Jump to content
mirek10

Wysokoskuteczne kolumny HI-END!

Recommended Posts

14 godzin temu, Sovereign napisał:

Tung-Sol VT-99 - nawet bardziej przejrzyste/neutralne Flat Plate (od round) ugrzeczniają.

Wspomniałeś o round plate TS. Chętnie przygarnę w dobrym stanie. Jeśli jesteś w ich posiadaniu albo masz info gdzie takie nabyć, to bardzo proszę odezwij się do mnie.


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kris_5470 wydumał sobie, że jego mocno budżetowy systemik z Sansui SP-X9 gra lepiej niż topowe hi-end'y. Jak typowy polaczek (śmieją się z takich za granicami polski), którego nie stać na porządne kolumny i odpowiednią elektrownię do ich wysterowania i aby się podbudować, pisze sobie że jago Sansui SP-X9 to dopiero granie i średniczka 😄

I takie to ''polaczyny''. Bo normalnych orientujących się, tak nie nazwą. Piszesz bzdety jak totalny amator. Zielonego pojęcia nie masz, bo przewracasz się w budżetowych kolumienkach. 

Także MF z tych twoich Sansui SP-X9 nie istnieje!, w porównaniu do rasowych kolumn typu Horn.

1 godzinę temu, Kris_54701 napisał:

TS mają środek na równi ze skrajami pasma. Wszystkie inne w tym jeszcze kr i NU mają dziurę na środku pasma.

haha ha 😄

Zakres MF masz tylko na jednych lampkach - no to marną masz średniczkę. Wspominałem m.in. o tonalności tych T-S, bo pasmo mają dobre. A inne mają nawet lepsze to co ostatnio opisałem.

O T-S'kach w zestawie z Sansui SP-X9 piszesz jakbyś miał co najmniej kolumny: Westlake Audio HR1-VF w Quad-Amp z czterema wzmacniacze mocy Krell FPB Cx, przedwzmacniaczem AR Ref., odtwarzaczem Esoteric, Audio Research Reference Phono i gramiakiem. I fioletowo-białe/szare kable głośnikowe Westlake'a. - Jak u tego pana w Rosji (bym się nie zdziwił żeby wyśmiał 'polaczynę' z Sansui SP-X9 na T-S'kach, który przewraca się w budżetówkach i wypowiada się o tym, o czym nie ma zielonego pojęcia).

Epica - Cry For The Moon


msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Ciebie w pełni rozumiem, bo domyślam się że masz mega drogi system, ale jeśli jest tak dobry jak myślisz, to powinien sam się obronić bez desperackiego rzucania się na moje kolumny ze śmietnika. Wyglądasz w tym momencie jak damski bokser, albo co gorsza podniosłeś rękę na bezbronnego noworodka, bo takim jest mój skromny system za grosze. 

W temacie tych tubowych, to słyszałem ich kilka par na ostatnim AVS. Moim skromnym zdaniem lepiej zagrał system za około 30k z kolumnami Chartwell LS6 i skromnej lampie na kt120 w pp. To również potwierdziło wyróżnienie tego systemu przez jakieś tam czasopismo Audio.  Był jeszcze dobrze grający system nie tubowy, ale ten już powyżej twojego skromnego budżetu.

Trochę pokory dla fizyki, bo muzyka zaczyna się tam, gdzie kończy się marketing.

Nawet nie dziwię się że szukasz lepszego brzmienia, bo z Twoim zamiłowaniem do muzyki, to tylko walizka piniendzy może zagrać na dla Ciebie akceptowalnym poziomie. Może nawet usłyszysz szelest spadających papierków.

Jeśli te Tung-Sole to taka jakże przereklamowana lipa, to proszę sprzedaj mi parkę round plate.


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, Sovereign napisał:

Kris_5470 wydumał sobie, że jego mocno budżetowy systemik z Sansui SP-X9 gra lepiej niż topowe hi-end'y. Jak typowy polaczek (śmieją się z takich za granicami polski), którego nie stać na porządne kolumny i odpowiednią elektrownię do ich wysterowania i aby się podbudować, pisze sobie że jago Sansui SP-X9 to dopiero granie i średniczka 😄

Panie pieniądze nie grają tylko umiejętności konstrukcyjne projektanta, inż, który to wszystko zaprojektuje i wtedy dopiero dowalają ceny z kosmosu aby zarobić a Ty się łudzisz, że top hi end jest super😂. Widziałem tych niektórych bogaczy za Wielką wodą w jakie pomieszczenia wstawiają te hi endowe klocki to aż ręce opadają no cóż każdy ma swój gust.

