Jump to content
Krak_oN

Zbiory gotowych nastaw kalibracyjnych dla telewizorów wykonanych za pomocą dobrego sprzętu

Recommended Posts

 

U mnie też.

Tribul-don 111 wstawił kiedyś na tym forum moje ustawy z jednego trybu(noc)-weryfikowałeś je

kiedyś ze swoimi-tak pytam z ciekawości.

Ja Twoje ustawienia tu wstawilem, i w moim przypadku b. duza poprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja użyłem gotowych ustawień dla 50St60. I na moje oko jest dużo lepiej. A jakie różnice na minus odczułeś względem Prawdziwe Kino ?

Po załadowaniu gotowca efekt sprawdzałem na kilku krótkich filmach z blu-ray i zieleń nie była zielona tylko jakaś wypłowiała, niebieski stał się blado niebieski obraz zrobił się jakiś sztuczny ,ale nie w stylu oczojebnego lcd-ka tylko w stylu mdłego lcd-ka .... obraz zrobił sie jakiś płytki.... ale powtarzam to były ustawienia dla 50" a z tego co pamiętam to 65" jest ciemniejsze i ma głebszą czerń od 50".... gdzieś czytałem taką wypowiedź i to może nawet Maćka wypowiedź... ale mogę się mylić...

Maćku czy to jest prawda z tą czernią w 65"?

Edited by liban

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak informacje, że jarzeniówka o temperaturze barwowej 6500K nie trzyma parametrów tak i to że tv np. plazmy panasa nie trzymają parametrów należy włożyć między bajki. Oznaczało by to , iż sprzedawane są już popsute. Prędzej zrzuciłbym to na kark robienia "takich" pomiarów. Bardzo możliwe, że pomiary są robione albo nazwijmy to delikatnie "niewłaściwym" przyrządem i odchyłki stabilności nie mają potwierdzenia w rzeczywistości albo pomiary są robione zwyczajnie nieumiejętnie.

 

Warto przy wprowadzaniu nastaw z gotowca sprawdzić czy dotyczą tego samego trybu pracy. a później jak ktoś ma wątpliwości co do właściwej bieli, to kożystając z pasów kolorowych i znajdującą się tam bielą, porównać ją z bielą wzorcową. Naturalnym źródłem takiej bieli jest światło słoneczne w godzinach południowych w pochmurny dzień lub sztuczne jak jarzeniówka lub LED o temperaturze barwowej 6500K. Dokonać ewentualnych korekt i to cała filozofia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

Arton podobno w starożytnej Grecji żył legendarny geometra Pirazyoko. Opracował on system mierniczy, który jest powszechnie stosowany we współczesnej Polsce. Widzę że jesteś jego gorliwym uczniem.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

W najnowszej recenzji Maciej doradza co można samemu (bez indywidualnego pomiaru) dodać a co ująć z balansu bieli :

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Czyli jednak są jakieś stabilne prawidłowości w nieprawidłowościach ustawień fabrycznych w danych modelach.

Edited by Krak_oN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spytaj się go co oznacza na końcu ocena oddanie kolorów 5 gwiazdek? I jak on te gwiazdki mierzy?

 

Chyba poprzez specjalne okulary?

smiley-cool.gifsmiley-cool.gifsmiley-cool.gifsmiley-cool.gifsmiley-cool.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arton podobno w starożytnej Grecji żył legendarny geometra Pirazyoko. Opracował on system mierniczy, który jest powszechnie stosowany we współczesnej Polsce. Widzę że jesteś jego gorliwym uczniem.

Trzeba by sie zastanowic jaka odchyłka od 6500K jest już zauważalna, bo jeślii okazało by się że np. 6000K dla oka nie jest zauważalne to w takim przypadku nie ma sensu "naciskać" na Artona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są pierwsze jaskółki wyraźnej poprawy stabilności parametrów matryc (i to chińskich właśnie) , w najnowszym teście budżetowego Panasonica, Maciej wstawił fotki modelu flagowego (przed i po kalibracji) bo jak sam stwierdził przed i po kalibracji świecą praktycznie identycznie !. A kalibracja przyniosła już tylko bardzo niewielki szlif.

