Jump to content
mirek10

Wysokoskuteczne kolumny HI-END!

Recommended Posts

20 minut temu, Krzysztof_56775 napisał:

A prawdą jest to, że te projekt obudowy, który AN załącza do głośników to o kant ...?

 

Jest kilka rzeczy, które ja zmieniłem i przyniosły lepszy efekt od "gotowca". W mojej ocenie postanowiłem utrzymać zbliżony litraż przy innych proporcjach - z kilku powodów:
Bardziej schludny wygląd - moje obudowy są węższe, wyższe i płytsze;
Wysokość centra głośnika w standardowej dla tweeterów okolicy 900mm (na kolcach kilka cm wyżej) - efekt zamierzony w umieszczeniu centrum na wysokości 768mm można uzyskać poprzez odgięcie kolumn od pozycji słuchacza i tak zalecam spróbować.
Jak najmniejsza, taka sama powierzchnia po bokach i nad głośnikiem, od krawędzi głośnika do krawędzi kolumny - w celu zmniejszenia dyfrakcji tonów wysokich;
Kosz wpuszczony w celu pozbycia się zbędnej krawędzi odbijającej fale.

Często "kłóciłem" się z Davidem o materiał wytłumienia. On zaleca włókno poliestrowe, albo wełnę mineralną - ja polecam sprasowany filc (Poroso), odrobinę poliestru i maty wygłuszające. On jest przeciwny filtrom LR na rzecz korekcji, ja stosuję filtrowanie - cewka powietrzna, rezystor metalizowany 😉
 


Wzmacniacz PP krzemowy i wzmacniacz SET lampowy; Pre lampowe; DAC nie lampowy; CD nie lampowy; PC nie lampowy; Decki nie lampowe; Kable. Też nie lampowe, bo węglowe 😉 Kolumny własnoręcznie rzeźbione - AudioAddicted AAC250 😛 Własnoręcznie wyryty "Amplifier Switch" - ale nie pamiętam czy aby lampowy 😄 Stolik Atacama Evoque Custom+Mod - nie lampowy, ale na pewno analogowy 🙂 www.audioaddicted.co.uk 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, AudioAddicted napisał:

 

Jest kilka rzeczy, które ja zmieniłem i przyniosły lepszy efekt od "gotowca". W mojej ocenie postanowiłem utrzymać zbliżony litraż przy innych proporcjach - z kilku powodów:

...

Jak najmniejsza, taka sama powierzchnia po bokach i nad głośnikiem, od krawędzi głośnika do krawędzi kolumny - w celu zmniejszenia dyfrakcji tonów wysokich;

Czy to nie jest kontraproduktywne?

W sieci znajdziesz wiele niemalze naukowych analiz na temat tego, jak wyznaczyc optymalne ASYMETRYCZNE polozenie glosnika wysokotonowego, wlasnie w celu redukowania dyfrakci tonow wysokich i linearyzacju przebiegu pasma?

Centralny, symetryczny uklad z rownymi odstepami od krawedzi, to najgorszy wariant bedacy optycznym kompromisem.

Trzy identyczne odstepy to trzy identyczne schematy dyfrakcji nakladajace sie na siebie

Nawet stare Altusy unikaly takiego umiejscowienia

 

Tutaj takie proste wprowadzenie

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Edited by xajas
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
On 2/7/2020 at 10:13 PM, pmcomp said:

To ja jeszcze inaczej ... w tradycyjnym rozumieniu w kolumnach „fizycznych i analogowych” juz wszystko wymyslono ...

Która to szklaneczka skłoniła cię do napisania tej niewątpliwie oryginalnej, fascynującej i nie pozostawiającej żadnej wątpliwości myśli?

Gdyby kto nie zrozumiał (co niestety jest bardzo prawdopodobne) napiszę wprost, że owa wątpliwość tyczy się stanu umysłu autora cytatu 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, mittelpunkt napisał:
W dniu 7.02.2020 o 22:13, pmcomp napisał:

To ja jeszcze inaczej ... w tradycyjnym rozumieniu w kolumnach „fizycznych i analogowych” juz wszystko wymyslono ...

Która to szklaneczka skłoniła cię do napisania tej niewątpliwie oryginalnej, fascynującej i nie pozostawiającej żadnej wątpliwości myśli?

Gdyby kto nie zrozumiał (co niestety jest bardzo prawdopodobne) napiszę wprost, że owa wątpliwość tyczy się stanu umysłu autora cytatu 😉

Pisząc: w kolumnach „fizycznych i analogowych”. Mógł mieć na myśli: w konstrukcjach „fizycznych i analogowych”.

