Jump to content
Krak_oN

Zbiory gotowych nastaw kalibracyjnych dla telewizorów wykonanych za pomocą dobrego sprzętu

Recommended Posts

Tak jak w temacie, wklajamy tutaj gotowe (nasze czy też znalezione z pewnego źródła) nastawy kalibracyjne zrealizowane za pomocą dobrego sprzętu a nie takie ustawiane na oko jak się komuś spodobało.

 

I tutaj powstaje takie istotne pytanie czy warto bawić się we wklejanie ustawień z innego egzemplarza, poniżej wklejam linka gdzie jest test z pomiarem tego na ile różnią się dwa takie same modele z tej samej serii i jak wychodzi potem wklejanie gotowych ustawień z jednego do drugiego. Wniosek z tego testu był chyba raczej taki że w sumie łatwiej jest wkleić z tzw gotowca robionego na dobrym sprzęcie i potem pobawić się w pewne poprawki które mogą być potrzebne ze względu na minimalne różnice między modelami niż robić to samemu od początku jakimś kiepskim sprzętem. Tylko jest pytanie czy zwykły użytkownik zdoła skontrolować na ile trzeba zrobić te poprawki ?.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dodatkowo wklejam jeszcze test tego o ile przykładowy skalibrowany TV ''odpłynął'' w parametrach w ciągu 9 miesięcy od wprowadzonych do niego nastaw.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ponizsze modele są skalibrowane przez recenzenta z powyższego portalu (jednak tych ustawień nie znajdziecie w tych recenzjach, ponieważ wzięte są one z jego forum, ale dla niezarejestrowanych są one niewidoczne )

 

Autor pomiary wykonał takim sprzętem: kolorometr SpectraCAL C6 special edition, generator AV Foundry Videoforge i oprogramowaniem CalMAN.

 

Filmik z ustawieniami kalibracyjnymi dla LG 47LA860V autor twierdzi że powinny też pasować do 47LA740s

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

---------------------------------------------------------------------------------------

LG 42LA690S 3DTV (LA660 ma taką samą matrycę a LA640 już nie)

 

Picture:

Energy Saving: Off

Picture Mode: Expert 1

Backlight: 50

Contrast: 90

Brightness: 52

H & W Sharpness: 0 (za HD, za SD može više)

Colour: 50

TInt: 0

Aspect Ratio: Just Scan

Expert Control

Dynamic Contrast: Off

Super Resolution: Off

Color Gamut: Standard

Edge Enhancer: Off

Colour Filter: Off

Gamma: 2.2

White Balance

Colour Temp. Warm2

Method: 2 Points

Points: Low

R -3 G 0 B -2

Points: High

R -6 G 0 B-4

Method: 20 Points

IRE 10

R6 G0 B-5

IRE 20

R4 G0 B4

IRE 30

R0 G0 B5

IRE 40

R0 G0 B3

IRE 50

R-1 G0 B3

IRE 60

R-2 G0 B-1

IRE 70

R-2 G0 B-3

IRE 80

R-1 G0 B-6

IRE 90

R5 G0 B-11

IRE 100

Luminance 130

R11 G0 B-11

Colour Management System

Red 0 0 15

Green 0 0 0

Blue 0 5 25

Cyan 0 0 0

Magenta 0 1 14

Yellow 0 0 0

--------------------------------------

Samsung 40F6800 3D LCD (powinnny też pasować do Samsung F6500)

 

Picture Mode: Movie

Backlight: 12 (prilagoditi osvjetljenju u prostoriji)

Contrast: 92

Brightness: 46

Sharpness: 9 za HD, 20 za SD

Colour: 50

Tint: G50 R50

Picture Size: 16:9 / Screen Fit

Advanced Settings

Dynamic Contrast: Off

Black Tone: Off

Flesh Tone: Off

RGB Only Mode: Off

Colour Space: Auto

White Balance: sve tvornički na 25

10p White Balance: On

1 - R0 G0 B-2

2 - R-1 G0 B-4

3 - R-4 G-2 B-4

4 - R-2 G0 B-4

5 - R-5 G0 B-4

6 - R-2 G0 B-

7 - R-3 G0 B-4

8 - R-2 G0 B-9

9 - R-8 G0 B-10

10 - R+10 G0 B-10

Gamma: +1

Expert Pattern: Off

Motion Lighting: Off

Picture Options

Color Tone: Warm2

Digital Clean View: Off ili po potrebi podesiti na neku drugu vrijednost

MPEG Noise Reduction: Off ili po potrebi podesiti na neku drugu vrijednost

Motion Plus: Off ili po želji podesiti na neki od predložaka

Black Optimizer: Low (ili High za gledanje u potpuno zamračenom ambijentu)

----------------------------------------------------------------------------

Panasonic TX-P42ST60E 3D plasma

 

Viewing mode: True Cinema

Contrast: 60

Brightness: 0

Colour: 50

Tint: 0

Sharpness: 50

Colour Temperature: warm

Vivid Colour: Off

Ambient Sensor: Off

Noise Reduction: Off

MPEG Noise Reduction: Off

Intelligent Frame Creation: Min.

