Skocz do zawartości
IGNORED

Kto pyta, nie błądzi czyli jaki gramofon...

platon

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem na początku, że nie miałem do tej pory styczności z analogiem poza dwukrotną możliwością słuchania kilku płyt winylowych w mieszkaniu kuzyna, i to kilka lat wstecz. Jestem miłośnikiem muzyki klasycznej i jazzu. Obecnie posiadam zestaw "typowo budżetowy" czyli Marantz PM 7003, Marantz SA 7003. Powoli zaczynam interesować się analogiem. Przeglądam oferty na popularnych aukcjach internetowych, gdzie można znaleźć ogromne ilości płyt winylowych znanych wytwórni Deutsche Grammophon, Decca...

Mam kilka pytań, z prośbą o ukierunkowanie.

1. Jaki gramofon jest wart zainteresowania, aby "pokonać" (by zagrał lepiej) brzmienie oferowane przez Marantz SA 7003? Do jakiej kwoty warto warto się zainteresować nowym gramofonem? Clearaudio? Thorens? Rega? A może inna firma? Powiem szczerze, że zależy mi na klasycznym wyglądzie gramofonu. Co proponujecie?

2. Ile wnosi zakup pre do jakości brzmienia? Przeczytałem na forum, że by podnieść jakość brzmienia należy wydać ok 2000zł za pre... Czyli kupując pre za 1000zł to wydatek w błoto, bo zagra na poziomie tego wbudowanego w Marantza pm 7003?

Analogowe FAQ - bardzo dobry wątek. Poczytaj bo warto.

Sztuka tutaj polega na takim dobraniu 3 elementów - gramofon + wkładka + preamp - by były na mniej więcej takim samym poziomie jakościowym.

Cena nie ma tu znaczenia. W szczególności jeśli chodzi o nowe produkty.

Wkładka to element, który należy i powinno się kupić nowy.

Polowałbym na jakąś uznaną konstrukcję używaną i do tego prosta wkładka na początek.

Tak czy owak pre wbudowane w integrę będzie najsłabszym ogniwem.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Święta racja. A ja dodam.

Co proponujemy ? Ano spokój. Bo za dużo tego chaosu.