Jump to content
IGNORED

Wymiana wysoko-tonowego w Esa Continuum na Morel MDT29


Kamil Pawłowski

Recommended Posts

Witam wszystkich!

 

Chciałbym prosić wszystkich zainteresowanych tematem o pomoc, posiadam kolumny Esa Continuum (ss 18w8545 i ss 9500), chce wymienić ss 9500 na morel MDT29 ( zwrotnica: za "+" przyłącza szeregowo kondensator 4.7 uf, za kondensatorem równolegle cewka 0,33 mH drutem o średnicy 0,7 mm, następnie szeregowo rezystor 3,3 om (metalizowany, 5W), następnie równolegle rezystor 10 om (metalizowany, 5W), głośnik podłączony "+" do gałęzi "+" przyłącza)

 

Czy powyższa zwrotnica zgra się z Morel MDT29?

W sieci nie ma takiego projektu, odnalazłem projekt vifa xt18wh + mdt29

 

Proszę o pomoc

K.

Link to comment
Share on other sites

Na Twoim miejscu rezystor 3,3 oma i kondensator 4,7uF zmienił bym na lepsze , w zależności w którą stronę chcesz zmiany uzyskać .

Tanio nie będzie ale zmiany mogę Cie zaskoczyć .

 

Obecnie posiadam kondensator 4.7 Mundorf supreme, rezystory mundorf, cewka mundorf- drutowa

 

Ja bym kupował wyższy model mdt30. Obecnie nawyzywa się cat 308. Cewka nawijana aluminiowym drutem sześciokątnym. Te kopułki siedzą w Supreme. Podejrzewam że jeżeli podoba ci się mdt29 to tym bardzie będzie ci się podobał cat308.

 

Dziękuję za propozycję!

 

-też tak myślę :)

Link to comment
Share on other sites

rezystory mundorf

M-Resist czy zwykły ?

 

Obecnie posiadam kondensator 4.7 Mundorf supreme

Bardzo dobre kondy i wstęp do najlepszych tego typu .

Dużo go stosowałem a obecnie mam Silver Oil który bardziej mi odpowiada od Silver Gold Oil i to jest naprawdę dobre granie .

 

Pytanie - co chcesz zmianami osiągnąć ?

9500 mam mało wyższej góry , tu może się sprawdzić Jantzen Silver .

 

Pamiętaj też że Continuuum są specyficznie zrobione - bardzo duża buda , co w połączeniu z bardzo trudnym do napędzenia 18W8545 daje trudną do napędzenia kolumnę a jej strojenie może dawać takie akurat brzmienie i wymiana tweetera może niewiele dać

Link to comment
Share on other sites

M-Resist czy zwykły ?

 

 

Bardzo dobre kondy i wstęp do najlepszych tego typu .

Dużo go stosowałem a obecnie mam Silver Oil który bardziej mi odpowiada od Silver Gold Oil i to jest naprawdę dobre granie .

 

Pytanie - co chcesz zmianami osiągnąć ?

9500 mam mało wyższej góry , tu może się sprawdzić Jantzen Silver .

 

Pamiętaj też że Continuuum są specyficznie zrobione - bardzo duża buda , co w połączeniu z bardzo trudnym do napędzenia 18W8545 daje trudną do napędzenia kolumnę a jej strojenie może dawać takie akurat brzmienie i wymiana tweetera może niewiele dać

 

---zwykły, metalizowany Mundorf

 

Pierwszą zmianą w Continuum było zmniejszenie objętości z 30 litów do 20 (tj. do wieńca) teraz strojenie jest na poziomie ok 40 Hz

 

Obecnie kolumny napędzam poczciwy Struss S-2 (95 A w impulsie,wysoki wsp. tłumienia) i jest naprawdę dobrze.

 

Jedyne do czego mam zastrzeżenia to właśnie wspomniana przez Ciebie góra, jest leniwa, jakby zamulona, brak jej koloru blasku… Czytałem o 9500 że to stary, przeciętny głośnik- grający poprawnie, wiec wymyśliłem- zmianę.

 

 

K.

Link to comment
Share on other sites

"Czytałem o 9500 że to stary, przeciętny głośnik- grający poprawnie, wiec wymyśliłem- zmianę."

 

Być może masz rację.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Może na poziomie audiovodoo, ale powiem wprost: większość poprawek czy produkcji dobrych DIY zaleca cienki ( do 0,5 mm średnicy ) solid na całą część wysokotonową w kolumnie; tj od zacisków ( jeśli jest bi ) po sam głośnik. Jeśli nie ma bi wiringu to kable od zacisków do zwrotnicy też cienki solid. Nie wiem, czy trzeba Ci to tłumaczyć, ale przynajmniej spróbuj tego połączenia nawet tylko w jednej kolumnie i porównaj; dopiero jak nie spełni Twoich oczekiwań w zakresie barwy czy otwarcia, dźwięczności góry pasma pomyśl o wymianie na inny. I obyś nie skończył na jakimś blaszaku.

