Jump to content
IGNORED

Płytka na kawałku deski za 1500 EUR ! :-0


namor
 Share

Recommended Posts

29 minut temu, Ape napisał:

Jak podnieść to napięcie? Masz może informacje na ten temat? Czy potrzebny jest zasilacz aż 200W? Nie wystarczy 150 ?

Z tego co radzą koledzy lepiej mieć zapas mocy w przetwornicy (bardziej stabilna praca).

A co do podniesienia napięcia musisz doczytać albo zapytać producenta. Nie mam tej przetwornicy i ciężko mi się wypowiadać.

32 minuty temu, Ape napisał:

oraz Tripathem TA2022

Miałem ten wzmacniacz przez chwilę, i sorki ale tak jak trabanta porównywać z porsche, nie ta liga ?

Sukces oznacza robienie zwykłych rzeczy – niezwykle dobrze

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
4 godziny temu, Ape napisał:

A gdzie w PL można zakupić dobrej jakości takie zasilacze impulsowe?

Jeżeli chcesz pozostać przy "bezpiecznym" napięciu 12V, to teraz widzę aukcję z "bydlakiem"?, DELL 12V/18A! 220W! , za 70 zł, ale jak kolega boomaga pisze, dla tych którzy chcą posłuchać głośniej (ja słucham b. cicho), lepiej zastosować wyższe napięcia, do 18V (i dobre chłodzenie TA!).

Edit: jest też aukcja z takim samym, za 59zł

Edited by namor
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Ape napisał:

A gdzie w PL można zakupić dobrej jakości takie zasilacze impulsowe?

a jak tak, 'szperam" po 'znanym" portalu aukcyjnym ?, i widzę, że jest dużo, tanich ofert na zasilacz do laptopa, TOSHIBA 15V/6A 90W, niby 6A to mało, TA82xx mogą w IMPULSIE! oddać 9A, ale przy scalaku jest miejsce na ogromny kondensator na zasilaniu, skąd w impulsie układ może pobrać dużo większy prąd niż daje zasilacz, a moc zasilacza 90W, to trzy razy więcej niż mogą oddać te TA82xx.

Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, namor napisał:

niby 6A to mało, TA82xx mogą w IMPULSIE! oddać 9A

już nie mogłem edytować, ale "zajarzyłem", te 9A to chyba tylko na obciążeniu 2 Om, a takich głośników w domu nikt nie używa, wiec te 6A jest absolutnie wystarczające

Link to comment
Share on other sites

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Zrobiłem listę elementów w/g powyższego schematu
Rezystory
470R - 2szt
10K. - 2szt
100K - 2szt
2,2R - 4szt

Kondensatory
1n. - 2szt
100n - 5szt
3.3u. - 2szt
33uF - 2szt
100uF - 1szt
220uF - 1szt
1000uF - 1szt

2n4410 - 1szt

Patrząc jednak na PCB które zakupiłem i ma do mnie dojechać widzę sporą rozbieżność w elementach,
Jest dodatkowy kondensator 220uF, jakieś zworki (do czego służą), są też jakieś pady pod elementy SMD od spodu. Ma ktoś wiedzę co jak?
Te rezystory 2R2 4szt mają być jakiej mocy? 074d2937b223e3ce4ad1935a520f3a1a.jpg


Wybrałem zasilacz impulsowy MainWell 150W 12,5A, myślę że wystarczy, jest nowy, z gwarancją, i to mnie przekonuje. Pytanie o kondensator główny, czy dać tak jak na schemacie 1000uF ( mam Panasonic FC) czy zwiększyć pojemność na 2200-6800 uF?


Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

|______Naim MuSo______|

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Jak masz zasilacz impulsowy to i kondensator daj odpowiedni do pracy impulsowej np. taki:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

lub

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Edited by frobek

"cytat usunięty przez moderację" -  Bernard le Bovier de Fontenelle

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
Godzinę temu, Ape napisał:

470R - 2szt

daj tam 680 om, według producenta stosowanie rezystorów większych, grozi niestabilnością wzmacniacza (wzbudzaniem), patrz datascheet str. 3. Niektórzy "hardkorowcy" w tym wątku ładują tam nawet 4,7 kOm, ale oni nie sprawdzają oscyloskopem czy wzmacniacz się nie podwzbudza. Wzmacniacz ma dużą czułość, żeby ją obniżyć, lepiej dać na  wejściu w szereg rezystor np. 10k, i wtedy nie dawać tych kondensatorów 1nF.