 

Czyli można z tego wyciągnąć taki wniosek że przy tak małym rozrzucie parametrów pomiędzy nawet różnymi seriami, możnaby chyba już spokojnie przekopiować cudze ustawienia kalibracyjne ?. Tyle tylko że jak komuś ''pływa'' tani kolorometr to faktycznie efekt może nie być taki jak trzeba.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Edited by Krak_oN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Twoje ustawienia tu wstawilem, i w moim przypadku b. duza poprawa.

Co z tego, skoro zaraz odezwą się głosy, że według zasad inżynierii obrazu to co masz jest do dupy :-) Tak jak ja, ponieważ nie dokonałem jedynie słusznej kalibracji za jedyne 500 stów brutto.
  • Like 2

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po załadowaniu gotowca efekt sprawdzałem na kilku krótkich filmach z blu-ray i zieleń nie była zielona tylko jakaś wypłowiała, niebieski stał się blado niebieski obraz zrobił się jakiś sztuczny ,ale nie w stylu oczojebnego lcd-ka tylko w stylu mdłego lcd-ka .... obraz zrobił sie jakiś płytki.... ale powtarzam to były ustawienia dla 50" a z tego co pamiętam to 65" jest ciemniejsze i ma głebszą czerń od 50".... gdzieś czytałem taką wypowiedź i to może nawet Maćka wypowiedź... ale mogę się mylić...

Maćku czy to jest prawda z tą czernią w 65"?

 

U mnie było zupełnie odwrotnie. To tryb True Cinema był mdły , płytki i bez prawdziwej bieli za to z zielonkawym nalotem, Więc w każdym egzemplarzu jest inaczej.

Edited by noquarter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co z tego, skoro zaraz odezwą się głosy, że według zasad inżynierii obrazu to co masz jest do dupy :-) Tak jak ja, ponieważ nie dokonałem jedynie słusznej kalibracji za jedyne 500 stów brutto.

 

Sittek nie do końca masz rację. Pisałem już że cała ta dysputa wokół kalibracji sprowadza się do odpowiedzenia sobie na pytanie czy chcesz mieć obraz wzorcowy czy według własnych upodobań. Od razu pragnę dodać, że nie wykluczam sytuacji w której obraz stricte zgodny z normami i standardami wcale nie musi być tym, który się komuś najbardziej podoba.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchajcie a jak mam rozumieć taką kwestię, że z jednej strony Maciej mówi (i my to też w sumie niby wiemy) że kopiowanie gotowych ustawień nie ma żadnego sensu, bo każdy egzemplarz może się sporo różnić, co i w sumie można zaobserwować w różnych gotowcach, bo np w jednym gotowcu np dany parametr jest ustawiony na + a w innym odwrotnie. A z drugiej strony Maciej mówi nam też że różne kolorometry też mogą pracować niestabilnie (czyli pływać) i dawać w efekcie różne wyniki w różną stronę. Po czym niedługo potem Bobcat i Tribul z całkowitym spokojem opublikowali (co znaczy że raczej musieli się z Maciejem konsultować w tej sprawie) też swoje nastawy dla swoich skalibrowanych plazm na potwierdzenie tej tezy że zupełnie nie mają się czego obawiać, że ktoś sobie to za darmo skopiuje i na tym skorzysta i chcą nam też tym sposobem uzmysłowić jak duży jest rozrzut.

