Jump to content
mirek10

Wysokoskuteczne kolumny HI-END!

Recommended Posts

Oczywiście masz rację. Najpierw należałoby się zdecydować na COKOLWIEK, natomiast Mirek nie zamierza nic kupować, bo na razie przygotowuje sobie wieloletni algorytm wyboru sprzętu uwzględniający wszelkie możliwe technologie nagłośnieniowe przy wielu zmiennych, a tylko jednej stałej (Cary 300B). Taki plan 5letni.

W razie jeśli on nie zdąży, przekaże temat do realizacji dzieciom lub wnukom.

 

wg mnie największe możliwości daje jednak system aktywny, wymaga wielu kompromisów od strony logistycznej ale w zamian daje największe możliwości do zbliżenia się do ideału

 

aby najlepiej odnieść się do tematu, zapytania twoórcy wątku należało by określić parametry brzegowe, choćby techniczne czy logistyczne (wielkośc pomieszczenia, możliwości multi amplifikacji) ale przede wszystkim czego przyszły właściciel oczekuje od dźwięku. Jeśli się tego nie wie, polecam najpierw wycieczkę na kilka dobrych wystaw (nie w Pilsce) lub do kilku salonów audio i posłuchanie wielu wielu wielu konfiguracji

  • Like 2

--

Jeśli chcesz poznać cywilizację...posłuchaj jej muzyki - Konfucjusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

wysoko skuteczne kolumny po co przepłacać proszę o to link

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

Edited by spartan250

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście masz rację. Najpierw należałoby się zdecydować na COKOLWIEK, natomiast Mirek nie zamierza nic kupować, bo na razie przygotowuje sobie wieloletni algorytm wyboru sprzętu uwzględniający wszelkie możliwe technologie nagłośnieniowe przy wielu zmiennych, a tylko jednej stałej (Cary 300B). Taki plan 5letni.

W razie jeśli on nie zdąży, przekaże temat do realizacji dzieciom lub wnukom.

plan mam juz na najblizsze piec lat,tak planuje audiofil,jakbys dokladnie czytal moj watek o kolumnach do Carego (300B) to bys wiedzial, ze kupno tego wzm bylo zaplanowane bardzo dokladnie i tylko tego!!!bo to najlepsza integra do sluchawek i kolumn, dla mnie oczywiscie najlepszy.Dlaczego do tej pory nie kupilem kolumn, bo tylko idiota kupuje kolumny przed sama zmiana mieszkania, ale oczywiscie kolega nie doczytal tego, bo czyta co dziesiaty wpis!!!nie bede komentowal zdania "Taki plan 5letni.

W razie jeśli on nie zdąży, przekaże temat do realizacji dzieciom lub wnukom." bo to tylko swiadczy o tobie i powinnienes byc zbananowany!

Uzytkownik YOGI nie wiem ile ma lat? ale ja osluchuje od 40-lat na wystawach,salonach audio, od Japoni,Dubaju,Niemczch,Londynu itd. jak kolega sluchal wiecej to gratuluje!!

Chcialem zaznaczyc jeszcze raz,watek ten nie dotyczy mojego toru odsluchowego, jest poswiecony jemu inny watek i prosze nie mieszac go z tym,w tym jest mowa o wysokoskutecznych kolumnach hi-end do ktorych zaliczamy horny,tuby,odgrody itp. i prosze nie nawiazywac do mojego sprzetu i pomieszczenia w jakim bede uzytkowal.Jezeli kiedys zdecyduje sie na kolumny z tego watku, to napewno napisze i zalacze zdjecia!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, widzę Mirek że jesteś mega osłuchany....40 lat odsłuchów...Japonia, Dubaj, Berlin, Londyn....super....musisz mieć potężną wiedzę o kolumnach!!