Pamiętaj też, że ten Morel mógł być odsłuchiwany z innymi kablami, sprzętami i mógł wreszcie mieć TYLKO dobre okablowanie w kolumnie. A mam w tym temacie pewne doświadczenie i opad szczęki też zaliczyłem...

... i zamiast IV RP jest PRL II

Link to comment
Share on other sites

Może na poziomie audiovodoo, ale powiem wprost: większość poprawek czy produkcji dobrych DIY zaleca cienki ( do 0,5 mm średnicy ) solid na całą część wysokotonową w kolumnie; tj od zacisków ( jeśli jest bi ) po sam głośnik. Jeśli nie ma bi wiringu to kable od zacisków do zwrotnicy też cienki solid. Nie wiem, czy trzeba Ci to tłumaczyć, ale przynajmniej spróbuj tego połączenia nawet tylko w jednej kolumnie i porównaj; dopiero jak nie spełni Twoich oczekiwań w zakresie barwy czy otwarcia, dźwięczności góry pasma pomyśl o wymianie na inny. I obyś nie skończył na jakimś blaszaku.

Pamiętaj też, że ten Morel mógł być odsłuchiwany z innymi kablami, sprzętami i mógł wreszcie mieć TYLKO dobre okablowanie w kolumnie. A mam w tym temacie pewne doświadczenie i opad szczęki też zaliczyłem...

 

Dziękuję za sugestie.

 

Jaki kabel polecasz jakaś nazwa, producent?

Może to być drut z cewki powietrznej śr. 0.7?

 

Nie uznaje blaszaków, tylko jedwab!

 

K.

Link to comment
Share on other sites

---zwykły, metalizowany Mundorf

Kup M-Resist . Ja się MOCNO zdziwiłem po jego zastosowaniu .

To tylko 100zł a zmiany na poziomie drogiego konda .

 

Pierwszą zmianą w Continuum było zmniejszenie objętości z 30 litów do 20 (tj. do wieńca) teraz strojenie jest na poziomie ok 40 Hz

Przegrodę skośną dałeś ?

Zwrotnica w osobnej komorze ?

Czym wytłumiłeś budę ?

W środku masz Kimbera 4PR ?

 

 

Jedyne do czego mam zastrzeżenia to właśnie wspomniana przez Ciebie góra, jest leniwa, jakby zamulona, brak jej koloru blasku

M-Resist + Jantzen Silver załatwi temat ;)

 

Napisano dziś, 13:41

"Czytałem o 9500 że to stary, przeciętny głośnik- grający poprawnie, wiec wymyśliłem- zmianę."

 

Być może masz rację.

Dolny zakres przetwarzania jest w miarę OK ale im wyżej , tym gorzej .

 

I obyś nie skończył na jakimś blaszaku.

Nie uznaje blaszaków, tylko jedwab!

PRZESTARZAŁY i BŁĘDNY mit powielany na forum .

Też tak myślałem zanim posłuchałem góry z Harpii Amstaff gdzie jest tani metalowy Seas .

Później w zwrotnicy wstawiłem Supreme i kopara opadła jak ten tweeter złoił D3004 6600 Scan Speaka .

Kiedyś podchodziłem do tego Seasa ale sprzęt miałem średni . Teraz z dobrym sprzętem gra bajecznie .

Od tego momentu nie chcę już jedwabiu ale membrany metalowe - na ceramikę się nie rzucę :)

Nie mam mowy o stereotypie metalowych membran .

Obecnie mam Kefy R900 gdzie w torze tweetera dałem mocno przejrzystego Mundorfa M-Resist i Silver Oil .

Nie ma mowy o " metalowych " naleciałościach a szybkość , rozdzielczość czy dynamika są poza możliwościami znanych mi przetworników z miękkimi membranami .

Link to comment
Share on other sites

Kup M-Resist . Ja się MOCNO zdziwiłem po jego zastosowaniu .

To tylko 100zł a zmiany na poziomie drogiego konda .

 

 

Przegrodę skośną dałeś ? -Tak

Zwrotnica w osobnej komorze ? -Nie, zwrotnice umieściłem na tylnej ściance.

Czym wytłumiłeś budę ? -Tylna ściana- mata bitumiczna 4mm, boczne ściany filc 2 cm.

W środku masz Kimbera 4PR ? Supra Classic 2.5 mm dół, 1.5 mm góra.