Panel Luminance: Low

Adaptive Gamma Control: 0

Black Expander: 0

White Balance - B-Gain -1, B-Cutoff -1

Colour Management: R-Saturation: -50, R-Luminance: -1, G-Saturation: -50, G-Luminance, B-Luminance: 1

Gamma: 2.2

Game Mode: Off

1080p Pixel Direct: On

HDMI Content Type: Photos

HDMI RGB Range: Auto

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Panasonic TX-L39E6E 2D LCD

 

True Cinema

Backlight 70 (ili za manje svijetlu sliku 40)

Contrast 100

Brightness 0

Colour 50

Tint 0

Sharpness 20

COlour Temperature Warm2

Vivid Colour Off

Adaptive Backlight Control Off

Ambient Sensor Off

Noise Reduction Off

MPEG Noise Reduction Off

Advanced:

White Balance - all 0

More Detailed Adjustment:

20

R -19 G 0 B 19

70

R 0 G 0 B 19

80

R 24 G 0 B 33

90

R 41 G 0 B 37

100

R 40 G 0 B 9

Colour Management

-1, 50, 0, -3, -3, -2, 0, 0, 2

Gamma 2.2

More Detailed Adjustment

70

-20

80

-36

90

-26

Option Settings

Film Cadence Mode - On za isprepletene (i) signale

1080p pixel direct - On gdje je dostupno

Screen Settings

16:9 Overscan Off

-----------------------------------------------------

Toshiba 39L4333DG 2D Smart TV

 

Template: Hollywood Pro

Backlight 45

Contrast 85

Colour Remaster On

Base Colour Adjustment

Red Brightness +11

Green Brightness -1

Blue Brightness +1

Yellow Brightness -1

Magenta Brightness +7

Cyan Saturation +5 Brightness -5

Noise Reduction MPEG NR Off DNR Off

Resolution+ Off (eventualno za SD signale On)

Cinema Mode On

Expert Picture Settings

Test Pattern Off

White Balance

Setting 2P

Blue Offset -1

Blue Gain +1

Setting 10P

IRE 10

R 37

IRE 20

R 37

----------------------------------------------------------

Philips 40PFL5507K (2D i 3D)

 

Za 2D sliku:

Smart Picture: Custom

Backlight contrast: 60

Brightness: 50

Colour: 50

Sharpness: 0

Noise Reduction: Off za DVD i Blu-ray, po potrebi podesiti za TV program, stare snimke itd na više

Tint: Custom

Custom tint: R:126, G:121, B:83, Red BL, Green BL i Blue BL = 0

HD Natural Motion: Off

Clear LCD: On

Super Resolution: Off

Dynamic Contrast: Off

Dynamic Backlight: Off ili Standard

MPEG artefact reduction: Off ili podesiti po potrebi

Colour Enhancement: Off

Gamma: 0

Video Contrast: 95

Za 3D sliku:

Smart Picture: Custom

3D Backlight contrast: 100

Brightness: 50

Colour: 50

Sharpness: 0

Noise Reduction: Off

Custom tint: R:126, G:99, B:109, Red BL, Green BL i Blue BL = 0

Super Resolution: Off

Dynamic Contrast: Off

Dynamic Backlight: Off ili Standard

MPEG artefact reduction: Off ili podesiti po potrebi

Colour Enhancement: Off

Gamma: 0

Video Contrast: 80

Napomena: Custom Tint je isti za 2D i 3D, za sve predloške, tako da treba pripaziti s njegovim podešavanjem ukoliko često mijenjate 2D i 3D način gledanja.

----------------------------------------------------------

Philips 40PFL5007K (2D)

 

Picture: Custom

Backlight contrast: 60

Brightness: 50

Colour: 50

Sharpness: 0 za Blu-ray, po potrebi se može povećati za SD sadržaje

Noise Reduction: Off

Tint: Custom

Custom Tint: R127, G119, B77, R-BL, G-BL i B-BL = 0

HD Natural Motion: Off

Clear LCD: On

Super Resolution: Off

Dynamic Contrast: Off

Dynamic Backlight: Off ili Standard

MPEG N.R.: Off

Colour Enchancer: Off

Gamma: 0

Video Contrast: 95

PC Mode: Off (osim kod PC spajanja)

Intelligent Sensor: Off

Picture Format: Unscaled

Screen Edges: 4

-------------------------------------------

LG LM670S

 

Energy Saving: Off

Picture Mode: Expert 1

Backlight: 40

Contrast: 81

Brightness: 52

H Sharpness: 10

V Sharpness: 10

Colour: 50

Tint: 0

Expert Control -

Dynamic Contrast: Off

Super Resolution: Off

Colour Gamut: Standard

Edge Enhancer: Off

Colour Filter: Off

Gamma: 1.9

Colour Temperature: Warm

Method: 2 points

Points: High

Red 0

Green 0

Blue -3

Points: Low

Red: 0

Green: 0

Blue: -14

Method: 20 Point IRE

IRE: 100

Luminance: 130

Red: 26

Green: 0

Blue: 0

IRE: 90

Red: 28

Green i Blue: 0

IRE: 80

Red: 18

Green i Blue: 0

IRE: 10

Red: 1

Green i Blue: -1

Blue: 13

Colour Management:

Red

Saturation 0

Tint 18

Luminance -4

Green

Saturation 1

Tint 11

Luminance -6

Blue

Saturation 0

Tint 0

Luminance 3

Cyan

Saturation 0

Tint 2

Luminance -9

Magenta

Saturation 0

Tint 0

Luminance -7

Yellow

Saturation -6

Tint 0

Luminance -1

3D

Energy Saving: Off

Picture Mode: Expert 1

Backlight: 80

Contrast: 80

Brightness: 51

H Sharpness: 10

V Sharpness: 10

Colour: 50

Tint: 0

Expert Control -

Dynamic Contrast: Off

Super Resolution: Off

Colour Gamut: Standard

Edge Enhancer: Off

Colour Filter: Off

Gamma: 1.9

Colour Temperature: Warm

Method: 2 points

Points: High

Red 0

Green 0

Blue -3

Points: Low

Red: 0

Green: 0

Blue: -17

Method: 20 Point IRE

IRE: 10

Red: -14

Green: -11

Blue: 2

IRE: 90

Red: 23

Green: 0

Blue: -2

IRE: 100

Luminance: 130

Red: 7

Green: 0

Blue: -20

Colour Management:

