Skocz do zawartości
IGNORED

Najlepsze Kondensatory Dla Głośników Wysokotonowych – wybór / ranking


Sovereign

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie kondensatory są absolutnie najlepsze na ''same wysokie tony''...? do zwrotnic z 9V. Przetworniki AlNiCo LE85 & 075 z membranami alu. – to na wysokich, pierwsze 1'' drivery od 3.2kHz, drugie tweetery od 10kHz.

 

Od razu mówię że paździerz typu Jensen Copper Foil PIO mnie nawet nie interesuje.

 

Na wysokich muszą być absolutnie transparentne, otwarte/wyraziste, selektywne, precyzyjne kondensatory bez własnej farby!, które przekazują wszystko jak leci z pełną dynamiką i bez najmniejszych kompresji! ...grając wszystko od wokalu do metalu :-) ...choć i tak gra wszystko na lajcie.

 

Z tych co mam, na wysokich najlepiej grają/grały Mundorfy S/G/O (+9V) i Vishay/ERO MKT 1813 (+9V).

 

Tyle, że S/G/O dałem do 2'' AlNiCo 375, na średnice z 9V jako kondensatory uzupełniające Mundorfy Supreme:

 

- w filtrze górnoprzepustowym średniotonowym: Mundorf Supreme + Mundorf S/G/O* + Silver Mica* / cewka drutowa powietrzna.

- filtr dolnoprzepustowy średniotonowy: Vitamin Q 196P* + Silver Mica* / cewka hybrydowa taśmowo-drutowa.

* 9V biasing capacitors into Class A.

 

...to na średnicy, a wyżej zostały 1813 + SM (+9V), które tam sobie bdb radzą...i mógłbym tak to spokojnie zostawić. Ale jestem ciekaw absolutnie najlepszego wariantu! ... tak z czystej ciekawości, bo lubię śrubować totalnie!

 

Na wysokie może coś z:

 

- Solen Silver Sound

- Jantzen Silver Z-Cap

- Jantzen Silver Gold Z-Cap

- Hovland SuperCap

- Audyn Cap True Silver

- V-Cap TFTF

- Solen FEP/SN Supersound Cap

- Solen FEP Supersound Cap Metallized Teflon

- RelCap TFT

- Mundorf S.G.O.

- Sonicap Platinum

 

...lista do rozwinięcia, jak macie coś godnego uwagi? ...jakieś zabijaki na wysokie tony.

 

Nie wiem czy teflony przeszłyby, pamiętam taki ruski paździerz FT-3.

Choć nowe teflony z folią cynową to ''może być'' inna bajka, od tego ruskiego szajsu...z zamulonym i mdłym tonem. Aby mi tylko ani grama wygładzania nie było i nic wspólnego z ww. ruskim szajsem.Tylko kapitalna rozdzielczość, otwartość, dynamika neutralność i realizm, bo inaczej żadnego teflonu nie będę chciał.

 

Mundorfów S/G/O bezpośrednio nie porównywałem na wysokich z 1813.

S/G/O na pewno są wolniejsze, bardziej zaokrąglone na skrajach, nie mają tej dynamiki, wyrazistości i rześkości na skrajach. Nie są to do końca neutralne jak żyleta kondy, one mają trochę farby. Nie zdziwiłbym się aby na skrajach przegrały z 1813, ale przy średnicy w zwrotnicy nawet Supreme były zdecydowanie lepsze od MKT, gdyż Supreme i S/G/O w tej części pasma ukazywały zdecydowanie więcej informacji.

 

S/G/O nie nadają się na bas, i na średnicę do filtra dolnoprzepustowego...bo osłabiają niższą średnicę – tu Vitamin Q 196P + SM robią z nich miazgę. Ale w górnoprzepustowym na średnicy z 9V jak najbardziej S/G/O...gdyż są bardzo dobre w górnoprzepustowych filtrach. Nawet grając z Supreme przenoszą go na inny poziom, detal/rozdzielczość i scena ze strony S/G/O. Także na wysokie nadają się, ale Supreme to już nie, bo to nie ta liga na wysokich.

 

Ciekawe jest to co napisał Masza1968:

''Jantzeny SG mają lepszą kontrolę basu niż mundorfy SGO i dają o wiele obszerniejszą i otwartą scenę. Mundorf jest z kolei dużo bardziej zachowawczy i aksamitny na górze pasma.''...(#7):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...w torze głośnika średniotonowego, i w ogóle, tylko Supreme pozostały bez 9V, i tak się zastanawiałem nad V-Cap OIMP...bo tu idą ogromne pojemności przy 9V...wszystko x4.

