Skocz do zawartości
IGNORED

Klub monitorów ADAM


BeatX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Pomyślałem, że warto założyć wątek klubowy dla posiadaczy monitorów firmy ADAM, w wątku którym moglibyśmy dzielić się wrażeniami, opiniami, sugestiami itp.

Osobiście od 2 tyg. jestem w posiadaniu ADAM A7X i z dnia na dzień coraz bardziej doceniam dźwięk jaki wydobywa się z tych monitorów.

W dniu w którym je wybierałem, spędziłem jakieś 6h w salonie muzycznym odsłuchując cały asortyment sklepu w zakresie monitorów aktywnych w cenie do 4000 pln.

Słuchałem KRK, Yamaha, EVE, Dynaudio, Tannoy, ADAM i jeszcze kilka modeli mniej znanych firm.

A7X od samego początku zachwyciły mnie, za precyzję, selektywność, budowanie sceny muzycznej, wypełnienie w każdym z zakresów i wspaniałą dynamikę - po prostu wyróżniały się na tle innych modeli które odsłuchiwałem.

Granie bardzo wysokiej klasy, ja póki co jestem cholernie zadowolony z zakupu.

Ciekawi mnie tylko, jak wypadają A8X w stosunku do A7X?

Miał ktoś porównanie?

 

U mnie A7X są sterowane przez Audio-GD NFB-10ES3

Reszta mojego toru, na stronie "o mnie"

 

Zapraszam do dzielenia się wrażeniami :)

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość BlueMax

(Konto usunięte)

Mój kolega ma od lat Adamy A7X. Ma w domu małe studio masteringowe, w którym ich używa, ale na co dzień muzyki też słucha się na nich świetnie. Używa ich bezpośrednio podłączonych do DACa Mytek. Jak u niego jestem to nie mogę się nadziwić jak te mini monitorki grają, z jaką czystością i wiernością. Świetny sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość kennijczyk

(Konto usunięte)

 

Mój kolega ma od lat Adamy A7X. Ma w domu małe studio masteringowe, w którym ich używa, ale na co dzień muzyki też słucha się na nich świetnie. Używa ich bezpośrednio podłączonych do DACa Mytek. Jak u niego jestem to nie mogę się nadziwić jak te mini monitorki grają, z jaką czystością i wiernością. Świetny sprzęt.

 

Jak tak wlasnie mysle o mytku / teac ud-501. Dobrze wiedziec ze Adamy lubia mytka :)

Czemu tylko jest on taki drogi jak jest produkowany w PL? W stanach jest sporo tanszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość BlueMax

(Konto usunięte)

Nie trzeba wcale tyle wydawać. Wcześniej mój kolega używał z Adamami DACa RME z równie dobrym wynikiem, a jeszcze wcześniej karty ESI Juli@. Możliwości jest mnóstwo. DACa Teac UD-501 mam z kolei ja od jakiegoś czasu i mogę go polecić bo to super sprzęt z tym że nie ma on liniowych wyjść regulowanych. Pokrętło regulacji głośności wprowadza w błąd ludzi, którzy ogądają zdjęcia UD-501 w necie, ale ono służy tylko do regulacji poziomu wyjścia słuchawkowego.

Edytowane przez BlueMax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość kennijczyk

(Konto usunięte)

Nie trzeba wcale tyle wydawać. Wcześniej mój kolega używał z Adamami DACa RME z równie dobrym wynikiem, a jeszcze wcześniej karty ESI Juli@. Możliwości jest mnóstwo. DACa Teac UD-501 mam z kolei ja od jakiegoś czasu i mogę go polecić bo to super sprzęt z tym że nie ma on liniowych wyjść regulowanych. Pokrętło regulacji głośności wprowadza w błąd ludzi, którzy ogądają zdjęcia UD-501 w necie, ale ono służy tylko do regulacji poziomu wyjścia słuchawkowego.

 

Ja planuje zainwestowac w UD-501, narazie do hifi w pokoju, a na adamy wrzucic DACa merdian director ktory siedzi teraz na przemian hifi/komp z Adamami. A z czasem pozniej pozbyc sie meridiana i UD-501 wrzucic na Adamy, a Mytka do hifi. A pozniej pozbyc sie ud-501 i mytka wrzucic na Adamy ;) itd itd itd ;)))

 

Co to tylnej scianki to zalezy to od preferencji i wygluszenia pokoju. Uzywam teraz dol na jakies -3 czy -4 schodki, jako ze pokoj mam goly. Jak wsadze poduszki na sciany to moge troche dol podkrecic (tak na -2).

