Jump to content
mirek10

Wysokoskuteczne kolumny HI-END!

Recommended Posts

Tak.

Kiedyś miał chyba nawet taki nick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki!

 

Ten niskotonowy alnico wyglada ciekawie.

 

Czego nie calkiem rozumiem, to zastosowanie tego BMSa. Czy do tego dochodzi jeszcze supertweeter?

Ten BMS gra tylko do 9kHz.

Dlaczego wybrales wlasnie tego BMSa? Jest wiele modeli BMSa grajacego w tym zakresie

 

Jestem na etapie projektowania podobnego zestawu (ale 4-droznego) i takze planuje uzycie BMSow, dlatego interesuja mnie Twoje kryteria wyboru.

 

Czy ta tuba to profil JMLC?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sansui SP-X9

O takie kolumny chciałbym zapytać. Mam te kolumny i jestem z nich bardzo zadowolony. Ciekaw jestem jak wypadają na tle innych. Jakie są ich wady, a może mają też zalety? Pytam, bo niewiele zestawów gościło pod moją strzechą, a może mógłbym je zamienić na coś lepszego w podobnym lub odrobinę większym budżecie.

Kolumny mają efektywność 100 dB, a napędzane SETem na 2A3 ok. 3.5 W.

Wszelka krytyka na ich temat będzie dla mnie motywacją, do zmiany na lepsze lub inne..

Proszę o rzetelne opinie.

P_20180902_192404.jpg

Edited by Kris_54701

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
29 minut temu, Kris_54701 napisał:

Sansui SP-X9

....

Proszę o rzetelne opinie.

P_20180902_192404.jpg

Mysle, ze sam fakt posiadania dosc egzotycznych, rzadkich glosnikow raczej wyklucza rzetelne opinie, gdyz kto oprocz Ciebie posiada takie zestawy i jest w stanie w oparciu o wlasne doswiadczenie cos o nich powiedziec?

Niestety, zmora tego forum jest ped do wypowiadania sie i oceniania elementow i rozwiazan, ktorych sie nigdy w zyciu nie widzialo / nie slyszalo (juz abstrachuje od posiadalo). Dlatego tez wiele odpowiedzi nalezy traktowac z "przymruzonym okiem" :-)

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli muszę je jakoś zcharakteryzować to opiszę je tak. 

Przede wszystkim środek. Jest odrobinę wysunięty do przodu, przez co kolumny oddają wiernie barwę. Po zmianie oryginalnych kondensatorów Rubycona na Mundorfa E- Cap RAW, środek ciut się cofnął i stał się bardziej przejrzysty. Wysokie są bardzo łągodne, ale za to mają lekkość, grają bardzo swobodnie, na luzie i bez nacisku. Tak wszystko bardzo naturalnie, że nie słychać jest, że to dźwięk przetwarzany. Jest bardzo bliski odgłosów występujących w naturze. To według mnie cechy i chyba jedyne zalety tych kolumn. Na bardzo słąbej elekronice, przekaz będzie jak z kuchennego radia Śnieznik lat osiemdziesiątych. Trzeba na prawdę niemajej gimnastyki, żeby Sansuje zagrały czytelnie i barwnie jednozesnie. Na końcu mojego krótkiego opisu pozostawiam niskie tony, bo te moga być bardzo kontrowersyjne w dzisiejszych czasach. W erze bumboxów subwooferów i takiej tam wymyślności, te kolumny zostają daleko w tyle. Dla mnie jest to w pewien sposób zaletą, bo mam (nie)przyjemność mieszkać w budownictwie wielorodzinym, a te kolumny umozliwiają mi słuchanie nawet dosyć głośno w środku nocy, bez obawy o bunt sąsiadów. Jednym słowem bas mają szybki, dosyć dobrze kontrolowany, ni nie furkocze, nie brumi, ale jest go zwyczajnie trochę mało w najniższych rejestrach. Dla lepszego zobrazowania tematu dodam, ze te basowiec ma 43,5 cm średnicy i nawet przy bardzo duzej głośności, graniczacej z uszkodzeniem słuchu, jego membrana praktycznie stoi w miejscu, absolutnie trudno zauważyć jej jakikolwiek ruch. 

Sansuje wpadły do mnie krótko po zakupie Kef Reference 10/3, które to grały bardzo, ale to bardzo sztucznie. Wręcz jak na sterydach. Dół pudełkowaty i podbity, środka praktycznie brak, a wysokie ciśnięte tak jak mały odrzutowiec, albo onajmniej startujące fajerwerki. Po chyba dwóch tygodniah wziąłęm pierwsze lepsze z brzegu Sansuje, nawet bez odsłuchu. Poszerzyły pasmo, jednocześnie przynoszą ukojenie dla uszu. 


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, xajas napisał:

 

 

Czy ta tuba to profil JMLC?

tak

 

 

 

 

3 godziny temu, xajas napisał:

 

Ten BMS gra tylko do 9kHz.

..średnica do 9klz , wyżej od powiada supertweeter

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=1239]xajas[/mention] Bierz takie https://pbnaudio.com/m-series-speakers/

Chyba, że sam zdziałasz dokładnie takie same :)

 

 

Nie, takie to juz mam. Plany na nastepne sa troche „ambitniejsze“ :-)

 

Aktualnie rozwazam dwie alternatywy na 3–drozne tuby + subwoofery

 

Odjazdowo

 

Alternarywa 1 (ta mi sie najlepiej podoba)

488e4c2f03ce86840e0db1c19fcbbf79.jpg

 

d8a80df9719b6924be6f0f328cb960ad.jpg

 

„Przymiarke“ juz robilem, pasuja :-)

 

cbf400b595e8f89223230656f47a7b1a.jpg

 

Albo klasycznie

 

Alternatywa 2 (latwiejsza do zrealizowania)

 

5c30ecdd59f273240b1367731e11e27c.jpg

 

Tez pasuja

 

15a15f24d43285a1b2c457590795568c.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze wzgledu na profil tub awantgardy najmniej podbarwiają dżwiek, i to w bardzo przyjemnym w odbiorze kierunku,

trzy aktywne woofery na stronę to raczej będzie minimum dla tych hornów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avantgarde uzywa chyba „wlasny“ profil. Ja zdecydowalem sie na JMLC (podobno najbardziej „dobroduszny“ i nie tak extremalnie „sfokusowany“, jesli chodzi o charakterystyke promieniowania).

