Skocz do zawartości
IGNORED

Polscy producenci Kolumn


onkyo717

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Posiadamy w Polsce wielu utalentowanych konstruktorów, akustyków a nie wszyscy niestety na tym forum o tym wiedzą wiec zachęcam do promowania polskich marek !!!- porównania ich wobec siebie oraz względem innych światowych producentów , opinii na ich temat lub zaleceń z czym i w jakim środowisku czują się najlepiej, Zapraszam do konstruktywnej dyskusji !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wszyscy niestety na tym forum o tym wiedzą wiec ...

Kto ma wiedzieć ten wie, dlatego nie spodziewałbym się raczej sensacji :)

Wystarczy użyć forumowej wyszukiwarki i w trzy sekundy masz wszystko czego tylko dusza zapragnie.

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wypadają nowe polskie kolumny Tonsil Siesta, STX F-200 n, Pylon Topaz 15 i Topaz 20 w porównaniu z kolumnami zagranicznymi, też nowymi Focal Chorus 706, Tannoy Mercury V4, MA BX5, Indiana Line Tesi Tesi 540C i 542... czyli w cenie do 3000 zł.

Które kolumny, w tej cenie, mają najlepszą stereofonię, najlepiej prezentują źródła dźwięku na scenie, mają nie koniecznie duży ale precyzyjny bas, nasyconą średnicę i delikatne wysokie. Bardzo zależy mi na opinii osób które porównywały te produkty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cenie do 3 tys. masz kolumny STX FX300 które mają prawie wszystkie cechy które wymieniłeś i do tego zmiatają wszystkie kolumny które wymieniłeś ☺

Nie zamiataja tylko walcuja :)

Juz był taki konstruktor który jego sprzęt walcowal klase hiend a na allegro można było dostać za 2tysiace za klocek tyle że troszkę mało atrakcyjny wizualnie

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cenie do 3 tys. masz kolumny STX FX300 które mają prawie wszystkie cechy które wymieniłeś i do tego zmiatają wszystkie kolumny które wymieniłeś

Poczytałem na forum o STX FX-300 i jestem zaskoczony ilością pozytywnych wpisów.

Ale szukam kolumn które mają szerokość ok. 20 cm a głębokość do ok. 25 cm i dlatego powyżej taki wybór kolumn do porównania.

Wiem że jest to niestety poważne ograniczenie bo przez kilka ostatnich dni przekopywałem Allegro w poszukiwaniu dobrych smukłych używek w tym rozmiarze, bez efektu.

Zresztą wydaje mi się że większość na Allegro to propozycje handlarzy złomem z niemieckich śmietników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałby się bardzo zdziwić, i zobaczyć wyniki prawdziwych pomiarów takich produkcji i dostrzec w takich produktach mocne podstawy inżynierskie.

Niemożliwa sprawa. Są zestawy polskiej produkcji, które brzmią efekciarsko a na pomiarach wygląda to kiepsko, są i takie, które brzmią równo, bez dziur w paśmie. W jednym i drugim przypadku nie do końca ma się wszystko na tacy. W pierwszym, bo jest technicznie zwrotnica nie do końca poprawnie zrobiona, nie posiada zgrania fazowego i poziom zniekształceń jest tak duży, że każdy bardziej ogarnięty nie aplikował by tak głośnika. W drugim jest na tyle dobrze to wykonane, że strach jest przed kopiowaniem i się temu wcale nie dziwię, bo wiem ile czasu dobry projekt potrafi zająć.

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harpia i Studio 16 Hertz tworzą konstrukcje o których Tonsil i jego spadkobiercy mogą pomarzyć. Inna klasa dźwięku i inna klasa cenowa. Audio Academy jest jednak niżej choć te kolumny też nie są złe.

 

 

A mnie najbardziej bawią dywagacje forumowych mądrali na temat wykonania i brzmienia kolumn o których nie mają zielonego pojęcia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o których Tonsil i jego spadkobiercy mogą pomarzyć

 

O to akurat nie jest trudno ;-)

 

A ile powtarzalnych sztuk modeli wyprodukowali "Ci Wspaniali" ?

Bo jeśli każda para kolumn złożona jest z innych przetworników jako "niepowtarzalne rzemiosło i rękodzieło tworzone pod indywidualne potrzeby odbiorcy przez Jedynego Geniusza akustyki" to trudno obronić fachowość i proste założenia inżynierskie i prawa fizyki.