Tylko ciekawo jakby mi się wpasowały na średnicę (w miejsce Supreme) V-Cap OIMP...które są na niższe napięcia i w dużych pojemnościach, wiec jeszcze jakoś by uszło. Jak są mocniejsze (od Supreme) na średnicy?, to z 9V byłyby jeszcze lepsze zabijaki! Warto V-Cap OIMP czy lepiej Supreme – które mają większy potencjał na średnicy? A może jakaś inna opcja w podobnej cenie na średnicę? ...bo tylko Supreme pozostają bez 9V, więc rezerwa drzemie, a śruba ma być totalna!

 

Na wysokich, tak jak obecnie, wszystko ma być z 9V

...bo to jest inny świat. Każdy kond. bez polaryzacji nawet się nie zbliża do tego!

 

Przy tych cenach kondensatorów, muszą być 100% pewniaki! do zwrotnic Charge-Coupled.

...gdyż nikt nie wypożyczy całej skrzyni najlepszych kondensatorów na pół roku do testów...aby wybrać/dobrać absolutnie najlepsze!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Po pierwsze nie ma gotowej recepty. Wszystko zależy od potrzeb, preferencji itp.

 

Po drugie to niestety ale będzie to kolejny wątek w 90% oparty o kłótnie, udowadnianie że to voodoo itp. i wierz mi ale nie będzie szansy na odnalezienie merytorycznej odpowiedzi.

 

Po trzecie to proponuję jednak fora zagraniczne. Tam nikt nikomu nie udowadnia że nie słychać:-)

 

a tutaj masz najbardziej popularny test kondensatorów w torze wysokotonowym wraz z podaną metodologią:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

CXN, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

duelund CAST-PIO powinien załatwić sprawę.

 

Przy bardzo dobrze dobranych kondensatorach z 9V, to nawet Duelund CAST PIO nie da rady. Polaryzacja robi za dużą przepaść, aby standardowo podłączone (bez +9V) Duelundy dały radę.

 

Tylko, trzeba wiedzieć jakie będą najlepsze; może coś w stylu SCR/Solen Silver Sound – wiesz na co je stać, znasz te kondensatory?

...lub coś innego, co ma znakomitą górę; bardzo wyraźną, otwartą i selektywną – to i tak z 9V dostaną niespotykanej klasy!

 

Tak sobie słucham; Rock gra, Jazz również swobodnie i na lajcie... Nie mam zastrzeżeń. Choć wiadomo, że zawsze coś tam można dośrubować...a do tego trzeba ciągle coś nowego testować, przerzucać wszelkie komponenty. W ciemno niczego nie można być pewnym, ale znając zapotrzebowania przetworników, to wiadomo w jakim kierunku można podążać za komponentami. Lubią bardzo neutralne i naturalne tonalnie, przezroczyste/selektywne i szybkie zwrotnice (najlepiej w układzie C-9V-C), które nie stawiają ograniczeń, bez względu na rodzaj/gatunek odtwarzanej muzyki.

 

Duelundy CAST PIO Ag, zapewne by im znakomicie pasowały, ale tego nikt nie kupi...ze względu na cenę. CAST PIO Cu na średnicy pewnie spokojnie wyrobią, ale ogólnie mogą być za tępe, za mało neutralne i uniwersalne. Pamiętam jak kiedyś grały Jenseny PIO Cu :-) ...to do nich nie pasowało. Co innego amerykańskie Vitamin Q & Gudeman Calif – tylko do dolnoprzepustowego na średnicę z 9V.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Ja tam kondów w zwrotnicach nie słuchałem i doświadczenia brak ale na bazie tuningu kondów w moim pre i zastosowaniu tam Jupiterów nie zapomniałbym i o tej marce.

 

Pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

- Mundorf S.G.O.

- Jantzen Silver Z-Cap

 

Te znam

Jantzen ma wyraźnie podbitą górę .

SGO porównywałem w torze tweetera z Supreme i Silver Oil .

SGO miał wyraźnie gorszą dynamikę od Supreme . SO był tu po środku , miał najlepszą rozdzielczość .

I został .

Właśnie zamierzam wsadzić Janzteny Silver Z=capy na wejściu i wyjściu z preampu.