Że wszystko topowe, poza domeną cyfrową, jemu już zostało wymyślone/stworzone dawno temu.

========

pmcomp, co do kolumn, ma trochę racji, ale tylko jeśli są to absolutne topy z lat 40-70 XX. - w najlepszej konfiguracji z wszelkimi topowymi driverami, hornami, lensami itd. Wtedy przy świetnym wysterowaniu, wykosi wszystko inne z vintage, jak i prawie wszystko inne z nowych topów. Jedynie jeszcze świetniej będzie mógł mieć, jak od tego samego producenta weźmie któreś z nowych topów :). 

Co do tych jego analogowych, jakichś przedwzmacniaczy, wzmacniaczy mocy itd. To tutaj musiałby bardzo grubo tuningować i testować latami, i to nie wiem czy by osiągnął ostateczną przejrzystość, neutralność, krystalicznie neutralny dźwięk, sygnał w którym nic nie zostanie zaokrąglone, po drodze zgubione, jak i urobione na jego uśrednione/zaokrąglone widzimisię itd. No nie wiem, czy ze starych urządzeń, tym bardziej lampowych, wyśrubowałby coś takiego. Musiałby zmieniać na nowe i to tranzystorowe.


msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako,że jest to temat o kolumnach wysokoskutecznych to pouprawiam tu trochę

prywaty ,zmieniam lokum na mniejsze i muszę rozstać się ze swoimi Altec-ami .

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To moje na tym zdjęciu ze strony Producenta ,po umieszczeniu w ogłoszeniach

zamieszczę real foto .

Praktycznie niespotykane na rynku wtórnym ,można zamówić KIT-a i zrobić sobie samemu

ale przy dzisiejszych cenach koszt niemały .Można też zamówić w znanym warszawskim

Komisie (nazwy nie będę wymieniał) ,sprowadzą KIT-a ,zamówią skrzynki ale koszt

jeszcze większy niż w pierwszym przypadku .

Jak kogoś zainteresuje to proszę na priv .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, słuchałem ich u Pana Bogusława.

Bas ... rewelacja !!! Ale strasznie suche i męczące granie. Napędzane firmowym systemem Dubiela.

Słuchane gdzie indziej Altec Valencia zrobiły na mnie wielkie wrażenie.

Pozdro

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altec 604 to w sumie nic specjalnego, tzn. ta tuba jest niezbyt dobra, dokładnie taka jak piszesz.

Teraz są rzadziej spotykane bo w latach 60-80 kiedy wchodziła era monitorów typu Genelec te duże paki typu Altec czy JBL/UREI  lądowały na wysypiskach 😞

Edited by Marek.S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altec Valencia. To potrafi zagrać, choc wielu twierdzi, że dzwonią. Dzwinia jak sie nie potrafi odpowiednio ustawić potencjomentru :). Te tutaj to cacuszka.

1680840-altec-valencia-846b-in-very-good

1680841-altec-valencia-846b-in-very-good

1680842-altec-valencia-846b-in-very-good

1680843-altec-valencia-846b-in-very-good

1680844-altec-valencia-846b-in-very-good

 

 

Oto cała tajemnica:

q43c4Gar5pbUYPIP77eDAI8E6pYvFwEWrZt3LzH8

Q0Nd1iFrXwFU_NPnpgqaV55SvnbdQGlW56nOeD1i

 

W USA do dostania za śmieszna kasę. W Europie za w miare niezła parę trzeba dać ok. 10 tys zł. Ale trzeba uważać bo bywają często pomieszane drivery z wersji a i b.

Bardzo łatwo je napędzić.

Gdybym nie miał JBL4343 i Tandberg Studio Monitor to ... miałbym Altec Valencia.

 

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale pmcomp, to nie potencjometr....te horny po prostu dzwonią bo tak są zaprojektowane. Zobacz sam nawet na jednym ze zdjęć które pokazałeś tuba jest obklejona Dynamatem żeby nie dzwoniła. 

Klipschorn i mniejsze 'stare trąby' też są czasami obklejane dynamatami ew. masą bitumiczną, ołowiem itp.
W dużych sectoral hornach Alteca dawno dawno temu stosowano jakiś rodzaj smoły.


Poza tym trzeba przysiaść do filtrów bo te już nawet wtedy były niezbyt dobre ale nie tłumić ich ruskimi olejakami tylko przyjrzeć się samemu projektowi.

Edited by Marek.S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pamietam, że odpowiednim ustawieniem, gdzieś na 6-7, to dzwonienie zlikwidowałem. Może mi aż tak nie przeszkadza?

Anyway cholernie muzykalne kolumny. Detal na akceptowalnym poziomie.


Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.