To jest jakieś tam majsterkowanie i ble ble marketingowe.

A że odbiorcy są otumanieni - no cóż...czasem wstyd się przyznać ,że kupiło się gniota - choć wyjątkowego, niepowtarzalnego.

Lepiej siedzieć cicho, bo może się uda opchnąć z niewielką stratą , a potem kupić coś porządnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy istnieje jakiś wspólny mianownik naszych rodzimych produkcji lub miał ktoś styczność i może porównać niektóre nasze wyroby ,

Harpia

Audio Academy

Sonus Oliva

Sundial

Bodnar Audio16

"Studio 16 Hertz"

Zeta Zero

 

Ja miałem ESA Ostinato kiedyś, a także AA Hyperion, obecnie AA Phoebe III.

 

Każda manufaktura ma swoją filozofię brzmienia, ale w oparciu o te 3 modele, które miałem zaryzykuję stwierdzeniem, że wspólnym mianownikiem polskich konstrukcji w ogóle jest fakt, że z reguły biją zagraniczną konkurencję w tym samym przedziale cenowym gdyż koszty produkcji/importu/dystrybucji są mniejsze, są więc w stanie za te same pieniądze zaoferować (często) lepsze przetworniki i lepszy dźwięk. Pamiętam, kiedy kupowałem ESY porównywałem je do konkurencji zagranicznej w tej samej cenie (uznane marki) i średnio ten pojedynek skończył się dla produktów importowanych.

 

Dlatego ja jakiś czas temu postanowiłem inwestować w polskie kolumny bo po prostu za tę samą cenę grają lepiej od zagranicznej konkurencji.

 

 

Bo jeśli każda para kolumn złożona jest z innych przetworników jako "niepowtarzalne rzemiosło i rękodzieło tworzone pod indywidualne potrzeby odbiorcy przez Jedynego Geniusza akustyki" to trudno obronić fachowość i proste założenia inżynierskie i prawa fizyki.

 

 

Manufaktury typu ESA, AA, RLS sprzedają sporo par kolumn tak samo zbudowanych. Do zmian przetworników dochodzi tylko przy wprowadzaniu nowych modeli czy też nowych serii.

 

Audio Academy jest jednak niżej choć te kolumny też nie są złe.

 

To jest kwestia gustu i też modelu. Hyperiony są ok choć mnie nie zachwyciły, ale Phoebe są już niezwykle udanym modelem (i paradoksalnie wiadomy przetwornik średniotonowy w tym nie przeszkodził, a kluczowe okazały się przetwornik wysokotonowy oraz samo zestrojenie kolumny) - imo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja jakiś czas temu postanowiłem inwestować w polskie kolumny bo po prostu za tę samą cenę grają lepiej od zagranicznej konkurencji.

Od kilku dni intensywnie poszukuję na forum informacji o polskich kolumnach.

Jestem bardzo zdziwiony determinacją z jaką niektórzy użytkownicy forum próbują rozprawić się z polskimi producentami kolumn.

Zauważyłem, że te bardzo negatywne opinie nię są podparte żadnymi argumentami i nie są w żaden sposób uzasadniane.

Czytam i widzę, że te negatywne opinie nie wynikają z odsłuchów i porównań z zagraniczną konkurencją, w tej samej cenie, tylko z jakichś karkołomnych i wymyślnych teorii oraz domysłów jakby tworzonych na potrzeby walki z polskimi producentami kolumn.

Jest na forum kilku nieustraszonych ludzi którzy walczą o dobre imię polskiego przemysłu audio ale ich argumenty dotyczące budowy kolumn czy wrażenia z odsłuchu są zwykle pomijane...

 

O co w tym wszystkim chodzi?

Z jakich powodów ludzie głoszą tak negatywne opinie o rodzimych produktach?

Czy po prostu mają rację i te zagraniczne grają lepiej w danym przedziale cenowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A ile powtarzalnych sztuk modeli wyprodukowali "Ci Wspaniali" ?

Bo jeśli każda para kolumn złożona jest z innych przetworników jako "niepowtarzalne rzemiosło i rękodzieło tworzone pod indywidualne potrzeby odbiorcy przez Jedynego Geniusza akustyki" to trudno obronić fachowość i proste założenia inżynierskie i prawa fizyki.