Godzinę temu, Sovereign napisał:

Zielonego pojęcia nie masz, bo przewracasz się w budżetowych kolumienkach. 

Od jakiej sumy są te hajendy😳.

Edited by zibii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może i lepiej się znają😉. Sansui nie mój klimat gram na budżetowych accutonach😂.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, Sovereign said:

I gdzie ty masz Rosję za wielką wodą. Tam lepiej się znają / lepszy orient mają od tego typu ''polaczyn'' jak m.in. tamten od Sansui SP-X9

Łykaj od ''polaczyny'' Sansui SP-X9

https://archiwum.allegro.pl/oferta/sansui-sp-x9-giganty-100db-top-i7046255942.html

Dziwi mnie panie "wklejka" że nikt pana nie zbanuje na forum za takie pisanie - to jest poniżej jakiegokolwiek poziomu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@piter z ty sam się zbanuj za podjudzanie/podżeganie - ''to jest poniżej jakiegokolwiek poziomu.''

Archiwalny link przeszkadza, dla jakiegoś piter'aska - jakie to polskie, wstydź się.

 

 


msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ja dobrze widzę w Westlake Audio stosują wełnę mineralną😳 a co z jej pyleniem?

HR7.thumb.jpg.f9866c143b60cee6709b7cf22be7598f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, zibii napisał:

Może i lepiej się znają😉. Sansui nie mój klimat gram na budżetowych accutonach😂.

I jak w porównaniu Sansui SP-X9, lepiej grają te Twoje słupeczki na ''budżetowych accutonach'', czy gorzej.

3 godziny temu, zibii napisał:

Panie pieniądze nie grają tylko umiejętności konstrukcyjne projektanta, inż, który to wszystko zaprojektuje i wtedy dopiero dowalają ceny z kosmosu aby zarobić a Ty się łudzisz, że top hi end jest super😂. Widziałem tych niektórych bogaczy za Wielką wodą w jakie pomieszczenia wstawiają te hi endowe klocki to aż ręce opadają no cóż każdy ma swój gust.

Od jakiej sumy są te hajendy😳.

W dniu 19.06.2019 o 00:46, zibii napisał:

Cudów nie uzyskasz ze słabych głośników, które mają ograniczenia, cena przetworników poniekąd odzwierciedla osiągnięcia i parametry takie życie. Nie da się zrobić porsche czy ferrari za cenę golfa takie realia technologia kosztuje.

 


msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobić się da, tylko firma musi na czymś zarabiać, by pokryć koszta reklam.


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cytujesz mnie, że ze słabych głośników cudów nie zrobisz i tak jest ale żądać chore pieniążki to przesada😉. Przykładów jest sporo na topowych przetwornikach cały ten hajend to naciągane i takie moje zdanie są u nas w PL zdolne manufaktury, które potrafią to zrobić za x razy mniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Takim pudełkom na buty jak ''Sansui SP-X9'' czy ''Chartwell LS6'', to żadna reklama nie pomoże. Bo jak zibi napisał: ''Cudów nie uzyskasz ze słabych głośników, które mają ograniczenia,(...)''.

Ich pułap w audio, odpowiednio w klasie samochodowej polski polonez (dla Sansui SP-X9), i polski maluszek (dla Chartwell LS6).

Co może powiesz, że Mini One 1.6

Sansui SP-X9 za 1500 zł, to do start'u na sam początek przygody audio. Wymienił Rubycona na Mundorfa E- Cap RAW - i tak żadnych cudów nie będzie przy takich drobnych zmianach i budżetowych przetwornikach. Jak typ napisał, przy jego kolumienkach wszystkie pozostałe lampki mają dziurę w średnicy 😄

Bez, czy z reklamą, to bez różnicy, konkretne zespoły głośnikowe same się bronią, przegląd nie szkodzi, a niech sobie przeglądają testują ile chcą. Ale tych nic nie obroni - Fizycznych ograniczeń nie przeskoczysz.

Żeby było co ruszać to potrzebny porządny silnik, odpowiednio w audio woofery, drivery etc.

