w kilku wersjach "u mnie za rogiem" w sasiedniej wiosce w jednym z lepszych salonow Audio, jakie znam....

https://www.hififorum.de/hifi/avantgarde-acoustic.html?gclid=EAIaIQobChMI-pHbgaD14gIVhuN3Ch2ucAAhEAAYASAAEgLxJ_D_BwE

... i musze przyznac, ze o dziwo niemalze najlepiej podobaly mi sie te najprostsze Zero 1 XD

https://www.avantgarde-acoustic.de/de/produkte/zero-serie/zero-1-xd.html

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchałeś tych jedynek?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, zibii napisał:

Słuchałeś tych jedynek?

Nie tylko sluchalem, ale  takze "zapamietalem", bo mi sie podobaly :-)

 

 Avant.thumb.jpg.039b36e4fabf62f819f3a7876aa6e9c8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Wuelem napisał:

JBL potrafią przyłożyć dosadnie, można stosować do wbijania gwoździ jak nie ma młotka pod ręką, ale nigdy nie udało mi się usłyszeć niskiego, monumentalnego basu. Brakuje mi kończącej spektakl (a raczej zaczynającej) potęgi - dla np. punk rocka to ciut za oszczędnie skroili to brzmienie. Będzie dominował środek - czyli osiągniemy dosyć szybko stan, kiedy głośniej nie będzie oznaczało lepiej. Wolę więcej zapasu w dynamice i delikatniej podaną górę. Bezwysiłkowe granie z przywaleniem od niechcenia. Ale na tle innych (do rocka) są OK. Do muzyki wokalnej i klasyki bym ich nie rozważał, za dużo mają własnego charakteru. Ciekawe są pomiary w czerwcowym (aktualnym) AUDIO. Najtańsze konstrukcje, ale czy ta firma wie, co robi? Chyba bym wybrał z oferty pro JBL. Trzydrożne monstra (zapewne liniowo zestrojone - woofer 12 cali, kewlar na środku) za nieco ponad 10 000 zł. Można słuchać w pionie lub poziomie, co już daje jakąś dodatkową możliwość dopasowania do pomieszczenia. Katalogowo 93 dB (4 omy) - można brać w ciemno.  

Wuelem, widać że się obracasz w WLM'ach, bo o JBL-ach tyle wiesz co nic. Jesteś jak ten twój ''młotek''.

Teraz podobnie jak kiedyś wiele lat temu o CC, gdy palnąłeś głupotę nie mając żadnej styczność i pojęcia nawet przy zwykłych/tradycyjnych przetwornikach (nie mówiąc już o topowych kolumnach typu horn z compression driver, przy których to najlepiej się sprawdza). Przez takich jak ty, wychodzi 99% głupot na forum. Kto się orientuje (dużo poniżej 1% osób) od razu wyłapuje, bo wie co jest prawdą, a co nie.

Duże JBL'e klasyka po największe składy kapitalnie, rock tak samo wszystko łącznie z największymi składami. A Jazz'iki itd., to im jak na rozgrzewkę.

JBL-e neutralne bez podbarwień/zniekształceń i narzucania własnego charakteru. Dlatego ukazują wszystko zgodnie z prawdą. Jakie wysterowanie takie granie. Najlepiej z neutralną, szybką i precyzyjną elektrownią audio. Mega-uniwersalnie, rzetelnie, dokładne, neutralnie i live'owe brzmienie - do grania dosłownie wszystkiego.

Jak się nie znasz i obracasz się u siebie w budżetówce, to nie wypisuj głupot - dla cb. widać, że wystarczą WLM, czy te jak domyślam się po przetwornikach ''woofer 12 cali, kewlar na środku'' LSR 6332.

Ogromu forumowiczów po prostu nie stać na takie kolumny i odpowiednią elektrownię do ich wysterowania i aby się podbudować, taki Wuelem myśli, że jego przeciętny budżetowy sprzęt gra jak topowe hi-end'y.

Z topowych, niedostępne przetworniki ze 100k zł za nowe. Ile byś sobie kupił par kolumn WLM'a, a samych przetworników jeszcze więcej. https://archiwum.allegro.pl/kategoria/stereo-kolumny-podlogowe-20072?string=WLM

Jak się nie ma z poszczególnych lat topowych JBL-i u siebie, to pozostaje ci tylko filmik, gdy nie masz 1 000 000,00 zł (PLN) na system.

Carmen Suite Ballet: II. Dance - Arthur Fiedler

Carmen Suite Ballet: VI. Scene - Arthur Fiedler

Carmen Ballet, Carnaval Overture, Incidental Music To "Hamlet"

Z tymi skompresowanym Wuelem'ami możesz się schować ... dosłownie za tą kanapę.