I z taką wiedzą na wybór czegoś dla siebie potrzebujesz.....5 lat?!!!!!!!!!!!!!!!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest HarpiaAcoustics

Wow, widzę Mirek że jesteś mega osłuchany....40 lat odsłuchów...Japonia, Dubaj, Berlin, Londyn....super....musisz mieć potężną wiedzę o kolumnach!!

 

Ilość "odsłuchów" i tzw. "doświadczenie" nie ma nic wspólnego z wiedzą.

 

To oczywiście w kwestii ogólnej , nie odnoszącej się do żadnych osób.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje doświadczenie z głośnikami tubowymi jest małe. Kiedyś bardzo napaliłem się na Klipsche, bo lubię kolumny wysokoefektywne. A ponieważ jestem praktykiem to kupiłem, posłuchałem - i zdecydowałem że nigdy więcej. Mimo entuzjastycznych opinii w prasie i na forach internetowych. Coś co w założeniach miało grać wyśmienicie i dokładnie w sposób jaki lubię okazało się totalną porażką. Zresztą jak wiele innych sprzętów zachwalanych czasem i na tym forum. Więc pomimo wcześniejszego nastawienia pro-tubowego, wiem że już raczej nigdy więcej do nich nie powrócę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wzmacniacze lampowe oparte na lampach 300B są najlepsze, bo są oparte na wspaniałej lampie 300B

 

Pamiętam jak miałem piękne monobloki Audio Note P-4, podwójna 300b, fabryczna wbudowana regulacja głośności, transformatory

wyjściowe wielkości cegły, zasilanie na lampach, 18w mocy. Wszystko było bardzo dobrze..., ale potem musiałem dobrać głośniki...

- i zrobił się bardzo duży problem !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli problem Mirka nie jest,.. jakąś tam fanaberią, to na prawdę jest problem, poco robią wzmacniacze co kolumn nie można do nich dobrać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Justas32, teź miałem kilka kontaktów z firmą Klipsch choć było to wiele lat temu.

Pamietam że grało to ostro i męcząco.

 

Ale co do tub i ich sensu uźycia wystarczy pomyśleć jak to jest w przyrodzie.

Tuba jak wiadomo jest to wzmocnienie i skupienie przepuszczanej fali dźwiękowej w jakby węższym tunelu

Czy jak na drzewie śpiewa ptak to czy robi to przez wzmacniającą tubę?

A gdy śpiewa śpiewaczka operowa czy gra trio jazzowe to przez tubę?

A dwie osoby rozmawiając czynią to przez tubę? Chyba tylko głusi albo krzyczący na kiboli przez megafon policjant.

W naturze jest źródło dźwięku, powietrze, rozproszenie dźwięku w powietrzu we wszystkich kierunkach i dopiero odbiorca dostaje odbity i rozproszony obraz dźwiękowy.

A gdy mamy w tym układzie jeszcze tubę to rozproszenie zostaje zmniejszone, fala dźwiękowa skupiona i wzmocniona w tubie po czym w takiej formie oderza w odbiorcę.Czy to jest naturalne? To już każdy sam musi sobie odpowiedzieć.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzisz sly30,... i nie masz racji, jakbyś się zagłębił i potrafił projektować kolumny to byś wiedział, iż jama ustna i gardło, jest tubą wzmacniającą struny głosowe, i to się dotyczy ptaszka, jego dziób jest tubą, od ich ukształtowania, układania, otwierania ust, jest strojenie tonacji dźwięków, w wszystkie dźwięki przetwarzane są poprzez tunel, a nie kopułka rezonansowa, struny głosowe bez gardła i ust nie wytworzą różnorodnych dźwięków, więc sama kopułka na wierzchu jest do do...py.

Jeszcze,... może to śmieszne, ale wielkość płuc, ciało, brzuch, przełyk, długość przełyku, wpływa na barwę głosu.

wyobrażasz sobie struny głosowe na wierzchu, ciekawe jakbyś mówił bez ust i gardła, a ptaszek jak by zaśpiewał.