Kris_54701 do..erdolił spojlerka dla poloneza, i myśl że lepiej zasuwa od sportowego Ferrari.


msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Sovereign napisał:

Żeby było co ruszać to potrzebny porządny silnik, odpowiednio w audio woofery, drivery etc.

Ja mam u siebie 1kW przy 4Ohm chyba wystarczy😉. W przyszłości coś chcę zbudować na głośnikach wysokoskutecznych i zobaczyć co to potrafi nie koniecznie jakieś wielkie ale na 1x15" średni jakiś i u góry driver w tubie ale co to będzie to jeszcze nie wiem. Gdyby np.takie K2 były sporo tansze to można pomyśleć ale tak pozostaje zbudować coś na zamówienie w PL.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie też było zaskoczeniem, kiedy dowiedziałem się o cenie tych LS6.

Miałem je już zabierać do domu z tej wystawy, kiedy dopytałęm o ich mizerną skuteczność 87 dB. Od pierwszej minuty zaskoczyły mnie wyrażnie nakreśloną sceną, czego nie usłyszałęm tamtego dnia z żadnego nawet bardzo drogiego zestawu. Może nie kazdemu się to podoba, a może nie każdy doceni ih sposób grania, ale dla mnie to najlepsze kolumienki ostatniego AVS w Wawie. Było bardzo wiele fajnych zestawów jak YG Acoustis Hailey 1.2, które zagrały fenomenalnie. To była perfekcja brzmienia, jednak tego klimatu nie poczułem co dają LS6. Charltony od pierwszej sekundy przenoszą w swiat wyobraźni autora nagrania. Wchodzę siadam na stołku pośrodku i po kilku sekundach jestem w innym świecie.  Dla porównania Hailey to tylko bardzo dobrze brzmiące kulumny. LS6 to magia.

W zupełności rozumiem, ze kazdy oczekuje od dźwięku zegoś innego i szanuję to, bo jeszcze kilka lat temu też dążyłem do takiego super atrakcyjnego rzmienia z fajerwerkami. Dzisiaj system ma by terminalem do umysłu wykonawcy płyty. 

SZczerze zaskoczony byłem, kiedy dowiedziałem się jakie kondesatory siedzą w ich zwrotnicach. Mundorf M-Cap w LS6 i róœnież podstawowe białę w Hailey. Nawe zakupiłęm zestaw tych M-Cap dla sansui, jednak efekt był całkiem odwrotny od zamierzonego. Nadam mam ochotę przygarnąc te LS6 za grosze z drugiej reki. Problemem jest tylko ma tego SETa na poziomie 3- 3.5 W. Obawiam się że to nawet nie ruszy.


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Kris_54701 napisał:

Chartwell LS6

Pamiętam jak byłem chyba  na ostatnim AS to grały podłogowe LS6F. Byłem zaskoczony jak przyjemnie to grało. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie przyzwyczajonego do minimalnej ilości basu, to te podłogowe Chartwele miały go zbyt duzo. Wręcz zagłuszał wyższe pasmo. Nigdy nie słyszałem poprzedników LS6 czyli LS5/3, które to podobno mają jeszcze więcej magii, ale włąśnie kosztem niskich tonów. O ile odsłuch LS6 był dla mnie takim przezyciem, ze pamiętam ten stan, ten powojenny pokój kamienicy, te grube zasłny z koca na oknach, potęzne grube mury, to podwórko i zimowy dzień, a za oknem pruszacy śnieg. Ten nastrój, uczucie w sercu jakiego pojawiło się od pierwszych chwil odsłuchu. To wszystko pszyszło tak nagle i było tak wiarygodne jak rzezywistosc. Nic juz po tych kilku czy kilkunastu minutach, bo w sumie czas sie tam zatrzymał, nic już póżniej nie było takie samo. Reszta wystawy, w tym też chyba jedna z najdroższych Hailei to była rutyna. Podłogowe Chartwele LS6/F miały juz mniej tej magii. To znaczy sposób grania taki sam, ale przeszkadzał mi te mruczący bas. Wyrywał mnie z tego stanu zauroczenia. Kosz tych Podłogówek niewiele większy, bo chyba tylko o 3k, więc jakby bez znaczenia, ale gdybym miał wybierać to zdecydowanie podstawkowe. 

Może zadecydowała na korzyść podłogówek też elektronika, bo o ile DAC był chyba ten sam dla obydwu par, to podstwakowe grały z lampą na KT120 w pp czyli jakieś 70-80 W, co jak na lampę jest potęgą. Podłogowe miały coś na tranzystorze, ale nie przypomne marki ani modelu tego wzmacniacza.