To jest jakieś tam majsterkowanie i ble ble marketingowe.

A że odbiorcy są otumanieni - no cóż...czasem wstyd się przyznać ,że kupiło się gniota - choć wyjątkowego, niepowtarzalnego.

Lepiej siedzieć cicho, bo może się uda opchnąć z niewielką stratą , a potem kupić coś porządnego.

 

Zastanawiam się kim jesteś i czyje interesy reprezentujesz. Harpia Acoustics i Studio 16 Hertz są sprzedawane w sklepach. W każdym momencie istnieje możliwość odsłuchu i porównania. Modeli jest mnóstwo i wszystkie są powtarzalne. Dodatkowo możesz z każdym z konstruktorów skontaktować się osobiście i umówić na odsłuch. Zanim zaczniesz ferować wyroki typu "gniot" warto się chwilę zastanowić nad podstawami takiej opinii. Na pewno nie jest nią rzetelny odsłuch.

Inna sprawa to fakt iż najlepsze firmy audio na świecie produkują pojedyncze egzemplarze swoich urządzeń. Zwykle są to specjalistyczne manufaktury nastawione przede wszystkim na zadowolenie klienta. Bogatego klienta. Nie łudź się. Dla takich zabawek jak Gryphon nie znajdziesz konkurencji w budżetówce. Możesz co najwyżej poskładać klona pod warunkiem że ktoś udostępnia dokumentację (Accuphase) jednak firma świetnie zdaje sobie sprawę z tego że 2/3 części zamawia bezpośrednio u producenta i są to zamówienia jednostkowe. Możesz co najwyżej znaleźć odpowiednik który nie zagra tak samo. I o to właśnie chodzi. Klony są jedynie wariacją na temat a nie dokładną kopią urządzeń tej klasy. Udostępnianie dokumentacji jest więc celowym działaniem.

 

Zauważyłem, że te bardzo negatywne opinie nię są podparte żadnymi argumentami i nie są w żaden sposób uzasadniane.

Czytam i widzę, że te negatywne opinie nie wynikają z odsłuchów i porównań z zagraniczną konkurencją, w tej saej cenie, tylko z jakichś karkołomnych i wymyślnych teorii oraz domysłów jakby tworzonych na potrzeby walki z polskimi producentami kolumn.

 

Odkąd forum zmieniło swoją postać i stało się skomercjalizowane zjawisko forsowania własnych interesów i nachalnej reklamy tudzież walki z konkurencją stało się normą. Inna sprawa że niektórzy tak mają i bez krytyki ani rusz. Krytyki najczęściej bezpodstawnej która nie jest poparta żadnym wiarygodnym odsłuchem.

 

Jest na forum kilku nieustraszonych ludzi którzy walczą o dobre imię polskiego przemysłu audio ale ich argumenty dotyczące budowy kolumn czy wrażenia z odsłuchu są zwykle pomijane...

 

Jest też na forum bardzo silne lobby tonsilowskie. Cokolwiek ktokolwiek napisze źle zaraz zjawia się kilku userów z pogróżkami. W tym przypadku także brak osłuchania i wiarygodnych testów porównawczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Jest też na forum bardzo silne lobby tonsilowskie. Cokolwiek ktokolwiek napisze źle zaraz zjawia się kilku userów z pogróżkami. W tym przypadku także brak osłuchania i wiarygodnych testów porównawczych.

 

 

Chyba jeszcze silniejsze jest lobby anty-tonsilowskie z diskomaniakiem (teraz zwanym Baldem) na czele.

Tak wrzuciłem w wyszukiwarkę hasło "tonsil" i...

najczęściej wyświetlają się wpisy użytkownika discomaniac71/Bald...

 

Jakiś uraz z dzieciństwa?

Tamten Tonsil już nie istnieje - może jakaś terapia...

 

Pomimo zaklinań niektórych forumowych "guru", Tonsil (nawet w obecnej formie) to jednak największy polski producent kolumn głośnikowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje chamskie akcje i obrona za wszelką cenę Tonsilu mają zapewne podłoże finansowe. Pod nickiem RADUL działasz na wielu forach w sieci i udając niezależnego radzisz ludziom zakup kolumn. Dziwnym trafem w większości przypadków jest to Tonsil.