Red

Saturation 0

Tint 0

Luminance -18

Green

Saturation 0

Tint 14

Luminance -2

Blue

Saturation 0

Tint 0

Luminance 3

Cyan

Saturation 0

Tint 0

Luminance -1

Magenta

Saturation 0

Tint -2

Luminance -3

Yellow

Saturation -11

Tint 0

Luminance -6

--------------------------------------------------------

Samsung 40EH6030 LCD

 

Postavke koje su na modelu testiranom na HD Televiziji postigle najprecizniju sliku za 2D:

Cinema predložak, sve kako je i tvornički podešeno osim:

Backlight 10

(Contrast 95)

(Brightness 45)

Gamma -1

White Balance:

Blue offset 16

Red gain 23

Green gain 33

Blue gain 25

-----------------------------------------------

LG 42LM765S LED LCD

 

Postavke za model 42LM765S

Kalibracija provedena na verziji softvera 03.03.51 putem SpectraCAL C6 kolorimetra, AV Foundry Videoforge generatora uzoraka i CalMAN softvera u verziji 4.

2D

Energy Saving Off

Expert 1

Blacklight 50

Contrast 80

Brightness 50

H and V Sharpness 10

Colour 50

Tint 0

Expert control:

- Dynamic Contrast Off

- Super Resolution Off

- Colour Gamut Standard

- Edge Enhancer Off

- Colour Filter Off

- Gamma 1.9

- White Balance

- - Colour Temperature Warm

- - Method 2 Points

- - Pattern Outer

- - Points High - Red 7, Green 22, Blue -28

- - Points Low - Red -8, Green 0, Blue -9

-Colour Management System

- - Blue - Luminance 15, rest 0

Picture Option

- Noise Reduction Off

- MPEG Noise Reduction Off

- Black Level Low

- LED Local Dimming Low

- TruMotion Clear/Smooth/User (ovisno o željama)

 

3D

Energy Saving Off

Expert 1

Blacklight 80

Contrast 80

Brightness 50

H and V Sharpness 10

Colour 50

Tint 0

Expert control:

- Dynamic Contrast Off

- Super Resolution Off

- Colour Gamut Standard

- Edge Enhancer Off

- Colour Filter Off

- Gamma 1.9

- White Balance

- - Colour Temperature Warm

- - Method 2 Points

- - Pattern Outer

- - Points High - Red 10, Green 0, Blue -10

- - Points Low - Red 4, Green 0, Blue -8

-Colour Management System

- - All 0

Picture Option

- Noise Reduction Off

- MPEG Noise Reduction Off

- Black Level Low

- LED Local Dimming Low

- TruMotion Clear/Smooth/User (ovisno o željama)

------------------------------------------------------------

Philips 46PFL8007 LED LCD TV

 

Picture profile: ISF Night

Backlight Contrast 58

Color 50

Sharpness: 2

Noise reduction: Off

MPEG artifact reduction: Off

Perfect Natural Motion Off

Clear LCD Off

Advanced sharpness Off

Perfect contrast Off

Dynamic backlight Off

Light sensor On/Off

Gamma 0

Color temperature Custom

Video contrast 90

Brightness sensor 50

Red - WP 125

Green - WP 69

Blue - WP 44

Red - BL 0

Green - BL 0

Blue - BL 0

 

----------------------------------------------------

LG 42PA4500 plazma

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

--------------------------------------------------------

Panasonic DT50

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Viewing mode: Professional1

Contrast 32

Brightness -1

Colour: 30

Sharpness: 3

Eco On/Off

Vivid color Off

P-NR Off

Intelligent Frame Creation Off

Gamma 2.2

16:9 Overscan Off

R-Gain 2

G-Gain -4

B-Gain 4

R-Cutoff 0

G-Cutoff -1

B-Cutoff 1

----------------------------------------

Sharp Aquos LC-46LE830

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

--------------------------------------------------------------

Samsung PS51E450 i PS43E450

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

------------------------------

Panasonic TX-L47ET5E (ET5 serija)

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

------------------------------------------------------------

 

EDIT:

 

Istotna uwaga odnośnie samsungów serii 6 przy czym to się tyczy od modelu 6500 wzwyż bo niższe miały inne matryce, a wszystkie modele o wielkości 40'' które sprawdzałem miały matrycę S-PVA a wszystkie większe PSA, czyli wtedy ustawienia nie będą pasować. Ale diabi wiedzą jak to jest na rynku Horwackim.

 

Póżniej wkleję więcej z innego źródła.

Edited by Krak_oN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak mało trzeba mieć rozumu, aby nie pomyśleć o tym, że takiego PRODUCENTA stać na laboratoryjną,

precyzyjną kalibrację by sklonować ją do każdego modelu serii. ALE SIĘ NIE DA, bo nie ma 100% powtarzalności

parametrów podzespołów i matrycy ! ! ! Kopiowanie ustawień nie ma żadnego sensu ! A gdzie tutaj margines

choćby na postarzenie, zużycie elementów ? Szkoda czasu i wysiłku. NIE MA TO ŻADNEGO SENSU !

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

O co chodzi z tymi trzema linkami na końcu ? Jakoś nic pod nimi nie ma.

 

No tak, to są pdf-y których bez rejestracji na forum nie pobierzesz. Tam nie ma podanych ustawień w tekście żeby się je dało skopiować tylko są fotki menu z ustawieniami.