Odbiegliśmy od tematu, bo Chartwele mają zaledwie 87 dB, co czyni je trudbymi do napędzenia. Podejrzewam, że z byle lampką nie pokażą tego na co je naprawdę stać, a tranzystor to juz nie tao samo. 


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopałęm zdjęcia z tej wystawy, i okazuje się że jest na odwrót. To podłogowe grały z lampą na kt120, a podstawkowe miały jakiś niedrogi wzmacniacz Soul Note. To trochę ułątwia sprawę i spodziewam się gości.

P_20181118_112209.jpg

P_20181118_112209.jpg


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tutaj recenzja tego małego, a jakże wielkiego dzwiękowo wzmacniaczyka o moy uwaga 10 W (dziesięć Watów). W obliczu takiego zestawienia, koncepcja połaczenia 3.5 W z lampki z  Chartwelami, wydaje się bardzo realna. 

Dodam, ze w zupełności zgadzam się z opisem dzwięku tego wzmacniaczyka. DACiem w tym zestawiemniu był prawdopodobnie układ Sabre ES9016.

Dla mnie N I R W A N A, ale gusta są różne.

https://www.stereolife.pl/archiwum/testy-lista/wzmacniacze-i-amplitunery-lista/3011-soul-note-sa710


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites

...''87dB'' jedne i drugie - to raczej nie ''Wysokoskuteczne kolumny HI-END!'' ? Na zwykłych przetwornikach. 

LS6 w klasie Hi-Fi (na audiostereo.pl)

YG Acoustics Hailey 1.2 - porządny Hi-End z USA za $42,800

YG Acoustics Hailey 1.2 tylko w Radisson Blu w 2018 r. i tylko tam dla nas były najlepsze. Bo ogólnie inne były lepsze/najlepsze na Stadionie Narodowym, tak jak jeszcze inne wcześniej. YG nam podeszły :

...

W dniu 21.11.2018 o 09:30, Sovereign napisał:

YG Acoustics Hailey 1.2 - mieli szczęście, że jakiś w koszulce diyaudio, przyszedł ze swoją płytą i zarzucił utwór, którego prowadzący nie pozwoli już drugi raz włączyć :D. Góra była bdb, detaliczna jasna i nie ostra, no i dobry bas. Fajnie.

Amerykańskie zespoły głośnikowe podłogowe - na tradycyjnych i z compression driver - to nasze granie.

YG Acoustics Hailey 1.2, na niewielkich trzech przetwornikach, chudsze od dużych kolumn typu Horn. Musiałyby być większe YG Acoustics Sonja XV do większych składów.

W dniu 14.07.2019 o 20:32, zibii napisał:

Ja mam u siebie 1kW przy 4Ohm chyba wystarczy😉. W przyszłości coś chcę zbudować na głośnikach wysokoskutecznych i zobaczyć co to potrafi nie koniecznie jakieś wielkie ale na 1x15" średni jakiś i u góry driver w tubie ale co to będzie to jeszcze nie wiem. Gdyby np.takie K2 były sporo tansze to można pomyśleć ale tak pozostaje zbudować coś na zamówienie w PL.

W nowych wystarczą 1 lub 2 drivery jak w: K2 S9500, M9500, K2 S9800, K2 S9800 Special Edition, K2 S9900. Neodymowe drivery z Tytanowymi, Magnezowymi i Berylowymi diaphragm's.

Z membraną alu driver dla MF/HF, i z tytanem driver na UHF w 1400 Array. Bardzo podobne drivery, ale nowsze niż w 4348 Studio Monitor. Nowsze posiadają dopisek na końcu nazwy modelu drivera.

Przy starszych z 40/50/60/70-tych lat XX wieku, driver (dla najstarszych) lub od 50-tych lat driver + tweeter z motorami Alnico V. Świetnie hulają zarówno na oryginalnych aluminiowych diaphragm, jak i na tytanowych z diamond surround JBL-a - jak ktoś sobie wstawi te drugie.

1979 - JBL introduces patented diamond surround diaphragm technology for high frequency resonance control.  4'' i 1 3/4'' diaphragm'y na tym zawieszeniu mają najlepiej kontrolowaną i rozciągnięta górę.

