Jump to content
IGNORED

Wzmacniacz do muzyki kameralnej, chóry - budżet: 5.000 pln


lete

Recommended Posts

Witam,

 

Zastanawiam się nad zakupem integry (może być używka) bardzo dobrze sprawującej się w muzyce kameralnej, wokalistyce, reprodukcji chóru.

Zależy mi na precyzyjnej definicji barwowej głosu - tak, aby bez problemu możliwe było rozróżnienie subtelnych często niuansów w głosach poszczególnych członków chóru (nie powinien on brzmieć, jak "zbitka" głosów, a raczej rozdzielne współbrzmienie indywidualnych barwowo wokali).

Naturalnie, wymagana jest precyzja oddania "tła akustycznego" ("oddechu sali") i detalu na poziomie pozycjonowania źródeł pozornych - tak, aby możliwe było wskazanie "palcem" członków chóru (oczywiście, w granicach rozsądku, jeżeli chodzi o ten budżet).

Podłogowce będą dobre, więc na razie nie skupiajmy się na nich - istotny jest potencjał wzmacniacza.

 

Pozdrawiam,

Lete

Link to comment
Share on other sites

Witaj,

posłuchałbym najnowszego wzmacniacza Rega Elicit-R, niestety to trochę wyższy budżet, chociaż bardzo prawdopodobne, że sprawdziłby się w Twojej konfiguracj.

Zapraszam na odsłuchy.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Link to comment
Share on other sites

Naturalnie, wymagana jest precyzja oddania "tła akustycznego" ("oddechu sali") i detalu na poziomie pozycjonowania źródeł pozornych - tak, aby możliwe było wskazanie "palcem" członków chóru (oczywiście, w granicach rozsądku, jeżeli chodzi o ten budżet).

Podłogowce będą dobre, więc na razie nie skupiajmy się na nich - istotny jest potencjał wzmacniacza.

mysle ze to troche błedne koło, zastanów sie nad systemem zbudowanym na dobrym monitorze

Link to comment
Share on other sites

W ogloszeniach jest Unison Research S6 taniej i lepiej bedzie ciezko.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Link to comment
Share on other sites

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Do tego srebrne łączówki i DOBRE , ROZDZIELCZE ŻRÓDŁO - aby tego pierwszego nie zepsuło

Link to comment
Share on other sites

Ja z takimi preferencjami szukałbym czegoś na 2A3 (tylko wtedy od niego trzeba byłoby budować system), ale ten Amplifon też jest OK.

 

Jak ma być niedrogo to można np. zrobić sobie kolumny na szerokopasmowcu Visatona (gotowiec nazywał się chyba B200). No i tak jak ktoś już pisał ważne jest źródło.

 

Z tym Naimem to taki żart, nie?

Link to comment
Share on other sites

Jako źródełko mam dobrze tuningowaną Yamahę CDX-1120 - dwa trafa, masterclock w wersji Max, wszędzie elna duorex for audio i tylko topowe elementy (12 kg porządnej elektroniki). Chciałem ją sprzedać (nawet już wystawiłem w znanym portalu), ale jak jej teraz właśnie słucham porównując np. do transportu z Xindak Dac-5, to ten drugi musi podkulić ogon (nie ta barwa i aksamit, który mam w Yamaszce, a pozycjonowanie też pierwszej próby). Aga Zarian brzmi zupełnie inaczej, analogowo.

Link to comment
Share on other sites

Może i porządna elektronika ale DAC jest raczej przestarzały. Nastąpił duży postęp w DAC-ach. I to słychać.

Pure Power PC (PPA USB V2, LPS) + DAPHILE + WIMP HI-FI -> PCM -> DSD -> DAC Oppo BD-105D -> Musical Fidelity kW500 -> MAGNEPAN MG 1.7 + VELODYNE EQ-MAX10

Link to comment
Share on other sites

Może i porządna elektronika ale DAC jest raczej przestarzały. Nastąpił duży postęp w DAC-ach. I to słychać.

