Jump to content
Krak_oN

Zbiory gotowych nastaw kalibracyjnych dla telewizorów wykonanych za pomocą dobrego sprzętu

Recommended Posts

Ten rozmyty obraz to jest tzw. Teatrzyk przy IFC ustawionym na więcej niż minimum.....

to by sie zgadzalo bo w ustawieniach "obraz kinowy" IFC fabrycznie ustawiono na maximum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

Odświeżę temat. Szukam jakichś gotowych ustawień (kalibracji) do telewizorów LCD Samsung (modele z 2014 i 2015 roku). Jeśli potrzeba konkretnego modelu to podam później.

Denon PMA+DCD 1510AE; Pylon Diamond 25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich na forum, jestem w trakcie rejestracji konta ale chciałbym już zadać pytanie..., A mianowicie widzę że poddajecie tu wiele ciekawych ustawień, a czy ma ktoś, lub może wrzucić tu do mojego modelu jakim jest LG55sm8600.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich, czy ktoś pomorze mi w ustawieniach kalibracyjnych LG55sm8600.

Jeżeli ktoś kalibrował, albo posiada takie ustawienia przykładowe, będę wdzięczny...

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Czyzu69 napisał:

Witam wszystkich, czy ktoś pomorze mi w ustawieniach kalibracyjnych LG55sm8600.

Jeżeli ktoś kalibrował, albo posiada takie ustawienia przykładowe, będę wdzięczny...

Proszę uprzejmie. Nastawy 55SM8500 (identycznie to samo co 8600, różnią się jedynie podstawką):

Oglądam w trybie Standardowym. Najbardziej mi odpowiada. Jakie ustawienia? Podam w konwencji: Parametr – moje ustawienie (ustawienie fabryczne; zakres regulacji)

Obraz AI – Wł. (Wł; Wł–Wył)

Podświetlenie – 100 (100; 0-100)

Kontrast – 100 (95; 0-100)

Jasność – 32 (50; 0-100). Fabryczne 50 za bardzo "daje po oczach".

Ostrość – 40 (25; 0-50). Domyślne 25 to za mało. Nie lubię "rozmamłanego" obrazu.

Kolor – 55 (55; 0-100)

Odcień – 0 (R50-G50)

Temp. barw – C20 (C20; W50-C50)

Sterowanie zaawansowanie.

Kontrast dynamiczny – Auto (Niski; Wył-Niski-Średni-Auto). Auto wyraźnie polepsza obraz i podbija jego dynamikę.

Kolor dynamiczny – Niski (Niski; Wył-Niski-Średni-Auto). Pozostawiamy Niski, wyłączony powoduje niedostatek, Średni i Wysoki skutkują nienaturalnym podbiciem występujących naturze subtelnych podbarwień które stają się zbyt wyraziste.

Preferowany kolor – 0 (0; -5-+5 można ustawiać odcień skóry, kolor trawy i kolor nieba)

Gama kolorów – Szeroka (Szeroka; Szeroka-Rozszerzona-Auto)

Super rozdzielczość – Wysoka (Niska; Wył-Niska-Średnia-Wysoka). To jest upscaling materiałów o niższej rozdzielczości. Wysoka przydaje się podczas oglądania materiału SD i FHD, przy 4K jest wpływ jest niezauważalny, chyba w ogóle nie działa. 

Gamma – Średnia (Średnia; Niska-Średnia-Wysoka1-Wysoka2) 

Opcje obrazu. 

Redukcja szumów – Auto (Niska; Wył-Niska-Średnia-Wysoka-Auto)

Redukcja szumów MPEG - Auto (Wył; Wył-Niska-Średnia-Wysoka-Auto) 

Płynna gradacja – Wysoka (Niska; Wył-Niska-Średnia-Wysoka). Wysoka daje lepszy.