Edited by Azus
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale moment, moment....po pierwsze usta czy dziubek ptaka są wielokrotnie mniejsze niź tuby stosowane w kolumnach a po drugie moc gardła podczas mowy czy moc śpiewu ptaszka są relatywnie słabe a w audio mamy wzmacniacz którym w zasadzie dowolnie możemy wzmocnić sile tegoź głosu.

Czyli nie dosyć że mamy wzmacniacz to jeszcze wielką tubę.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
<br />W naturze jest źródło dźwięku, powietrze, rozproszenie dźwięku w powietrzu we wszystkich kierunkach i dopiero odbiorca dostaje odbity i rozproszony obraz dźwiękowy.<br />A gdy mamy w tym układzie jeszcze tubę to rozproszenie zostaje zmniejszone, fala dźwiękowa skupiona i wzmocniona w tubie po czym w takiej formie oderza w odbiorcę.Czy to jest naturalne? To już każdy sam musi sobie odpowiedzieć. <br />

 

To bliżej Ci do Maletzky,ego czy Germana P. niż Focala :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko ma swoje proporcje.

 

Myślę że nie w tym przypadku. Zapominasz, że na materiale muzycznym którego słuchamy jest już użyta i jakby zapisana ta mini tubka jaką jest gardło czy dziobek ptaszka. To wszystko już tam jest i jeszcze możemy to dowolnie wzmacniać. Ale dołożenie między ten zapisany na materiale muzycznym dźwięk a słuchacza dodatkowych wielkich tub czyli megafonów powoduje to co powoduje u wielu osób tzn zmęczenie, odczucie sztucznego powiększenia obrazu muzycznego, czasem nienaturalność, natarczywość przekazu itd. Pewnie, że można się przyzwyczaić. Tylko po co?

 

To bliżej Ci do Maletzky,ego czy Germana P. niż Focala :))

 

Z normalnych kolumn też następuje rozproszenie dźwięku we wszystkich kierunkach tyle że po odbiciu od ścian.

Zresztą z tubowych zestawów też dźwięki z czasem odbijają się od ścian ale wpierw skupione w megafonie uderzają

w słuchacza. Być może ze słabowitą i delikatną lampą ma to sens. Trudno mi to ocenić bo to nie moja bajka.

Dla mnie jest to układ co najmniej dziwny.Kupowanie słabego wzmacniacza, który gra ładnie tylko wokale a następnie szukanie do

tego wzmacniacza dziwnych tubowych kolumn z całym szeregiem ich wad to układ nie dla mnie tym bardziej że słucham wielu gatunków

muzycznych.

To już bliższy byłby mi układ mocnej lampy i paneli elektrostatycznych czy magnetostatycznych.

Tam przynajmniej dźwięk jest naturalnie rozproszony, ma super przestrzeń, gra delikatnie i subtelnie bez nachalności tub.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi się dźwięk z tub od razu spodobał, wręcz fascynacja muzykalności,.. posunęła mnie w ich wykonywania, inaczej bym tego nie robił, to są drogie zabawki.

Edited by Azus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drogie czy niedrogie to zupełnie inna sprawa i to też jest względne co dla kogo jest drogie.

Ale mówimy tu o samym dźwięku.

Mnie też na początku podobał się dźwięk z tub.Ale po dłuższych odsłuchach byłem zawsze zmęczony.

I zastanawiałem się dlaczego tak się dzieje a nie powinno tak być. Z czasem zrozumiałem i okazało się

że nie jestem jedyny który tak to odbiera.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, Pan Mirek będzie miał ogromne problemy z dobraniem kolumn do Cary 300b

Chyba najtaniej i najlepiej będzie jak zadzwoni do dystrybutora Audio Note...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale Pan Mirek musi mieć super kolumny w Piano Black i w bardzo niskiej cenie.

