Jump to content
mirek10

Wysokoskuteczne kolumny HI-END!

Recommended Posts

Walka polega na tym że wzmacnianym dźwiękiem dalej niszczymy to co jeszcze ze słuchu pozostało ot taki interes firmy robiącej protetyczne aparaty słuchowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Kris_54701 napisał:

bym to nazwał ubolewaniem nad starzejącym się słuchem. Można się z tym pogodzić, a można też o to zawalczyć. 

Mozna.

 

Ale mozna tez sluchac zupelnie normalnych, typowych 2-droznych albo 3-droznych zestawow (SF, B&W,...), przy ktorych tych problemow (o dziwo mimo starzejacego sie sluchu) nie rejestruje 

 

Czyli, z czego wynika problem: z uszu czy zestawow 🙂

 

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

pozazdrościć. słyszę już tylko do 13


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Kris_54701 napisał:

bym to nazwał ubolewaniem nad starzejącym się słuchem. Można się z tym pogodzić, a można też o to zawalczyć. Tak też zrobił między inymi Amlifon. Dla wszystkich niesłyszących zalet jego lampowych wzmacniaczy, uruchomił produkcję aparatów słuchowych. O dziwo te ostatnie sprzedają się najlepiej.

Co ty za bzdury wypisujesz. Amplifon od wzmacniaczy, a ten od aparatów słuchowych, nie mają ze sobą nic wspólnego, poza zbieżnością nazwy. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, sly30 napisał:

Co ty za bzdury wypisujesz. Amplifon od wzmacniaczy, a ten od aparatów słuchowych, nie mają ze sobą nic wspólnego, poza zbieżnością nazwy. 

i wspólnym adresem. To praktycznie mój sąsiad.

  • Haha 1

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Kris_54701 napisał:

To tyle w teorii, a w praktyce?

A w praktyce większość gra słabo. Dźwięk szary, matowy, bez zejścia na basie, bez blasku góry, z męczącą średnicą. Jedynie Voxativ gra fajnie ale też raczej do plumkania, chyba że z modułami basowymi, to wtedy pop i rock też gra ok.

8 minut temu, Kris_54701 napisał:

i wspólnym adresem. To praktycznie mój sąsiad.

Co? Cóż to za kolejne bzdury. Amplifon od aparatów słuchowych jest z Łodzi, a ten od wzmacniaczy ze Staszowa. To jest ten sam adres? To jest 200km różnicy. 

Edited by sly30
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do basu to słyszałem JAG acoustic na avs i zaskoczyły mnie, a wręcz zniechęciły potężnym łupiącym basem. Co do wysokich, to po cżęści prawda. Podczas odsłuchu przez otwarte drzwi przebjał się jakiś wysokotonowy z pokoju na przeciwko.

Z kolei podczas odsłuchu CubeAudio z zamkniętymi oczuma nigdy nawet na myśl nie przyszłoby mi podejrzewać, że to szerokopasmówka.


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Kris_54701 napisał:

Co do basu to słyszałem JAG acoustic na avs i zaskoczyły mnie, a wręcz zniechęciły potężnym łupiącym basem. Co do wysokich, to po cżęści prawda. Podczas odsłuchu przez otwarte drzwi przebjał się jakiś wysokotonowy z pokoju na przeciwko.

JAG robi bardzo dobrze skalkulowaną budżetówkę no ale gdzie Rzym a gdzie Krym. Sły wyraźnie pisze że dopiero Voxativa głośniki sensowniej grają z pewnym ale co do basu a Ty tu wyjeżdżasz z JAG-zmień w sumie bardzo solidną ale firmą produkującą urządzenia dla osób mających skromny budżet.

Za tym to dobre stereo a dyskutujemy o konstrukcjach z grupy topowej!

Edited by ASURA
Literówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koszt produkcji tych paczek z łodzi jest na pewno niskobudżetowy. Rozmawiamy jednak o dźwięku. Czy takie brzmienie moze konkurować z kolumnami za setki tysięcy?