 

Tymczasem Maciej w nowym teście Samsunga podaje taką wskazówkę:

-------------------------------------------------------------------------------------------

F6400 ma na prawdę w sobie duży potencjał, jednak odpowiednie ustawienia są konieczne by go wykorzystać. Jest to jeden z tych TV, w których różnica przed - po kalibracji powalała na kolana. Nabywcom radzimy skorzystać z usługi. Damy jednak generalne zalecenia jak sobie ustawić by było lepiej:

 

ustawienia opcji -> temperatura kolorów -> ciepłe 1 lub ciepłe 2

 

jeśli zostawimy ciepłe 2 to ujmujemy w zakładce "balans bieli" suwaka r-gain, a dodajemy b-gain, jeśli zostawimy ciepłe 1 to odwrotnie. W obu przypadkach dodajemy trochę g-gain

 

suwak "odcień skóry" ustawiamy na minus

----------------------------------------------------

 

I tutaj właśnie powstało pytanie, czy te tzw gotowce które miały rozrzuty tych parametrów na + lub - , to był efekt ''pływających'' kolorometrów a nie wynik rozrzutu parametrów matryc, skoro po pomiarze bardzo dobrym kolorometrem można się jednak było pokusić o darmową wskazówkę jaki parametr dodać a jaki ująć bez dokładniejszego sprecyzowania o ile ?. No a jeśli jednak można, to by znaczyło że te podane przez tribula i Bobcata nastawy też można potraktować jako pewną wskazówkę co ująć a co dodać ale oczywiście już bez pewności o jaką wartość bo to już może się wachać w zależności od egzemplarza. I teraz w związku z powyższym zachodzi takie pytanie do Bobcata i Tribula czy po konsultacji absolutnie dokładnie podali nam swoje nastawy do swoich plazm ?.

 

HE HE, po takich postach Bobcat przeważnie gdzieś na chwilę znika.

Edited by Krak_oN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Może Panie, a na pewno Panowie, jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem ( kolejnej w mojej karierze ) plazmy panasonica modelu ST60 ( 65") i zaserwowałem sobie te gotowe ustawienia i przyznaję ,że jednak tryb "prawdziwe kino" bardziej mi odpowiada....

P.S. Śledzę to forum od dawna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krak_on ja nie wiem w co Ty chcesz mnie wplątać:) Nie wiem o jakie konszachty mnie podejrzewasz:)? Podałem ustawienia jakie mam, nie konsultowałem tego ani trochę z Maćkiem bo uważam że nie ma co tu konsultować. Ty dalej nie widzisz że co egzemplarz to ma inne ustawienia??? Kompletnie inne. i jak byś nie myślał, jak nie robił, jak nie pytał i kombinował to tego nie zmienisz bo tak jest. Ja nie wiem czego ty się doszukujesz, jakiejś teorii spiskowej?:)Wejdź sobie na różne fora i zobacz ile jest ustawień skalibrowanych 50ST50, jest tego wp***u i każde jest inne.

 

No a jeśli jednak można, to by znaczyło że te podane przez tribula i Bobcata nastawy też można potraktować jako pewną wskazówkę co ująć a co dodać ale oczywiście już bez pewności o jaką wartość bo to już może się wachać w zależności od egzemplarza.

 

Jak możesz dostrzec np z moich ustawień co dodać a co ująć, skoro na podanych przez ciebie ustawieniach wiele wartości jest totalnie przeciwstawnych, np u mnie jest w + a tam - bądź na odwrót. Więc gość który odpali sobie ten temat, zobaczy ustawienia moje i te co podałeś to skad będzie miał wiedzieć czy ma odejmowac u siebie czy dodawać? I pytanie ile dodać bądź ująć? I teraz pomnóż to razy 15 bo tyle jest pozycji do ustawienia w samej bieli i kolorze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No widzisz TRIBUL, to fakt że na znalezionych ustawieniach były jak to powiedziałeś kompletnie przeciwstawne ustawienia, ale po swoich pomiarach Samsunga Maciej jednak podał poradę gdzie należy dodać w jakimś parametrze a gdzie ująć, nie powiedział tylko o ile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sittek nie do końca masz rację. Pisałem już że cała ta dysputa wokół kalibracji sprowadza się do odpowiedzenia sobie na pytanie czy chcesz mieć obraz wzorcowy czy według własnych upodobań. Od razu pragnę dodać, że nie wykluczam sytuacji w której obraz stricte zgodny z normami i standardami wcale nie musi być tym, który się komuś najbardziej podoba.