 

Mam tez tanie RCA kable i troche drozsze, tak z 8x. I powiem ze sluchac roznice. Tak samo jak pomiedzy usb od drukarki i supra usb. I slychac roznice takze przy optycznym (usb gra troche lepiej).

Edytowane przez kennijczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzywam teraz dol na jakies -3 czy -4 schodki, jako ze pokoj mam goly

Hmm.. ja to samo

Odkręciłem regulator poziomu niskich tonów o 3-4 schodki.

Reszty nie ruszałem.

Muszę poważnie pomyśleć o akustycznym zaadaptowaniu mojego pokoju, żeby dać rozwinąć skrzydła moim A7X :D

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość kennijczyk

(Konto usunięte)

Hmm.. ja to samo

Odkręciłem regulator poziomu niskich tonów o 3-4 schodki.

Reszty nie ruszałem.

Muszę poważnie pomyśleć o akustycznym zaadaptowaniu mojego pokoju, żeby dać rozwinąć skrzydła moim A7X :D

 

Znalazlem tanie rozwiazanie, i chyba bedzie to moja pierwsza przymiarka do wygluszenia pokoju z komputerem. Paczka 24ch gabek 30cmx30cmx4.5cm, oczywiscie nie jest to profesjonalne podejscie ale za 100zl z groszami? czemu nie sprobowac :)

http://www.amazon.co.uk/Pro-Acoustic-Foam-Tile-Treatment/dp/B006I1J25E/ref=pd_sim_sbs_ce_2?ie=UTF8&refRID=1J35HRGAXC85TFQBYWB3

 

 

tu przyklad jak ktos to zrobil tanim kosztem w malym pokoju i jaki efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich posiadaczy Adamów. Mam pasywne monitorki HM2. Używam od kilku lat w moim głównym systemie do domowego odsłuchu muzyki. Dźwięk Adamów jest absolutnie genialny. Godzi cechy wydawało by sie nie do pogodzenia. Jest zarówno czysty, szczegółowy jak i plastyczny, zrywny jak i spójny. Wystarcza 2 minuty kontaktu z tym dźwiękiem by wiedzieć o co chodzi. Ale opisać to nie jest łatwo.Trzeba doświadczyć. Szkoda, że Adamy są u nas tak mało znane i doceniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich posiadaczy Adamów. Mam pasywne monitorki HM2. Używam od kilku lat w moim głównym systemie do domowego odsłuchu muzyki. Dźwięk Adamów jest absolutnie genialny. Godzi cechy wydawało by sie nie do pogodzenia. Jest zarówno czysty, szczegółowy jak i plastyczny, zrywny jak i spójny. Wystarcza 2 minuty kontaktu z tym dźwiękiem by wiedzieć o co chodzi. Ale opisać to nie jest łatwo.Trzeba doświadczyć. Szkoda, że Adamy są u nas tak mało znane i doceniane.

A co powiesz o wysokich tonach z technologi AMT w porównaniu do kopułek ?

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kazik II - Znam brzmienie AMT w wersji Elaca i Adama. Kupiłem Adamy bo ich brzmienie pasowało mi bardziej. Elaki w porowananiu do adamów grały jakoś "bez życia". Wracając do Twojego pytania - ja to słyszę tak:

 

Kopułki tekstylne - brzmienie szeleszczace, jakby rozmyte, często napiete i dla mnie męczące. Nie ma "dzwonu". Są oczywiscie wyjątki - np Esotar, czy niektóre ring-radiatory.

 

Kopulki metalowe - jest dzwon, szybkośc, uderzenie, z podtrzymaniem gorzej, wysokie bywają jednostajne, natarczywe, męczące. W tej kategorii nie znalazlem niczego dla siebie.

 

Wstegi płaskie - bardzo szczegółowe, eteryczne, ale też często skrzypiące / skrzeczące - nie dla mnie.