 

Jak mało trzeba mieć rozumu, aby nie pomyśleć o tym, że takiego PRODUCENTA stać na laboratoryjną,

precyzyjną kalibrację by sklonować ją do każdego modelu serii. ALE SIĘ NIE DA, bo nie ma 100% powtarzalności

parametrów podzespołów i matrycy ! ! ! Kopiowanie ustawień nie ma żadnego sensu ! A gdzie tutaj margines

choćby na postarzenie, zużycie elementów ? Szkoda czasu i wysiłku. NIE MA TO ŻADNEGO SENSU !

 

Z testu który powyżej podałem nie wynika że nie ma to w ogóle żadnego sensu, niektórzy producenci mają konkretne maniery z odchyłami konkretnych kolorów/parametrów w konkretną stronę, i wtedy takie ustawienia mogą wtedy pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jak dla mnie ma to sens. Inaczej nie ukrywano by nasataw. A tak jest często jak choćby tu.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wszędzie widzisz SPISEK ? To jakaś fobia ? :)

 

Podanie linka do tematu liczącego kilkaset stron to przebłysk wybitnej inteligencji ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na portalu Maćka jest wykazane, że nastawy dwóch egzemplarzy tego samego modelu telewizora różnią się diametralnie. Kierowanie się więc jakimikolwiek "gotowcami" trudno nazwać inaczej jak nieporozumieniem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na portalu Maćka jest wykazane, że nastawy dwóch egzemplarzy tego samego modelu telewizora różnią się diametralnie. Kierowanie się więc jakimikolwiek "gotowcami" trudno nazwać inaczej jak nieporozumieniem.

 

Ale nie wiemy jakie są rozrzuty w innych modelach, inna sprawa że w teście (co go podałem powyżej) trzymania parametrów kalibracyjnych po 9 miesiącach parametry jeszcze są w granicy poprawności, ale perfekcjonista już powinien je chyba nieco poprawić, szkoda że kalibratory nie są nieco tańsze. Najepiej tak do 3 stówek i co pół roku skorygować sobie wszystkie telewizory i monitory.

Edited by Krak_oN

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tekście Maćka są nie mówi się o zmianie parametrów w czasie. Porównane są dwa nowe egzemplarze tego samego typu. Różnice w nastawach ewidentne i istotne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest w miarę świeży tekst Maćka. Być może najnowsze modele mają bardzo niewielki rozrzut, ale wydaje się to być mało prawdopodobny scenariusz. Natomiast konsekwentnie uważam i do znudzenia powtarzam, że tryb obrazu THX powinien być fabrycznie ustawiony na tip-top. W praktyce jest niestety inaczej, co miałem okazję empirycznie doświadczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krak_oN jeśli masz tam dostęp do ustawień Panasonica 42GT30 oraz 50ST50 to wstaw też tutaj. Będziemy mogli z Bobcatem zweryfikować czy ustawienia są takie same jak u nas czy się różnią, stawiam że się różnią. Obaj mamy skalibrowane telewizory.

 

Pamiętam że kiedyś patrzyłem na różne strony z ustawieniami po kalibracji 50ST50. Wszystkie różniły się od siebie diametralnie z tego co pamiętam, np w jednym było +8 natomiast w drugim -5 itd itd

Moim zdaniem lepiej zostawić kinowe ustawienia fabryczne niż wklepywać wyniki z kalibracji innych egzemplarzy.

Edited by TRIBUL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popieram prośbę Tribula. Podaj "gotowca" dla trybu Prawdziwe Kino w ST50 (chyba dobrze napisałem, jeśli nie - proszę o korektę) oraz dla THX (menu serwisowe) i Profesjonalnego (menu ogólnodostępne) w G30. Dla Twojej informacji: widziałem kilka rekomendowanych ustawień trybu Profesjonalnego dla G30. Różniły się dramatycznie zarówno pomiędzy sobą, jak również w porównaniu z tym co mam u siebie po kalibracji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ja w ST60 wklepałem ustawienia z AV Forum i były o niebo lepsze niż prawdziwe kino z zazielenionym obrazem bez życia. Zdecydowanie poprawiła się biel i głębia obrazu.

 

Picture Mode: Custom

Contrast: 79

Brightness: +1

Color: 50

Tint: 0

Sharpness: 0

Color Temp: Warm

Vivid Color: Off

C.A.T.S: Off

Video NR: Off

MPEG NR: Off

Motion Smoother: Off

 

Pro Settings

Panel Brightness: Mid

AGC: 0

Black Extension: 0

Color Gamut: Normal

 

W/B Detail Adjustment

W/B High R: 5

W/B High G: 0

W/B High B:5

W/B Low R: 3

W/B Low G: 0

W/B Low B: 1

 

(W/B) More Detail Adjustment

10 W/B R: -20

10 W/B G: 0

10 W/B B: 13

 

20 W/B R: 5

20 W/B G: 0

20 W/B B: 14

 

30 W/B R: 7

30 W/B G: 0

30 W/B B: 4

 

40 W/B R: 6

40 W/B G: 0

40 W/B B: 2

 

50 W/B R: 3

50 W/B G: 0

50 W/B B: -4

 

60 W/B R: -3

60 W/B G: 0

60 W/B B: -8

 

70 W/B R: -2

70 W/B G: 0

70 W/B B: -7

 

80 W/B R: 6

80 W/B G: 0

80 W/B B: -1

 

90 W/B R: 1

90 W/B G: -1

90 W/B B: 2

 

100 W/B R: -11

100 W/B G: 0

100 W/B B: 4

 

Color Detail Adjustment

R-Hue: 2

R-Sat: -39

R-Lum: -9

 

G-Hue: 12

G-Sat: -50

G-Lum: 0

 