32 letnie Nowo Zelandzki Perreaux w klasie A w miejsce starych WIMA MKP 10.

Mozy być jazgot..?

atlon11 ,,Polaryzacja robi za dużą przepaść, aby standardowo podłączone (bez +9V) Duelundy dały radę.

 

Z tymi przepaściami to bez przesady.Nie wydaje się też aby polaryzowanie tak dobrych kondów w ogóle było potrzebne.Stosowali to dawniej aby poprawić reakcje słabszych niż dziś elementów pojemnościowych.Nie sądzę żeby 9Volt było rekompensatą za to że chodzi koło tego 2 razy więcej kondensatorów.Wiadomo chcący uzyskać 2uF trzeba wkładać za to dwa po cztery uF w szeregu i tu jest to już podejrzane.Lepiej na te 2 uF wkładać dwa albo trzy dobre kondy ale równolegle +SM i bez polaryzacji,to akurat wiem z prób własnych.O przepaściach też mi nic nie wiadomo nawet między kondami z wyżej wymienionego przez Osimara testu-rankingu które miały po 8,9 punktów i tymi z 12 punktami.Więcej realizmu w opisach życzę.

Mozy być jazgot..?

Nie wiem .

Nie znam ani Twojego preampa ani reszty toru . Na pewno nie są liniowe.

Supreme w takich układach odradzam

O przepaściach też mi nic nie wiadomo nawet między kondami z wyżej wymienionego przez Osimara testu-rankingu które miały po 8,9 punktów i tymi z 12 punktami.Więcej realizmu w opisach życzę.

 

I tutaj się zgodzę. Test wstawiłem dlatego, że często na niego powołują się inni czyli tak jak napisałem najpopularniejszy.

 

Tylko że nie dość, że każdy ma swoje własne preferencje, to w różnych miejscach różne się sprawdzą.

Nie przerobiłem wszystkich bo i nie miałbym na to czasu i funduszy. Może 1/15? A w zasadzie chyba na pewno mniej. Ale w tych przećwiczonych przypadkach różnice były, ale nie zawsze powalały. Często były to subtelności. Dlatego też nie widzę powodów, żeby wydawać na kondensatory kosmiczne kwoty. Mam swoich kilka ulubionych typów i w zależności od miejsca i potrzeby to je stosuję. Bo ten sam kondensator może sprawdzić się z jasnym tweeterem a jak wstawimy go do takiego który gra jasno to może być jazgot i krew z uszu. Truizm, ale czasami warto go przypomnieć.

 

Sądzę, że za pieniądze wydane na jakieś egzotyczne kondy można poprawić zasilanie a czasami nawet zrobić inne urządzenie aktywne, które wniesie na pewno więcej aniżeli subtelności różnych kondów.

 

No chyba, że ma się już wszystko, a audiofilosa nervosa działa nadal:-)

CXN, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

atlon11 ''Polaryzacja robi za dużą przepaść, aby standardowo podłączone (bez +9V) Duelundy dały radę.''

 

Z tymi przepaściami to bez przesady.Nie wydaje się też aby polaryzowanie tak dobrych kondów w ogóle było potrzebne.Stosowali to dawniej aby poprawić reakcje słabszych niż dziś elementów pojemnościowych.

 

Panie, w jakim Ty świecie żyjesz, pisząc: ''stosowali to dawniej'' :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Każdy kondensator przystosowany do audio, zasilany napięciem stałym lub zmiennym w czasie, zawsze będzie grał lepiej. Zwrotnice z Charge-Coupling'iem grają w klasie-A, więc co tu w ogóle porównywać.

 

Po co Duelund CAST PIO Ag, jak można lepiej dobrać z 9V, lub diodami prostowniczymi pobierającymi napięcie z sygnału muzycznego.

 

Nie sądzę żeby 9Volt było rekompensatą za to że chodzi koło tego 2 razy więcej kondensatorów.Wiadomo chcący uzyskać 2uF trzeba wkładać za to dwa po cztery uF w szeregu i tu jest to już podejrzane.Lepiej na te 2 uF wkładać dwa albo trzy dobre kondy ale równolegle +SM i bez polaryzacji,to akurat wiem z prób własnych.