 

Tak, zgadza się. Tylko w sumie zastanawiam się, skąd te zachwyty chłopaków z forum już nowoczesnym Xindak Dac-5, skoro ta yamaszka po niewielkim tuningu gra na pewno bardziej "lampowo", niż DAC-5 na tak wychwalanym wyjściu z lampą ElectroHarmonix'a. Tzn. może inaczej... Przy odsłuchu z yamahy jazz brzmi urokliwie i naprawdę wciągająco, czego nie mogę powiedzieć o tym samy jazzie (porównanie 1:1) z xindaka i wyjściu na lampie. Xindak ma odrobinę bardziej rozdzielcze najwyższe rejestry, ale jednocześnie przenosi trochę nieprzyjemnego "śmiecia" z okolic granicy słyszalności - objawia się to większą "chropowatością" brzmienia i jego ochłodzeniem. Yamaszka natomiast ma świetną barwę na średnicy, niezły i dobrze rozciągnięty bas, przy zachowaniu wystarczająco dobrej rozdzielczości na samej górze pasma i utrzymaniu "aksamitu", owej "perlistości". Z przejrzystymi kolumnami (a takimi są Harpia Nicolo) yamaha sprawuje się świetnie - słucham jej teraz częściej, a do przedwzmacniacza mam też podłączone równolegle źródło z xindak dac-5.

Link to comment
Share on other sites

Wiesz, chłopaki z forum porównywali Xindaka Dac-5 z włoskim AudioNemesis i w sumie chyba jednogłośnie stwierdzili, że chińczyk to świetny wybór - w opcji na wyjściu z lampą. Może i cenowo budżetówka, ale dźwiękowo gra już całkiem dojrzale, jak na te 2,5 koła w Polpaku ;)

Link to comment
Share on other sites

Tak, zgadza się. Tylko w sumie zastanawiam się, skąd te zachwyty chłopaków z forum już nowoczesnym Xindak Dac-5, skoro ta yamaszka po niewielkim tuningu gra na pewno bardziej "lampowo", niż DAC-5 na tak wychwalanym wyjściu z lampą ElectroHarmonix'a. Tzn. może inaczej... Przy odsłuchu z yamahy jazz brzmi urokliwie i naprawdę wciągająco, czego nie mogę powiedzieć o tym samy jazzie (porównanie 1:1) z xindaka i wyjściu na lampie. Xindak ma odrobinę bardziej rozdzielcze najwyższe rejestry, ale jednocześnie przenosi trochę nieprzyjemnego "śmiecia" z okolic granicy słyszalności - objawia się to większą "chropowatością" brzmienia i jego ochłodzeniem. Yamaszka natomiast ma świetną barwę na średnicy, niezły i dobrze rozciągnięty bas, przy zachowaniu wystarczająco dobrej rozdzielczości na samej górze pasma i utrzymaniu "aksamitu", owej "perlistości". Z przejrzystymi kolumnami (a takimi są Harpia Nicolo) yamaha sprawuje się świetnie - słucham jej teraz częściej, a do przedwzmacniacza mam też podłączone równolegle źródło z xindak dac-5.

 

Nie twierdzę , że Twoja yamaszka żle gra , bo może byc świetna , ale wiem że lampa 6922 ElektoHarmonix to śmieć nad śmiecie i dac z nią do porównań niezdolny .

Link to comment
Share on other sites

Skoro uważasz, że modyfikowana Yamaha czy Xindak DAC-5 Ci wystarcza to OK. Zakup sobie jakąś lampkę na KT-88 i będziesz zadowolony.

Pure Power PC (PPA USB V2, LPS) + DAPHILE + WIMP HI-FI -> PCM -> DSD -> DAC Oppo BD-105D -> Musical Fidelity kW500 -> MAGNEPAN MG 1.7 + VELODYNE EQ-MAX10

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Zastanawiam się nad zakupem integry (może być używka) bardzo dobrze sprawującej się w muzyce kameralnej, wokalistyce, reprodukcji chóru.

Zależy mi na precyzyjnej definicji barwowej głosu - tak, aby bez problemu możliwe było rozróżnienie subtelnych często niuansów w głosach poszczególnych członków chóru (nie powinien on brzmieć, jak "zbitka" głosów, a raczej rozdzielne współbrzmienie indywidualnych barwowo wokali).