B-Hue: -22

B-Sat: 8

B-Lum: -8

 

Gamma Detail Adjustment

Gamma: 2.6 (2.4 on 60 and 65" models)

 

(Gamma) More Detail Adjustment

10 Gain: -33

20 Gain: -15

30 Gain: -6

40 Gain: -3

50 Gain: -2

60 Gain: 3

70 Gain: 3

80 Gain: -1

90 Gain: 0

100 Gain: 0

 

Advance Picture

3:2 PullDown: Auto

 

HDMI Content Type

***Leave settings in this menu at their default***

 

HDMI/DVI RGB Range

***Leave settings in this menu at their default***

Edited by noquarter
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krak_ON zauważ, że w eksperymencie, który wstawiłeś warunki testowe były skrajnie przychylne. Użyto bowiem dokładnie tego samego modelu. Pochodzącego z tej samej fabryki. Wyprodukowanego w tym samym miesiącu. I o dokładnie takim samym przebiegu. Mimo to, zrobił się pewien fuck-up z gammą, a tryby ISF-Ekspert mierzyły inaczej z fabryki.

 

Jak myślisz, czy często spotyka się na rynku TV z tego samego miesiąca produkcji? Partie części zmieniają się jak w kalejdoskopie, a tolerancje komponentów są luźne jak majtki z bazaru, w urządzeniach masowej produkcji. Nie wycelujesz tak dobrze jak w tym teście, a nawet jak to i tak będziesz miał pewne przekłamania których będziesz nieświadom.

 

Realniejszy przykład znalazłeś na moim blogu. To z Panasonic'ów VT30, których skalibrowałem dziesiątki. Kolejne realne przykłady znajdziesz bez problemu:

-

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

-

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Oczywiście zawsze można się przyczepić, że teksty publikują kalibratorzy i upatrywać w tym spiski. Dziwie się, że jeszcze arton z witkiem tego nie zrobili :) ale zwróć uwagę na jedną rzecz - nikt inny nie ma do czynienia z wieloma egzemplarzami tego samego modelu i nikt inny nie jest w stanie dokonać obiektywnego zestawienia. Po drugie, gdyby można było skopiować sobie nastawy to a) producenci mogli by robić ja fabrycznie jak bodex napisał, b) zamiast latać po kraju można byłoby je sprzedawać siedząc na kanapie.

Profesjonalna kalibracja TV i projektorów - SkalibrujTV.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ja w ST60 wklepałem ustawienia z AV Forum i były o niebo lepsze niż prawdziwe kino z zazielenionym obrazem bez życia. Zdecydowanie poprawiła się biel i głębia obrazu.

 

Picture Mode: Custom

Contrast: 79

Brightness: +1

Color: 50

Tint: 0

Sharpness: 0

Color Temp: Warm

Vivid Color: Off

C.A.T.S: Off

Video NR: Off

MPEG NR: Off

Motion Smoother: Off

 

Pro Settings

Panel Brightness: Mid

AGC: 0

Black Extension: 0

Color Gamut: Normal

 

W/B Detail Adjustment

W/B High R: 5

W/B High G: 0

W/B High B:5

W/B Low R: 3

W/B Low G: 0

W/B Low B: 1

 

(W/B) More Detail Adjustment

10 W/B R: -20

10 W/B G: 0

10 W/B B: 13

 

20 W/B R: 5

20 W/B G: 0

20 W/B B: 14

 

30 W/B R: 7

30 W/B G: 0

30 W/B B: 4

 

40 W/B R: 6

40 W/B G: 0

40 W/B B: 2

 

50 W/B R: 3

50 W/B G: 0

50 W/B B: -4

 

60 W/B R: -3

60 W/B G: 0

60 W/B B: -8

 

70 W/B R: -2

70 W/B G: 0

70 W/B B: -7

 

80 W/B R: 6

80 W/B G: 0

80 W/B B: -1

 

90 W/B R: 1

90 W/B G: -1

90 W/B B: 2

 

100 W/B R: -11

100 W/B G: 0

100 W/B B: 4

 

Color Detail Adjustment

R-Hue: 2

R-Sat: -39

R-Lum: -9

 

G-Hue: 12

G-Sat: -50

G-Lum: 0

 

B-Hue: -22

B-Sat: 8

B-Lum: -8

 

Gamma Detail Adjustment

Gamma: 2.6 (2.4 on 60 and 65" models)

 

(Gamma) More Detail Adjustment

10 Gain: -33

20 Gain: -15

30 Gain: -6

40 Gain: -3

50 Gain: -2

60 Gain: 3

70 Gain: 3

80 Gain: -1

90 Gain: 0

100 Gain: 0

 

Advance Picture

3:2 PullDown: Auto

 

HDMI Content Type

***Leave settings in this menu at their default***

 

HDMI/DVI RGB Range

***Leave settings in this menu at their default***

Wklepałem przed chwilką z ciekawości u siebie. Wcześniej uważałem, że tryb prawdziwe kino był bardzo dobry a teraz mi się znacznie bardziej podoba. Słuszna uwaga z tą nadwyżką zieleni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krak_oN jeśli masz tam dostęp do ustawień Panasonica 42GT30 oraz 50ST50 to wstaw też tutaj.

 

Mogę dać załącznik w pdf do Panasonica 42GT30, ale pewnie potem go usunę w razie czego. Starsze kalibracje są tam tylko w takiej formie do pobrania. Do dokładniejszych ustawień 50ST50 pewnie coś się znajdzie ale z innego źródła.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Edited by Krak_oN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwie się, że jeszcze arton z witkiem tego nie zrobili :)

Witek 25 lat temu (chodząc po sklepach aby kupić jakiś normalny telewizor) "rzucał mięsem" na lewo i prawo ponieważ ówczesne telewizory odbiegały w zbieżności dynamicznej i statycznej oraz balansu bieli i czerni znacznie.