 

AMT - wysokie są soczyste, bogate, zróżnicowane, kolorowe, bardzo szybki jest atak, podtrzymanie wybrzmiewa swobodnie do końca, kiedy trzeba jest dzwon - słychać że metal to metal (np, że miotełki muskające talerz są z metalu). Zero kompresji, artefaktów, napięcia, zapiaszczenia. Mnóstwo detalu, planktonu, jakichś cyknięć, mlaśnięć - nie odwraca on jednak uwagi, tylko buduje atmosferę, tkankę dźwięku. Redaktor Pacuła tak to opisał "Jeśli zaś chodziłoby o porównanie samej góry (Adamów), to z jednej strony wskazałbym na Esotara Dynaudio, z nieco ciemniejszą barwą (Adamów), a z drugiej na znakomitą kopułkę berylową w kolumnach JMLab-a Electra 1007 Be, jednak z lepszą „treściwością” i wagą uderzenia (równiez Adamów)." Nic dodać nic ująć.

Edytowane przez guru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMT - wysokie są soczyste, bogate, zróżnicowane, kolorowe, bardzo szybki jest atak, podtrzymanie wybrzmiewa swobodnie do końca, kiedy trzeba jest dzwon - słychać że metal to metal (np, że miotełki muskające talerz są z metalu). Zero kompresji, artefaktów, napięcia, zapiaszczenia. Mnóstwo detalu, planktonu, jakichś cyknięć, mlaśnięć - nie odwraca on jednak uwagi, tylko buduje atmosferę, tkankę dźwięku. Redaktor Pacuła tak to opisał "Jeśli zaś chodziłoby o porównanie samej góry (Adamów), to z jednej strony wskazałbym na Esotara Dynaudio, z nieco ciemniejszą barwą (Adamów), a z drugiej na znakomitą kopułkę berylową w kolumnach JMLab-a Electra 1007 Be, jednak z lepszą „treściwością” i wagą uderzenia (równiez Adamów)." Nic dodać nic ująć.

Bardzo dziękuję za Twoją opinię, która pokrywa się z moimi spostrzeżeniami. Dla mnie głośnik AMT Adama w aplikacji SonusOlivy gra zjawiskowo, zadziwia mnie do tej pory natychmiastowe tworzenie źródeł pozornych w przestrzeni.

U mnie X-art zastąpi rewelatora w moim zestawie głośnikowym.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje w zestawieniu opisu wysokotonówek stożkowych, które były szeroko stosowane w sprzęcie vintage. Który to z kolei dla wielu do dzisiaj stanowi punkt odniesienia. Może nie tyle z uwagi na rozciągnięcie pasma, ale na niewymuszoną naturalność, energetyczność i spójność ze środkowym zakresem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje w zestawieniu opisu wysokotonówek stożkowych, które były szeroko stosowane w sprzęcie vintage. Który to z kolei dla wielu do dzisiaj stanowi punkt odniesienia. Może nie tyle z uwagi na rozciągnięcie pasma, ale na niewymuszoną naturalność, energetyczność i spójność ze środkowym zakresem.

I to jest zaleta stożków, oraz AMT, mają lepszą spójność ze środkowym zakresem bo emitują więcej "energii" w paśmie podziału.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje w zestawieniu opisu wysokotonówek stożkowych, które były szeroko stosowane w sprzęcie vintage. Który to z kolei dla wielu do dzisiaj stanowi punkt odniesienia. Może nie tyle z uwagi na rozciągnięcie pasma, ale na niewymuszoną naturalność, energetyczność i spójność ze środkowym zakresem.

 

Nie mam miarodajnych doświadczeń z takimi głośnikami, to i nie piszę. Słuchałem natomiast głośników szerokopasmowych i rozumiem, że może się ta spójność podobać. A już taki Manger powalił i mnie na kolana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale punkt podziału możesz przesuwać, a zalety stożka są nadal i zawsze czytelne. Nie w tym chyba tkwi sedno różnicy. Jeśli to podobne działanie obu przetworników, to przybliż bardziej powody tego lepszego efektu. Jakoś tak łopatologicznie najlepiej.