 

Tu nie ma nic podejrzanego, oprócz tego co piszesz. Chcesz wmówić, że: ''lepiej na te 2 uF wkładać dwa albo trzy dobre kondy ale równolegle +SM i bez polaryzacji'' :-)

 

No widzisz, akurat tak się składa, że te dwa albo trzy kondy, u mnie są połączone równolegle, do tego tworzą szeregowe pary zasilane napięciem stałym 9V. Tak jak pisałem na początku.

 

I tu nawet nie ma co porównywać, wszystko na korzyść kondensatorów grających w klasie A.

 

Więc, więcej profesjonalizmu w opisach życzę, bo z realizmem nie mają nic wspólnego :-)

 

Opisz co do joty (od basu po wysokie), wszelkie różnice jakie słyszysz po zastosowaniu polaryzacji 9V, w porównaniu do zwykłych/standardowych zwrotnic, ze standardowo podłączonymi kondensatorami. To zobaczymy co, i ile, tam słyszysz u siebie.

 

O przepaściach też mi nic nie wiadomo nawet między kondami z wyżej wymienionego przez Osimara testu-rankingu które miały po 8,9 punktów i tymi z 12 punktami.Więcej realizmu w opisach życzę.

 

Piszesz tak, jakby dla Ciebie te punkty, miały większe znaczenie, niż optymalny dobór kondensatorów i ich polaryzacja.

 

Trochę lektury, dla niewtajemniczonych:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

page10.jpgpage11.jpgpage12.jpgJBL_K2_S9500_2.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

m9500.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Właśnie zamierzam wsadzić Janzteny Silver Z=capy na wejściu i wyjściu z preampu.

32 letnie Nowo Zelandzki Perreaux w klasie A w miejsce starych WIMA MKP 10.

Mozy być jazgot..?

 

Panie, jak w przedwzmacniaczu poczęstujesz napięciem 9V porządne (neutralne tonalnie, szybkie i przezroczyste) kondensatory sygnałowe, to z wrażenia spadniesz z taboretki hehe :-)

 

Sam tak mam w przedwzmacniaczu lampowym, i tak jak już kiedyś pisałem że istna rewelacja ...nie dało się powrócić do standardowej opcji.

 

Musze tylko to tylko opatentować :-)

 

Tyle, że ja dałem 4 szeregowo połączone pary kondensatorów z 9V – jeden komplet par dla wyjść pod wzmacniacze zasilające basy, a drugi komplet dla wyjść pod wzmacniacze zasilające całe pasmo średnio-wysokotonowe.

 

Dla Ciebie wystarczy kupić 4 sztuki kondensatorów i połączyć je w dwie pary z 9V. Pomiędzy pary kondensatorów porządne rezystorki (+9V), a minus baterii do masy przedwzmacniacza i pojechali z koksem :-)

 

Napisz jak będą grały Jantzeny Silver Z-Cap z 9V w przedwzmacniaczu, no chyba że jeszcze lepiej byłoby z Jantzenami Silver Gold Z-Cap w takim samym układzie (+9V).

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Tutaj ktoś już coś pisał nt. Jantzenów, tylko nie wiadomo, czy to co napisał, to na bazie własnych doświadczeń, czy na bazie testu z linku zamieszczanego wcześniej przez Pana Osimara.

 

Więc tak, Zoller to napisał:

 

''Jantzen:

1. CrossCap czeskie dawna Tesle konfekcjonowana w Polsce. Gra przyzwoicie :) jak na te pieniądze.

2. Standard Z-Cap Polipropyleny robione na Tajwanie podobne do SCR ów.

3. Superior Z-Cap to nic innego jak dwa Standard Z-Cap + metalizowana folia w jednym opakowaniu, ale grają lepiej.

4. Silver Z-Cap to coś na wzór Superior Z-Cap srebrzona folia... Dźwięk, generalnie aptekarska dokładność, bardzo szybkie ale też i dość ostre. Myślę, że partner dla najlepszych przetworników, tylko i wyłącznie wysokotonowe.

