Skocz do zawartości
IGNORED

Kurier zniszczył głośnik w transporcie, co robić ?


proplayer

Rekomendowane odpowiedzi

Po otwarciu paczki okazało się, że w jednej kolumnie wyleciał głośnik woofer, Wpadł do środka kolumny, wyrwany został z zawieszenia oraz połamane zostały plastiki wokół niego, wyleciał tak mocno, że aż wypchnął lekko bass reflex z tyłu uderzając o niego.

Paczka nie nosiła śladów uszkodzenia, sama kolumna nie nosi śladów uszkodzeń poza tym co opisałem. Druga kolumna nie jest uszkodzona. Paczkę odebrała moja ciotka, bo mnie nie było w domu, a o fakcie powiedział mi kurier że zostawił paczkę mojej ciotce. Co mogę z tym zrobić i czy ja mogę coś czy nadawca musi coś zrobić ?? Kurier to DHL

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A to jednak widzę że ten ktoś mi wysłał poklejony już głośnik bo widać ślady kleju na zawieszeniu i przy plastikach dookoła i w transporcie ta sztuka po prostu się rozleciała pod wpływem sił. Ale przekręt....

Kiepska sprawa. Jak zawsze paczki powinny być otwarte w obecności kuriera. Niezależnie od tego powinieneś Ty reklamować u kuriera, podaj ciotkę i innych, że otwieraleś w ich obecności i Oni potwierdzą, że kolumna dotarła do Ciebie uszkodzona. Ale niestety tutaj już wkracza pewna uznaniowość osoby, która przyjmie reklamację.

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Popatrz na wzór słojów lewej kolumny - to te Twoje ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dalej śledztwo prowadź sam, ale wiedz, że aby tak rozerwać uchwyty kosza, to trzeba nie lada siły.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak można tak rozwalić zapakowany głośnik nie uszkadzając samego opakowania? Może zdjęcie z aukcji było wcześniejsze, a sprzedający teraz przerzuca winę na spedytora. Wiesz... Polak potrafi (wszystko).

Sprawa jest dość jasna, one były klejone już i to nie tylko zawieszenie ale i ramka ( bo widać że jest sklejona bo pękła komuś już, jak i plastiki wokół głośnika. Po prostu widać wszędzie klej, błyszczy się i nawet ma inny kolor. Zobaczymy jak się to dalej potoczy bo sprzedawca już wie że ja wiem o co chodzi.....

Jawny przekręt sprzedawcy. Współczuję i powodzenia!

"Odmienny obraz każde widzi oko a każde ucho inny słyszy śpiew. A każde serce gdy wejrzysz w nie ukaże własną słabość i grzech"

No tak, sprzedał mi uszkodzony głośnik, a uszkodzenie było zamaskowane posklejaniem...Nie ma znaczenia kto to kleił, ważne jest to, że to on był właścicielem i to on odpowiada za to, co sprzedał. Zataił istotne informacje o towarze i sprzedał zatuszowany uszkodzony towar jako sprawny. Chciał się tego pozbyć i wcisnąć komuś kupę posklejanego złomu.

Paczka nie nosiła śladów uszkodzenia,

 

To skąd ten tytuł tematu?

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

To skąd ten tytuł tematu?

 

Bo na początku myślałem, że to typowa wina kuriera, nie zakładałem z góry, że to taki przekręt. Dopiero po oględzinach okazało się o co chodzi tak na prawdę...

Koleś myśli że się pozbędzie problemu poprzez ściemę. ktoś mu sprzedał bubla i on to odsprzedał mi i myśli że to tak bezkarnie będzie. Zatajone zostały istotne informacje o sprzedawanym towarze. Świadomie, nieświadomie, jego wina, jego towar.

jak na aukcji to jeśli nie minal okres zwrotu jaki masz przy zakupie przez neta to wyślij z powrotem...

chwilowy brak działalności w audio.

Koleś myśli że się pozbędzie problemu poprzez ściemę.