Ja wszystko rozumiem, ale z tego co widzę o czym piszecie, to ta cała kalibracja to jeden wielki poligon doświadczalny. No bo przecież można mieć już obraz wzorcowy z fabryki, więc po co poprawiać? Można mieć obraz technicznie skitrany, ale może podobać się właścicielowi. Można mieć obraz słaby, ale kalibracja może tego nie rozwiązać. Tak więc jak za tę cene za dużo jest niewiadomych, a w takim układzie zyskuje tylko kalibrujący, ponieważ nie dosć że przytula zdrowy pieniądz, to jeszcze za rok czasu sugeruje weryfikację kalibracji ( do tej pory nie dowiedziałem się, czy fakultatywna kalibracja powoduje "rozszczelnienie" ustawień fabrycznych, i większe możliwości do rozregulowania ustawień).
  • Like 1

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No widzisz TRIBUL, to fakt że na znalezionych ustawieniach były jak to powiedziałeś kompletnie przeciwstawne ustawienia, ale po swoich pomiarach Samsunga Maciej jednak podał poradę gdzie należy dodać w jakimś parametrze a gdzie ująć, nie powiedział tylko o ile.

 

Nie znam tego Samsunga ani nie zagłębiałem się w jego temat. Ja pisze na temat mojego modelu, czyli na temat tv który znam i posiadam. I tak jak pisałem wcześniej, moje ustawienia oraz dziesiątki innych nie dają kompletnie żadnej wskazówki, no poza może ostrością, gammą i tym co należy wyłączyć.

Edited by TRIBUL

Share this post


Link to post
Share on other sites

A odnośnie bardzo dobrych parametrów matrycy z Panasa 42E6E gdzie kalibracja potrzebna była tylko w praktycznie bardzo znikomym stopniu i była w tym też praktycznie identyczna z najwyższym modelem, to moim zdaniem ta stabilnosć parametrów tej matrycy tego producenta pomiędzy tak skrajnymi egzemplarzami, będzie się też przekładać na wysoką ogólną stabilność tej matrycy np w różnej temp i długości czasu pracy. A poza tym nie sądzę żeby elektronika samego TV Panasa była bardziej stabilna niż innych producentów. Być może Samsung też ma stabilne matryce skoro Maciej pokusił się o podanie wskazówek odnośnie ustawień.

Edited by Krak_oN

Share this post


Link to post
Share on other sites

po takich postach Bobcat przeważnie gdzieś na chwilę znika.

 

Daruj, ale nie siedzę całymi dniami na Forum. Nigdzie nie znikam. Najpierw obowiązki, potem przyjemności.

 

Podałem swoje ustawienia dlatego, że o nie prosiłeś. Nie było moim zamiarem sugerowanie ich komukolwiek, gdyż (jak wspominałem) nie jestem zwolennikiem kopiowania czyich nastawów, bądź też "gotowców" wszelkiego autoramentu. Pozatym intencją moją było wykazanie bezzasadności sugerowania się ustawieniami z innych egzemplarzy, gdyż każdy taki "gotowiec" różni się drastycznie od innych. Nie można tego traktować jako wskazówkę czegokolwiek, gdy dany parametr u mnie może być na +27, podczas gdy w podanym przez Ciebie linku jest -12.

 

Tak, podałem te nastawy dokładnie. Przepisałem je z raportu kalibracji.

 

Jedyny kalorymetr który nie pływa to pana MK.

 

I wcale bym się nie zdziwił gdyby tak było. Profesjonalne przyrządy miernicze podlegają certyfikacji i muszą spełniać rygorystyczne normy. Pływa tandeta z bazaru.

 

Znalazłeś sobie kolejnego papierowego tygrysa, z którym usiłujesz walczyć.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maniekn274

No bo przecież można mieć już obraz wzorcowy z fabryki

Jak dla ciebie jest on ok-to poprostu olewasz kalibrację.

 

Można mieć obraz technicznie skitrany, ale może podobać się właścicielow

To też olewasz kalibrację.