Subwoofery juz mam (2x 18“ PA)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli czyste diy

oby nie było za ostro, w sensie urywania głowy dźwiękiem 🙂

tuby AA mozna chyba kupic oddzielnie i to w róznych kolorach

proponuje Ci te opcję przemysleć, ich kształt zdecydowanie wpływa na brzmienie efektywność i podział

tym bardziej ,że dokładnie masz opisane przez Kisiela w testach "Audio" wraz z pomiarami i widokiem zwrotki a więc możesz pokusic się o podobna konstrukcję, choćby w celach porównawczych

choć pewnie i tak bedzie to zwrotka cyfrowa 🙂

powodzenia

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj znajdziesz porownanie roznych profili tub (miedzy innymi AA/Avantgarde)

 

http://unepassionaudiophile.fr/wp-content/uploads/2018/01/Horns_measurements_ETF2010d-1.pdf

 

Porownaj AVantgarde (No.6) i JMLC (No.9) szczegolnie zachowanie impulsowe

 

Zwrotnica oczywiscie w pelni cyfrowa (juz leci z innymi glosnikami, musze tylko znalezc inny setup i przelanczac w zaleznosci od sluchanych glosnikow)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, xajas napisał:

Nie, takie to juz mam.

Żebyś miał, to byś nie budował następnych (?) z kolei spacer.png

Nie widziałem u cb. takich hornów, driverów, prądowych (3 x 9V) crossoverów etc., jak w PBN Audio M2!5

spacer.png post-28079-0-32322100-1501217262_thumb.jpg post-28079-0-63682200-1501217301_thumb.jpg post-28079-0-10260100-1501217311_thumb.jpg post-28079-0-36715200-1501217339_thumb.jpg post-28079-0-00991300-1501217392_thumb.png post-28079-0-51483800-1506874422_thumb.jpg post-28079-0-75449200-1506874428_thumb.jpg post-28079-0-33614900-1506874490_thumb.jpg

- JBL D2430K D2 Driver, price $1,599.00/each: http://reconingspeakers.com/product/jbl-d2430k-tweeter-for-jbl-m2-5032754x/ *

1680278244_PBNAudioMR2!5SLoudspeakersbyPeterBichelNoerbaek.thumb.jpg.7bacd746d41e3de99346756aa38338b5.jpg

- JBL M2 Horn (Image Control Waveguide), price $375.00/each: http://reconingspeakers.com/product/jbl-m2-horn-lens-5025594/ *

- JBL M2 Horn Flange, price $120.00/each: http://reconingspeakers.com/product/jbl-m2-horn-flange-5026224/ *

- JBL 2216Nd Differential Drive® Woofer, price $575.00/each: http://reconingspeakers.com/product/jbl-2216nd-woofer-for-jbl-m2-5041785/

- JBL M2 Crossover, price $175.00/each: http://reconingspeakers.com/product/jbl-m2-crossover-5030032/ *

- JBL M2 Horn Logo (JBL Professional), price $32.00/each: http://reconingspeakers.com/product/jbl-m2-grill-logo-950-00028-00/

* ostatnio widziane ceny. Teraz na telefon / e-mail.

JBL 2216Nd do oryginalnych M2 i S4700. Nie pasują do jego obudowy w M2!5, dlatego dał 2x JBL 2235H.

- JBL 2216Nd-1 Differential Drive® Woofer, price (Call / Email) : https://reconingspeakers.com/product/jbl-2216nd-1-woofer-for-4367-320-0045-002/ Ten jest do 4367 Studio Monitor.

18 godzin temu, xajas napisał:

Plany na nastepne sa troche „ambitniejsze“ :-)

Średnio to ambitne, zwykłe proste okrągłe horny gorzej obrazujące, i tylko jeden compression driver (na skraju wysokich) - to prawie jak zwykłe kolumny. Proste kolumny, dlatego one takie tanie. Rama (Kisiel nazwał wieszak na ubrania), kilka hornów, przetworników i grasz.

Kisiel i Ryka lubią podkolorowany Sound - niech sobie sami go słuchają.

Nie idą w neutral.

Cytat

Duo Mezzo. Niemniej i tak bardzo dużymi, napędzanymi przez własnej firmy dzielony wzmacniacz w kasie A. Po raz pierwszy podczas wędrówek po AVS towarzyszyła mi żona, mająca słuch nie lada, toteż z miejsca zauważyła, że grają te Mezzo dużo bardziej matowo niż Duo Grosso u nas. Soprany bez pełnego rozwinięcia w tej najwyraźniej „przeklętej sali”, która zdążyła już zamordować flagowe Sonus Faber i flagowe Focale. Tuby radziły sobie dużo lepiej, oferując sobie tylko właściwe rozciąganie dźwięku na przestrzeń, kocią łapę dotyku i zjawiskowe czucie wszystkiego. Niemniej potrafią jeszcze lepiej, jeszcze o wiele lepiej – i z tego względu dystrybutor (Nautilus) powinien poszukać im innej sali.

https://hifiphilosophy.com/relacja-audio-video-show-2018-hotel-sobieski/

Piotr Ryka

Piotr Ryka i Andrzej Kisiel mają Avantgarde.