 

Nie ważne co koleś myśli, ważne co zrobi - a z tego co piszesz, to ma to głęboko ... kupił za 999, sprzedał za 1200

i reszta go nie interesuje. I co mu zrobisz ?

Koleś myśli że się pozbędzie problemu poprzez ściemę. ktoś mu sprzedał bubla i on to odsprzedał mi i myśli że to tak bezkarnie będzie. Zatajone zostały istotne informacje o sprzedawanym towarze. Świadomie, nieświadomie, jego wina, jego towar.

I tu niestety wpadłeś... Jeśli nie udowodnisz sprzedającemu (a nie udowodnisz), że taki towar już otrzymałeś - to straciłeś kasę b e z p o w r o t n i e.

Oby udało Ci się rozwiązać sprawę ze sprzedającym. Mam jednak wątpliwości.

w miedzyczasie szukaj na ebay.co.uk - czasem udaje się kupić głośnik centralny z dwoma wooferami pasującymi/identycznymi jak Twoje --> wtedy masz dawcę do przeszczepu. Na szybko (nie wiem jaki masz model spendora) sprawdź to

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ja tak zrobiłem gdy uszkodzeniu uległ jeden z głośników w kolumnach Acoustic Energy u rodziców. Kupiłem dawcę za 40 funtów i przeszczepiłem identyczne woofery (parę), by było równo.

Powodzenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Powrót po dłuższej przerwie...

Jak on nie prowadzi dzialalnosci to zadnego zwrotu nie przyjmie bo nie musi.Ja jednej takiej francy zalozyłem sprawe bo kupiłem dziecku takiego skoczka jak mial roczek i przysłala mi ze starym peknieciem tam gdzie mały miał sie za to trzymac skakając.Najpierw jej to odesłałem ta nie odebrala i wrociło do mnie.Malo tego musialem kolejne pieniadze zapłacic za to ze nie odebrala i mi to przysłali z powrotem. 2 godz na policji zona składała zeznania po czym po mc sprawe umozyli.Ja ta zabawke kupilem za 250zl ,40 dałem jezcze za wysyłki w dwie strony a sprzedałem to opisując usterke za 50zł.Tak ze zalezy na kogo sie trafi.Najlepiej tak jak radzi kolega kupic dawce z takim glosnikiem

Copland CTA 402,Copland CDA 288 .Dali Mentor 5

Takich ludzi (oszustów) powinno się nabijać na pal, i wystawić publicznie żeby inni patrzyli. Też kiedyś miałem problem z oszustem internetowym,na szczęście dotarłem do jego ojca i załatwiłem sprawę pomyślnie.

Współczuję Osobie która to kupiła - nie mam nic wspólnego ze sprzedającym, ani kupującym, ani producentem tego plastikowego czegoś.

 

Natomiast ostrożniej dobierałbym słowa na miejscu niektórych. Póki co Polska nie Stany - tam już gość miałby dzięki Wam dobre wakacje za friko.

I w pełni słusznie - trzeba panować nad emocjami pisząc coś publicznie....A przynajmniej jak się rzuca ciężkim słowem.....

 

Koledze jedyne co mogę doradzić to analiza treści aukcji - czasami coś w opisie daje szansę na reklamacje, czasami też można się dogadać ze sprzedawcą.... Sam miałem parę razy niezgodności i zawsze udało się polubownie załatwić temat.........

 

Jeśli nie - słowo przeciw słowu. On będzie twierdził, że Kolega to uszkodził, Kolega że tak przyszło.... Zero szans..........

Z tego co się orientuję Poczta Polska jako jedyny operator posiada usługę "sprawdzenie przy odbiorze" - kosztuje to tylko 5zł. Przy listonoszu otwierasz przesyłkę i sprawdzasz czy wszystko jest ok - jak nie to pakujesz z powrotem i paczka wraca do nadawcy (tak na przyszłość dla wszystkich kupujących na odległość).