Przy tych z Alnico V optymalnie tak jak w Westlake SM-1 i u mnie. MF - wielki driver z 4'' diaphragm i 2'' exit. HF - mniejszy driver z 1 3/4'' diaphragm i 1'' exit. UHF - ''Cat Eye'' Super Tweeter z 0.5'' exit (w Westlake); u mnie Ring Radiator Bullet Tweeter.

MF/HF/UHF idealne combo z 2", 1" i 0.5" exit.

Bierz, będziesz miał najlepsze drivery na świecie na MF. Biją się o nie na aukcji : 

Cytat

https://www.ebay.com/itm/JCB-375-Drivers/283542292683?hash=item42047008cb:g:4aYAAOSwsgFdI-ep

Item location: Westminster, California, United States

Ships to: Worldwide

Item specifics

Seller Notes:“Excellent condition. Have had these for years. Decided to sell them. My loss is your gain. Fantastic Condition and sound brand new. Guaranteed NOT DOA. You will be very satisfied with these.”

Vintage JBL 375 Drivers.

spacer.pngspacer.png

Sound Awesome. Fantastic Condition. 16 Ohms.

Both items Tested and working. Defer to pictures for more information.

Serial # on the left is 518 

Serial # on the right is 648

Made in USA. Shipped out of USA. 

Domestic Shipping is 75$ within USA

International Shipping is 250$ World Wide

Bid with Confidence.

Refunds accepted within first 14 days of items being delivered. 

Buyer is responsible for any damages of item upon refund if any and all shipping charges. 

Jak wygrasz/kupisz, a Project cb. przerośnie (i drivery będą leżeć, bo całej reszty będzie brakować), to zabiorę od Ciebie i będę miał jeszcze jedne dodatkowe drivery.

Zobaczymy za ile teraz pójdą. Wcześniej za US $4,300.00, do tego jeszcze dolicz przesyłkę z USA, cło/vat, ubezpieczenia.

post-28079-0-89510900-1483261489_thumb.jpgpost-28079-0-06807000-1483261587_thumb.jpg


msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Sovereign napisał:

W nowych wystarczą 1 lub 2 drivery jak w: K2 S9500, M9500, K2 S9800, K2 S9800 Special Edition, K2 S9900. Neodymowe drivery z Tytanowymi, Magnezowymi i Berylowymi diaphragm's.

 

Jeżeli nie wiesz jak używać liczby mnogiej w języku angielskim bardzo proszę pisz w ojczystym języku. Oczy bolą jak czytam takie perełki.


Różne rzeczy uszczęśliwiają różnych ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 godziny temu, Sonic990 napisał:

Jeżeli nie wiesz jak używać liczby mnogiej w języku angielskim bardzo proszę pisz w ojczystym języku. Oczy bolą jak czytam takie perełki.

Masz czego się wstydzić. Jak orientu nie masz, to masz personalne bóle, jak widać. 

Jeden znak ' w angielskim wyrazie przeszkodził. Wstyd w ogóle zwracać uwagę na tak najmniejszy drobiazg. Szczególnie w taki sposób jak ty.

I to przy tak długim wpisie gdzie najważniejsza treść, a nie w jednym wyrazie czy zdaniu. I na pewno nie tak jak ty, o byle czym, i to we wpisie na niecałe dwie linijki.

Jakoś nie widziałem abyś zwracał uwagę tym co piszą ''wogule'' itd. Rekordzista tu blisko 20x pod rząd tak pisał. To ktoś inny zwrócił uwagę jak zauważył, że pisał tak non stop, a nie przypadkowo. Ja tam nawet uwagi mu nie zwracałem, bo w całym temacie inni pisali w ogóle i mógł sam się domyślić.

Wyżej u innych masz konkretne błędy - widać literówki w angielskich i jeszcze bardziej polskich wyrazach, i czemu nie odpisałeś - bo słabo z obiektywizmem. Żeby było neutralnie musiałbyś pod ich błędami zacytować swój wpis. 

Nie raz jak komuś wkradł się błąd w wyraz, to przy odpowiedzi, okazyjnie potrafiłem poprawić, bez żadnego wspominania przy odpisywaniu w temacie.

Albo także w temacie pisząc o tym samym, przy odpowiedzi miał poprawna nazwę, i mógł sam się kapnąć.