5. Silver Gold Z-Cap Dźwięk jak wyżej plus dynamika z kosmosu :)i cisza...''

...(#24):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...o ile te dwa ostatnie grają tak jak pisze, to jak najbardziej nadają się na wysokie tony z 9V.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

@ atlon11

Testy robiłem na wstęgach Technics EAS-TH 800 , ale i na fajnych driverach Fostex FD 600 i jakichś kopułkach SS.Nie tylko słuchając muzyki,ale częściej z płyt testowych audio ,łatwiej się wychwytuje w ten sposób niuanse sceny rozdzielczości ale i kolorowania.Sygnały przechodzą z mono do stereo, motor np jedzie z tyłu na ciebie i słyszysz jak głeboko kond podaje ci tzw głębie przód tył itp.Sroce spod ogona pod tym względem nie wypadłem .Głośnikowy AQ Meteor 2x2,5m z DBSem 72 V-czyli nie jestem taki przeciwny polaryzacji izolatorów i wcale nie z innego świata. W Bi-albo Tri-wiringu plus wspomaganie na basie dodatkowym kabelkiem.Wzmak w A-klasie lub inne.Zwrotki za kolumną w skrzynce z łatwym dostępem.W torze sygnału tylko kond na wejściu końcówek mocy.Przemiotłem trochę kolumien i sprzętu elektronicznego i czasem też grzebnąłem -czytaj tunningowałem go,jak mówią z fajnym skutkiem-wiedza bez vodoo.

Obserwuję od pewnego czasu-ale przestanę- wątki na Hi End kategorii , i widzę jak fajnie się Wam tam baja,za każdą zmianą wynosicie sprzęty na wyższą półkę w kwiecistych opisach.Jesteś tam na czele.I nie ma prawdy nad Twoją.Na broszurki ,które przytoczyłeś jest przecież wiele innych z lepiej grającymi szafami,bez jedynie słusznych gadżetów.Tu jest DIY i ludzie mają trochę pojęcia o czym piszą,skończyli szkoły elektroniczne,testują ,projektują,sami budują,często nie na pałe wymieniając co się da.

Ciekaw jestem jak chcesz zasilić Twój cytat,,napięciem zmiennym w czasie,,koniec cytatu , taką baterię kondów.Przecież to się kupy nie trzyma.To że masz równoległe baterie kondów nic nie znaczy bo i tak później łączysz je szeregowo,co przy trudnościach ze zdobyciem idealnego kondensatora , wkładasz dwa do toru takie jakie masz czyli odbiegające od idealnego przesyłania dźwięku.Jeden zawsze mniej spieprzy.Więc kolorujesz sobie pod siebie granie większą ich ilością, i co można Tobie doradzić? Jedynie napęd atomowy pomoże w takim przypadku? Jest trochę doświadczeń,ale strach się podzielić nimi,bo przecież przepaść przedzieli je z Twoimi.Albo spadnę ze stołka,a nie chcę tego bo raz jak zasnąłem to już to było-pewnie wtedy straciłem słuch i dlatego nie wyłapuję przepaści między zasilanymi i zwykłymi kondami we zwrotce.

Tyle, że ja dałem 4 szeregowo połączone pary kondensatorów z 9V – jeden komplet par dla wyjść pod wzmacniacze zasilające basy, a drugi komplet dla wyjść pod wzmacniacze zasilające całe pasmo średnio-wysokotonowe.

 

Dla Ciebie wystarczy kupić 4 sztuki kondensatorów i połączyć je w dwie pary z 9V. Pomiędzy pary kondensatorów porządne rezystorki (+9V), a minus baterii do masy przedwzmacniacza i pojechali z koksem :-)

Kolejny kondensator przekręca dodatkowo fazę która jest brana pod uwagę w zwrotnicach .

Im mniej klamotów w torze tym lepiej a tu dodatkowy kond .

Mało tego muszą być 2x większej pojemności żeby pojemność się zgadzała więc cena rośnie x 3 - 4

 

Podsumowując .

Lepiej kupić jeden , dużo wyższej klasy kond .

Kolejny kondensator przekręca dodatkowo fazę która jest brana pod uwagę w zwrotnicach .

Im mniej klamotów w torze tym lepiej a tu dodatkowy kond .

Mało tego muszą być 2x większej pojemności żeby pojemność się zgadzała więc cena rośnie x 3 - 4

 

Podsumowując .

Lepiej kupić jeden , dużo wyższej klasy kond .

Święte słowa.

P.s. Ktoś tu już patrzy takim okiem na forum,chyba adalbert?

...o ile te dwa ostatnie grają tak jak pisze, to jak najbardziej nadają się na wysokie tony z 9V.

 

a mógłby Pan (jeżeli nie trzymamy się netykiety) sprecyzować do jakich wysokotonowych?

