Skocz do zawartości
IGNORED

Akkus Redwine 71


mztv
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sebryl, obecne produkty to kicha. I to jest nie tylko mój pogląd ale też kilku znanych mi fanów dawnego Sonusa. Co do produkcji to nie mogę opowiadać prywatnej rozmowy. Generalnie trąci to Azją, a wiele rzeczy które wydawałoby się, że świadczą o nowoczesnym podejściu daje się tylko dlatego, że jest to modne. Poza tym wiele rzeczy to tylko atrapy bo jak się okazuje nie mają oni na to technologii. Ściema i tyle. A wszystko jest postawione na ładne skrzynki, bo faktycznie wyglądają fajnie. Byłem bliski zakupu Aidy, znajomy rozważał ten niższy model, za ok 100 tys i oba były kiepskie.

 

 

 

Zgłaszaj, zgłaszaj! Prawda w oczy kole?

Bardzo pokretne to twoje wytlumaczenie. Ale niestety kompletnie nietrafione. Tak rugane przez fanów i znawców marki Guranieri Evolution w bezpośrednim starciu deklasuja Guarnieri Homage. Male Auditory M grają w tak wyrafinowany sposob ze starsze kultowe sonusu jak Minima Amator czy Electa grają przy nich jakby byly zepsute.

O Stradivardi nawet nie pisze bo to genialne kolumny. Fakt ze gorsze modele się im zdarzaja. Aida to faktycznie im się nie udała.

Tak ze ostrożnie z tymi zarzutami wobec dzisiejszego sonusa.

Electa Amator I i Extremy faktycznie byly fajne ale widzisles jakie maja elementy zwrotnicy i wewnetrzne okablowanie - porazka. Mimo do dzisiaj fajnie graja ale na pewno nie lepiej od Stradivardi . Amati Futura czy Guarnieri Evolution

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sebryl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaje, Stradivari są bardzo dobre. Aida to kicha i topowy model The Sonus też kicha. Czyli 2 okręty flagowe to porażka. I to dobrze świadczy o firmie, niegdyś tak zacnej?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz z tymi flagowymi dwumetrowymi kolumnami z cala bateria glosnikow problem ma nie tylko Sonus. Ja jeszcze nie slyszalem zadnej super drogiej i wielkiej kolumny ktora nie miałaby problemów, a to ze spójnością, a to z basem a to z dynamika a to z ogniskowaniem itd itd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość SlawekR

(Konto usunięte)

W związku z powtarzającymi się zgłoszeniami na panel, uprasza się dyskutujących, o zaprzestanie wycieczek natury personalnej. To nie jest wątek rozważający wzajemnie Wasze zdolności percepcyjne. Więc więcej na temat tytułowy, a mniej o sobie nawzajem. A wszystkim to wyjdzie na dobre, także stronie merytorycznej dyskusji.

Edytowane przez SlawekR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaje, Stradivari są bardzo dobre. Aida to kicha i topowy model The Sonus też kicha. Czyli 2 okręty flagowe to porażka. I to dobrze świadczy o firmie, niegdyś tak zacnej?

Sonus bez Serblina nie jest Sonusem. I niestety nigdy już nim nie będzie. Firma to nie znaczek. To ludzie. Jeśli odchodzi założyciel, a pozostali zrywają z tradycją, to pozostaje tylko znaczek, który moze jedynie służyć wspomnieniom o przeszłości. Wszelkie próby reaktywacji skazane są na niepowodzenie. Nie rozumie tego wiele osób zarządzających firmami. Osoby te uważają, że wszystko da się kupić. Markę też. Zapomniały jednak podstawowego znaczenia słowa marka. Dla nich to tylko sposób na kolejną kampanię marketingową.

Jakie są tego skutki widać na przykładzie Sonusa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele dobrych sprzętów pojawia się na wtórnym rynku ale nadal bywają za drogie, często niedocenione. A sprzedaje się chłam jeśli ma niską cenę i dobry marketing.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak nie, szczególnie mogąc ocenić efekt finalny. Kiedyś Sonus Faber to były fajne kolumny i dobrze grały. Ale od wielu juź lat to co wypuszcają to jest masakra. Biorąc "razem do kupy" efekt jak one obecnie grają i to co wiem po wizytacji fabryki to nie dziwi, że grają tak jak grają.