Nie ma więc po co dzwonić do dystrybutora Audio Note.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tymbardziej że pan Mirek już miał podpowiedzi które rozwiązały by jego problem .............wymiana Carry 300B na inny

skuteczniejszy wzmacniacz - jaki konkretnie ? Też było wiele dobrych sugestii.To najkrótsza i najmniej bolesna finansowo

operacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mnie tuby nie mecza.

Wprost przeciwnie, sa dni , kiedy mnie zachwycaja, sa zrodlem wielkiem przyjemnosci i relaksu.

Bywa , ze przy pieknej muzyce symfonicznej albo wolkalach jazzowych odplywam i przysypiam, jako dziecko.

Tego nie mialem z kolumnami pasywnymi i wzmakami tranzystorowymi.

Brak tego czaru jest glownym powodem, dla ktorego wole tuby i lampe.

A jak trzeba to przylomoce tak , ze do dyskoteki chodzic nie trzeba:)

No i lampa nie jest slabowita, najwyzej kolumny sa malo skuteczne:)

Edited by marslo

Konto w trakcie usuwania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilość "odsłuchów" i tzw. "doświadczenie" nie ma nic wspólnego z wiedzą.

 

To oczywiście w kwestii ogólnej , nie odnoszącej się do żadnych osób.

Oczywiscie masz racje,wiedze mam ogolna ,nabyta przypadkowo przez tyle lat,nie znam sie na budowie kolumn i aspektach technicznych i nie bylo to tak wazne,bo w zderzeniu z rzeczywistoscia to co mialo grac wspaniale czyli(najdrozsze komponety,najlepsza obudowa,zlote-srebrne okablowanie,zwrotnice z kosmosu) nie pomogly, aby kolumny dobrze graly!dlatego wolalem byc praktykiem i odsluchiwac,zawsze znalazlem to co mi sie podobalo i wiedzialem ze to jest moj dzwiek, nie wnikajac co tam jest w srodku i jak sa te kolumny drogie!jezeli chcialbym cos wiedziec od strony technicznej, to mysle ze kolega (AZUS) by mi wytlumaczyl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tymbardziej że pan Mirek już miał podpowiedzi które rozwiązały by jego problem .............wymiana Carry 300B na inny

skuteczniejszy wzmacniacz - jaki konkretnie ? Też było wiele dobrych sugestii.To najkrótsza i najmniej bolesna finansowo

operacja.

Przeciez koledzy wiecie ze wzmacniacz Cary (300B ) to bylo moje marzenie i po 2-latach poszukiwan kupilem uzywany w pieknym stanie od firmy niemieckiej, ktora wystawiala go tylko na wystawach i gral tylko ok. 60-godzin,czyli jak nowy!jest to integra kupiona specjalnie do sluchawek i dodatkowo do kolumn,tak ze prosze nie pisac mi o wymianie wzmacniacza, bo to nie o to chodzi.Tor moj chcialem uzupelnic kolumnami i to wszystko,prosze nie mowic ze nie ma kolumn dobrze grajacych z wzm SET,jest ich wiele,tylko trzeba wybrac takie ktore dla mnie beda grac najlepiej,a jak cos podpowiecie abym sprawdzil to dziekuje z gory,dlatego jest przeciez te forum!

 

Tak, Pan Mirek będzie miał ogromne problemy z dobraniem kolumn do Cary 300b

Chyba najtaniej i najlepiej będzie jak zadzwoni do dystrybutora Audio Note...

Tak Jacku!kolumny Audio Note sa na mojej liscie od dawna,czasami trafiaja sie uzywane w dobrej cenie,ostatnio w okolicach Londynu bede mial mozliwosc ich odsluchania,mozna postawic je blisko sciany tylnej i graja wtedy jeszcze lepszym basem,ustawienie te jest wygodne bo jest wiecej miejsca w pokoju!interesuje mnie ten egzeplarz,bo jest dobrze wykonany i nie maja tak wysokich cen, jak inne kolumny tej firmy:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Mirku, ale bez przerwy masz podsuwane pomysły jakie,które i gdzie można kupić kolumny do Carry.