 

Bo z własnego doświadczenia wiem, że konda lepiej dopasować do konkretnego głośnika. Wyżej wymienione miałem i tak jak kapitalnie mi się zgrały z Morelem (polecam!) to z Visatonem G20SC była tragedia. Obnażyły wszystkie słabości tego głośnika. Tutaj zdecydowanie lepiej wypadł cynowy SCR. Oczywiście to jest moje zdanie i inni niekoniecznie muszą się z tym zgodzić. Po prostu mogą mieć inny gust:-)

 

Dlatego też napisałem, że wybór kondensatora zależy od preferencji użytkownika oraz miejsca zastosowania. Niestety nie ma prostych recept.

CXN, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

@boguwoj

 

Twoja wola, jak chcesz możesz sobie zostać przy standardowo podłączonych kondach i zamiast wydawać x 3-4 więcej na 2 kondensatory o 2-dwukrotnie większej pojemności, kupisz w tej cenie 1-en z wyższej półki.

 

Choć wiele zależy od systemu, w jednym wpływ zasilanych (+9V) kondów będzie słychać bardzo wyraźnie, w innym znacznie mniej.

 

Zostajesz przy standardowej, dużo tańszej opcji, ale w ogólnym rozrachunku na pewno nie lepszej.

 

Co Tobie tłumaczyć gdy nie załapałeś o co chodzi z napięciem różnym/zmiennym w czasie. No widzisz jest taka różnica, że tam gdzie są diody, polaryzacja jest napięciem różnym w czasie, w zależności jaka jest muzyka, ponieważ to stałe napięcie dla kondensatorów jest robione/prostowane z sygnału muzycznego jaki aktualnie jest dostarczany do kolumn przez wzmacniacze, a w przypadku baterii 9V polaryzacja kondensatorów jest stała i nie zależna od tego czy kolumna gra czy nie.

 

Tylko Ty zapewne nie wiedziałeś, że kondensatory można zasilać sygnałem pobieranym ze wzmacniacza i prostowanym na diodach umieszczonych między kondensatorami.

 

I nawet nie próbuj wyjeżdżać z jakimiś tekstami/wydumkami na czyichś temat, bo Cię szybko utemperuje, gdyż takich zachowań nie toleruję. Jak piszesz, to pisz normalnie/kulturalnie. W dodatku jeszcze płaczesz, że zaprzestaniesz czytać jakichś tam zakładek, a nikt normalny nie dzieli się na zakładki tak jak Ty, bo to jest jedno cało forum i każdy pisze gdzie chce, więc mi tu nie płacz. Jak żeś zaczął się szczycić że to zakładka DIY ...i fakt pewnie jest tu kilku/paru dobrych speców, ale większość to rzeźbi w g*wnie tak jak Ty.

 

Może czas abyś wymienił swe kolumienki na coś bardziej konkretnego, to może w końcu zaczniesz wyłapywać więcej zmian, o ile Twa elektronika (tuningowana przez Ciebie) nie będzie stawiać zbytnich kompresji/ograniczeń. W innym przypadku byłoby trzeba ją poprawiać po Tobie.

 

I nie martw się, zamierzaną wartość zawsze uzyskam, jakbym nawet miał połączyć 20 kondensatorów. Jakbyś zgadł bo na średnicy w dolnoprzepustowym mam prawie same Vitamin-ki Q po 1uF, więc z pary szeregowo połączonych kondensatorów uzyskuje 0.5uF, i możesz sobie tylko się domyślać ile takich par mam połączonych ze sobą równolegle, do tego jeszcze SM w takim samym układzie +9V.

 

a mógłby Pan (jeżeli nie trzymamy się netykiety) sprecyzować do jakich wysokotonowych?

 

Bo z własnego doświadczenia wiem, że konda lepiej dopasować do konkretnego głośnika. Wyżej wymienione miałem i tak jak kapitalnie mi się zgrały z Morelem (polecam!) to z Visatonem G20SC była tragedia. Obnażyły wszystkie słabości tego głośnika. Tutaj zdecydowanie lepiej wypadł cynowy SCR. Oczywiście to jest moje zdanie i inni niekoniecznie muszą się z tym zgodzić. Po prostu mogą mieć inny gust:-)

 

Dlatego też napisałem, że wybór kondensatora zależy od preferencji użytkownika oraz miejsca zastosowania. Niestety nie ma prostych recept.

 

Do takich wysokotonowych z którymi idealnie się zgrają. Gdybyś Jantzeny Silver / Silver Gold Z-Cap podłączył z 9V, to i one pewnie by Ci z Visatonem zagrały :-) ...no chyba, że ten Visaton taki słaby.