Ustawienie telewizora w tamtych czasach było ograniczone i zależne od jakości magnesów i poprawwności układów korekcyjnych a także jakości katod w lampie kineskopowej.

Uważam że kalibracja to rzecz swięta i nie wyobrażam sobie aby oglądać telewizor bez niej.

W dzisiejszych czasach telewizory mają więcej możliwości strojenia i należy z tego dobrodziejstwa korzystać.

Jednakże producenci telewizorów wprowadzili moim zdaniem dużo zamieszania projektując soft z różnymi trybami.

Każdy telewizor tak naprawdę ma jeden tryb.

Nie zgadzam się jedynie z ceną za taką usługę.

 

Wzorcem może być światło białe z dobrych skanerów a kolory prawidłowe można zobaczyć po rozszczepieniu światła w pryzmacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plazmy panasa (inne żródło) :

 

Panasonic TX-P50VT50E

 

HD Portal ISFccc kalibracijske postavke

powered by SpectraCal Calman

© hdportal.hr

Kalibracijske postavke za referentnu sliku Panasonic TX-P50VT50E kao i TXP55VT50E

i TX-P65VT50E modela, dobivene putem profesionalne ISF kalibracije

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Poštovani korisnici i kupci Panasonic televizora, u nastavku vam prilažemo upute koje će

vam omogućiti da dobijete najbolju moguću kvalitetu slike kupljenog modela.

Napomene:

- U prvih 300 sati ne igrajte video igre i ne koristite Viera Connect funkcije, čak ni u Game

modu.

- Poželjno bi bilo da preko noći ostavite TV uključen dok se na ekranu prikazuje snijeg

(putem VCR ili DVB prijemnika). Uzorke snijega možete skinuti sa slijedećeg linka:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

-Nakon paljenja televizora po prvi put postavite tvornički (defaultni) True Cinema ili defaultni

THX Cinema mod kako za SD tako i za HD kanele/ulaze. Nakon što je televizor radio 300

sati postavite jednu od prikazane dvije kalibracije po Vašoj želji, s napomenom da

Professional1 mod neće dati visoku kontrasnu sliku kao THX Cinema mod, primijenite

postavke koje vidite u nastavku.

_________________________________________________________________________

Postavke (Opcija 1)

Viewing Mode: THX Cinema

Contrast: 48 (60 za maksimalan kontrast ali uz gubitak Chroma detalja)

Brightness: default (tvorničke postavke)

Colour: default (tvorničke postavke)

Sharpness: Po izboru (Preporuka: 5 za SD, 8 do 10 za HD signal)

Vivid Colour: Off

P-NR: Off

Advanced Settings

24p Smooth Film: Off (za Blu-ray)

Intelligent Frame Creation: Off, Min ako se pojavljuje flickering na 50hz

16:9 Overscan: Off

Pixel Orbiter: Auto

_________________________________________________________________________

3D postavke za Panasonic TX-P50VT50, TX-P55VT50 i TX-P65VT50

Viewing Mode: THX Cinema (3D mod aktiviran)

Contrast: 60

Brightness: default (tvorničke postavke)

Colour: default (tvorničke postavke)

Sharpness: 10

Vivid Colour: Off

P-NR: Off

Advanced:

Intelligent Frame Creation: Off

3D Refresh Rate: Auto

16:9 Overscan: Off

Pixel Orbiter: Auto

_________________________________________________________________________

Postavke (Opcija 2)

Mode: Professional1

Contrast: 36 (Zaključana svjetlina – nema svrhe povećavati kontrast)

Brightness: default (tvorničke postavke)

Colour: default (tvorničke postavke)

Sharpness: 0 or 1, or higher for blurry content or if you're sitting very far back

Colour Gamut: Rec709 for HD

CATS: Off

P-NR: Off

Advanced

White Balance:

4

0

2

0

-1

-7

CMS:

-8

-4

0

10

-4

0

2

1

2

More detailed CMS:

0

3

0

-1

0

-2

1

-3

7

Gamma: 2.2

1080p Pure Direct (if available): On

3D postavke za Panasonic TX-P50VT50, TX-P55VT50 i TX-P65VT50

Mode: Professional1

Contrast: 36

Brightness: default (tvorničke postavke)

Colour: default (tvorničke postavke)

Sharpness: Po izboru (Preporuka: 5 za SD, 8 do 10 za HD signal)

Colour Gamut: Rec709 HD

P-NR: Off

Advanced

White Balance:

-8

2

6

15

-5

-3

CMS:

-7

-4

0

11

-3

0

0

2

-6

More detailed CMS:

0

3

0

0

0

0

1

5

3

Gamma: 2.2

1080p Pure Direct (if available): On

=============================================================================================

Panasonic TX-P50ST50E

 

HD Portal ISFccc kalibracijske postavke

powered by SpectraCal Calman

 

Kalibracijske postavke za referentnu sliku Panasonic TX-P50ST50E, te kompletne

ST serije modela dobivene putem profesionalne ISF kalibracije

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Poštovani korisnici i kupci Panasonic televizora, u nastavku vam prilažemo upute koje će

vam omogućiti da dobijete najbolju moguću kvalitetu slike kupljenog modela.

Napomene:

- U prvih 300 sati ne igrajte video igre i ne koristite Viera Connect funkcije, čak ni u Game

modu.

