Jump to content

Recommended Posts

Koledzy/Koleżanki! Dostrzegam ewidentny brak takiego klubu. Czyżby nikt "na forumie" nie miał tych pięknych głośników? Zapraszam do dzielenia się szczęściem i poradami. Na początek moje poniżej ;)

post-22050-0-91441600-1389023867_thumb.jpg


????

Share this post


Link to post
Share on other sites

cześć. tak to jest 3L. moja końcówka nie ma żadnego problemu. nominalne naimowskie 60W gra do dużych poziomów bez kompresji. bas obszerny i kontrolowany. nie wiem, jak inne piece niestety.


????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno trzeba to sprawdzić empirycznie podejmując decyzję zakupu, 50W przy 8 Ohmach i 75W przy 4 Ohmach Linna Classika nie dawało rady przy dużym poziomie głośności (w pomieszczeniu Premium Sound w Gdańsku), pojawiał się bałagan. przy normalnych poziomach odsłuchu było ok. To naprawdę dobre kolumny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podzielam pytanie kolegi Tomek75.

 

Czy ktoś słuchał np. takiego zestawienia - podstawkowe Argon 3 + M1NG lub M2 ?

Edited by whiter1

Roksan Caspian M1 CD (mod.SonusOliva) => Roksan Caspian M1 NG => Dynaudio Focus 160

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napiszcie dwa słowa proszę o tych kolumnach, z czym się je łączy i co je charakteryzuje.Pamiętam że któryś forumowicz przeszedł na nie z atc 40 i sobie chwalił..

Edited by hydrogen

Roksan Caspian m2, Epos m12.2,Cambridge Audio Stream Magic 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

sam słyszałem je tylko z naim'em. szukałem czegoś nowego dla siebie i szczerze mówiąc akurat amphiony urzekły mnie na początku wyglądem. dla mnie to najładniejsze głośniki na rynku. w każdym razie w takich okolicach cenowych.

 

charakter - główne cechy: przejrzystość, ale bez ostrości. dosyć miękki i obszerny bas. trójwymiarowa scena. zwłaszcza to ostatnie jest miłe bo podobno naim ma z tym problem ;) to ciekaw jestem, jak to by grało z czymś bardziej przestrzennym.

 

może się wydawać, że grają nieco chłodno, ale wystarczy ciepła płyta i wszystko się zmienia. zatem myślę, że możemy tu mówić o świetnym różnicowaniu nagrań.


????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja słuchałem z Atollem in100 i było ok, z Primare 22 było kiepsko, ale to ten wzmacniacz w mojej ocenie jest po prostu kiepski, czytaj: suchy i beznamiętny dźwięk. Zgadzam się że kolumny te generują miękki i obfity bas, jak również zgadzam się z tym, że dźwięk odbierany jest jako "przyjemny", nie są też w mojej ocenie jakieś nadzwyczajnie szybkie/dynamiczne. Chłodu z nich nie odczułem.

 

Wygląd w macie pierwsza liga, surowe, "skandynawskie" wzornictwo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a naim jest szybki i dynamiczny zatem razem jest moim zdaniem bardzo dobrze. oczywiście nie jest to szczyt dynamiki, ale dla mnie ok


????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napiszcie dwa słowa proszę o tych kolumnach, z czym się je łączy i co je charakteryzuje.Pamiętam że któryś forumowicz przeszedł na nie z atc 40 i sobie chwalił..

 

Tutaj jest recenzja, ktora odzwierciedla w sumie ich prawdziwe brzmienie http://www.hi-fi.com.pl/testy/kolumny/1532-amphion-argon-3l.html . Ja je kupilem po odsluchu na Atoll IN100.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dekoracja, zacne kolumny, gratulacje! Natomiast mam pytanie odnośnie tych ładnych półek na LP , to Ikea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję :) jeszcze je poznaje. Te szafki to ikea, ale już nie sprzedawana zdaje się. Całkiem dobrze wykonany mebel w sumie.


????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model Xenon MK II doskonale nadaje się do testowania wpływu kabli na dźwięk , pokazuje jak przez szkło powiększające różnicę .

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

lubie oba zestawy paczek i uwazam ze ATC jak i Amphiony maja swoje mocne strony. Największa zaleta ATC to namacalność przekazu, precyzja (myślę że jest to efekt ich kopułki średniotonowej) , bas i drive. Przy odpowiednio wyjdajnym piecu, można stracić rozum ;) Pamiętam jak grałem w bi-ampingu z dwoma końcówkami Naima - NAP 250.2 - można było ściany przestawiać. :D Co mi się nie podobało w ATC, to ich zbyt studyjny chrakter, wiem, że są bardzo neutralne, naturalne jeśli można to tak nazwać, ale kiedy słucha się bardzo różnych gatunków muzyki i realizacja jest kiepskiej próby, nie jest to przyjemne. Dla kogoś kto ceni wierność przekazu, pewnie super, ja jednak jestem przede wszystkim melomanem i nawet jak elektronika czy kolumny dodają od siebie (między innymi Naim) to nie przeszkadza mi to specjalnie...Poza tym stereofonia i przestrzeń, nie są "idealne" i tutaj myślę, że kaszani to kiepska kopułka wysokotonowa (teraz zrobili nowy model i podobno jest lepiej, nie wiem - nie słuchałem)...