Jak stare kolumny, które aż po samą górę są na tradycyjnych papierowych przetwornikach, pod marne lampki - i takie to granko. Tylko do jakiegoś pułapu i stop.

W 'czerwcowym Audio', jak widzę w zapowiedzi numeru 6/2019, są JBL 4306, 4307, i L100 Classic. Pomiary są i w: LP Magazin - Februar/März Ausgabe 2/2019; Australian hi-fi January/February 2019.

Najlepiej, żeby mieli własną komorę bezechową i sprzęt do pomiarów Spinorama, a nie amatorkę w audio pl, testując kolumny gdzie popadnie i nawet nie podając z czym zestawiają.

Zamiast WLM'ów czy nawet LSR'ów, wybrałbym L100 Classic - ale od kilkunastu lat żadne nie są i nie będą mi potrzebne.

Christian McBride - Night Train

 

15 godzin temu, Wuelem napisał:

PAC jest regulowany - zagra jak zechcesz. Już od 2 watów od wzmacniacza. Monoblok 1 kW też może być. Wysokoskuteczne kolumny to nie inny (nietypowy) dźwięk, tylko większa elastyczność względem współpracującej elektroniki. Dlatego najlepiej kupować parę: kolumny-wzmacniacz(e).

Sprawdzone rozwiązanie się... sprawdza. Polecam to podejście.

14 godzin temu, zibii napisał:

Ty mówisz tutaj o głośności a jakie jest pasmo przenoszenia, odpowiedź impulsowa i efektywność samego pacu?

Cudów nie uzyskasz ze słabych głośników, które mają ograniczenia, cena przetworników poniekąd odzwierciedla osiągnięcia i parametry takie życie. Nie da się zrobić porsche czy ferrari za cenę golfa takie realia technologia kosztuje.

Nie brnij dalej bo firma, która uwielbiasz nie jest genialna robi kolumny, które są poprawnie skrojone i grają ale nie jest to koniec świata chyba, że dla Ciebie więc tylko cieszyć się że złapałeś króliczka pozdro.

13 godzin temu, Wuelem napisał:

Nie brnę. Po prostu NIKT żadnego z wyższych modeli nie sklonował - mimo hucznych i buńczucznych zapowiedzi. Nikomu tego dźwięku TANIEJ nie udało się uzyskać - a chętnych było wielu (są 2 linki podane z przeszłości - warto przeczytać z uwagą i poskromić zapędy). Życzę, byś znalazł firmę, która może być twoim nickiem od wielu lat (raczej: od teraz na wiele lat). U mnie ponad 10.

Krótko mówiąc: przypinasz się bez sensu. 

Warto tu może wspomnieć spektakularny anty-występ na AS topowych (wysokoefektywnych) Living Voice. Pomimo niespodziewanych trudności, jak sądzę, w prezencie mało kto by odmówił ich przyjęcia. Stylistyka steampunk zniechęca do prób kopiowania, za to sugeruje, że im najlepiej powinno być ze wzmacniaczami D'Agostino. Skoro nieważne jak gra (na dowód: krytyka WLM, bo środek nie zabija ceną), to może narzucić regułę kupowania pod wygląd. Pierwsza propozycja to ta właśnie parka. Ma ktoś w tym komplecie...?

I na tym muzyka steampunk: Abney Park. Lepsza niż jakikolwiek sprzęt.

Tylko ciut od ponad 10 u cb. U mnie od 90-tych lat XX wieku.

LV Olympian za słabe, to przerost formy nad treścią - także dla jakiegoś tomkly, jak i Avantgarde jego kolegi któremu bał się mówić jak słabo grały z Ayon, by się nie uraził. Ayon na AS znany/nazywany przez niektórych jajonem. W Olympian po dwa angielskie i japońskie przetworniki, dwa różne z różnego tworzywa horny, zamiast całość od jednego producenta i z tego samego tworzywa. Cena do brzmienia jest marna. I ta lufa (HF) stercząca jak w rudym 102, beznadzieja. Przekolorowane muleństwo bez transjent ataku z marnymi lampiszonami. Mocno urobione paczki pod gust Kevin'a. Nie moje granie.

O Chryste Panie, toż to granie jak za karę.

Blumenhofer kolumny pod gust Blumenhofer'a, bardzo przeciętne i podbarwiające - to żadna rzetelność z marnymi lampiszonami. Avantgarde nie lubiłem, kolorowały, podbarwiały, kompresowały, etc. Ostatnio nowsze Duo Mezo XD bardziej się podobały, od ich innych poprzednich - pierwsze które jakoś grały, bo nie miały tak narzuconej maniery poprzednich, teraz bardziej neutral niż poprzednio i mniej podkolorowania. Avantgarde to pseudo-tubowe kolumny (jak Acapella). Rasowe kolumny typu horn, muszą mieć compression driver's od średnich w górę, a nie jakiś tam jeden i to na skraju wysokich.