Ryka jarał się Destination, a to jest max 20% tego co dla mnie powinno być, ale jemu wystarczył taki cieplutki/kolorowy ugrzeczniony sound (szczególnie duże Vista z elektroniką Destination). I tak lepsze od hORNS i Avantgarde. NiKA z Jadis'ami zaczynała grać jak lubię (naj. jak dotychczas z wszystkich kolumn w Grobel), tylko tam w nich musiałyby być wszystkie aspekty wysterowane/wyśrubowane jak najbardziej potrafią.

Out z elektroniką Destination, do kolumn prądowe crossovery, trzy komplety kabli głośnikowych i jest granie.

AA kolorowały/podbarwiały. Ostatnio bardziej neutralnie (od różnych wcześniejszych AA) grały Duo Mezzo XD (wcześniejsze mi zdecydowanie nie podchodziły, a te zaczęły podchodzić), choć jeden z kumpli z ekipy mówił, że strasznie się zawiódł - zobaczył duże kolumny z okrągłymi hornami, i względem ich miał duże wymagania, którym nie sprostały. 

Za dużo u mnie nasłuchali się najlepszej sekcji średnio-wysokotonowej na metalowych membranach w driverach Alnico V, metalowych hornach/lensach i prądowych crossover'ach. MF/HF/UHF na poziomie Westlake Audio Tower SM-1, tylko tam inne horny: Diffraction Horn http://www.jblpro.com/pub/obsolete/2397.pdf - o ekstremalnie szerokim rozpraszaniu.

Tamte drewniane, u mnie inne metalowe z lens'ami kreują mistrzowska scenę. Metalowe z grubo odlanego alu bardzo neutralne tonalnie i nie stonują detalu jak drewniaki. Kwestia wysterowania - wtedy może drewniaki się zbliżą. Sekcja basowa w SM-1 potężna (2 x 18'' + 1 x 12'' mid-bass) da inny efekt, i inaczej wpłynie na średnie i wysokie.

99.9% omawianych kolumn tu na forum to jak ''zabawki dziecinne'' przy rasowych kolumnach typu Horn. TAD REF One czy Harbeth M40.2 LE to przy nich mogę sobie ustawić ale na podstawki pod kwiatki :) ...żeby do czegoś się nadały.

M40.2 LE to zaledwie kilkanaście % swego najlepszego zakresu MF, jak jadę na prądowych crossover'ach (CC 77VDC || 77VDC) i z głośnikowymi Klangfilmami tylko dla MF.

Sama sekcja MF (375 AlNiCo driver + rectangular exponential Horn + folded-plate Acoustic Lens) więcej warta i więcej waży niż w tamtych wszystkie razem wzięte przetworniki.

W dniu 8.04.2019 o 16:59, xajas napisał:

Najlepiej brzmiace glosniki jakie w moim zyciu slyszalem byly oparte o te tuby

http://www.westlakeaudio.com/Speakers/Hi_Fi_Series/tower_sm-1.html

Horny jak w Westlake, wcześniej były pod nazwą H-61 w wypasionym/niedostępnym systemie głośnikowym z 1965 r. http://www.audioheritage.org/vbulletin/showthread.php?10707-Cinetron-System

JBL Cinetron IV (D14S20)

attachment.php?attachmentid=15595&stc=1&attachment.php?attachmentid=15596&stc=1&attachment.php?attachmentid=15597&stc=1&

Sekcja basowa dwa x jak u mnie. 2 x 15'' JBL D140B + 2 x 15'' Passive Radiator JBL PR15.

Tutaj coś przybliżonego, ale z jedną 15''-ką na LF.

''JBL 136A + JBL 375 w/ JBL 2397 + JBL 075 speaker systems in Mr. Fujiwara's room''

W Westlake Tower SM-1 na MF są takie z grubszymi zewnętrznymi ściankami. Odpowiednio tego samego typu mniejszy horn na HF.

Na trzech driver'ach w zakresie (MF/HF/UHF) drastycznie wzrasta rozdzielczość!/precyzja, jak się gra z dwoma hornami jak w SM-1, do tego jeszcze UHF wykańczający skraj wysokich i pozamiatane! na zawsze z 375 Alnico V compression driver/ LE85 Alnico V compression driver/ 075 Alnico V Ring Radiator Bullet Tweeter. Wszystko dawno sprawdzone mam, bo sam na takich podziałach gram, tylko MF tak jak w oryginale JBL-a górnoprzepustowy na 500Hz (dla sekcji MF z Hartsfield - grającej tam w zakresie 500Hz-7000Hz jako MF-HF), wyżej 3.2kHz i 10kHz.

post-28079-0-31449100-1383956462_thumb.jpg

post-28079-0-49858500-1482378607_thumb.png post-28079-0-20893900-1482378629_thumb.png post-28079-0-40606900-1482378596_thumb.jpg post-28079-0-15559100-1482378674_thumb.jpg post-28079-0-80613400-1482378663_thumb.jpg post-28079-0-25510700-1482378653_thumb.jpg post-28079-0-73850600-1482378783_thumb.jpg post-28079-0-33246300-1482378642_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

skad wiesz, czy juz mam takie?

 

a moze ja chce miec rownoczesnie kilka roznych, i dlatego buduje nastepne?

 

pokazane zwrotnice mnie nie wywieraja na mnie wrazenia, uzywam tylko aktywne systemy

 

przytaczasz dziesiatki linkow o tubach, a nawet nie rozpoznajesz, ze w tych „prymitywnych“ tubach siedzi nie tylko jeden compression driver:-;

 

BTW.

Ilosc zaaplikowanych przetwornikoe kompresyjnych to zaden miernik jakosci. Zbuduj wielka tube basowa...

 

skad wiesz, czy juz mam takie?