 

Godzinę temu, Ape napisał:

3.3u. - 2szt
33uF - 2szt

daj tam 4,4 i 47 uF

 

Godzinę temu, Ape napisał:

jakieś zworki (do czego służą)

przeczytaj uważnie wpisy Kolegi janus73, dostałeś linka

 

Godzinę temu, Ape napisał:

czy zwiększyć pojemność na 2200-6800 uF?

w tym miejscu im więcej tym lepiej, ja mam Nichcon 10 000uF/16V

 

Godzinę temu, Ape napisał:

2n4410 - 1szt

daj byle jaki NPN, może być audiofilsko ?, niskoszumny BC559

21 minut temu, Daniel_68412 napisał:

Ja tam laik ale na logikę to ten kondensator tam już nie będzie widział przełączania przetwornicy bo widzi dc

też tak uważam, kondensator w tym miejscu to raczej  "magazyn energii", na nagłą potrzebę ?

Edited by namor
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Ape napisał:

Te rezystory 2R2 4szt mają być jakiej mocy?

a jeszcze ten problem, mam oryginalny wzmacniacz z Jeep'a, na TA8233, i ze zdziwieniem zobaczyłem w tym miejscu rezystory SMD, rozmiaru chyba 0805, więc każdy rezystor powyżej 0,125W będzie O.K.

Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, namor napisał:

Wzmacniacz ma dużą czułość, żeby ją obniżyć, lepiej dać na  wejściu w szereg rezystor np. 10k,

już nie mogłem edytować: wszystkie TA82xx mają rezystancję wejściową 30 kOm, więc lepiej zastosować szeregowy z sygnałem wejściowym rezystor (który zadziała jak zwykły potencjometr), niż sztucznie ograniczać wzmocnienie TA przez stosowanie nieprawidłowych rezystancji w sprzężeniu zwrotnym, grożącym wzbudzaniem się wzmacniacza.

Link to comment
Share on other sites

Panowie. Bardzo dziękuję za pomoc w kompletowaniu elementów, podejrzewam, że nie tylko ja to czytam.
Co do rezystorów w sprzężeniu, zamiast 470R dać 680? Czy one jakoś wpływają na brzmienie? Mam węglowe Allan Bradley chyba nawet trzymają parametry, czy się nie przejmować i dać np Dale RN55?

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

|______Naim MuSo______|

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Ape napisał:

Co do rezystorów w sprzężeniu, zamiast 470R dać 680?

koniecznie, kostka ma absurdalne wzmocnienie, obniż poziom sygnału dobierając rezystor szeregowy z sygnałem (nie ma go na płytce)

Link to comment
Share on other sites

przeczytaj uważnie wpisy Kolegi janus73, dostałeś linka




Chodzi o ten link
Jeśli lutujesz 8233 w moją płytkę odpowiedź masz tu

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 





Niestety link mi się nie otwiera, korzystam z tapatalka










|______Naim MuSo______|

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, Ape napisał:

Niestety link mi się nie otwiera, korzystam z tapatalka

Pewnie źle klikasz ?

Dla układu TA8233 i podobnych pinologicznie.

-Nie lutujemy zaznaczonego rezystora.

-Nie zwieramy zaznaczonej zworki

 

Dla TA8210 i innych układów z funkcją Mute na nodze 1 oraz preVcc na nodze 9

-Rezystor lutujemy normalnie

-lutujemy (zwieramy zworkę)

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, froste napisał:

wielkie alumeny Jantzena

oj tam wielkie...

Tylko w porównaniu do płytki. ?

A tak są normalnych gabarytów.

Jak ktoś chce budżetowo i całkiem dobrze, to polecam Miflex mkp 13, grają w jednym z dylków i cieszą muzyką. Naprawdę jak na cenę potrafi zaskoczyć. (co prawda brak troszkę planktonu i rozbudowanej góry w stos. do alumenów ale nadrabia bardzo naturalnym i pełnym dźwiękiem, o dziwo scena i lokalizacja jest porównywalna.)

A jak iść na full wypas to KPCU-03 ? , tego nie miałem, ale się domyślam, że może być tylko lepiej.

19 godzin temu, namor napisał:

Niektórzy "hardkorowcy" w tym wątku ładują tam nawet 4,7 kOm

Potwierdzam jestem takim "hardkorowcem" i przez te parę lat wzmacniacz ani razu się nie wzbudził. (tfu, tfu ;))

 

Sukces oznacza robienie zwykłych rzeczy – niezwykle dobrze

Link to comment
Share on other sites

Cześć. 

Mam Ta8210ah. 

Od dołu nie mam żadnych elementów przylutowanych. 

Od góry wygląda to tak. 

Coś jednak nie gra. 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ab9385701d363b91gen.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
W dniu 3.03.2021 o 12:18, froste napisał:

Jakich teraz używacie kondensatów na wejściu?