 

Amphiony są inne, są bardzo muzykalne i na pewno można słuchać na nich większej ilości muzyki z przyjemnością. Stereofonia, efekt 3D, lekkość (lotność dźwięku), głębokość sceny, barwa - pierwsza liga. Włączając płytę masz wrażenie, że muzyka wiruje wokół Ciebie, wypełnia cały pokój...Co mi się bardzo podoba w Amphionach, to duża wrażliwość na ustawienie - można sobie modelować dźwięk w zależnośći od dogięcia. Kiedy chcę zrobić sobie "indywidualny występ" słuchając małych skłądów np jazzowych - kieruję je bezpośrednio na uszy. Kiedy natomiast chcę mieć koncert czy też słucham symfonii - ustawiam jest równolegle do ścian..To samo można oczywiście osiągnąć z innym paczkami, ale nie z tak spektakularnym efektem..... Minusy to: mniejsza masa na basie, na pewno mniejszy drive niż ATC, Amphony są dynamiczne, ale nie można tak poszaleć jak z ATC, mniejsza precyzja dźwięku (chociaż czasami mam wrażenie że jest to zamierzony efekt i przybliża do przekazu live - który nie jest doskonały...)i....chyba tyle...a i wbrew pozorom podtrzebują bardzo wydajnego pieca żeby z nich wycisnąć to co najlepsze - wcześniej grałem z 282/250.2 i było idealnie, teraz gram na 282/200 i jest zbyt lekko....250-ka ma pieruński bas i czasami jest go zbyt dużo, co z Amphionami zgrywa się idealnie...

 

:)

 

 

to wszystko a propos Argonów 7L, jak z 3-kami? Nie wiem, nigdy nie słuchałem...:)

post-21780-0-34438800-1389424437_thumb.jpg

  • Like 4

Naim CDS3 + RSL NAC 72 + NAP 135 + nSats

Share this post


Link to post
Share on other sites

3-ki graja tak samo jak opisales. Prawdopodobnie 7-ki sa do wiekszych pomieszczen. Jak dla mnie bas jest potezny z tych kolumn, kwestia doboru elektroniki. Ja wybralem 3-ki po odsluchu w domu, tak jak pisales ustawianie wplywa na dzwiek, przez co sa latwe do ustawienia w trudnych pomieszczeniach. Po kilku miesiacach obcowania wlasnie jestem na etapie doboru kabli glosnikowych i jestem pod ogromnym wrazeniem Tellurium Q Green.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twinslaver,

Fajny opis.

 

Jak duzy masz pokój?


Roksan Caspian M1 CD (mod.SonusOliva) => Roksan Caspian M1 NG => Dynaudio Focus 160

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem niegdyś Amphion Argon i w swojej cenie były to wprost wybitne monitory. Pozbyłem się ich ze względu na problem z basem - był pewien "przydźwięk" (jakby brumienie) na kawałkach z potężnym basem. Zamieniłem je więc na Amphion Argon ^2. Tutaj problemów z basem wprawdzie już nie było, natomiast "dwójki" ogólnie w porównaniu do "jedynek" to była niestety całkowita porażka. To paczki zupełnie innej, dużo niższej klasy niż "jedynki". Argon ^2 w ogóle nie miał magii jedynek - wyraźna była jedynie metaliczna, momentami ostra sygnatura. Od tej pory całkowicie straciłem zainteresowanie marką Amphion i wszelkimi wynalazkami z metalowymi głośnikami.

Edited by Morven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a jak wyglada sprawa ze srednica i wysokimi.Jakies nadmierne ostrosci i sterylnosci czy raczej lagodnie.W jednym z zagranicznych forum gosc stwierdzil ze Argon 1 graly mu bardzo jasno i ze sle nagranymi plytami byla porazka.Nie wiem jak 1-dynki maja sie do 3 czy 7-mek ale czy faktycznie sa bezlitosne dla zlych realizacji?Po fajnym opisie kolegi `twinslaver`

odnioslem inne wrazenie a pytam bo ja szukam wlasnie kolumn ktore beda przyjazne dla zle nagranych plyt przy zachowaniu detalicznosci i w miare otwartej gorze.

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz Twinslaver i ja mamy naim'a. To jest raczej muzykalny sprzęt więc trudno powiedzieć będzie, jak to zagra z czymś nastawionym na max detaliczność, czy z ostrzejszą górą. Naim jest podobno nieco przygaszony na górze ;) ja zatem nie poczułem jeszcze nigdy problemu z jazgotem. Podaj przykład beznadziejnej realizacji to obadam :)


????

Share this post


Link to post
Share on other sites

dekoracja

Bardzo mozliwe ze ja poprostu sie czepiam ale ale to przykladowe 3 utworki:

-metallica(death magnetic)utworek-broken,beat & scarred-gitary u mnie dosc ostro jakby zapiaszczone(ciezko to ujac).Co ciekawe na ampli denon 1912 i tannoy`kach v4 bardzo fajnie grala cala plytka(czyli mozna)

-jean michel jarre(teo & tea)utworek-in the mood for you -ogolnie lekko przyostro

-vangelis(odyssey)utworek-alpha -dosc mocno te ala`cymbalki bija po uszach

Zaznaczam ze nie sa to jakies tragedie i ja odnosze sie tylko do focali i MA.

Wiekszosc muzyki gra u mnie calkiem fajniePoprostu chce wskoczyc na wyzszy level z glosnikami ktore maja byc docelowe.

Pozdrawiam.

Edited by TOMEK75

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.