Tannoy Werminster również zaskoczył mnie bardzo szary, matowym brzmieniem, a jednak jest chyba na całym świecie identyfikawany z najwyższej próby dźwiękiem. 

Kolejnym takim przykładem był system formacji Audioszkoła z szerokopasmóką na srednicy, zamkniątą w bliżej nieokreślonym pudle coś na wzór Wermistera. 

Następnym przykłądem takiego szarego, bladego brzmienia była konstrukcja polskiego producenta, którego nazwiska nie przypomnę sobie w tej chwili. Chodzi prawie dwumetrowe odgrody na chyba trzech dużych basach, najdroższych dostępnych w s[przedazy w połączeniu ze średniakiem 10cm za kilka tysięcy pln i beryclowa chyba koþólka tej samej firmy również za kilka tysięcy. Cena zastawu 180 tysiecy złotych a grało szaro, matowo, bez połysku. 

Najtańsze zestawy również potrafiły zabłysnąć kopułką. 

Co więc jest wyznacznikiem tytułowego HAJENDU?

Rozumiem,że nie kazdemu ten dźwięk musi się podobać. Jest też wiele kolumn za ogromne pieniądze uznanych za hiend i każdy z nich brzmi inaczej. 


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcę jedynie podkreślić, że pokrycie słyszalnego pasma szerokopasmówką nie jest wcale trudne, a na pewno możliwe.

Chodzi tu bardziej o niuanse, które decydują o brzmieniu. 

Jako że szerokopasmówki zazwyczaj mają wysoką sprawność, to przypominam o istnieniu takich głośników. 

Na sąsiednim forum, użytkownik z starszych Tannoyz zadowoleniem zamienił na szerokopasmowe za grosze. 

Nie promuję tych głośników w tym wątku, bo sam niewiele o nich wiem i ciekaw jestem wszelkich opinii na ich temat. Skreślanie ich z listy na podstawie utartych stereotypów nie jest jednak zasadne.


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Kris_54701 napisał:

Tannoy Werminster również zaskoczył mnie bardzo szary, matowym brzmieniem, a jednak jest chyba na całym świecie identyfikawany z najwyższej próby dźwiękiem. 

Też tak uważam. Cała te seria w retro obudowach gra szaro, matowo i sucho. Ludzie mocno przerabiają tam zwrotnie i próbują te cechy jakoś tam niwelować, ale z jakim skutkiem, to nie wiem. Nie miałem okazji takich słuchać. To co jest fabrycznie to jest...jakie jest. 

36 minut temu, Kris_54701 napisał:

Chcę jedynie podkreślić, że pokrycie słyszalnego pasma szerokopasmówką nie jest wcale trudne, a na pewno możliwe.

Chodzi tu bardziej o niuanse, które decydują o brzmieniu. 

Jako że szerokopasmówki zazwyczaj mają wysoką sprawność, to przypominam o istnieniu takich głośników. 

Na sąsiednim forum, użytkownik z starszych Tannoyz zadowoleniem zamienił na szerokopasmowe za grosze. 

Nie promuję tych głośników w tym wątku, bo sam niewiele o nich wiem i ciekaw jestem wszelkich opinii na ich temat. Skreślanie ich z listy na podstawie utartych stereotypów nie jest jednak zasadne.

Sam musisz wiedzieć co lubisz, czego oczekujesz, czego słuchasz itd. Jeśli słuchasz raczej cicho i spokojną muzykę, to możesz być zadowolony. W takim przypadku słabości takich kolumn mogą nie być istotne. Zniekształcenia są szczególnie dokuczliwe, gdy driver musi się trochę wysilić, czyli przy głośnym słuchaniu i przy bardziej rozbudowanej muzyce np filmowej, progresywnej, rockowej, czy przy dużych składach orkiestrowych. I jeśli czegoś takiego też słuchasz i jeszcze czasami lubisz dorzucić do pieca i zapodać muzę głośniej, to takie kolumny się wyłożą. Zamiast pięknie pokazać muzykę, dynamikę i drive, to z kolumn wyleje się męczący jazgot. Zauważ, że na pokazach audio z takich kolumn zwykle, a może nawet zawsze gra się spokojne plumkanie, trio jazzowe, damski wokal, fortepian i nie za głośno. Producenci takich kolumn doskonale znają ich ograniczenia. 