 

Druga kwestia to odbieranie przesyłki: w momencie gdy podpiszesz kwit, że odebrałeś przesyłkę stajesz się jej właścicielem. Od tej pory na Tobie, jako nowemu właścicielowi przysługuje prawo do dochodzenia odszkodowania za wszelkie uszkodzenia związane (już) z Twoją własnością. Rada dla osób kupujących na odległość: jak paczka jest widocznie uszkodzona to NIE PRZYJMOWAĆ, nie otwierać i nie ryzykować - gdy paczka wróci do nadawcy to do niego będzie należało prawo dochodzenia roszczeń wobec osób trzecich.

 

Teraz kwestia aukcji w serwisie internetowym bardzo popularnym w Polsce:

1. jeśli kupiliśmy jako przysłowiowy Kowalski od Firmy XYZ to mamy 10 dni od momentu odebrania przesyłki na zwrot towaru bez podania przyczyny (w stanie nienaruszonym).

2. jeśli kupiliśmy jako przysłowiowy Kowalski od przysłowiowego Nowaka: jeśli w formie licytacji, i towar był szczegółowo opisany wraz ze wszystkimi wadami, to zwrot nam nie przysługuje, jeśli w formie kup teraz to również mamy 10dni.

 

Masz jednak zawsze prawo do zwrotu przedmiotu jako niezgodnego z opisem (gdzie nie zostały wskazane jego wady) bez różnicy od kogo go kupiłeś: wysyłasz mu przesyłkę na swój koszt, dołączasz pismo ze wskazaniem na wady fizyczne (uszkodzenia) i wskazujesz, że chcesz zwrot pieniędzy, bowiem towar nie jest zgodny z opisem.

 

Idąc dalej - jak sprzedający na to przystanie to wszystko załatwione. Jak nie to składasz na Policji zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa (w tym przypadku oszustwa) w miejscu swojego miejsca zamieszkania. Wskazujemy że przedmiot musiał być uszkodzony przed wysyłką bowiem nosi takie lub inne ślady a przesyłka była nie uszkodzona. Jak prokurator się z tym zgodzi - wnosi akt oskarżenia do sądu, gdzie możesz wziąć udział w sprawie jako oskarżyciel posiłkowy.

 

Gdy prokurator się z nami nie zgodzi, tzn. że "zachowanie nie wyczerpuje znamion czynu zabronionego" i umarza postępowanie - na to postanowienie służy zażalenie.

 

To była droga karna, droga cywilna to pozew do sądu o nie wywiązanie się z warunków umowy kupna-sprzedaży. Należy go opłacić i w zależności od wysokości przedmiotu sporu uiszcza się stosowną opłatę.

 

Szczegóły u Twojego najbliższego prawnika :)

 

Jeśli się mylę proszę mnie poprawić.

2. jeśli kupiliśmy jako przysłowiowy Kowalski od przysłowiowego Nowaka: jeśli w formie licytacji, i towar był szczegółowo opisany wraz ze wszystkimi wadami, to zwrot nam nie przysługuje (bez podania przyczyny), jeśli w formie kup teraz to również mamy 10dni.

 

Podaj podstawę prawną tego: " jeśli w formie kup teraz to również mamy 10dni" Bo ja takiej nie znam. (Nie ma takiej)

 

 

Masz jednak zawsze prawo do zwrotu przedmiotu jako niezgodnego z opisem (gdzie nie zostały wskazane jego wady) bez różnicy od kogo go kupiłeś: wysyłasz mu przesyłkę na swój koszt, dołączasz pismo ze wskazaniem na wady fizyczne (uszkodzenia) i wskazujesz, że chcesz zwrot pieniędzy, bowiem towar nie jest zgodny z opisem.

 

Nawet jak zwracasz towar ze sklepu internetowego - masz procedurę zwrotu - a nie wysyłasz sobie paczki z towarem, a w środku z notką od Ciebie, bo sklep tego nie odbierze i nie wygrasz w żadnym sądzie... Jest procedura. I żaden markowy sklep nie odmówi przyjęcia z powrotem towaru - acz znam takie które taki towar wystawiają jako nowy - prosto od producenta (co już jest niezgodne z prawem - acz głowy nie dam tu sobie uciąć) - Polska specjalność.