Głośniki Air Motion Transformer działają na innej zasadzie niż stożkowe, czy kopułowe w których prędkość membrany i poruszanego powietrza wynosi 1:1, a w technologi AMT 4:1 co powoduje że posiadają 4-krotnie mniejsze zniekształcenia w stosunku do klasycznych głośników. Dużą zaletą jest też impedancja bardzo liniowa wynosząca 3,9 Ω ± 0,21 przy efektywności 96 dB/W/m, oraz faza jest bardzo liniowa i mieści się w zakresie ± 1,5°

Do tego bardzo mała masa membrany, która jest wspólna z uzwojeniem i mamy prawie idealny przetwornik ? ;-))

A jak gra to zależy od aplikacji i oczekiwań słuchacza.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to przeciwieństwo papierowego stożka, gdzie masa nie jest najmniejsza, zniekształcenia nie są kosmicznie niskie, impedancja zwykle w okolicy 8 Ohm i... też jest to idealny przetwornik.

 

Raczej to dowodzi, że te głosniki nie mogą grać tak samo i osiągać podobnej spójności. Dla mnie AMT odcinają się od niższego środka dość wyraźnie. Wyjątkowa czytość tak, ale energetyczność w niższej górze muszą czerpać ze średniotonowca. W typowej aplikacji nie jest to głośnik do mocniejszego rocka. A już zupełnie nie do takiego surowego z lat 70-tych. Do studia genialne narzędzie pracy, ale tym samym będę się upierał, że papierowy stożek, to inna kategoria. Dla innych potrzeb, bardziej domowych zastosowań. Podobnie jak wspomniane szerokopasmowce, z którymi w studio możnaby nagrywać tylko wokal. Ale dla monitorowania ścieżki z wokalem niezastąpione. Zatem szerokopasmowce są podobnie mało uniwersalne jak AMT i stożki papierowe. Czyli trójstronny remis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fragment całości-

Zatem szerokopasmowce są podobnie mało uniwersalne jak AMT i stożki papierowe. Czyli trójstronny remis.

Wniosek, że każda koncepcja jest pełna kompromisów.

Mnie się granie AMT podoba, ale trzeba odpowiednio dobrać podział. Umnie będzie cięty wysoko( kolumna trzy drożna ) i raczej brak będzie wymienianych przez Ciebie przywar.

Narazie szukam tokarza-frezera aby wykonać nowy front do napędu mojego X-ART-a - Masakra znaleźć fachowca, więc projekt nieskończony.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wysokie cięcie pozbawia wypełnienia i spójności z przetwornikiem poniżej. Mała wytrzymałość mocowa narzuca częstotliwość podziału i to jest właśnie największy kompromis. Znaleźć coś, co daje się uciąć na 1,5 - 2 kHz i zagra do końca pasma, to jest wyczyn (do kolumny 3-drożnej).

A może 4 drogi lepiej...?

 

Czy firma Adam robi 4-drożne kolumny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysokiej klasy zestaw 4-drożny.

http://www.adam-audio.com/en/home-audio/products/alpha-mk2/technical-data

post-3650-0-97976400-1412800251_thumb.jpg

 

Znaleźć coś, co daje się uciąć na 1,5 - 2 kHz i zagra do końca pasma, to jest wyczyn (do kolumny 3-drożnej).

A może 4 drogi lepiej...?

 

Czy firma Adam robi 4-drożne kolumny?

Może ta konstrukcja spełniła by Twoje oczekiwania.

http://www.parts-express.com/ess-heil-air-motion-transformer-amt-tweeter--264-600

można ciąć niżej.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna kolumna i ciekawy głośnik - tego i tego bym chętnie posłuchał, bo wygląda to bardzo obiecująco.

Na przykład JBL tnie wysokie na 800 Hz, w połączeniu z tubą. Ale też inni.

Dobre trafienia - dzięki. Co nie znaczy, że czegokolwiek szukam dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Mangera Kolega słuchał ?

Mangera słuchałem, ale bardzo dawno, lecz w stosunku do AMT był zbyt aksamitny ,nie wiem jak bym teraz odebrał ten dźwięk. Była to konstrukcja podstawkowa chyba zerobox i wtedy podobała mi się spójność i porządek w wysokich tonach, ale przy odsłuchu

miał malutkie problemy z dynamiką, ogólnie pozytywne wrażenia i wspomnienia,

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.