 

 

M-Resist + Jantzen Silver załatwi temat ;) Zamówiłem, napiszę o rezultatach po zmianie.

 

 

Dolny zakres przetwarzania jest w miarę OK ale im wyżej , tym gorzej .

 

 

 

PRZESTARZAŁY i BŁĘDNY mit powielany na forum .

Też tak myślałem zanim posłuchałem góry z Harpii Amstaff gdzie jest tani metalowy Seas .

Później w zwrotnicy wstawiłem Supreme i kopara opadła jak ten tweeter złoił D3004 6600 Scan Speaka .

Kiedyś podchodziłem do tego Seasa ale sprzęt miałem średni . Teraz z dobrym sprzętem gra bajecznie .

Od tego momentu nie chcę już jedwabiu ale membrany metalowe - na ceramikę się nie rzucę :)

Nie mam mowy o stereotypie metalowych membran .

Obecnie mam Kefy R900 gdzie w torze tweetera dałem mocno przejrzystego Mundorfa M-Resist i Silver Oil .

Nie ma mowy o " metalowych " naleciałościach a szybkość , rozdzielczość czy dynamika są poza możliwościami znanych mi przetworników z miękkimi membranami .

Link to comment
Share on other sites

Zanim spróbujesz np. cienkiej srebrzanki, srebrzonej taśmy czy licy, na początek, dla sprawdzenia, czy o to chodzi zrób to zwykłą miedzią np. z instalacyjnego kabla telefonicznego 2 x 0,5 mm - żeby się zorientować o kierunku poszukiwań to ABSOLUTNIE wystarczy. Moim zdaniem kabel 0,7 jest już zbyt gruby, do tego o podłej gładkości powierzchni pod lakierem, ale spróbować też na początek można.

Jak się okaże, że "otake" zmiany chodziło, będziesz szukał dalej; jeśli nie - "to Cię wzmocni" - jak Stansfielda ;-)

Jeśli parę razy tańszy Seas jest lepszy od SS, nie ma powodu, żeby kabel po 60 gr za metr był gorszy np. od Valhalli ;-)

... i zamiast IV RP jest PRL II

Link to comment
Share on other sites

Jeśli parę razy tańszy Seas jest lepszy od SS, nie ma powodu, żeby kabel po 60 gr za metr był gorszy np. od Valhalli ;-)

Trochę Cię poniosło :)

Nie wierzę że za 60gr/metr można kupić kabel z czystej miedzi .

Do tweetera ostatnio daję Kimbera 4TC - po żyle , i się świetnie sprawdza .

Link to comment
Share on other sites

Widzisz, tak jakoś może zbyt często mam PEWNOŚĆ że zakupy są powodowane próbą polepszenia samopoczucia albo jeszcze inaczej - znudzeniem. A dotyczy to raczej skrzywienia audiofilskiego niż melomanów. Fakt, że czasem czuję się tym skrzywionym pierwszym też. Czy mnie poniosło ? bardzo dobre pytanie. Odpowiedź jest prosta jak parasol. Jako "audioburak" ( specjalnie wybrany termin ) nie muszę mieć ŻADNYCH zahamowań. Decyduje posłuchanie i ocena, choćby miały grać sznurowadła użyte jako struny na banjo. Poza tym, czy to MUSI być czysta miedź - uwierzyłeś w "opowieści dziwnej treści" - może tu masz rację.

Moje ucho nie odróżnia 0,001 od 0,00006 % zanieczyszczeń; może inni tak, ale ja - nie.

Żeby mieć opinię, trzeba zrobić jakieś porównania. Po eksperymentach z linkami ( np. dobry Qued ) licą srebrzoną ( 0,12 mm ) oraz właśnie miedzią ( przemysłową ) solid 0,5 mm stwierdziłem, że jest absolutnie wystarczająca, żeby zapewnić pełnię barwy, agresję, otwarcie dźwięku i naturalność; niemal obecność wykonawcy i to na shitowym szmacianym, budżetowym pierścieniowcu Vifa XT. I zakończyłem poszukiwania już wiele miesięcy temu, skupiając się na słuchaniu muzyki, która nigdy przedtem nie była tak blisko; namacalnie obok. A słucham naprawdę różnych gatunków, bo od sonat i kantat Bacha, kwartetów Haydna czy Mozarta po Return to forever, Grappellego, Billa Evansa, Davisa, po SRVaughana, Prince'a czy Aerosmith, czy starszych Zeppelinów, Doorsów czy Purpli. Jasne, że można różnic nie zauważyć przy mało przejrzystym okablowaniu czy sprzęcie, albo też przeżyć inne rozczarowanie, jeśli graty są agresywne i trzeba je gasić, ale to już zupełnie inny temat...

... i zamiast IV RP jest PRL II

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.