Z tym, ze graja jak graja, to ok (kwestia koncepcji firmowego soundu, mozliwosci inzynieryjnych/materialowych itd), ale do samego wykonania - raczej trudno sie przyczepic.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

--

Jeśli chcesz poznać cywilizację...posłuchaj jej muzyki - Konfucjusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonanie w kwestii wyglądu, lakieru, oklein itd jest super. Mnie się bardzo podoba ale to nie jest przecież istota kolumn. Jako dodatek to jak najbardziej. Ale tam te ważniejsze aspekty kuleją. To smutne bo jest to roztrwonienie dorobku tej marki,tej firmy. Szkoda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonanie w kwestii wyglądu, lakieru, oklein itd jest super. Mnie się bardzo podoba ale to nie jest przecież istota kolumn. Jako dodatek to jak najbardziej. Ale tam te ważniejsze aspekty kuleją. To smutne bo jest to roztrwonienie dorobku tej marki,tej firmy. Szkoda.

Więc co? Zze stosuja tanie komponenty? Niestarannie montuja or what?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

--

Jeśli chcesz poznać cywilizację...posłuchaj jej muzyki - Konfucjusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiepskie przetworniki, bajery na wygląd mające udawać nowe technologie np carbon, tanie materiały tam gdzie tego nie widać, masowe podejście do produkcji, nie tak jak kiedyś. Po prostu duży koncern nastawiony już tylko na zysk. Wiadomo, wszystkie firmy są nastawione na zysk ale to też powinno dobrze grać. Zresztą nie chcę już tego tematu ciągnąć. Jeśli komuś się podoba obecna produkcja tej firmy to przecież nic złego. Niech każdy słucha na czym lubi. Na rynku wiele jest firm z produkcją co najwyżej "średniej" jakości. Jedna więcej, jedna mniej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiepskie przetworniki, bajery na wygląd mające udawać nowe technologie np carbon, tanie materiały tam gdzie tego nie widać, masowe podejście do produkcji, nie tak jak kiedyś. Po prostu duży koncern nastawiony już tylko na zysk. Wiadomo, wszystkie firmy są nastawione na zysk ale to też powinno dobrze grać. Zresztą nie chcę już tego tematu ciągnąć. Jeśli komuś się podoba obecna produkcja tej firmy to przecież nic złego. Niech każdy słucha na czym lubi. Na rynku wiele jest firm z produkcją co najwyżej "średniej" jakości. Jedna więcej, jedna mniej.

sly 30

Nieprawdą jest to co piszesz powyzej. No po poprostu nieprawdą. Kiepskie przetworniki ? Topowe scany , seasy, audio technology, nowa kopulka diamentowo-berylowa. Okablowanie Yter, niklowane stalowe plyty, elementy Mundorfa w zwrotnicy, doskonałe terminale.

Jedynie w czym stare sonusu mialy przewage nad dzisiejszymi to fakt ze wowczas wszystkie były wykonane z naturalnego drewna oczywiście poza przednią i tylną scianka.

Widziales stare sonusy - masowe, plastikowe plytki pod terminale, gniazda bardzo przecietnej jakosci o kablch i elelementach zwrotnicy nawet nie wspominajac. Glosniki z najwyzszej polki stosowali za starych czasow tylko w EAI i Extremie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sebryl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Aidzie też miały być super podzespoły i miały zwalać z nóg. Podczas odsłuchów zwalały z nóg ale ze śmiechu, a nawet bardziej z niedowierzania. Tweeter o rozdzielczości i selektywności kolumienek z marketu, bas katastrofa, na poziomie taniego car audio, średnica sucha i kartonowa. Jedynie przestrzeń była na wysokim poziomie i wygląd. A kolumny za 400 tys. To samo 2 inne modele. Dajmy już spokój. Niech każdy na spokojnie sam posłucha i oceni. O gustach trudno rozmawiać, więc pewnie wielu osobom będzie się podobać. A jeśli są tam jeszcze takie super bajery, o których piszesz to musi dobrze grać. Niech będzie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Aidzie też miały być super podzespoły i miały zwalać z nóg. Podczas odsłuchów zwalały z nóg ale ze śmiechu, a nawet bardziej z niedowierzania. Tweeter o rozdzielczości i selektywności kolumienek z marketu, bas katastrofa, na poziomie taniego car audio, średnica sucha i kartonowa. Jedynie przestrzeń była na wysokim poziomie i wygląd. A kolumny za 400 tys. To samo 2 inne modele. Dajmy już spokój. Niech każdy na spokojnie sam posłucha i oceni. O gustach trudno rozmawiać, więc pewnie wielu osobom będzie się podobać. A jeśli są tam jeszcze takie super bajery, o których piszesz to musi dobrze grać. Niech będzie.

