Jump to content
IGNORED

Tuner harman/kardon tu950 nie stroi przy włączonym RDS

danielxj600

Recommended Posts

Witam.Problem jak w temacie.Zakupiłem tuner TU950 za "okazyjną" cenę 400zł na aledrogo. Podłączyłem,uruchamiam strojenie... i nic.Przelatuje w kółko ,lekko zwalniając w miejscach gdzie powinny być stacje(na włączonym rds).Gdy wyłączę rds łapie około 10 stacji (mieszkam w Toruniu). Te stacje które złapie to na stereo lekko szumią.Podczas wyszukiwania "znajduje" też "stacje" gdzie nic niema po za szumem i trzaskami. Podejrzewam uszkodzenie. Na znalezionych stacjach gdy włączę rds to wyświetla.

Sprawa która mnie interesuje to czy na włączonym rds powinien znaleźć stacje? Sygnał wyświetlany waha się od 38dB do 50dB w zależności od stacji. Antena to drut miedziany ok.1.5m leżący poziomo. Z zawodu jestem mechanikiem samochodowym i na elektronice się nie znam,choć wiem co to lutownica i miernik :) .Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam.

Dzięki za zainteresowanie. Ale.. Mieszkam na Skarpie.Mój poprzedni sprzęt audio to sony chc-cl3 (ot taki plastik) i łapało 2 razy więcej stacji na krótszym ,cieńszym (takim chińskim) kablu. Z opinii tego tu950 wynika że jest to wysoki model i łapie nawet słabe stacje na byle drucie. Antenę oczywiście mogę kupić.Nie w tym problem.Lecz czy to w niej leży problem czy nie jednak w tunerze.

• 4 weeks later...

Witam. Może komuś się przyda. Tuner był uszkodzony.Został naprawiony przez sprzedawcę. Na drucie (tym co przedtem) zbiera sporo stacji po mimo włączonego rds. Z resztą nie zauważyłem różnicy w strojeniu z rds czy bez. Zainstalowałem antenę SV-TOTAL na ścianie przy oknie mojego pokoju (blok II piętro) oczywiście na zewnątrz :). Zbiera nawet lokalne stacje z Bydgoszczy. Śmiga aż miło :))