 

Można mieć obraz słaby, ale kalibracja może tego nie rozwiązać.

Każdy kto się decyduje na zabieg-przed nim nie jest totalnym laikiem-i wie czego może oczekiwać.

Jest tysiące foto(przed-i po) więc jesteś w stanie zobaczyć jaka mniej więcej różnica może być.(jeśli twoim zdaniem taka poprawa jest warta to korzystasz,jak nie to nie)

Jak mówimy o kalibracji to mówimy o wszystkich tv a nie tylko o niemal że idealnym trybie prawdziwe kino w modelu ST60-i wyżej.

Takie tv jak samsung czy inny LCD z niższej półki też się kalibruje-i ja nie wyobrażam sobie trybów fabrycznych do oglądania w takich tv.

Więc jak patrzyć lubisz w LCD w landrynkowe kolory to twój cyrk-ale są tacy co nie cierpią,a zdecydowali się na LCD ze względy na pobór prądu i je kalibrują.

Ciągle piszesz że masz dobry obraz i taki ci wystarcza.ok-ale nigdy nie możesz powiedzieć że nie będzie lepiej ci się ten obraz podobał do puty nie zobaczysz co można więcej z twojego tv wyciągnąć.

Jak ci zadałem pytanie względem kalibracji,czy byś był na tak jak zobaczysz poprawę( i nie myśląc o tych nieszczęsnych 300 pln :) ) to żeś do dzisiaj nie odpowiedział. ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spytaj się go co oznacza na końcu ocena oddanie kolorów 5 gwiazdek? I jak on te gwiazdki mierzy?

 

Chyba poprzez specjalne okulary?

smiley-cool.gifsmiley-cool.gifsmiley-cool.gifsmiley-cool.gifsmiley-cool.gif

 

Te gwiazdki są właśnie dla Ciebie i dla innych osób które nie czytają rozdziału z pomiarami, bo np. nie odróżniają kolorymetru od kalorymetru.

 

Słuchajcie a jak mam rozumieć taką kwestię, że z jednej strony Maciej mówi (i my to też w sumie niby wiemy) że kopiowanie gotowych ustawień nie ma żadnego sensu, bo każdy egzemplarz może się sporo różnić, co i w sumie można zaobserwować w różnych gotowcach, bo np w jednym gotowcu np dany parametr jest ustawiony na + a w innym odwrotnie. A z drugiej strony Maciej mówi nam też że różne kolorometry też mogą pracować niestabilnie (czyli pływać) i dawać w efekcie różne wyniki w różną stronę. Po czym niedługo potem Bobcat i Tribul z całkowitym spokojem opublikowali (co znaczy że raczej musieli się z Maciejem konsultować w tej sprawie) też swoje nastawy dla swoich skalibrowanych plazm na potwierdzenie tej tezy że zupełnie nie mają się czego obawiać, że ktoś sobie to za darmo skopiuje i na tym skorzysta i chcą nam też tym sposobem uzmysłowić jak duży jest rozrzut.

 

Tymczasem Maciej w nowym teście Samsunga podaje taką wskazówkę:

[...]

 

Krak_oN rozumiem, że się zamotałeś i próbując wyjaśnić (sobie) niektóre kwestie upatrujesz wszędzie postęp. Natomiast prawda jest całkiem prosta, tyle, że trudna do przyjęcia dla niektórych i uwierz mi, że nikt nie wodzi Cię za nos. Nikomu nie zabraniam publikować swoich ustawień, czy widzisz gdzieś na mojej stronie jakieś zastrzeżenie dotyczące tego? W przykładowym raporcie może? Nie, po prostu kto chce niech sobie kopiuje, kopiuje. Jeśli nie rozumie, że prędzej sobie coś zepsuje niż poprawi to jego sprawa. Uważasz, że kazałem bobcatowi i tribulowi opublikować zmienione ustawienia? Chłopie brniesz w straszne absurdy ;)

 

Prawda jest jednak taka, że świeżo opublikowane przeze mnie testy nie są odkrywcze ani trochę w temacie kalibracji. Wysnuwasz z testów błędne wnioski. Uważasz, że matryce w WT600 i E6 są stabilne, rzuć okiem na pomiary

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) i

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Teraz wyobraź sobie, że postanawiasz sobie skopiować ustawienia kalibracyjne od WT600 do E6, bo matryce takie same i jak na tym wychodzisz? Ano tak, że miałeś obraz trochę za zimny, co prawie wcale nie przeszkadza oku, a po skopiowaniu ustawień masz zazieleniony i jest gorzej. Tyle w temacie kopiowania.