 

a moze ja chce miec rownoczesnie kilka roznych, i dlatego buduje nastepne?

dzieki temu moge przelanczac miedzy roznymi zestawami, w zaleznosci od muzyki i humoru

 

dfa46bdd1c9fa200dc06fbbe6201f36b.jpg

 

 

pokazane pasywne zwrotnice nie wywieraja na mnie wrazenia, uzywam tylko aktywne systemy

 

przytaczasz dziesiatki linkow o tubach, a nawet nie rozpoznajesz, ze w tych „prymitywnych“ tubach siedzi nie tylko jeden compression driver:-;

 

BTW.

Ilosc zaaplikowanych przetwornikoe kompresyjnych to zaden miernik jakosci. Zbuduj wielka tube basowa...

 

 

Cena tez nie jest miernikiem jakosci

 

PS.

 

Te powyzej wspomniane OMA Imperia (Alternatywa 1) kosztuja 240.000,00$ ;-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, xajas napisał:

, ze w tych „prymitywnych“ tubach siedzi nie tylko jeden compression driver

Ale tylko jeden ma wsparcie tuby. Dla drugiego (wysokotonowego) tuba to tylko ograniczenie. Pytanie jest tylko na ile zbierzność centr akustycznych rekompensuje tak naprawdę brak tuby na wysokich? 

 

1 godzinę temu, Sovereign napisał:

Tamte drewniane, u mnie inne metalowe

Z pewnością i instrumenty metalowe brzmią fantastycznie. Ciekawe jak z innymi nie metalowymi? Intuicja podpowiada, że naturalnie raczej nie jest.


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co znaczy „wsparcie“ a co „ograniczenie“ i co masz na mysli piszac zbierznosc centr akustycznych?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
54 minuty temu, Sovereign napisał:

Nie mają wywierać wrażenia, mają grać i grają dużo lepiej od skompresowanego śmiecia aktywnego.

... nie jakieś tam badziewie aktywne...

.....

Aktywki to tania marnota.

 

To mowi samo za siebie. Nie widze szans na porozumienie

 

Twoj wlasny cytat

Westlake Audio Tower SM-1 (5-Way Loudspeaker System): Dual 18" Woofers, 12" Midbass, 2" Compression Horn Midrange, 1" Compression Horn Tweeter, 0.5" Super Tweeter.

3) Active Penta-Amp with HR-X(SM1-X) and MRX-2 -10kHz Crossovers US$ 399,950.00

 

Hetnie bym posiadal ta "tania marnote"

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, xajas napisał:

skad wiesz, czy juz mam takie?

Ty napisałeś, że masz. A ja napisałem, że nie masz - i nie masz - nawet podobnych. Żadnego woofera, drivera, horna - nic takiego samego.

Masz tamte co widać na rozpisce systemu obecnego/przyszłego.

Wcześniej miałeś je z jakimś driverem i tweeterem, w których miejscu tutaj masz wpisane 'Beyma TPL150.'

Tamte przyszłe naśladujące Avantgarde Trio - na twej rozpisce nie mają nic wspólnego z oryginałem. To zwykłe diy.

Napierniczone tych wooferów i sub'ów u cb. jak do kina 😉

Trzeba mieć cholerne metry na takie wsparcie basowe :)

9 godzin temu, xajas napisał:

pokazane pasywne zwrotnice nie wywieraja na mnie wrazenia, uzywam tylko aktywne systemy

Nie mają wywierać wrażenia, mają grać i grają dużo lepiej od skompresowanego śmiecia aktywnego.

I to są prądowe, a nie jakieś tam badziewie aktywne czy zwykłe pasywne.

Wszystkie miałem, i zdecydowanie naj. prądowe na wysokim woltażu i pojemności zwiększonej.

Reszta to śmieć! ...przy takich przetwornikach i ich zapotrzebowaniu.

Prądowe najdroższe rozwiązanie i najlepsze. Aktywki to tania marnota.

9 godzin temu, xajas napisał:

Ilosc zaaplikowanych przetwornikoe kompresyjnych to zaden miernik jakosci. Zbuduj wielka tube basowa...

Nie potrzebna mi żadna ''tuba'' basowa i żadne horny okrągłe ''rozwory'' przewymiarowane.

Ilość użytych przetworników/driver'ów zależy od projektu i zastosowanych przetworników.

Dobrze mieć wszystkie tej samej firmy i z tych samych lat.

W SM-1 jest optymalnie z trzema w całym zakresie MF/HF/UHF - pięknie się uzupełnia driver z 4'' membraną i 2'' wyjściem, z następnym driverem z 1 3/4'' membraną i 1'' wylotem, a ten z kolei z Cat Eye :)

Ultimate III też mają z 3 przetworniki w zakresie srednio-wysokotonowym, bo tam jeszcze inne drivery - ALE Acoustic Alnico na tytanach grające w węższych zakresach i ich tam musieli trochę wrzucić.

9 godzin temu, xajas napisał:

przytaczasz dziesiatki linkow o tubach, a nawet nie rozpoznajesz, ze w tych „prymitywnych“ tubach siedzi nie tylko jeden compression driver:-;

Widzę głównie do komponentów, żebyś orient złapał czy takie na pewno masz.

Gdzie w AA jest więcej niż jeden compression driver ?