A tak swoją drogą nie wiem czemu uczepiłeś się tego Carry i jeśli mieszkasz w UK masz możliwość dostać lepszy

od Carry lampowy wzmacniacz EAR Yoshino skonstruowany przez legendę lampowych wzmacniaczy Tima Paraviccini.

Nie wiedziałeś ? Nie szkodzi,teraz już wiesz że zawsze jest coś lepszego w zasięgu ręki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio sprzedawal te same z orginalnymi podstawami gosc w Uk za 3000fun dwu-letnie!!!

 

Kolego Mirku, ale bez przerwy masz podsuwane pomysły jakie,które i gdzie można kupić kolumny do Carry.

A tak swoją drogą nie wiem czemu uczepiłeś się tego Carry i jeśli mieszkasz w UK masz możliwość dostać lepszy

od Carry lampowy wzmacniacz EAR Yoshino skonstruowany przez legendę lampowych wzmacniaczy Tima Paraviccini.

Nie wiedziałeś ? Nie szkodzi,teraz już wiesz że zawsze jest coś lepszego w zasięgu ręki.

Chyba umiesz czytac,napisalem wyraznie Cary jest integra i kupiony byl do sluchawek K-1000 z ktorymi gra wspaniale a kolumny do niego to tylko dodatek,tez istotny,trzeba wykorzystac ze Cary jest integra i dobrac odpowiednie kolumny i koniec!!!

 

Trzeba wykorzystac uniwersalnosc tego wzmacniacza majacego na pokladzie tak wspaniale lampy jakimi sa 300B !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio sprzedawal te same z orginalnymi podstawami gosc w Uk za 3000fun dwu-letnie!!!

Oj drogo, bardzo drogo.

A mnie tuby nie mecza.

Wprost przeciwnie, sa dni , kiedy mnie zachwycaja, sa zrodlem wielkiem przyjemnosci i relaksu.

Bywa , ze przy pieknej muzyce symfonicznej albo wolkalach jazzowych odplywam i przysypiam, jako dziecko.

Tego nie mialem z kolumnami pasywnymi i wzmakami tranzystorowymi.

Brak tego czaru jest glownym powodem, dla ktorego wole tuby i lampe.

A jak trzeba to przylomoce tak , ze do dyskoteki chodzic nie trzeba:)

No i lampa nie jest slabowita, najwyzej kolumny sa malo skuteczne:)

Marslo, bez urazy ale z wiekiem nam wszystkim przytepia sie słuch więc.........

Kiedyś słuchałem Tub z Ayonem właśnie i nie mogłem wyjść z podziwu dlaczego niektórzy zachwycają się tym

brzmieniem, ale ale ....podobnie jest z wieloma osobami które jak ja o brzmieniu tub mówią o Magnepanach

więc sam widzisz że opinie są różne zależne od punktu siedzenia he,he.

Magnepany muzycznie i dżwiekowo to najwyższa liga audio i co ważne,za grosze.

Edited by Magnepan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwolę sobie nie zgodzić się z entuzjastyczną oceną Magnepanów. Dla wyjaśnienia dodam że jestem wielbicielem głośników elektrostatycznych. Magnepan ma dużo udanych modeli (MG 3,5) ale też dużo a może nawet jeszcze więcej ... całkiem beznadziejnych. Wszystko co wyprodukowali w latach 80-tych do początku lat 90-tych było bardzo słabe (MG I, MG II, SMG). Seria Magneplanar z lat 90-tych - też słaba. Więc myślę że mówiąc że coś jest dobre należy to odnosić do konkretnego modelu - a nigdy do firmy.

W sąsiadnim wątku ktoś twierdził że wszystkie kolumny T+A są wybitne. A to kłamstwo jakich mało ...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.