- Poželjno bi bilo da preko noći ostavite TV uključen dok se na ekranu prikazuje snijeg

(putem VCR ili DVB prijemnika). Uzorke snijega možete skinuti sa slijedećeg linka:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

-Nakon paljenja televizora po prvi put postavite tvornički (defaultni) True Cinema mod kako

za SD tako i za HD kanele/ulaze. Nakon što je televizor radio 300 sati primijenite postavke

koje vidite u nastavku.

_________________________________________________________________________

Postavke

Viewing Mode: True Cinema

Contrast: 48 (60 za maksimalan kontrast ali uz gubitak detalja)

Brightness: default (tvorničke postavke)

Colour: umanjite za 2 klika ulijevo od defaultnog (tvorničkog)

Sharpness: Po izboru (Preporuka: 5 za SD, 8 do 10 za HD signal)

Vivid Colour: Off

P-NR: Off

Advanced Settings

White Balance: 3 -2 4 0 -5 -4

Colour Mgmt: -9 -2 0 11 -6 3 0 0 5

Gamma: 2.4

24p Smooth Film: Off (za Blu-ray)

Intelligent Frame Creation: Off, Min ako se pojavljuje flickering na 50hz

16:9 Overscan: Off

Pixel Orbiter: Auto

_________________________________________________________________________

3D postavke za Panasonic TX-P50ST50

Viewing Mode: True Cinema

Contrast: 60

Brightness: +30

Colour: +24 klika

Sharpness: 10

Vivid Colour: Off

P-NR: Off

Advanced:

White Balance: -9 4 3 14 7 -21

Colour Management: -12 -5 1 12 0 0 6 0 1

Gamma: 2.4

Intelligent Frame Creation: Off

3D Refresh Rate: Auto

16:9 Overscan: Off

Pixel Orbiter: Auto

_________________________________________________________________________

============================================================================

Panasonic TX-P42GT50E

 

HD Portal ISFccc kalibracijske postavke

powered by SpectraCal Calman

© hdportal.hr

Kalibracijske postavke za referentnu sliku Panasonic TX-P42GT50E kao i TXP50GT50E,

dobivene putem profesionalne ISF kalibracije

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Poštovani korisnici i kupci Panasonic televizora, u nastavku vam prilažemo upute koje će

vam omogućiti da dobijete najbolju moguću kvalitetu slike kupljenog modela.

Napomene:

- U prvih 300 sati ne igrajte video igre i ne koristite Viera Connect funkcije, čak ni u Game

modu.

- Poželjno bi bilo da preko noći ostavite TV uključen dok se na ekranu prikazuje snijeg

(putem VCR ili DVB prijemnika). Uzorke snijega možete skinuti sa slijedećeg linka:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

-Nakon paljenja televizora po prvi put postavite tvornički (defaultni) True Cinema mod kako

za SD tako i za HD kanele/ulaze. Nakon što je televizor radio 300 sati primijenite postavke

koje vidite u nastavku.

_________________________________________________________________________

Postavke

Viewing Mode: THX Cinema

Contrast: 48 (60 za maksimalan kontrast ali uz gubitak detalja)

Brightness: default (tvorničke postavke)

Colour: default (tvorničke postavke)

Sharpness: Po izboru (Preporuka: 5 za SD, 8 do 10 za HD signal)

Vivid Colour: Off

P-NR: Off

Advanced Settings

Gamma: 2.2

24p Smooth Film: Off (za Blu-ray)

Intelligent Frame Creation: Off, Min ako se pojavljuje flickering na 50hz

16:9 Overscan: Off

Pixel Orbiter: Auto

_________________________________________________________________________

3D postavke za Panasonic TX-P42GT50 i Panasonic TX-P50GT50

Viewing Mode: THX Cinema (3D mod aktiviran)

Contrast: 60

Brightness: default (tvorničke postavke)

Colour: default (tvorničke postavke)

Sharpness: 10

Vivid Colour: Off

P-NR: Off

Advanced:

Gamma: 2.2

Intelligent Frame Creation: Off

3D Refresh Rate: Auto

16:9 Overscan: Off

Pixel Orbiter: Auto

_________________________________________________________________________

==========================================================================

Edited by Krak_oN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli nastawy bardzo się różnią dla tej samej serii to najprawdopodobniej dotyczą innego wejścia lub trybu. Należy to sprawdzać. Jedni oglądają TV z wejścia antenowego inni z HDMI. Należy jednocześnie pamiętać, że dla takiego wzorca balansu bieli jakim jest D65 istnieje kilkadziesiąt nastaw różnych wartości. Bo biel to relacja między składowymi kolorów RBG. W takim Panasoniku skala nastawy wynosi+/-30 co powoduje, że mamy do dyspozycji różne poziomy jej luminancji. Zazwyczaj po wklepaniu nowych nastaw nastąpi poprawa. Co będzie widać gołym okiem. Jako ciekawostkę podam wam fakt, że kalibrujący zawodowo jak i ich klienci ostatecznego obioru dokonują na oko.

 

Jeżeli występują duże różnice nastaw w tej samej serii dla tych samych trybów pracy to głównie między odbiornikami skalibrowanymi i nieskalibrowanymi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na portalu Maćka jest wykazane, że nastawy dwóch egzemplarzy tego samego modelu telewizora różnią się diametralnie.

To znaczy, że każdy model danego typu telewizora ma CAŁKIEM inne ustawienia. Z powyższego powinno wynikać, iż nie da się jednoznacznie ocenić danego modelu. Zgadza się? W takim razie te wszystkie rankingi telewizorów pojawiające się w FACHOWEJ prasie generalnie można potłuc o kant dupy, ponieważ nigdy nie wiadomo jakie będą u nas ustawienia.

 

Kupując telewizor kupujemy zawsze KOTA W WORKU !!!!!