Podobnie nie radził bym w ciemno wysyłać paczki do sprzedawcy - może nie odebrać i poniesiesz tylko koszty.

 

Nie sprzedaję, kupuję zarówno w sklepach i jak i od osób prywatnych. I sorry, ale bajki wypisujesz..... Niestety.(niestety bo jako kupujący chciałbym mieć 100% praw)

 

Co do prokuratury, sądu, stosu, kata - zazwyczaj jest słowo kontra słowo... I kończy się na umorzeniu.....

 

Nawet to co opisuje autor wątku, jeśli sprzedający zezna iż sprzedał sprzęt ok, a kupujący uszkodził go, po czym próbował kleić i nie wyszło a teraz chce zwrotu pieniędzy ????

@ proplayer - bez urazy, nie chcę Cie obrazić, a tylko pokazać przedmówcy iż ciężko jest dojść swoich racji...

Wyświetl postUżytkownik Radziu_Love dnia 23.07.2014 - 17:04 napisał

2. jeśli kupiliśmy jako przysłowiowy Kowalski od przysłowiowego Nowaka: jeśli w formie licytacji, i towar był szczegółowo opisany wraz ze wszystkimi wadami, to zwrot nam nie przysługuje (bez podania przyczyny), jeśli w formie kup teraz to również mamy 10dni.

 

Podaj podstawę prawną tego: " jeśli w formie kup teraz to również mamy 10dni" Bo ja takiej nie znam. (Nie ma takiej)

 

Miałem taką sprawę i udowodniłem swoich racji - czy skorzystasz z tego czy to Twoja sprawa :)

 

Wyświetl postUżytkownik Radziu_Love dnia 23.07.2014 - 17:04 napisał

Masz jednak zawsze prawo do zwrotu przedmiotu jako niezgodnego z opisem (gdzie nie zostały wskazane jego wady) bez różnicy od kogo go kupiłeś: wysyłasz mu przesyłkę na swój koszt, dołączasz pismo ze wskazaniem na wady fizyczne (uszkodzenia) i wskazujesz, że chcesz zwrot pieniędzy, bowiem towar nie jest zgodny z opisem.

 

Nawet jak zwracasz towar ze sklepu internetowego - masz procedurę zwrotu - a nie wysyłasz sobie paczki z towarem, a w środku z notką od Ciebie, bo sklep tego nie odbierze i nie wygrasz w żadnym sądzie... Jest procedura. I żaden markowy sklep nie odmówi przyjęcia z powrotem towaru - acz znam takie które taki towar wystawiają jako nowy - prosto od producenta (co już jest niezgodne z prawem - acz głowy nie dam tu sobie uciąć) - Polska specjalność.

Podobnie nie radził bym w ciemno wysyłać paczki do sprzedawcy - może nie odebrać i poniesiesz tylko koszty.

 

Generalizujesz i upraszczasz - oczywiście jak jest procedura to ją stosujesz, jak nie to ustawa.

Wysyłasz i wraca - a przed sądem udowadniasz tym że próbowałeś.

Nie sprzedaję, kupuję zarówno w sklepach i jak i od osób prywatnych. I sorry, ale bajki wypisujesz..... Niestety.(niestety bo jako kupujący chciałbym mieć 100% praw)

 

Piszę z prawnego punktu widzenia a nie "widzi mi się sprzedającego/kupującego" - nie jak jest a jak powinno być.

Co do prokuratury, sądu, stosu, kata - zazwyczaj jest słowo kontra słowo... I kończy się na umorzeniu.....

 

Dlatego jest taka instytucja jak prywatny akt oskarżenia..

Nawet to co opisuje autor wątku, jeśli sprzedający zezna iż sprzedał sprzęt ok, a kupujący uszkodził go, po czym próbował kleić i nie wyszło a teraz chce zwrotu pieniędzy ????