 

Natomiast jeśli chodzi o samsunga to były oczywiste z mojej strony pewne rady. Jeśli deltaE odcieni skóry dochodzi aż d o 9 przez odcień to raczej przewidywalne, że w każdym modelu będzie kopnięta akurat w tą stronę. Każda matryca jest inna, ale też do pewnego stopnia, a dE 9 to BARDZO dużo. Proponuje ochłonąć i używać zdrowego rozsądku ;)

  • Like 1

Profesjonalna kalibracja TV i projektorów - SkalibrujTV.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Natomiast jeśli chodzi o samsunga to były oczywiste z mojej strony pewne rady. Jeśli deltaE odcieni skóry dochodzi aż d o 9 przez odcień to raczej przewidywalne, że w każdym modelu będzie kopnięta akurat w tą stronę. Każda matryca jest inna, ale też do pewnego stopnia, a dE 9 to BARDZO dużo. Proponuje ochłonąć i używać zdrowego rozsądku ;)..

 

Tak sobie teraz myślę że akurat takie wychwytywanie konkretnych większych wajchnieć określonych parametrów a potem podanie bezpiecznego marginesu ich korekcji, to byłaby w sumie bardzo pożądana i pożyteczna innowacja w recenzjach i byłby to wtedy raczej pewnik w odniesieniu do niepewnych gotowców.

 

No a jeśli chodzi o samego Panasa E6 i tego że wymagał tylko ''muśnięcia'' kalibracją (o ile dobrze zrozumiałem) czy to nie znaczy że ma on bardzo niski rozrzut parametrów matrycy ?, no bo różnice które się potem kalibruje są przecież wynikiem większego lub mniejszego rozrzutu parametrów matryc ?. Być może przyjdzie taki czas że producenci osiągną znacznie wyższą stabilnosć która umożliwi ujednolicone ustawienia dające praktycznie identyczne rezultaty na pomiarach.

Edited by Krak_oN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie rozumie, że prędzej sobie coś zepsuje niż poprawi to jego sprawa.

 

Podałem przecież, że mając jeden tryb Profesjonalny skalibrowany przez Ciebie i ustawiając drugi Profesjonalny według "gotowca" z podanego przez Krak_oNa linku - natychmiast widać że obraz na tym ustawionym z linku jest drastycznie gorszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a jeśli chodzi o samego Panasa E6 i tego że wymagał tylko ''muśnięcia'' kalibracją (o ile dobrze zrozumiałem) czy to nie znaczy że ma on bardzo niski rozrzut parametrów matrycy ?

 

To znaczy tylko i wyłącznie tyle, że ten konkretny egzemplarz miał niewielki odchył, aczkolwiek dobrze wróży dla serii. Oczywistym jest, że nie trafi się raczej egzemplarz, który będzie miał dE = 9 jak samsung, skoro testowany wypadał nieźle, ale na pewno będą inne powichrowane w przeciwne strony. To się zawsze sprawdza po przeglądnięcie raportu z większej ilości egzemplarzy.

 

Podałem przecież, że mając jeden tryb Profesjonalny skalibrowany przez Ciebie i ustawiając drugi Profesjonalny według "gotowca" z podanego przez Krak_oNa linku - natychmiast widać że obraz na tym ustawionym z linku jest drastycznie gorszy.

 

No byleby jeszcze ktoś posłuchał ;)

Edited by Maciej Koper

Profesjonalna kalibracja TV i projektorów - SkalibrujTV.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.