Avantgarde Acoustic Trio + Sub 231 XD (280 000 zł) :

Wstęp (Cz. 1) : https://audio.com.pl/files/thz/2520-Avantgarde_TRIO_cz_1.pdf

Opis konstrukcji, przetworniczki, zwrotniczki etc. (Cz. 2) : https://audio.com.pl/files/dhi/2546-Avantgarde_Acoustic_Trio_Sub231_xd_cz2.pdf

Brzmienie i laboratorium (Cz. 3) : https://audio.com.pl/files/afx/2547-Avantgarde_Acoustic_Trio_xd_sub231xd.pdf

spacer.png

Nisko-średniotonowy :

Cytat

spacer.png

Również w głośniku nisko- -średniotonowym zawieszenie jest tekstylne; wielka nakładka przeciwpyłowa tylko przy okazji usztywnia membranę, a przede wszystkim służy ustaleniu właściwego czoła fali u wlotu tuby.

spacer.png

Odlewany kosz i solidny układ magnetyczny - od tyłu konstrukcja nisko-średniotonowego nie zdradza, że jest on wyspecjalizowany do pracy z tubą.

spacer.png

Bardzo duża (bo nawinięta szeroką taśmą) cewka dla nisko-średniotonowego pełni oczywiście rolę fi ltra dolnoprzepustowego. Kable biegnące dookoła prowadzą sygnał z gniazda wejściowego (na dole) do gniazd na górze, służących podłączeniu pozostałych przetworników.

Średniotonowy :

Cytat

Najtrudniej wyjąć głośnik średniotonowy... więc zostawiliśmy go w spokoju. Wiadomo, że to 15-ka o zasadniczo konwencjonalnej konstrukcji, ale z dodaną dużą nakładką w centrum membrany. Średnica wlotu tuby ma 5,5 cm.

spacer.png

W układzie elektrycznym dla średniotonowego jest zarówno zestaw kondensatorów (filtr górnoprzepustowy), jak i cewka (filtr dolnoprzepustowy). Filtrujące właściwości samych tub nie były wystarczające, konstruktor odstąpił od pryncypialnych założeń i podszedł do tematu racjonalnie.

spacer.png

Wysokotonowy :

Cytat

spacer.png

Przed każdym przetwornikiem dodano nagwintowany pierścień, w który wkręcana jest tuba. Na zdjęciu przetwornik wysokotonowy.

spacer.png

Wysokotonowy to klasyczny przetwornik tubowy (z komorą kompresyjną); zasadnicza część, pozbawiona tuby, fachowo jest nazywana "driverem", chociaż potocznie nazywa się tak każdy przetwornik.

spacer.png

Do uzyskania wysokiej efektywności potrzebna jest nie tylko tuba - magnes wysokotonowego ma aż 13,5 cm średnicy; tyle samo, co magnesy pozostałych przetworników.

spacer.png

Filtr głośnika wysokotonowego jest jednocześnie bardzo prosty (1. rzędu) i egzotycznie skomplikowany - cztery kondensatory wraz z "zasilaniem" tworzą układ CPC.

W filtrze przetwornika wysokotonowego i średniotonowego są moduły CPC :

W topowych Avantgarde zaszaleli i dali nawet dla średniotonowego :)

Tańsze mają moduły CPC jednie na skraju wysokich. 

Zdecydowanie naj. jest jak do wszystkich przetworników od dołu pa samiutką górę :)

Cytat

Zastosowano bowiem układ nazwany CPC – od Capacitor Polarisation Circuit. To obwód służący spolaryzowaniu kondensatorów w celu wyeliminowania efektu „pamięci dielektryka”. Nie jest to pomysł nowy i zastrzeżony dla Trio, opisywaliśmy go już przy okazji niektórych wcześniej testowanych, podobnie wyposażonych Avantgarde, tam jednak występował on tylko w obwodzie wysokotonowegoa w Trio – również średniotonowego. Avantgarde trochę niezręcznie ustaliło nazwę swojego rozwiązania tak, że jej skrót jest zbieżny z rozwiązaniem o zupełnie innym znaczeniu, chociaż z tej samej dziedziny – zwrotnic zespołów głośnikowych. CPC to bowiem powszechniej znany skrót od Constant Power Crossovers, odnoszący się do całej grupy filtrów spełniających określone warunki dotyczące charakterystyk, bez żadnego związku z polaryzacją kondensatorów.

 

Cytat

Armin Krauss, Avantgarde Acoustic:

The CPC (Capacitor–Polarization–Circuit) polarisation of capacitors, where these are unavoidable. The CPC circuitry injects a 100V bias voltage at very low current onto the inner conductors of a patent pending designed capacitor network. Capacitors tend to swallow small signal details very low signal level. So every time the music signal gets very close to zero, some signal content is swallowed by the so called “dielectric memory effect“. CPC vastly suppresses this effect, allowing more signal details to pass the capacitor. The biasing voltage is created by a “cascade” circuit, which taps the music signal by a decoupling transformer until the 100V bias voltage are reached.

The result: less signal losses, less distortion, more musical detail, and greater dynamic range.

http://www.convert-av.com/science-horn-subwoofer-avantgarde-acoustic/

 

8 godzin temu, Seyv napisał:

Z pewnością i instrumenty metalowe brzmią fantastycznie. Ciekawe jak z innymi nie metalowymi? Intuicja podpowiada, że naturalnie raczej nie jest.

Jest bardzo neutralnie i naturalnie z ogromem świetnego detalu i kapitalną sceną - tak że nie można się oderwać.

Sekcja średniotonowa jak w Hartsfield,

spacer.png post-28079-0-40050100-1378474432_thumb.jpg

spacer.png

...to najlepsze na MF co może tylko być, a w konfiguracji Westlake SM-1 to już w ogóle kapitalnie w całym zakresie MF/HF/UHF.

Głównie Klasyka duże składy i Rock, Jazz też, Fado, Electro, czasami dla odmiany Metal, wszystko - wszystko gra jak trza.

A, że wymagające, to wiadomo. Najwięcej daje Charge-Coupled Linear Definition™ Crossover System (CC 77VDC || 77VDC) - zdecydowanie naj. gdy zaaplikowany dosłownie wszędzie w całym paśmie (bo każde jedno miejsce bez CC ogranicza Sound). Do tego jak najlepsze kable głośnikowe muszą być - i tyle kompletów głośnikowych kabli ile przetworników. I jak najlepsze interkonekty. 

