Jump to content
IGNORED

Wybor i rozmieszczenie kina domowego


sherman

Recommended Posts

Witam wszystkich. Chce zakupic kino domowe 5.1 i amplituner. Jestem kompletnym laikiem w tym temacie stad moja obecnosc tutaj. Chcialbym poradzic sie co do wyboru glosnikow oraz amplitunera do nich i ich rozmieszczenia w pokoju. Sprzet mialby byc uzywany 50% muzyka, 50% filmy. Jezeli chodzi o kwote to myslalem o 5-7k. Zalaczylem rowniez schemat pokoju, w ktorym mialoby sie to znajdowac i moja propozycje rozmieszczenia. Moim zdaniem nie da sie tam zbyt wiele wykombinowac i jest to chyba jedyna mozliwa opcja bez przestawiania mebli a to raczej nie wypali. Pokoj jest podzielony na czesc jadalna i wypoczynkowa. Caly pokoj ma powierzchnie okolo 35m2. Niemniej jednak powierzchnia wypoczynkowa, ta w ktorej znajdowalby sie sprzet ma okolo 20m2(wszystko powinno byc widoczne na zalaczonym rysunku). Telewizor mam zawieszony na szafie z rigipsu i na niej tez chcialem podwiesic na bokach frontowe glosniki a tylne zawiesic na betonowych slupkach miedzy oknami balkonowymi. Centralny pod tv a subwoofer nie wiem :) Jedna z opcji to glosniki Monitor Audio. Myslalem zeby na fronty powiesic bx2 lub bx1 a na tyl dac bxbf plus centralny i sub. Chcialbym wczesniej odsluchac ten sprzet, ale wolalbym najpierw wiedziec czy podazam w odpowiednim kierunku. Bede wdzieczny za wszelkie pomocne informacje rowniez co do doboru amplitunera a nawet okablowania. Z gory dzieki.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jeśli zdecydujesz się na ten zestaw Monitor Audio to na same BX2,BX Centr i BX-FX wydasz ok 4 tys , amplituner myślę , że ok 2 tys wiec na suba , który jest musowy do kina a do monitorów szczególnie (choć to zależy od i tu patrz niżej) zabraknie Ci kasy (chyba , że weźmiemy pod uwagę propozycję z dołu - DT), myślę , że musiałbyś pomyśleć nad jakimś w przedziale 2-3 tys , te monitorki są fajne , mają dużą moc RMS , fajne brzmienie ( jak dla mnie) wiec do słuchania muzy stereo mogły by wystarczyć , wszystko zależy od tego na czym Ci zależy , jakie masz preferencje brzmieniowe , jeśli będzie Ci mało basu w muzie to mógłbyś je , fronty wspomagać subem a do tego niestety nie wszystkie się nadają gdyż nie mają na tyle dobrej kontroli a ten musiałby być dobry i w muzie i w kinie i tu poprzeczka się podnosi bo ciężko to pogodzić w tańszych konstrukcjach no i musiałby dać radę tym metrom salonu , choć są wyjątki ,

z amplitunerów zaproponuję Yamahę 773 (ok.2,1 tys) a z subów Definitive Technology ProSub 1000 (ok 2,3 tys) ten jednak dla niektórych TU na forum bywających ludzi ma feler w postaci za lekkiej konstrukcji , ja to rozwiązałem dociążeniem , mi to nie przeszkadza ( sam go mam na 25 metrach) i używam go do delikatnego wspomagania frontów a w kinie naprawdę gra wyjątkowo jak na taką cenę , kwestia przesłuchania (ustawienie głośności na godzinę 9.00-10.00 zresztą w każdym subie proponowałbym takie ustawienie głosności i jeśli sub przy takim ustawieniu nie daje rady (słaby impuls, mała głośność) to się nie nadaje , natomiast odcięcie na minimum) , i tak wychodzi to ponad zakładany budżet a wydaje mi się naprawdę dobrym rozwiązaniem .

Jeśli chodzi o rozmieszczenie kolumn to jak najbardziej prawidłowe i sensowne a odnośnie frontów proponowałbym wieszając po obu stronach TV odsunąć nieco od ściany i wysunąć przed płaszczyznę TV tylko nie wiem jak regips wytrzyma ciężar kolumn (ok 6 kg sztuka) ,

 

tu masz takie uchwyty :

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) te mają lepszą (większą)regulację np.odnośnie odległości od ściany i były by lepsze do frontów , żeby wysunąć je przed linię TV ,

 

na tych stronach poszukaj sobie bardziej Ci odpowiadających (bo są różne kształty) na przody i surroundy

 

Zobacz też na głośniki Heco Metas XT 301 , które można by dać na fronty i na surround , to by było ok 2,8 tys centralnym ok 3,6 tys czyli nieco taniej niż przy MA,

jedynym minusem Metasów jest tylny bass-reflex choć jeśli będą wisiały na wieszakach w pewnej odległości od ściany to dadzą radę .

 

Zerknij jeszcze na te :

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Indiana Line Tesi 260C i na fronty i na surroundy + centralny 760C to ok 3,6 tys więc też podobnie ( monitorki z cyfrą 60 na końcu mają większe głosniki basowe 16-to cm-owe a co za tym idzie lepszy bas) zawsze można wziąć na surroundy niższe modele monitorków więc może być taniej , będzie mniej do dołożenia , np Indiana Line Tesi 240N to ok 1 tys za parę wiec 260-tki i 240-tki i centralny 760C (z 740C o dwie stówy tańszy) to ok 3,3 tys+ampli j/w ok 2,1+ sub też j/w ok 2,3 tys już mniej do ewentualnego dołożenia , kwestia brzmienia no i bass-reflex z przodu , odsłuchuj kolumny w parze z amplitunerem nie ze wzmacniaczem.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki Adek45. Nikt nie rodzi sie ze znajomoscia danego tematu. Ja dopiero teraz zaczalem sie tym interesowac. Dla niektorych na tym forum moje pytania pewnie wydaja sie banalne, ale dla mnie sa jednak dosc istotne. Idac do sklepu i nie majac wogole pojecia mozna kupic przyslowiowe g..no. Postow na ten temat tez chyba nie brakuje. Kwestia gdzie sie kupuje, na jakiego sprzedawce sie trafi no i oczywiscie ile sie wczesniej wie...

Tym bardziej dzieki za Twoje informacje. Budzet moze sie zmienic. Jezli przekroczy on zakladane gorne 7k, ale bedzie sensownie wydany to moze byc. Mam teraz przynajmniej jakis punkt zaczepienia. Najbardziej chodzilo mi to czy zaproponowany przez mnie sprzet moze byc zastosowany w tej wielkosci pomieszczeniu. Ewentualnie propozycje czegos alternatywnego co zapewniloby odpowiedni poziom naglosnienia w dobrej jakosci. Pomimo, ze calosciowo pokoj jest dosc spory to nie mam w nim zbytnio miejsca na kolumny stojace.

Posprawdzam sobie to co mi podales, wtedy umowie sie gdzies na odsluch i zobacze jak to sie ma do moich prefernecji.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.