Poziom czerni – Auto bez możliwości regulacji (DVB-T), Wysoki (Niski; Wysoki-Niski) (inne źródła). Wysoki daje znacząco lepszą szczegółowość w ciemnych scenach i plastyczność obrazu. Przy ustawieniu na Niski ciemne fragmenty obrazu gubią wiele detali albo wręcz stają się jednolitą czarną plamą.

Prawdziwe kino – Wł (Wł-Wył) (DVB-T), Wł bez możliwości regulacji (inne źródła)

Regulacja jasności w celu ochrony oczu – Wył (wył; Wł-Wył)

Lokalne przyciemnianie LED – Wysokie (Średnie; Wył-Niskie-Średnie-Wysokie). Tu jest ciekawa sprawa. Telewizor ma podświetlenie krawędziowe, układ ten ma więc trudne zadanie i wiele zależy od algorytmu, który nim rządzi. Podobno w poprzednim modelu działał lepiej, ten jest trochę "nadgorliwy", jakby w każdej sytuacji chciał wycisnąć maksimum kontrastu. Skutkuje to tym, że jeśli np. na dole ekranu znajduje się jakiś bardzo ciemny, duży obiekt – to i wszystko nad nim jest trochę przyciemnione. Można temu zaradzić ustawiając LPLED na pozycję Średnie, wtedy opisane zjawisko staje się praktycznie niezauważalne, ale jednocześnie trochę rozjaśnia się czerń, co skutkuje pewnym niewielkim spadkiem kontrastu. Dlatego świadomie ustawiłem na Wysokie, godząc się że rzadziej niż sporadycznie będę taki efekt miał.

TruMiotion – Wyczyść (Wyczyść; Wył-Gładki-Wyczyść-Użytkownika, w tym ostatnim można w zakresie 0-10 regulować De-blur i De-judder oraz włączyć Motion Pro). Wyczyść daje najbardziej płynny obraz.

Bardzo dobrze działa funkcja Obraz AI, która jeszcze "dopieści"  obraz.

To są ustawienia, które mnie najlepiej odpowiadają. Obraz - w mojej ocenie: miodzio.

Edited by Bobcat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) na tej stronie znalazłem ustawienia przykładowe do tego modelu, i powiem tak - rewolucja!!! Obraz pełen barw, wszystko czyste czarne bez zniekształceń, o wiele lepiej niż te oryginalne nastawienie... 1,5 h wklepywania a efekt WOW, i to na naziemnej 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zawsze są do danego modelu, oozatym jeżeli ktoś zrobił u siebie profesjonalne kalibrowanie tv, to tych ustawień niesciagniesz z nikąd, a tu nie chodzi o fabryczne nastawy

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Czyzu69 napisał:

Nie zawsze są do danego modelu, oozatym jeżeli ktoś zrobił u siebie profesjonalne kalibrowanie tv, to tych ustawień niesciagniesz z nikąd, a tu nie chodzi o fabryczne nastawy

pliki kalibracyjne to filmy, materiał za pomocą którego jesteś w stanie mniej lub bardziej poprawnie ustawić każdy odbiornik na świecie. Przy okazji wychodzą kwiatki z poprawnym ustawianiem sygnału i przestrzeni barw.

Kopiowanie czyjeś kalibracji niczego nie daje. Że po tylu latach trzeba tłumaczyć takie rzeczy.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filmy do kalibracji to podstawa. Może nie osiągniesz 100% tego co da profesjonalna kalibracja, ale w zależności od samozaparcia może 90% tego, a to w zupełności wystarczy. Nie mówiąc już, że zdobywasz dodatkową wiedzę na przyszłość. Mój projektor nie nadawał się niemal do użycia na firmowych nastawach.

Gdyby istniały jakieś gotowe nastawy do danego modelu dające najlepsze rezultaty, to sami producenci by je wprowadzali... przecież to logiczne.

Panasonic pt-at 6000; Cambridge CXU + Arcam FMJ P7; Paradigm Monitor 9 v7 + Center 3 v7 + Mini Monitor v5 + sub Paradigm Seismic 110; Schiit Asgard 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.