Jak pisałem...

Im lepsze kable, równe dokładne wzmocnienie, źródła i przedwzmacniacz tym jeszcze lepiej. JBL-e idealnie ukazują wszystkie słabości toru (łącznie z cross-over'ami), i wszystko muszą mieć top i świetnie dobrane. Ewentualnie (przy wyśrubowanym szybkim, przejrzystym etc. systemie) tylko przedwzmacniacz może i to tylko odrobinkę wprowadzać swojego kolorku (np. z Tung-Sol VT-99 Flat Plate) i nie może tracić szybkości i precyzji.

lampki mam tylko w pre, do którego też dałem CC :), i wszystkie złącza na rodzie.

W przejrzystym, szybkim, neutralny/naturalnym torze audio, bardzo mocno słychać każdą najdrobniejsza zmianę. I słyszę, że każda lampa coś wprowadza od siebie. Tung-Sol, Sylvania, RCA etc., bo z każdą jest inaczej.

W przejrzystym, szybkim, neutralny/naturalnym torze audio, bardzo mocno słychać każdą najdrobniejsza zmianę. I słyszę, że każda lampa coś wprowadza od siebie. Tung-Sol, Sylvania, RCA etc., bo z każdą jest inaczej.

Tung-Sol VT99 - dobrze wyrównane/rozciągnięte pasmo, mikro-detal, trochę od siebie barw dodają (chociaż bez sztucznego farbowania jak Accu) i może ciutkę za delikatne.

Sylvania VT99 - bardzo naturalna, neutralna, rozdzielcza, selektywna, kontrolowana, detaliczna, świetna tonalnie i płynna średnica. One potencjał brzmienia skupiają w MF, jakby kosztem skrajów, głównie wysokich. Gdyby górę miały jak średni zakres, to absolutny top byłby.

Nie do każdej muzyki Sylvania, bo na wyższej górze nie ma dynamiki jak inne, tzn. na muzyce z bardzo szybką wyższą górą, góra może im zostać w tytle, przez co za dużo średnicy. Więc nie do każdej muzyki. Lampki do totalnie przejrzystych otwartych neutralnych systemów. Bo przy tradycyjnych kolumienkach pionka i innych, właściciele płaczą, że góry za mało, a nawet z innych bardziej otwartych lampek nie mają choćby 1/5 tego co ja na Sylvaniach. Przy nich cały system musi być maksymalnie wyśrubowany, bo inaczej może być za mało góry, nawet w stopniu akceptowalnym.

RCA - bez dogrzewania dające live'owe koncertowe poczucie brzmienia, rozciągnięte pasmo, dynamiczna i w górze.

Najlepiej aby z każdej wziąć wszystko co najlepsze i połączyć razem. Wybieram T-S, ale inne też czasami wrzucę.

- - -

Interkonekty najlepsze jakie miałem/mam to ze srebrnych taśm customowe interkonekty na firmowych przewodnikach pod indywidualne zamówienie (szerokość około 1 cm i grubość pazłotka) tak jak chciałem na maksymalną neutralność, precyzję i równowagę całego zakresu.

Głośnikowe Klangfilmy (srebrzona miedź solid-core) świetne na MF (lepszych nie miałem). Nawet jedną cewkę taśmową mogę wrzucić i gra w dolnoprzepustowych na MF, przy amerykańskich Vitamin Q Sprague 196P + Srebrne bypassy. To tylko na MF i jedynie w dolnoprzepustowych. Oczywiście poczęstowane CC 77VDC || 77VDC, jak wszystkie pozostałe.

Mój imiennik, Marcin spoko gość (Mirek podawał numerek do mnie), też ma horny, tylko 3-way: LF Altec 416, MF/HF Radian na 4'' alu i 2'' gardzieli + Yuichi horn, i na skraju wysokich tweeter z plastikową membraną. 

Jemu cewki taśmowe zamuliły nawet MF przy nowym Radian'ie + drewniany Yuichi. A u mnie przy sekcji MF, jak z 1954 r.; idzie jak trza nawet z taśmą na MF - pełna równa średnica bardzo głęboko i rozdzielczo. Tylko po jednej taśmowej mam, bo pozostałe inne z drucików - u mnie ocynowana miedź Multi-Strand, u niego Litz Wire Wax Coil, najbardziej neutralne i precyzyjne jemu, które pokonały Soleny litz, nie mówiąc o taśmowych i powietrznych drutowych. Dla mnie najgorsze toroidalne C-Coil i także powietrzne drutowe. Taśmówka ujdzie na MF. Na tweeter również dał te same Mundorf Supreme S/G/O, bo nigdzie indziej one się nie nadają.

Też, jak kazałem, zrobił prądowe crossovery. Testował i aktywne, które dla niego również nie istnieją, szajs przy prądowych. Jechał długi czas z CC 27V, później jak powiedziałem by zwiększył i podwoił, to dorzucił do CC 46VDC || 46VDC i jeszcze lepiej, a na drugi dzień z rana włącza sprzęt i w szoku co się wyprawia, nie dowierzał że tak zasuwa wspaniale, aż zadzwonił i na koniec powiedział, świetny patent.

Metalowe Horny są i w Ultimate III. Ile ton ważyłaby każda z kolumn Westlake Audio Tower SM-1 gdyby była cała z aluminium? - obudowa i horny. Jak z drewnianymi hornami i obudową, waży prawie pół tony. Fajnie, żeby oprócz obudów i hornów drewnianych, była jeszcze opcja alu, albo przynajmniej z hornami z grubego alu. 