 

To kolumny/przetworniki mają ukazywać całą prawdę i wszelkie ew. słabości komponentów całego toru audio, a nie odwrotnie.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Gdybyś Jantzeny Silver / Silver Gold Z-Cap podłączył z 9V, to i one pewnie by Ci z Visatonem zagrały :-) ...no chyba, że ten Visaton taki słaby.

 

Bardzo odważna teza. Szczególnie, że nie znasz ani głośnika ani moich preferencji. Ja bym się nie odważył.

CXN, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

Jeżeli już będziesz zdecydowany jaki konkretnie potrzebujesz kondensator, polecam Ci sklep www.polnikbis.pl - nawet jeżeli nie mają czegoś obecnie na stanie, nie ma problemu, aby go sprowadzili. W dodatku mogą doradzić, czy polecić Ci inne rozwiązanie :)

Nie wiem .

Nie znam ani Twojego preampa ani reszty toru . Na pewno nie są liniowe.

Supreme w takich układach odradzam

No więc jazgotu nie ma, warto było dołożyć te 20% do ceny czerwonych Superiorów,

Na razie pojawił się ogrom informacji które na 32 letnich Wimach MKP ginęły.. lekkie podkreślenie góry daje się zauważyć ale jest ona świetnej jakości

Ile to się ma wygrzewać według wedle waszego doświadczenia..?

Jako ciekawostkę napiszę że maksymalne napięcie na wyjściu preampu przed zniekształceniami skoczyło z 27V na 32V

No więc jazgotu nie ma, warto było dołożyć te 20% do ceny czerwonych Superiorów,

Jak wcześniej wspomniałem , kwestia reszty toru . Jak jest wyrównany to góry może z nimi być za duzo .

Ważne że jesteś zadowolony ;)

Mnie kuszą Rike Audio ...

+9 to jakieś nieporozumienie pokazujące,że nie rozumiesz co robisz a dajesz na pałę,daj +50

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

atlon11 - skąd wiesz, że Duelund nie da radę? sprawdzałeś? jak nie to po co da dyskusja?

 

Piszesz jakby poza Duelundami nic innego nie było, czyżby te Twoje CAST'y Cu to takie mistrzostwo świata … PIO Cu w tekturowej tubie :-)

 

Oczywiście iż nie wątpię, że da się lepiej z 9V od Duelundów, tu nie ma wątpliwości! ...no chyba że te swoje Duelundy podłączysz z 9V wtedy będzie dużo lepiej!

 

Z czym je porównywałeś, i w jakim miejscu, że takie super? ...nawet na wysokich lepsze od Mundorfów S.G.O. ?

 

Kupiłbym CAST'y Cu na średnicę, gdybym podłączał bez polaryzacji, a tak w tej cenie wolę kupić cos innego i podłączyć z 9V.

 

Dla mnie bez różnicy jaki kondensator, czy za 10zł, czy za 1000zł ...aby tylko konkretnie grał, tym bardziej z 9V.

 

+9 to jakieś nieporozumienie pokazujące,że nie rozumiesz co robisz a dajesz na pałę,daj +50

 

Ty sam jak to wielkie nieporozumienie :-) …gdyż padło Tobie na pałę … i nie rozumiesz co piszesz, bo jesteś zwykły amator bez doświadczenia i rzeźbisz w g*wnie jak zdecydowana większość w tym dziale.

 

Widzę, że Father_PiO też do nich się zalicza, ten co słucha na Jensenach PIO Cu ...tak zachwalanych przez niego, a to zwykły zmulony szmelc, którego bym za darmo nie chciał.

To jest gęste na średnicy, ale mocno stonowane w całym zakresie, bez wyrazu i do tego wolne! ...im do pełnej transparentności, neutralności i uniwersalności to daleka droga!

 

Choć dla Fathera_PiO Jenseny może są wystarczające, jak pisze że: ''ruskie FT-3 są niezłe, ale trochę suche i z ciągotkami do eksponowania detali'' ...to z jakiej choinki ten typ się urwał, gdyż to ruski szmelc, wygładzający/osłabiający kontury, ze słabą rozdzielczością dźwięku i stonowanym mdłym tonem.

 

Tego duńskiego i ruskiego szmelcu prawie każdy pozbywa się. Już foliowe kondensatory grają niebo lepiej!