myślę że co do Aidy to parę postów wyżej się zgodzilsmy :) Natomiast nie mozna być nieobiektywnym i twierdzic ze Sonus to dzisiaj garazowa produkcja rodem z pośredniego

garażu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie niedziela jest czy wszyscy wstają tak jak normalnie w tygodniu? Proponuję powolny rozruch, śniadanko, kawa cos do kawy, jakaś płytka choćby z slow Dianą Krall no i trudno dalej to zboczone forum :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

The Dave Brubeck Quartet "Timer Futher Out" dla odmiany rytmicznie no ale dalej nie za szybko :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym czasie bum nie ma czasu słuchać bo teorie spiskowe są ważniejsze ;)

 

Do napędu dla odmiany trafia Joszko Broda "Debora" kogo tam na płycie nie ma nawet sample robił Michał Lorenc którego muzyka filmowa czeka w kolejce do napedu :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafale, zamiast bzdurnych docinków zabierz się za transformatę Fouriera, może w końcu uda Ci się ją rozgryźć. A będzie to z pożytkiem dla wszystkich.

 

Tu nie ma żadnych spisków, chodzi tylko o jedną prostą rzecz - o uczciwość.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma żadnych spisków, chodzi tylko o jedną prostą rzecz - o uczciwość.

 

Jak byś wiedział to know-how nie musi być oczojebne, najczęściej jest zawarte w "mało istotnych" szczegółach; szukaj w innej skali :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dyskusji stare vs. nowe Sonusy.

Miałem u siebie wszystkie modele Guarneri (Memento przez ponad 2 lata).

Znam dobrze wszystkie Amati oraz Stradivari.

Może kogoś zaskoczę, ale im dłużej słucha się Stradivari tym bardziej wyłażą ich wady.

 

Czy nowe Guarneri Evolution i Amati Futura są lepsze od pierwowzoru?

To oczywiście zależy, co dla kogo znaczy lepsze.

Oczywiście GE grają większym, nowocześniejszym, bardziej rozdzielczym dźwiękiem niż GH. To jest jednak kilkanaście lat postępu technologicznego. Tyle, że GE grają jak wiele innych kolumn na rynku. Nie pozostało w nich nic z urokliwego, eterycznego grania Serblinowych Guarneri. Dla mnie GE oraz Amati Futura były naturalną ścieżką rozwoju po Guarneri Memento. Po odsłuchach byłem jednak nimi totalnie rozczarowany. Ponadto estetycznie bryła GE została skopana, IMO.

Do pewnych rzeczy trzeba mieć oko i ucho artysty. Nie każdy jest artystą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Milimetr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Milimetr masz rację, że Guarneri Evolution w wersji RED wygląda jarmarcznie ale poprawili się i wersja w orzechu jest już po prostu ładna.

 

WEB_Image%20-1351241660.Jpeg

 

WEB_Image%201098046181.Jpeg

 

Evolution to dźwięk potężny w porównaniu do tego co oferowały Memento nie wspominając nawet o Homage. Evolution mają dużo większy dźwięk i swobodę brzmienia (co nie dziwne bowiem są sporo większe od Memento). To zadziwiający pod tym względem monitor. Problemy z tym głośnikiem związane są z amplifikacją. Miałem okazję posłuchać jak kiepsko grały z Gryphonem Diablo. Ale to nie oznacza, że kolumna jest marna. Trzeba jak zwykle trafić na odpowiednią amplifikację i dźwięk jest wtedy w porządku, nawet na średnicy. Oczywiście nie będzie miodku jak w Homage ale za to Evolution pozwalają na słuchanie muzyki filmowej Vangelisa lub Zimmera co na Homage było niezbyt przyjemnym doświadczeniem.

Pewnym jest że jeśli lubisz Jadis to Evolution nie są dla Ciebie, natomiast nie należy od razu pisać że to kolumna zła, bowiem nie jest to po prostu prawdą. Ona nie odpowiada Tobie i wielu ludziom lubiącym stare brzmienie Sonusa. Tak kiedyś przez Ciebie wychwalane Accordo, na które się kiedyś mocno napaliłem, miały być moim objawieniem, natomiast podczas odsłuchu ich na sprzęcie Jadis za kilkaset tysięcy złotych kompletnie pogubiły się w odtwarzaniu niskich tonów (np utwór 15 z płyty testowej Mangera - The O-zone Percussion Group: Jazz Variants). Ta sama płyta na Evolution brzmiała po prostu dużo lepiej (biorąc oczywiście adekwatną poprawkę na różnicę cen, wielkości kolumn i przetworników).