Edited by sly30
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ASURA napisał:

Jak nie wiesz to po co to klepanie w klawiaturę?

Ty to robisz notorycznie i musimy to znosić.

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może jednak juest w tym matowym brzmieniu jakaś zaleta. Oczywiście zdarzy się pewna grupa ludzi, którzy ulegną barwnym opisom Werninsterów, jednak cała reszta jest zadowolona z takiego dźwięku. Nie bez przyczyny te kolumny też stały się legendą. 


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Kris_54701 napisał:

Może jednak juest w tym matowym brzmieniu jakaś zaleta. Oczywiście zdarzy się pewna grupa ludzi, którzy ulegną barwnym opisom Werninsterów, jednak cała reszta jest zadowolona z takiego dźwięku. Nie bez przyczyny te kolumny też stały się legendą. 

Nie ma tu żadnych mitów, legend i cudów. W czasach, gdy Tannoy był popularny, to nie było takiego wyboru jak dziś. Ludzie mieli też mniejsze pojęcie czym jest dobry dźwięk, a akustyka, to była czarna magia. Nie mieli porównania z innym rodzajem brzmienia. Nie wiedzieli, że to gra sucho, matowo i płasko, bo nigdy nie słyszeli, że może być inaczej. Dostępny materiał muzyczny nagrywany w latach 50-70 też był marnej jakości, szczególnie pop i rock. Jazz jakoś się broni. Na winylach bas był mono i nie schodził bardzo nisko. Góra też przycięta, wiec takie Tannoye jakoś tam sobie dawały radę. O akustyce nikt nawet nie słyszał, więc ludzie wstawiali kolumny pod ścianę czy w narożniki i byli zadowoleni. Cieszyli się, że gra stereo, a nie mono. O holograficznej scenie 3D, źródłach pozornych czy lokalizacji instrumentów nikt nawet nie myślał, bo ludzie o tym nie mieli pojęcia. Ale dziś są inne czasy, inne oczekiwania. Inna jakość materiału muzycznego, oczywiście mam tu na myśli dobre realizacje.  

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby racja, bo technika poszła do przodu, a wciąż powraca się do lamp i przetworników R2R.


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Kris_54701 napisał:

Niby racja, bo technika poszła do przodu, a wciąż powraca się do lamp i przetworników R2R.

Robi się różne rzeczy. Biznes to biznes. 

4 minuty temu, Wuelem napisał:

A na CD jest inaczej?

Bardzo rzadko.

Na CD całe pasmo jest stereo. Przy dobrych kolumnach z dużymi driverami słychać skąd dobiega bas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To właśnie te nowe wynalazki robione są dla pieniędzy, a dokładnie dla ich oszczędności. Sam krzem też nie jest idealny i szklana bańka pomimo wielu wad na papierze, ciągle jest uznawana za najlepszą w kwestii wzmacniania dźwięku.


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, sly30 napisał:

Nie ma tu żadnych mitów, legend i cudów. W czasach, gdy Tannoy był popularny, to nie było takiego wyboru jak dziś. Ludzie mieli też mniejsze pojęcie czym jest dobry dźwięk, a akustyka, to była czarna magia. Nie mieli porównania z innym rodzajem brzmienia. Nie wiedzieli, że to gra sucho, matowo i płasko, bo nigdy nie słyszeli, że może być inaczej. Dostępny materiał muzyczny nagrywany w latach 50-70 też był marnej jakości, szczególnie pop i rock. Jazz jakoś się broni. Na winylach bas był mono i nie schodził bardzo nisko. Góra też przycięta, wiec takie Tannoye jakoś tam sobie dawały radę. O akustyce nikt nawet nie słyszał, więc ludzie wstawiali kolumny pod ścianę czy w narożniki i byli zadowoleni. Cieszyli się, że gra stereo, a nie mono. O holograficznej scenie 3D, źródłach pozornych czy lokalizacji instrumentów nikt nawet nie myślał, bo ludzie o tym nie mieli pojęcia. Ale dziś są inne czasy, inne oczekiwania. Inna jakość materiału muzycznego, oczywiście mam tu na myśli dobre realizacje.  

sly30 ... znowu gazety czytujesz, a o dźwięku z lat 50-70 pojęcia zielonego nie masz. Same neprawdziwe stereotypy.

