Skocz do zawartości
IGNORED

Rega RP1 uziemienie problem z przydźwiękiem

Wrocph

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Mam problem z przydźwiękiem związanym z brakiem uziemienia wkładki w gramofonie Rega RP1, po podłączeniu do przed-wzmacniacza Analogis jest to dosyć uciążliwe. Z tego co udało mi się znaleźć w sieci problem jest konstrukcja Regi i fakt że przewód uziemienia jest poprowadzony razem z przewodem kanału lewego. Tym samym następujące pytanie - co mogę zrobić żeby ten buczący przydźwięk wyeliminować?

Czy można podpiąć jakiś przewód uziemiający do gniazda GND w przedwzmacniaczu (nie łącząc go z gramofonem?)

Zadaję sobie sprawę że jestem laikiem w temacie elektroniki więc z góry przeprosiny za mało precyzyjne słownictwo.

Pozdrawiam

Pawel

Kolego ja też jestem laikiem, mam natomiast w domu dwa gramofony Rega i żaden nie generuje przydźwięku. Sprawdzone z czterema różnymi przedwzmacniaczami.

We stand in the Atlantic
We become panoramic

Trzeba dojść w którym miejscu jest błąd.

1. Ścisz wzmacniacz.

2. Odłącz kable chinch idące z gramofonu do pre.

3. Podłącz do wejścia Analogisa jakikolwiek wolny przewód chinch - z drugiej strony nie podpięty do niczego.

4. Zewrzyj piny gorące z masą wtyków. Czymś metalowym - to musi być pewne.

5. Zwiększ nieznacznie głośność we wmzacniaczu.

W taki sposób zwiera się sygnał wchodzący do preampa do masy - czyli żaden sygnał się nie dostaje, pre nie ma czego wzmacniać oprócz szumów własnych.

Powinna być cisza.

Jeśli buczy to wina preampa lub jego zasilacza.

Jeśli jest cisza to problem jest z wkładką albo gramofonem (okablowanie).

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

dziękuję za radę,

będę działał.

Punkty 3 i 4 nie są dla mnie do końca jasne - czy potrzebuje wolnego kabla 2xRCA?(którego nie mam) czy mogę użyć np. 2RCA zakończony mini jackiem (od innych głośników), ?

Tak jak na rysunku.

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.