 

Warto przeczytać ten artykuł bowiem dobrze pokazuje jak rożne sa opinie kilku osób słuchających tego samego samego systemu z dwoma rożnymi kolumnami:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jest tam też coś napisane o Memento...

 

Miłej niedzieli...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez moreno1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Accordo są głośnikami do małych pomieszczeń i z mocną amplifikacją mogły na basie się nie wyrobić. Dla mnie Accordo mają wiele z brzmienia pierwszych Guarneri. Ta amplifikacja, która jest u dystrybutora jest za mocna do tych kolumienek, daje taki prąd, że membrany nie obsługują takich wychyleń. Mówimy o najniższych składowych.

 

Ja jestem konserwatywnie nastawiony do nowego Sonusa i od zawsze prezentuję tę samą opinię na ten temat.

 

Fajnie, że Evolution się Tobie podobały. Jak widać każda konstrukcja znajdzie swojego amatora.

Co do forniru mnie też najbardziej pasuje orzech, ale brak mi już tej spójnej, posągowej bryły pierwszych Guarneri. De gustibus...

 

Artykuł przeczytałem. Jak widać GE nie wszystkich od razu urzekły.

Co do Memento to ani 300B ani Mac do nich nie pasują. To jest gęste granie. Potrzebny jest mocny prądowo i rozdzielczy wzmacniacz. Dla mnie Memento jest udanym kompromisem zalet wszystkich trzech modeli Guarneri.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Milimetr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o Guarnieri Homage to nie brzmienia mnie w nich urzeka a piekno formy,harmonia projektu, wzpaniale proporcje i kunszt wzorniczy. Pod tym względem są nie do pobicia przez żadne kolumny wówczas i dziś.

 

A co do sztuki i artyzmu to wystarczy rzucic okiem na kolumny sygnowane nazwiskiem Franco Serblina i porownac je do obecnych produktow Sonusa. Zarowno Accordo jak i Ktema to dziela sztuki. Az nie moge sie doczeksc jak bedzie wygladac nowa kolumna Franco Serblina ktora podobno w tym roku ma ujrzeć światło dzienne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sebryl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Accordo są głośnikami do małych pomieszczeń i z mocną amplifikacją mogły na basie się nie wyrobić. Dla mnie Accordo mają wiele z brzmienia pierwszych Guarneri. Ta amplifikacja, która jest u dystrybutora jest za mocna do tych kolumienek, daje taki prąd, że membrany nie obsługują takich wychyleń. Mówimy o najniższych składowych.

 

Tyle, że ja słuchałem u Grobela Accordo w różnych amplifikacjach. Zawsze jednak na Jadis. Słuchałem też dla porównania Accordo i Homage podczas jednego odsłuchu. Sam Grobel przyznał, że są to dwa różne brzmienia i że Accordo brzmią bardziej ,,nowocześnie". Szczerze mówiąc wolałem dźwięk Homage bo one potrafiły czarować na średnicy i nie miały problemów z basem tak jak to zaprezentowały Accordo.

W jakim systemie miałeś okazję posłuchać Accordo? Co było dla nich idealnym zestawieniem? Jaki metraż jest dla nich odpowiedni?

 

Jesli chodzi o Guarnieri Homage to nie brzmienia mnie w nich urzeka a piekno formy,harmonia projektu, wzpaniale proporcje i kunszt wzorniczy. Pod tym względem są nie do pobicia przez żadne kolumny wówczas i dziś.

 

To prawda Homage mają świetne proporcje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słuchałem Accordo na Audio Show. To było pomieszczenie ok. 45 metrów i amplifikacja bodajże Jadis i35. Słuchałem też u dystrybutora w pomieszczeniu ok 25 metrów z różnymi wzmacniaczami i też w towarzystwie pierwszych Guarneri, Ktemy i Stradivari.

 

Moim zdaniem kluczem jest taka aplikacja, żeby uzyskać pożądany poziom głośności, który nie powoduje wpadania głośników w clipping.

 

Jaki byłby optymalny wzmacniacz? Coś gęstego i ciepłego. Może Pathos Twin Towers, albo Jadis Orchestra lub DA30.

 

Oczywiście zgadzam się, że Accordo grają nowocześniejszym dźwiękiem niż GH, ale nadal znać w nich rękę Serblina.

Nadal uważam, że to jest świetny monitor w swojej cenie. Kreuje niesamowicie przestrzenną scenę, jest rozdzielczy i dokładny. Do opanowania jest kwestia najniższego basu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.