Jesli znowu Cię zapytam jaki sprzęt z tego okresu testowałeś u siebie w domu to odpowiedź będzie jedna ... żaden.

 

Po co więc piszesz takie głupoty ???


Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, sly30 napisał:

Na CD całe pasmo jest stereo.

Jesteś 100% pewny?  Gdzieś czytałem że bodajże <150Hz idzie już do mono. Kolega @przemak może powie coś na ten temat? 


Pozbęde się: Koszyk z bateriami 2xLiFePO4 2,5Ah 3,3V  wraz z ładowarką XTAR VP2. Świetne niskoszumowe zasilanie do digione signature. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To kwestia realizacyjna.

Analog i CD ma całe pasmo w stereo (co do zasady). A monofonizuje się subbasowe częstotliwości z konkretnych powodów - na obu nośnikach.

Choć jak ktoś się uprze (w studiu), to może zostawić je w stereo.

Mało kto się upiera.

 

PS. Kierunku (sub)basu nie powinno być słychać. Dlatego subniskotonowe głośniki mogą być na boku obudowy kolumny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nagrają perkusję wieloma mikrofonami to idzie wtedy mono , dopiero na stole mikserskim robi się z tego stereo😁

1 minutę temu, Wuelem napisał:

 

 

PS. Kierunku (sub)basu nie powinno być słychać. Dlatego subniskotonowe głośniki mogą być na boku obudowy kolumny.

Guzik prawda, to kurczę słychać bo ten sub bas ma harmoniczne.

Głośnik na boku to ewidentna wada, No ale to trzeba usłyszeć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, MrSalieri napisał:

Jesteś 100% pewny?  Gdzieś czytałem że bodajże <150Hz idzie już do mono. Kolega @przemak może powie coś na ten temat? 

Tak jestem pewny. Wiele zależy od realizacji i bywa, że subbas jest mono bo taki jest zamysł realizatora. Ale subbas to nie jest 150hz. 

13 minut temu, pmcomp napisał:

sly30 ... znowu gazety czytujesz, a o dźwięku z lat 50-70 pojęcia zielonego nie masz. Same neprawdziwe stereotypy.

Jesli znowu Cię zapytam jaki sprzęt z tego okresu testowałeś u siebie w domu to odpowiedź będzie jedna ... żaden.

 

Po co więc piszesz takie głupoty ???

Znów ta sama gadka. Słuchałem wielu starych kolumn i systemów. Nie brałem tego do domu, bo nie lubię takiego grania. Tak samo mogę zapytać jakie Ty masz porównanie z dobrymi, współczesnymi kolumnami, bo cała W-wa wie, że u siebie takich nie miałeś. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, sly30 napisał:

 

Znów ta sama gadka. Słuchałem wielu starych kolumn i systemów. Nie brałem tego do domu, bo nie lubię takiego grania. Tak samo mogę zapytać jakie Ty masz porównanie z dobrymi, współczesnymi kolumnami, bo cała W-wa wie, że u siebie takich nie miałeś. 

Stały kilka lat temu u mnie wysokie Focale, darły ryja i nie zagrzały miejsca. Wysokie Piegi, Dynaudio, MBL, Thiel.

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, pmcomp napisał:

Stały kilka lat temu u mnie wysokie Focale, darły ryja i nie zagrzały miejsca. Wysokie Piegi, Dynaudio, MBL, Thiel.

Dynaudio czy MBL też darły ryja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajomy miał Westminstery, Włączył m.in. jakiś utwór fortepianowy. Klawisze to niemal palcem można było pokazywać...

Dodam ,że wizualnie za cholerę mi się nie widzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.