 

Kilka przykładów:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

cyt: "Siesty to kolumny, które rozjeżdżają sporo konstrukcji zagranicznej konkurencji w cenie 2-3tyś.

Primusy to w porównaniu z nimi bardzo kiepściutkie kolumny.

Jeżeli Siesty są dla Ciebie za drogie, zainteresuj się Maestro II 180 - w swojej cenie to znakomity wybór"

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tu jest ciekawie - opinia innego usera co do merytoryki wpisów:

 

cyt: "Rozbierałeś jedne i drugie, słuchałeś ?

Na początku wątku poleciłeś Tonsil Maestro, mimo że kolega był zainteresowany także Roth, co świadczy że z tymi drugimi nie miałeś jednak do czynienia.

Nie odpowiedziałeś także na pytanie, na jakiej podstawie twierdzisz, że Roth mają gorsze głośniki ? A jeśli grają lepiej a są gorzej wykonane, to są nadal gorsze czy już jednak lepsze ? Bo przyznam, że nie rozumiem Twojego toku rozumowania, oraz nie wiem co jest Twoim źródłem informacji na temat głośników zastosowanych w tych kolumnach. Skoro nie pomiary, to nie wiem, porównujesz zdjęcia ?"

 

Jednym słowem nachalne naganianie i zachęcanie do zakupu za wszelką cenę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

 

Twoje chamskie akcje i obrona za wszelką cenę Tonsilu mają zapewne podłoże finansowe. Pod nickiem RADUL działasz na wielu forach w sieci i udając niezależnego radzisz ludziom zakup kolumn. Dziwnym trafem w większości przypadków jest to Tonsil.

 

 

Zapomniałeś o STXach, a to największa konkurencja dla Tonsila - chyba nie powinieneś wszystkich "mierzyć własną miarą"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna marka na forum nie wywołuje tylu emocji co Tonsil:)

Czy ktoś lubi Tonsil czy nie, to przecież to nie zmienia brzmienia ich kolumn.

Czy jest szansa na opis brzmienia Siesty, Pulse czy Libry?

Jakie są zalety a jakie wady w dźwięku tych kolumn w stosunku do innych z tej półki cenowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest że Tonsil przez lata był największym (bo jedynym) producentem kolumn w Polsce. Miał ogromne zaplecze techniczne i ekipę która mogła stworzyć uznaną, światową markę. Jednak stało się tak jak to zwykle w Polsce bywa. Majątek został rozkradziony a szanse zaprzepaszczone. Dlatego te małe manufaktury wyprzedzają technologicznie Tonsila o lata świetlne. Kolumny Harpia Acoustics, Studio 16 Hertz czy innych współczesnych polskich producentów po prostu oferuję wysokiej klasy dźwięk w korzystnej relacji cena/jakość. I fakt iż nie produkują własnych głośników korzystając z gotowych podzespołów takich firm jak Vifa, ScanSpeal czy Morel niczego tu nie zmienia. Gdyby ich właściciele dysponowali takim zapleczem jak Tonsil to pewnie te produkty byłyby jeszcze lepsze. Tak wygląda prawda o obecnych polskich producentach kolumn. Co lepsze a co gorsze każdy powinien wybrać sam biorąc pod uwagę możliwości finansowe i resztę konfiguracji. Nie ma co ideologizować i wychwalać czegoś co jest kiepskie tylko dlatego że polskie. Z kolumnami jest tak samo jak z elektroniką. Była Unitra a i tak Struss czy wielu innych robi lepsze wzmacniacze. Analogie można znaleźć też w motoryzacji i innych gałęziach przemysłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bald a dziwi Cię upadek Diory czy Tonsila bo mnie nie a to dlatego, że na filmie dokumentalnym o Diorze można się dowiedzieć że premier polskiego rządu mówi iż Polska nie musi produkować elektroniki i za tym ciosem nie produkuje np samochodów, samolotów i żadna polska marka w świecie sie nie liczy. Gdyby np w Japonii rząd dążył do wyeliminowania producentów elektroniki to by nie było Yamahy, Accuphase, Luxmana i wielu innych. To, że obecni polscy producenci robią kolumny zbudowane z głośników np Vify mnie nie bawi bo wolałbym aby było to równie a może lepszej jakości głośniki polskie i aby zagraniczni producenci po nie sięgali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.