 

Wówczas dla sprawy oszustwa nie jest to istotne :) Powołujemy biegłego i sprawdzamy czy to budapren lub superglue.

 

1. jeśli kupiliśmy jako przysłowiowy Kowalski od Firmy XYZ to mamy 10 dni od momentu odebrania przesyłki na zwrot towaru bez podania przyczyny (w stanie nienaruszonym).

 

Wkradł się błąd - obecnie 14 dni, dotyczy to również tylko opcji kup teraz.

 

Nie należy również generalizować spraw "słowo przeciwko słowu" - są świadkowie, są dowody, które mogą przebadać biegli.

 

Najlepiej, najszybciej i najłatwiej jest się jednak dogadać ze sprzedającym jeszcze przed sprzedażą - by właśnie w ten sposób w 100% zabezpieczyć się przed ryzykiem.

bez uarazy, bla, bla, bla........

 

za siedmioma górami za siedmioma lasami..........

 

Użytkownik Shrek777 dnia 23.07.2014 - 17:20 napisał

Wyświetl postUżytkownik Radziu_Love dnia 23.07.2014 - 17:04 napisał

2. jeśli kupiliśmy jako przysłowiowy Kowalski od przysłowiowego Nowaka: jeśli w formie licytacji, i towar był szczegółowo opisany wraz ze wszystkimi wadami, to zwrot nam nie przysługuje (bez podania przyczyny), jeśli w formie kup teraz to również mamy 10dni.

 

Podaj podstawę prawną tego: " jeśli w formie kup teraz to również mamy 10dni" Bo ja takiej nie znam. (Nie ma takiej)

 

Miałem taką sprawę i udowodniłem swoich racji - czy skorzystasz z tego czy to Twoja sprawa :)

 

Podaj podstawę prawną - jeśli jest !!! Plissss, plissss :)

 

 

P.S. Twoje oba posty w języku prawniczym to..... bełkot - bez urazy. Student pierwszego roku prawa Koledze na sali sądowej zrobił z 4 literek tzw. jesień średniowiecza.

Kolega ma dużą wiedzą....netową ;P

 

Pozdrawiam serdecznie

Shrek

I nie zapomnniec wystawic odpowiedniego komentarza na koniec z opisem oszustwa...

Kapitalizm to najlepszy system dla zlodziejstwa oszustow i warto by było to zmienić. ... jakies roboty publiczne przy drogach i inne pożyteczne rzeczy....

Ale qrde wartość prywatna jest przeszkoda bo ona tworzy dla siebie prozlodziejskie prawo

 

Nie wiem jak jest z wyslaniem z powrotem do oszusta jak nie odbierze? Jak w sadzie to rozpatruja? Bo mozna towar kuoiony w sieci oddac bez podania przyczyny do kikku dni

chwilowy brak działalności w audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

To są poprzedni właściciele - napisz do poprzedniego maila z kilkoma pytaniami. Może ten, od którego kupiłeś

prowadził jakąś korespondencję z poprzednim. Miałbyś kwity, że wysłał Ci świadomie.

 

Jak reaguje na żądania zwrotu kasy ten sprzedawca ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To są poprzedni właściciele

Czytając opisy do aukcji, to już ten pierwszy je kupił po naprawie (rzekomo tylko wymiana zawieszeń)

więc raczej jest pewne jak w banku, że każdy po kolei będzie się wypierał, że coś z nimi robił.

Być może u nich te paczki jakoś grały, ale za trzecim razem przy transporcie klej puścił i jest to co jest.

Nie ma szans udowodnić, że któryś z nich świadomie sprzedał kolejnemu kolumny z klejonymi koszami głośników.

Moim zdaniem, a kilka różnych przypadków przerobiłem, jeśli sprzedający odmówi przyjęcia kolumn i zwrotu kasy,

to wszyscy po kolei możecie go cmoknąć w pompkę :) Szczęście w nieszczęściu, że to tylko 1.200zł a nie 12.000zł na przykład.

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.