A Ty nie mając nic do powiedzenia w temacie, chciałeś zabłysnąć jednym znakiem ' - którego tutaj u mnie nie widać przy krótszym wpisie i wyrazach diaphragms :

I tak przy okazji, widać, że i pod tym wpisem z odnośnika, próbowałeś zabłysnąć, nie mając orientu. I ciut personalnie coś tam sobie wydumałeś jakiś fragmencik.

Edited by Sovereign

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Sovereign napisał:

Masz czego się wstydzić. Jak orientu nie masz, to masz personalne bóle, jak widać. 

Jeden znak ' w angielskim wyrazie przeszkodził. Wstyd w ogóle zwracać uwagę na tak najmniejszy drobiazg. Szczególnie w taki sposób jak ty.

I to przy tak długim wpisie gdzie najważniejsza treść, a nie w jednym wyrazie czy zdaniu. I na pewno nie tak jak ty, o byle czym, i to we wpisie na niecałe dwie linijki.

Jakoś nie widziałem abyś zwracał uwagę tym co piszą ''wogule'' itd. Rekordzista tu blisko 20x pod rząd tak pisał. To ktoś inny zwrócił uwagę jak zauważył, że pisał tak non stop, a nie przypadkowo. Ja tam nawet uwagi mu nie zwracałem, bo w całym temacie inni pisali w ogóle i mógł sam się domyślić.

Wyżej u innych masz konkretne błędy - widać literówki w angielskich i jeszcze bardziej polskich wyrazach, i czemu nie odpisałeś - bo słabo z obiektywizmem. Żeby było neutralnie musiałbyś pod ich błędami zacytować swój wpis. 

Nie raz jak komuś wkradł się błąd w wyraz, to przy odpowiedzi, okazyjnie potrafiłem poprawić, bez żadnego wspominania przy odpisywaniu w temacie.

Albo także w temacie pisząc o tym samym, przy odpowiedzi miał poprawna nazwę, i mógł sam się kapnąć.

A Ty nie mając nic do powiedzenia w temacie, chciałeś zabłysnąć jednym znakiem ' - którego tutaj u mnie nie widać przy krótszym wpisie i wyrazach diaphragms :

I tak przy okazji, widać, że i pod tym wpisem z odnośnika, próbowałeś zabłysnąć, nie mając orientu. I ciut personalnie coś tam sobie wydumałeś jakiś fragmencik.

Ważne jest, żebyś doczytał i już nie powielał tego błędu.


Różne rzeczy uszczęśliwiają różnych ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kris_54701, wpadłeś i począwszy od swego pierwszego wpisu zacząłeś robić zamęt przez swoje niedoczytanie / słabe rozumowanie i nieodpowiednie zachowanie :

https://www.audiostereo.pl/topic/105462-wysokoskuteczne-kolumny-hi-end/?do=findComment&comment=4609712

Kris_54701, nie załapał o co chodzi z lampami i wyjechał personalnie z zespołami. I się zaczęło o zespołach głośnikowych.

Wspominałem m.in. o tonalności tych T-S, jak i o pasmie. Także o pasmie innych, które mają nawet lepsze to co ostatnio opisałem. Ja tam żadnych nie bronię, piszę jak jest, nie ma jednych najlepszych we wszystkim. Każde są inne, tam podane są i najmocniejsze zakresy/aspekty z poszczególnych.

Kris_54701, nic z tego nie zrozumiał!

I zaczął snuć coś tam o kolumnach, z czego nic nie pokrywa się z wcześniejszym opisem, do którego odniósł się ten wielbiciel T-S'ków. Wypisywał o kolorkach, nie łapiąc, że chodzi o tonalność.

Przy kolumnach o rozdzielczości, średniczkach. Dalej napisał/dopisał, że wszystkie inne lampy u jego mają dziurę w średnicy hehe - co jeszcze bardziej podejrzane się zrobiło, bo jeszcze bardziej przestało się zgadzać z tym co jest z tych lampek.

Kris_54701, nie załapał o co chodzi z lampami i wyjechał personalnie z zespołami. I się zaczęło o zespołach głośnikowych.

Jeszcze nie sprawdziłem jakie on ma Drivery w SP-X9 😉


msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może to Ty nie zrozumiałeś o co mnie się rozchodzi?


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Kris_54701 napisał:

A może to Ty nie zrozumiałeś o co mnie się rozchodzi?

Daj już spokój - każdy wie o co chodzi...