Cały Tower SM-1 z alu i pokryty Carbon Fiber :), jeszcze zewnętrzne prądowe crossovery (CC 100VDC || 100VDC), każda w odrębnej wielkiej aluminiowej lub granitowej skrzyni :) No i taki drobiazg jak wszystkie zaciski/złącza rodowane w przetwornikach, kolumnach i zewnętrznych prądowych crossover'ach.

Cena mogłaby dojść do US $1,000,000.00

Westlake Audio Tower SM-1 (5-Way Loudspeaker System): Dual 18" Woofers, 12" Midbass, 2" Compression Horn Midrange, 1" Compression Horn Tweeter, 0.5" Super Tweeter.

Prices below are for the Satin Walnut Finish. (Also see Upgrade Options in Reference Section).

Custom Finishes available by special order only. Contact factory for prices.

1) Active Bi-Amp or Passive Tri/Quad Amp with MRX-2 Active Crossover US$ 349,850.00

2) Active Quad-Amp or Passive Penta-Amp with HR-X Active Crossover US$ 378,000.00

3) Active Penta-Amp with HR-X(SM1-X) and MRX-2 -10kHz Crossovers US$ 399,950.00

Optional ''Speaker Muffs'' US$ 5,988.00

http://www.absumsystem.com/archivos/20150604092604_2014_July_Hi_Fi_Price_List_7-22-14.pdf - ®Westlake Audio U.S. HI-FI PRICE SCHEDULE July 2014

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te głośniki w sub 231xd wyglądają na jakiś model beymy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, xajas napisał:

Co znaczy „wsparcie“ a co „ograniczenie“ i co masz na mysli piszac zbierznosc centr akustycznych?

Każda tuba to filtr środkowoprzepustowy (lub raczej transformator). Z jednej strony (dolnej) pasmo w jakim tuba "działa" wyznacza wielkość (obwód) wylotu a z kolei pasmo od góry jest ograniczane średnicą wlotu tuby. Aby podnieść pasmo i ograniczyć szkodliwe odbicia u wlotu tuby stosuje się nieraz różne korektory lub adaptery pomiędzy tubą a driverem. 

Zaletą głośnika koaksjalnego jest to, że całe spectrum częstotliwości jest wypromieniowywane z mniej więcej jednego punktu. Jeśli zastosować dwie tuby z czego jedna ma średnicę 60 cm a druga 30 cm to odległość między centrami akustycznymi wychodzi min 45 cm (jeśli tuby się nie przysłaniają). Czy jest to duża wada? Ja tak słucham i nie narzekam. Może skonfrontuje to kiedyś z driverem koaksjalnym. Chociaż koncepcja aby wysokie częstotliwości były jak najbardziej do okólne na tyle mnie przekonuje, że jakoś nie widzę supertweetera w tubie kierunkowej.  

 


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego argumentu/zwiazku z filtrem srednioprzepusowym nie pojalem, gdyz funkcja tuby to nie tylko regulacja/ksztaltowanie pasma ale takze regulacja charakterystyki promieniowania.

 

Moze wlasnie by zwiekszyc kat promieniowania tweetra (dookolnie) trzeba uzyc odpowiedniej tuby jak np. „Archbacke“

 

3864cd0891d3b5c8fb957d275ed10262.jpg

 

Ale z tym przesunieciem „bocznym“ (nie „w glab“ co mozna skorygowac cyfrowo popprzez delay) to sie zgadzam. U mnie odstepy centr sa takze wielkie i wcale mi to nie przeszkadza

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, xajas napisał:

Tego argumentu/zwiazku z filtrem srednioprzepusowym nie pojalem

Dlatego napisałem też, że jest transformatorem. Tuba "obciąża" głośnik przez co zarówno efektywność układu wzrasta jak i spadają zniekształcenia.  Poza pasmem działania tuby zniekształcenia bardzo rosną (stąd też konieczność stosowania korektorów dla wysokich częstotliwości jak ma to np. miejsce w supertweterach Fostexa).

 


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spacer.png

Faktycznie tak jak podał konstruktor w opisie M2!5. Są driver'y D2430H - i takie Peter zastosował.

Jest kilka różnych driver'ów D2430 :

JBL D2430H D2 Driver (5061586X), price US $340.00/each: https://reconingspeakers.com/product/jbl-5061586x-d2430h-high-frequency-compression-driver/  - na opakowaniu przy nazwie modelu nr 5061586X

- JBL D2430K D2 Driver (446213-001X), price US $599.00/each: https://reconingspeakers.com/product/jbl-d2430k-tweeter-jbl-446213-001x-for-vtx/

- JBL D2430K D2 Driver (5032754X), ostatnia widoczna cena $1,599.00/each - teraz na ''Call / Email'': http://reconingspeakers.com/product/jbl-d2430k-tweeter-for-jbl-m2-5032754x/ - z tyłu Driver'a widnieje ''P/N 5032754''

...''5032754'' jest w JBL 4367 Studio Monitor https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/jbl-4367-inside-photos-video.2293/

W M2 Master Reference Monitor - chyba też z ''5032754'' czy tam ''5032754X'', jak sprzedawca wyżej podaje, że do M2.

https://westlakepro.com/product/jbl-m2/ : $12,000.00 za parę (amplifikacja/aktywne zwrotnice osobno). 4367 Studio Monitor : $15,000.00 za parę.

Super driver'y, i świetne woofer'y JBL 2216Nd / 2216Nd-1 Differential Drive® - na pewno lepsze od 2235H.

U niego dwa woofer'y 2235H - czy mają szansę z jednym 2216Nd lub 2216Nd-1.

PBN Audio M2!5 : $30,000.00 od zamieszkałego w Kalifornii, pochodzącego z Danii Peter'a Bichel'a Noerbaek'a.

D2430H (x 1) i 2235H (x 2) - przetworniki tańsze, a kolumny droższe.