Naturalnie, wymagana jest precyzja oddania "tła akustycznego" ("oddechu sali") i detalu na poziomie pozycjonowania źródeł pozornych - tak, aby możliwe było wskazanie "palcem" członków chóru (oczywiście, w granicach rozsądku, jeżeli chodzi o ten budżet).

Podłogowce będą dobre, więc na razie nie skupiajmy się na nich - istotny jest potencjał wzmacniacza.

 

Pozdrawiam,

Lete

 

Chóry, chórki, wokale, kameralistyka, "oddech" sali... to przecież nie-lampowe Nakamichi + R90:)

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Link to comment
Share on other sites

Tak szczegółowego opisu wymagań co do brzmienia dawno nie widziałem ;) może najwyższa pora po prostu zacząć słuchać muzyki, a nie w sprzętu? bo coś mi się zdaje, że będziesz w kółko zmieniał klocki, a i tak nie osiągniesz tego co oczekujesz...

On właśnie chce słuchać MUZYKI:)

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Link to comment
Share on other sites

To niech kupi sobie kilka dobrych płyt :)

To nie wystarczy. Do dobrych płyt warto mieć odpowiedni sprzęt:)

Możliwie wierne odwzorowanie wokali, muzyki dawnej (bez prądu) czy atmosfery sali (nie tej na koncercie rockowym) - są nie lada wyzwaniem...

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Link to comment
Share on other sites

... ale możliwe ... i to również z tymi kolumnami , które teraz masz ( za drugim Twoim wątkiem ) . Trzeba popracować nad elektroniką i okablowaniem .

 

Oczywiście, że można spróbować:)

A jak się te kolumienki (charakter dźwięku) mają do większych modeli? Np. Monk?

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Link to comment
Share on other sites

Nawet trzeba . Zakładam ( akurat Nicoli nie słuchałem , ale mam podobne w klasie kolumny . również przejrzyste , na dobrym metalowym głośniku ) , że jeśli nie znajdziesz cech , których szukasz z wybraną elektroniką na obecnych swoich kolumnach , to wymiana ich na inne ( ale w podobnej cenowo granicy ) nic nie pomoże . Ze wzmacniaczy , oprócz lampowych , wziąłbym pod uwagę niektóre hybrydy ( unison research ) lub te w klasie A , ewentualnie , wysokiej klasy vintage ( np. teraz na ebayu jest do kupienia świetna końcówka Accuphase P300L , sprzęt czystej hi-endowej klasy ) . Na takich wzmacniaczach dopiero będziesz mógł sprawdzić swoją yamaszkę .

Dla wyjaśnienia zasadności moich wpisów : cechy , których szukasz , ja w swoim systemie mam , ale właśnie ostatnio przekonałem się jak ważne jest dla wydobycia takich cech żródło

Link to comment
Share on other sites

Od siebie polece odsłuch polskiego Jaga mk2, posłuchasz ocenisz a mysle ze w tym budzecie s-h sie spokojnie zamkniesz. Osobiscie nie słuchałem ale korzystam tez z 300b tylko w wykonaniu trafomatica. Naprawde warto sie przełamać co do lampy. Powiem ci szczerze ze słuchałem u siebie w domu przed zakupem kilku tranzystorów do 20tyś i zaden nawet sie nie zblizał do dobrej aplikacji tej lampy.

Link to comment
Share on other sites

Od siebie polece odsłuch polskiego Jaga mk2, posłuchasz ocenisz a mysle ze w tym budzecie s-h sie spokojnie zamkniesz. Osobiscie nie słuchałem ale korzystam tez z 300b tylko w wykonaniu trafomatica. Naprawde warto sie przełamać co do lampy. Powiem ci szczerze ze słuchałem u siebie w domu przed zakupem kilku tranzystorów do 20tyś i zaden nawet sie nie zblizał do dobrej aplikacji tej lampy.

 

U mnie akurat w zupełnie w drugą stronę!

Warto przełamać się do tranzystora:)

Słuchałem ostatnio u siebie w torze zestawu z lampową końcówką za x razy tyle co mój i ...nie zagrała.

Nie ma reguły...

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.