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kris_54701

Faktycznie ciężki przypadek z Ciebie. Narobiłeś zamętu przez chamskie zachowanie, na co ma wpływ tragicznie słabe Twe rozumowanie. Zamiast od początku kulturalnie odpisywać, to naskakujesz personalnie, następnie odwracasz kota ogonem, robisz z siebie sierotę i oczerniasz innych :

3 godziny temu, Kris_54701 napisał:

Nie dziw się ze tak jest, jeśli sam próbujesz zgnoić każdego, kto choćby iut odmienne zdanie na jakikolwiek temat. A już opowiadanie o cytuję POLOCZKACH swiadczy jakbyś emigrował za chlebem na ogórki do Niemiec.

Panisko z Ciebie fes.

Osoby miłe kulturalne i sympatyczne, tak jak ja, z takimi to super się dogaduje i oni ze mną.

A Ty do takich nie należysz, bo masz tzw. ból dupy! Od pierwszego twego odpisania, jedzie od Ciebie, jadem, zawiścią, podłością - nie znoszę takich. Ty jesteś jeszcze gorszy, bo później robisz z siebie sierotę i oczernisz innych.

Obiektywizm i neutralność boli takich jak Ciebie.


msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

http://www.westlakeaudio.com/Speakers/User_List/user_list.html - lista niekompletna, nie ma np. http://www.planetstudios.ca/ - w którym m.in. są Westlake Audio BBSM-12 Reference Monitor - o efektywności 96 dB :

Power IEC Short/Long: 145W/365W

Sensitivity @ 1m/2.83V: 96dB

Crossover Frequency: 500Hz / 4kHz

Dimensions: H x W x D (ins.): 19 x 34 x 23

Weight: 220 lbs.

I to na tradycyjnych przetwornikach: Dual 12.0" Woofers, 6.5" Midrange, 1.25" Dome Tweeter.

Przetworniki różne. Dla obecnie produkowanych na pewno wszystkie nie będą takie same jak w najstarszych wersjach.

Jak ktoś wie z których lat są zastosowane w ich przetworniki, to mniej więcej możne ocenić z których lat najstarsze wersje tych monitorów. Tym bardziej producent po numerze seryjnym kolumn.

Na filmiku z BBSM-12, widać wewnętrzną konstrukcję, zwrotnice głośnikowe, przetworniki itd.

Mocno starszy model z wooferami wyglądającymi jak Audax HD30 P45

Na średnich tonach coś jak Audax PR 17 HR 70 2CA7

Na wysokich coś jak Audax TW034X0

Przetworniki Made in France

Są m.in. stare kondensatory w papierowych tubach. Cewki ich własnej produkcji.

Cytat

Opublikowany 4 mar 2016

Die BBSM 12 von Innen, da wurde an nichts gespart! Diese Lautsprecher sind kompromisslos phasenkohärent, d.h. es gibt keine Auslöschungen von Frequenzen. Das ist im Studio für eine professionelle Tonmischung Pflicht. Die Lautsprecher klingen sehr offen/räumlich und absolut neutral.

W tych inne woofery - z frontu wyglądają jak Audax HT300M0/M2

BBSM Series (Professional Series - Horizontal) tańsze od BBSM-F Series (Hi-Fi Series - Horizontal). Najdroższe BBSM-VNF Series (Hi-Fi Series - Vertical).

Topowy model z BBSM Series (Horizontal) - Westlake Audio BBSM-15 Reference Monitor http://www.westlakeaudio.com/Speakers/Professional_Series/bbsm_series.html 

Dual 15.0" Woofers, 10.0" Midrange, 1.0" Compression Driver / Tweeter. Crossover Frequency: 350Hz / 1.6kHz

Hugo Montenegro - Heat Wave

Westlake Audio BBSM-15VNF (Hi-Fi Series - Vertical) http://www.westlakeaudio.com/Speakers/Hi_Fi_Series/bbsm_series2.html

Jimmy Page - Prison Blues

Edited by Sovereign

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Sovereign napisał:

Na filmiku z BBSM-12, widać wewnętrzną konstrukcję, zwrotnice głośnikowe, przetworniki itd.

Co to za zabytki za darmo bym tego nie chciał. Czy wytłumienie spełnia wymogi zdrowotne😉. No chyba, że to specjalna wełna mineralna, która nie pyli😂. Szkoda zachodu na takie kolumny lepiej zbudować coś na nowych przetwornikach i cieszyć się brzmieniem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.