Żeby jeszcze był dostępny projekt obudowy i schemat crossover'ów - to ktoś mógłby sklonować jego PBN Audio M2!5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolumny ''bardzo neutralnie i naturalnie z ogromem świetnego detalu i kapitalną sceną - tak że nie można się oderwać.''

Nie dopisałem najważniejszego : mega real prawdziwy Sound - strasznie to wciąga :)

Extremalna rozdzielczość, kontrola, swoboda, rytm, ogrom detalu (wszystko ukazane co podane), live'owy ton. Żadnego typowego ''audiofilskiego - amatorskiego - podkolorowanego'' nudnego skompresowanego/rozlazłego plumkania.

Ciche granko, pośrednie, czy głośniejsze na totalnej dynamice, szybkości i swobodzie - bezwysiłkowo.

- - -

RCA 6F8G - bez podkolorowania, żywe, prawdziwe, mocne, wyraźne, dynamiczne, góra konkretniejsza mocniejsza, bardziej live'owe granie. Najbardziej rozciągnięte pasmo w obie strony i bez podkolorowania, także MF. Najbardziej neutralne.

Tung-Sol VT-99 - nawet bardziej przejrzyste/neutralne Flat Plate (od round) ugrzeczniają. T-S jednak trochę za grzeczne dla mnie. W porównaniu do RCA, T-S zmiękcza cały zakres, dodaje swego ciepełka/kolorków dla niskich, średnich i wysokich tonów. Mogą być zależy co się chce i czego się słucha - jakiś tam jazz'ik, elektroniczna, itp. im podchodzą.

Nie lubię w T-S ich charakterku: próbują usładzać/zmiękczać i to z tym swoim kolorkiem, choć swego kolorku/zakłamania im za bardzo nie udaje się wcisnąć w tak wyśrubowany set up, ale zmiękczenie i ugrzecznienie jeszcze tak - nie lubię tego, narzucają siebie.

Sylvania VT-99 - całość trzyma najbliżej MF. Szybki bas przy średnicy punktuje w wyższym zakresie. Mega przejrzysty zakres MF. Tonalnie MF idealnie - bardzo neutralne i naturalne. I też nie zmiękcza jak Tung-Sol.

LF może być z każdej. Ale niech będzie LF i MF - Sylvania. HF - rozciągnięcie, dynamika i przyłożenie na wysokich to z RCA zabieram, a mikro-detal w wyższym zakresie HF to zabieram z T-S, bo na MF to od ich obu Sylvania bardziej przejrzysta.

I wtedy byłyby jedne zdecydowanie najlepsze :)

Na razie grają RCA.

Jestem na koncercie Rammstein.

A przed nimi Dana Colley kapitalnie pociągnął na Sax'ie :)

spacer.png

Jest jeszcze coś takiego jak Marconi 6F8G - ale nie mam / nie znam. I gitary więcej nie zawracam lampkami, bo pewnie też nie są we wszystkim perfect - jak to wszystkie lampiszony.

Takie lampki jak T-S są do zwykłych sytemików na zwykłych kolumienkach tzw. popierdółkach/pierdziawkach, aby maskować wady.

To już full z lampek - i prędzej czy później chyba będzie trzeba poszukać jakiegoś tranzystorowego pre-amp'u by nie było ani jednego lampiszona w całym systemie. Jakiegoś pre-amp'a trana szatana, zero podkolorowania i total rozdzielczość, rozciągniecie, cało-pasmowa dynamika i precyzja - jak do najlepszego Studio na świecie. Pre który daje total live Sound i przy wszystkim jest perfekcyjny. Ciężko będzie taki znaleźć w dobrej cenie. Może będzie wymagana customizacja.

Wszystko musi być maksymalnie/totalnie rozdzielcze i przejrzyste, nawet pre-amp (nic nie może dosładzać) jak się chce mieć maksymalnie live'owe brzmienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TS VT99 grają oo prostu równym pasmem wypełnionym szczegółami i najdrobniejszym planktonem. Nadają klimat studia nagrań. To coś poza muzyką, to stan powietrza w studiu nagrań. Jeśli jakiś system tworzy z tego kolor, to znaczy że jest baaaardzo słabo rozdzielczy, albo ma podbitą wyższą średnicę. Radzę dopracować te kolumny. RCA to takie przyzwoitki.


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites

T-S VT-99 zmiękczają / udelikatniają Sound w porównaniu do innych - i są takie jak powyżej napisałem.

Radzę zmienić system z kolumienkami Sansui SP-X9, na lepszy/lepsze niż obecny, bo u siebie nawet jak te T-S'ki wrzucę, to przy takim systemie/kolumienkach jak u cb. i na tych samych lampkach, SP-X9 będą podkolorowane, zamulane i płaskie jakbym kilka koców narzucił.

Jak ze swoich będziesz miał z 2% tego Sound'u, co ja u siebie, to możesz być zadowolony.

Z SP-X9 masz tylko skrawek/wycinek tego Sound'u.

T-S'ki wrzuciłeś by maskować wady :)

VT-99 masz w przedwzmacniaczu czy gdzie indziej.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na szczęście miałem okazję porównywać jedne i drugie w moim dwuprocentowym systemie i zdania nie zmienię. TS mają środek na równi ze skrajami pasma. Wszystkie inne w tym jeszcze kr i NU mają dziurę na środku pasma. Testowane również tych dwuprocentowych kolumnach z jakże wyeksponowanym środkiem. 

Ocena mojego systemu jest dla mnie jak i dla każdego kto go miał zaszczyt posłuchać oceną bardzo subiektywną. Ale jeśli ktoś chce słuchać skrajów pasma niczym na bumboksie, to systemy tubowe są idealnym przeciwieństwem takiego grania. Walczysz z wiatrakami drogi kolego.


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.