  • Like 3

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do takich samych wniosków doszedłem jakiś czas temu. Jednak po czasie się zreflektowałem i i doszedłem do zgoła innego, otóż skoro kalibracja sprowadza obraz do jedynego prawdziwego wzorca to wystarczy kupić cokolwiek ze średniej półki i skalibrować.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie z wnioskiem o kalibrację powinno zwracać się od razu po zakupie do producenta lub sprzedawcy? Przecież otrzymujemy produkt wadliwy?

  • Like 1

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To znaczy, że każdy model danego typu telewizora ma CAŁKIEM inne ustawienia.

 

Ciekawe jaka jest wstępna procedura kalibracji w fabrykach, no bo jeżeli każdy tv miałby wprowadzone nieco inne ustawienia to by właśnie świadczyło że (ktoś albo jakiś zautomatyzowany proces je różnie ustawia w oparciu o jakieś szybkie pomiary ?) z jakiegoś powodu są one różne. Jeśli ktoś pracuje w sklepie to niech rozpakuje jakieś dwa identyczne modele i sprawdzi czy ustawienia kalibracyjne są faktycznie wklepane różne czy też identyczne.

 

A odnośnie indywidualnych domowych kalibracji to akurat wiemy, że Maciej mówił że aby dwie sztuki wyprodukowane w różnym czasie ustawić wzorcowo identycznie, to trzeba do nich wklepać nieco inne nastawy.

Edited by Krak_oN
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wynika z tego, że jest to jedna zmowa producentów i podmiotów komercyjnie zajmujących się kalibracją? Skasować dwa razy za to samo?

  • Like 1

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tymczasem Bobcat z Tribulem coś przepadli od czasu jak wkleiłem dla nich te ustawienia kalibracyjne co je mieli porównywać z tymi co im wprowadził Maciej. Pewnie teraz porównują czy lub jaka jest różnica na ''gołe oko''.

Edited by Krak_oN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tymczasem Bobcat z Tribulem coś przepadli od czasu jak wkleiłem dla nich te ustawienia kalibracyjne co je mieli porównywać z tymi co im wprowadził Maciej. Pewnie teraz porównują czy lub jaka jest różnica na ''gołe oko''.

 

Nie jestem upoważniony wypowiadać się w imieniu @Tribula. Natomiast co do mnie, jak poniżej.

 

Wspomninałem, że jedyna różnica pomiędzy serią G a GT jest taka, że GT ma 3D. Reszta wszystko to samo. Porównajmy więc ustawienia kalibracyjne z linku, który podałeś (dla obrazu 2D w GT30) z tym, co ustawił u mnie Maciek.

 

Coprawda rozmawiamy o trybie Profesjonalnym, ale zacznijmy od THX. Dlaczego - zaraz się okaże. Jak pisałem THX był fabrycznie za-żółto-zieleniony. Poradzić siobie z tą kwestią można wyłącznie poprzez menu serwisowe, ustawiając w nim Balans Bieli. W menu ogólnodostępnym nie ma (w tym trybie) takiej regulacji (o Zarządzaniu Kolorami nie wspominając).

 

Fabryczne ustawienie Balansu Bieli w menu serwisowym było:

Gain

fabryczne ustawienie R D8 G FF B 47

musiało być zmienione na R D0 G FF B 5B

Cutoff

fabryczne ustawienie R 80 G80 B 80

musiało być zmienione na R 81 G 82 B 80

 

I teraz wyjaśnienie po co to napisałem. W menu serwisowym są 3 ogólne temperatury barwowe bieli, czyli 3 Balanse Bieli: Dynamic (Zimny), Normal (Standardowy) oraz Cinema (Ciepły). THX bierze swe ustawienia wprost z Ciepłego. Ustawiwszy tam biel jak powyżej dostajemy wykres RGB niemal idealnie pokrywający się z prostą referencyjną 100%

 

Otóż Profesjonalny również bierze swe ustawienia Balansu Bieli wprost z Menu Serwisowego, z Ciepłego. Owszem, jest tutaj możliwość ręcznej ingerencji, ale jak się za chwilę okaże jest ona zbędna. Jeśli występuje konieczność minmalnej korekty - to wynika ona z mniejszej jasności ekranu w trybie Profesjonalnym w porównaniu z (jasnym) THX.

 

w podanym przez Ciebie przykładzie mamy:

Gain

w linku R 2 G 0 B 3

u mnie po kalibracji R 0 G 0 B -1

Cutoff

w linku R -3 G -10 B -5

u mnie po kalibracji R 0 G 0 B 0

 

Jeszcze ciekawiej jest w Zarządzaniu Kolorami.

Hue

w linku R 0 G -3 B 0

u mnie po kalibracji R 2 G 10 B 0

Saturation

w linku R 0 G -1 B 0

u mnie po kalibracji R 2 G 27 B 2

Luminance

w linku R -11 G -12 G -12

u mnie po kalibracji R -4 G -4 B 1

 

Oto więc oczekiwany przez Ciebie dowód, że jeśli obraz ma być stricte zgodny w normami i standardami - to wszelkiego autoramentu "gotowce" można sobie wsadzić tam, gdzie plecy kończą swą szlachetną nazwę.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe jaka jest wstępna procedura kalibracji w fabrykach, no bo jeżeli każdy tv miałby wprowadzone nieco inne ustawienia to by właśnie świadczyło że (ktoś albo jakiś zautomatyzowany proces je różnie ustawia w oparciu o jakieś szybkie pomiary ?) z jakiegoś powodu są one różne.

Soft jest zawsze taki sam (nastawy również) a różnice w ocenie końcowej wypływają z rozbieżności elementów elektronicznych oraz z samej matrycy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.