Do rasowych można zaliczyć Magico Ultimate III. Tylko tych nie znam, ale także jak u mnie mają same metale (od średnicy do samej góry), grube horny metalowe, tytanowe diaphragm'y (membrany) napędy Alnico w compression driver's.

O ile nie narzucają siebie, są rzetelne/neutralne/uniwersalne live'owe - to mi by mogły się podobać. Jakichś tam driver'ów ALE Acoustic.lab Japan (jak później Magico w swoich topach), wcześniej używali Azjaci składający sobie kolumny: z góry MF/HF/UHF, z dołu na LF dwa 15'' woofery.

Share this post


Link to post
Share on other sites

popieram w 99% to co napisales,ale po ch,,,j komu system za milion zl?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, tomek7776 napisał:

po ch,,,j komu system za milion zl?

Możesz się śmiać, ale nie kazdego stać na lepszy... 😉

  • Like 3

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

...przemak tak bardzo chciał zabłysnąć, że zabłysnął na poziomie tej gwiazdy Disco★Star 😄

@tomek7776, z audiostereowiczów o takich błyskach utworzysz bankową kilometrową kolejkę do Disco★Star :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako konstruktor kolumn tubowych i falowodowych mogę śmiało napisać, że dzieło Petera Walkera czyli Quad ESL57 zasługuje na miano arcydzieła nie tylko wzorniczo. Dostałem egzemplarze oryginalne, gdzie ostatni przegląd był w '83 roku. Tego jak pięknie prezentują muzykę się nie zapomina. Gorąco polecam z Crown 1002xti i nawet najtańszym gramofonem Dual 250.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ja dobrze widzę,że te esl57 mają pasmo do 10kHz. Jeśli chodzi o środkowe pasmo to pewnie gra to bardzo otwartym dźwiękiem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem córeczce trochę słuchowisk, bajek na winylu. Są to stare płyty z lat 80. Głosy aktorów bardzo sugestywne i pięknie zawieszone w przestrzeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja długi czas grałem na magnepanach mg 0.6 i przekaz tych kolumn jest fantastyczny ale esl nigdy nie słyszałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamietam male Magnepany mialy odchudzony bas. Quady zawsze maja go pelno, tam gdzie serce muzyki 200-2kHz dzieje sie magia, sa muzykalne. Q resonansu panelu zalezy tez troche od wzmacniacza, np. Anaview wyraznie odchudzal bas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.06.2019 o 09:39, Sonic990 napisał:

Nie pamiętam ale trzeba co najmniej 2 sztuk człowieka żeby go podnieść 🙂

Co do WLM to chodzi mi o manierę dźwięku i styl grania. Im głośniej tym lepiej. Przeciwieństwo grania słupków. 🙂
 

Myślę, że K2 to takie kolumny które nie będą miały jakiejś większej grupy przeciwników. Spodobają się  sporemu procentowi społeczeństwa melomanów i audiofilów. Może poza grupą DYNAUDIO i miłośnikom subbasu 😄

ML ktory zasila K2 to poczciwa i juz wiekowa juz seria 33x, dokladnie model no332 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 23.06.2019 o 20:45, jacek_zagaja napisał:

tam gdzie serce muzyki 200-2kHz

Jeśli tak to co poniżej określił bym mianem duszy muzyki, a to co powyżej zmysłem 🙂

czyli wszystko jest tak samo ważne jak dla mnie

pomijając już zupełnie fakt, że na poszczególne brzmienia  instrumentów składają się różne zakresy, np. bębny bez dobrych wysokich są po prostu słabe

Edited by m4tech

Share this post


Link to post
Share on other sites

W oparciu o bardzo koplexowe badania odnosnie tego, ktore  parametry I kryteria decyduja o jakosci reprodukcji dzwieku przez systemy audio stwierdzono, ze ponad 30% to jakosc odtwarzanego basu 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, xajas said:

W oparciu o bardzo koplexowe badania odnosnie tego, ktore  parametry I kryteria decyduja o jakosci reprodukcji dzwieku przez systemy audio stwierdzono, ze ponad 30% to jakosc odtwarzanego basu 

Prawie by się zgadzało ponieważ dla mnie średnica to tak z 50% minimum 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Takie tam...

spacer.png

spacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.png

Zabawa w wysokoskuteczne;0)

Edited by Azus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ladny stolik (ten na dywaniku).

 

Czy wiesz jakie to przetworniki?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Azus = Kartogen?

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.