 

Father_PiO, za offtopy wylecisz stąd!

 

…i każdy inny kto napisze następny wpis nie na temat, od razu wylatuje na zbity pysk, bo tutaj mi buraków nie potrzeba.

 

Jak na razie, najbardziej fachowo (i bez buraczenia) piszą Panowie: Osimar i Muda44 ...i to można pochwalić :-)

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Wyświetl postUżytkownik artw dnia 13.09.2014 - 09:12 napisał

+9 to jakieś nieporozumienie pokazujące,że nie rozumiesz co robisz a dajesz na pałę,daj +50

 

Ty sam jak to wielkie nieporozumienie :-) …gdyż padło Tobie na pałę … i nie rozumiesz co piszesz, bo jesteś zwykły amator bez doświadczenia i rzeźbisz w g*wnie jak zdecydowana większość w tym dziale.

 

he he :)

 

a tak trochę poważniej.

Father Pio to forumowicz z którym można się nie zgadzać ,ale ma swoje doświadczenie i wiedzę którą należałoby uszanować.To samo inni koledzy odpowiadający na Twoje wpisy.A Twoja wiedza? ciężko ocenić,ale na podstawie Twoich wpisów szacowałbym ją tak na koniec ostrza szpilki:)

Wypowiadając się na temat jakiegoś rozwiązania, byłoby miło jakbyś je wypróbował,albo miał podstawy teoretyczne do oceny jego efektów..Tu jest dział DIY a nie HiEnd tu nie ma takich tłumoków jak tam.

…i każdy inny kto napisze następny wpis nie na temat, od razu wylatuje na zbity pysk, bo tutaj mi buraków nie potrzeba.

 

i najlepiej wypier...dalaj stąd z powrotem do HiEnd bo tu buraków nie trzeba :)

DIY to przyjemność grzebania w sprzętach.

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Do użytkownika atlon11 - steki wyzwisk i bluzgów skierowane w korespondencji do moderacji, nie będą tolerowane. Forum Audiostereo to nie budka z piwem, gdzie bluzgi służą za przecinek.

 

Do pozostałych dyskutujących, proszę nie komentować wpisów użytkownika atlon11 i nie odpowiadać na nie, gdyż przez najbliższe 10 dni, nie będzie mógł odpowiedzieć.

 

Resztę dyskutujących uprasza się o powściągnięcie języka i buzującego testosteronu i o nie zastępowanie dyskusji merytorycznej wycieczkami natury osobistej.

Gość cybant

(Konto usunięte)

Atlon,

 

Jesteś momentami totalnym świrem ..;))) bez urazy....i do tego burakiem ....taki komplement;))))

 

Ale sprawdź Rike Audio , u mnie z Fountekiem Neo Pro 5i sorawdziło się lepiej niż Mundorf SGO ....

I bez różnicy niż Duelund.....

Pojemość 1,3 um.

Każdy kondensator przystosowany do audio, zasilany napięciem stałym lub zmiennym w czasie, zawsze będzie grał lepiej.

 

Kondensator można zasilić - sporaryzować napięciem stałym. NIE można dodatkowo zasilić napięciem zmiennym w kolumnie. Litości. Gdyż po pierwsze dla przyłożonego napięcia zmiennego kAŻDY kondesator stanowi zwarcie, po drugie w kolumnach nie ma muzyki, człowieku pomimo że ją słyszysz. Tylko płynie zwykłe napięcie zmienne o odpowiednich częstotliwościach i podanie takiego napięcia na kondensator spowodowałoby pojawienie się sygnału akustycznego na głośnikach, czy w przypadku bardzo niskich (niesłyszanych) częstotliwości jego zmiany pracy, wychylanie membran - działanie niepożądanych sił na wysokotonowcach. T tym wiąże się też konieczny podział pasm na zwrotnicach dla wysokich tonów.

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Po raz drugi i ostatni, przypominam, że użytkownik do którego wpisów odnosicie się z personalnymi komentarzami, nie może odpowiedzieć gdyż ma bana czasowego.

 

Proszę nie wykorzystywać tej sytuacji, gdyż jest to nieuczciwa zagrywka. Tak się po prostu nie robi. Piszcie na temat tytułowy, a nie na temat innego użytkownika forum. Właśnie za coś takiego atlon11 został systemowo nagrodzony. Za komentowanie ludzi, a nie tematu.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.