Kolega januss73 GENIALNIE! zaprojektował płytkę (rozkład masy i zasilania) wielki szacunek, ale kiedy projektował i prosił na forum o uwagi do projektu, ja miałem inne problemy i nie udzielałem się wątku (mea culpa ?), bo inaczej od razu zasugerowałbym uwzględnienie co najmniej takich kondensatorów wejściowych jak w oryginale, czyli Wima 4,7uF. Pozostałe elektrolity też powinny dostać więcej przestrzeni na jakieś "audiofilskie", ale ja stary "nie słyszę" kondensatorów i rezystorów, więc jest O.K., jeszcze raz dzięki januss73 za projekt. 

Edit: patrząc na zdjęcie oryginału, to ten kondensator na nodze 8 "Ripple", jest jakiś "audiofilski", bo ma średnicę z 10 mm, a przecież BYOB jest zasilany z akumulatora 12V, więc kondensatory są na niskie napięcie (16V max.) i mogą mieć małe rozmiary

Edited by namor
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
48 minut temu, Panjarek napisał:

Miałem na myśli 9 nogę. Dałem zworkę do zasilania.

Nie wiem co znaczy dalem zworke? Tam nie trzeba nic dawac tylko zalac cyną zworke juz istniejącą na spodniej stronie plytki. Przypominalem o tym pare postow wyzej.

21 minut temu, namor napisał:

, bo inaczej od razu zasugerowałbym uwzględnienie co najmniej takich kondensatorów wejściowych jak w oryginale, czyli Wima 4,7uF.

Byla o tym dyskusja. Stanelo na tym, ze to zwiekszylo by pcb 2x, wiec montaz takich kondensatorow musi odbyc sie poza pcb.

Edited by januss73
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
6 minut temu, januss73 napisał:

Nie wiem co znaczy dalem zworke? Tam nie trzeba nic dawac tylko zalac cyną zworke juz istniejącą na spodniej stronie plytki.

Dokładnie tak uczynilem. 

Wybacz ale nie odnalazłem postu, przeczytałem kilkanaście pierwszych stron, ostatnie sobie odpuściłem. Teraz widzę, że to był błąd. Napisałem swój a w międzyczasie zacząłem szukać na własną rękę. 

 

Nie zdążyłem zbyt długo posłuchać nam gra ale zauważyłem, że ma dość ciepłą barwę dźwięku. Zamierzam wstawić wzmacniacz do auta do zasilenia głośników wysokotonowych. 

Edited by Panjarek
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
19 minut temu, januss73 napisał:

Byla o tym dyskusja.

szkoda, umknęło mi to, na pewno nie zwiększyłoby to płytki 2x, zwróć uwagę ile jest miejsca od 3,3uF do złącza wejściowego, a Wima 4,7uF ma wymiary 8,3x7,1 mm, płytkę, to powiększyło miejsce na ten ogromny elektrolit na zasilaniu, którego posiadaczem jest chyba tylko "wnioskodawca" ? Kolega boomaga ☺️

Edit: nie dodałem, że w oryginale takiego nie ma, jest jakiś o średnicy ok. 10 mm, fakt, że przy zasilaniu akumulatorowym filtracja jest prawie zbędna

Edited by namor
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Daniel_68412 napisał:

Który typ wima jest taki zgrabny?

nie pamiętam, chyba kupiłem te: 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

1 minutę temu, Panjarek napisał:

W aucie niekoniecznie, alternator może powodować zakłócenia.

masz rację, ale uważam, że powinniśmy cały czas odnosić się do oryginału, BYOB'a, który jest "stacjonarny", a zsilany akumulatorem

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, namor napisał:

płytkę, to powiększyło miejsce na ten ogromny elektrolit na zasilaniu, którego posiadaczem jest chyba tylko "wnioskodawca" ? Kolega boomaga ☺️

Ja tam już nie pamiętam kto o co postował? ? Co do konda wejściowego, to 99% źródeł ma taki na wyjściu, a skoro najlepszy kondensator to jego brak....

38 minut temu, Panjarek napisał:

Zamierzam wstawić wzmacniacz do auta do zasilenia głośników wysokotonowych. 

Na wysokotonówki jak znalazł, jakieś wysokoefektywne "drzwiowce" pewnie też uciągnie, ale do lepszych głośników może być za mało wacików. Mam w planie jakieś 2 lub 100W na IRS2092, z priorytetem jak najmniejszych rozmiarów, żeby się dało gdzieś pod radio upchać. Jak patrzę ile takie pierdziawki w sklepach kosztują myślę, ze warto się za coś takiego wziąć.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.