Jump to content
IGNORED

Audium Comp 3 - prośba o opinie


sputt

Recommended Posts

Witam ,

 

Poszukuje użytkowników - osób które miały lub mają w/w kolumny.

Może gdzieś odsłuchiwały je w salonie lub na wystawie.

Przeczytałem testy w prasie audio - od entuzjastycznych po bardziej wyważone.

Interesują mnie opis ich dźwięku w konkretnym systemie.

Do najbliżej lokalizacji mam ponad 400KM i zanim pojadę ich posłuchać to

chętnie zapoznam się z innymi opiniami.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Witam ,

 

Poszukuje użytkowników - osób które miały lub mają w/w kolumny.

Może gdzieś odsłuchiwały je w salonie lub na wystawie.

Przeczytałem testy w prasie audio - od entuzjastycznych po bardziej wyważone.

Interesują mnie opis ich dźwięku w konkretnym systemie.

Do najbliżej lokalizacji mam ponad 400KM i zanim pojadę ich posłuchać to

chętnie zapoznam się z innymi opiniami.

Nie sądzę, by ktoś w tej zakładce słuchał tych kolumn, napisz lepiej w Hi-Fi albo start.

Firma w PL mało znana, skąd taki wybór?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

--

Jeśli chcesz poznać cywilizację...posłuchaj jej muzyki - Konfucjusz

Link to comment
Share on other sites

Słuchałem 3 i 5 i kupiłem 5. W małym pomieszczeniu 3 zagrały lepiej niż Comp 5, mimo że przetwornik ten sam, więc brzmienie różni się tylko basem. Paradoksalnie Comp 3 ma konstrukcję zamkniętą, więc bas nie schodzi tak nisko ale ogólnie jest "lepszy", a że kolumienki malutkie to robią prawie punktowe źródło dźwięku. Brzmienie Comp 5 (i pewnie 3) jest dość specyficzne, to nie są uniwersalne kolumny. Skoncentrowane na górnych rejestrach, z dużą przestrzenią i zdolnością tworzenia potężnej sceny. Bardzo wrażliwe na ustawienie i kąt skręcenia. Comp 5 potrafią zejść bardzo nisko z basem, ale jak się je zmusi, normalnie basem nie lubią się chwalić.

W recenzji ktoś dobrze napisał - brzmienie papierowe. W pozytywnym znaczeniu, bez żadnych metalicznych naleciałości. Co jeszcze - raczej grają tylko dla jednej osoby, tzn. ustawić je można dla jednego miejsca odsłuchowego, bo zejście z osi głośnika mocno zmienia brzmienie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Nie sądzę, by ktoś w tej zakładce słuchał tych kolumn, napisz lepiej w Hi-Fi albo start.

Firma w PL mało znana, skąd taki wybór?

 

Głośniki maja grac na regale ,dość blisko ściany (30cm ) a tu obudowa zamknięta, pokój niewielki 17m2.

Mają grać z lampą - 300B SE aż 8 watt.

Znalazłem ofertę wyprzedażową za 3kzł.

 

Słuchałem 3 i 5 i kupiłem 5. W małym pomieszczeniu 3 zagrały lepiej niż Comp 5, mimo że przetwornik ten sam, więc brzmienie różni się tylko basem. Paradoksalnie Comp 3 ma konstrukcję zamkniętą, więc bas nie schodzi tak nisko ale ogólnie jest "lepszy", a że kolumienki malutkie to robią prawie punktowe źródło dźwięku. Brzmienie Comp 5 (i pewnie 3) jest dość specyficzne, to nie są uniwersalne kolumny. Skoncentrowane na górnych rejestrach, z dużą przestrzenią i zdolnością tworzenia potężnej sceny. Bardzo wrażliwe na ustawienie i kąt skręcenia. Comp 5 potrafią zejść bardzo nisko z basem, ale jak się je zmusi, normalnie basem nie lubią się chwalić.

W recenzji ktoś dobrze napisał - brzmienie papierowe. W pozytywnym znaczeniu, bez żadnych metalicznych naleciałości. Co jeszcze - raczej grają tylko dla jednej osoby, tzn. ustawić je można dla jednego miejsca odsłuchowego, bo zejście z osi głośnika mocno zmienia brzmienie.

 

Dziękuje za istotne dla mnie informację. Zastanawia mnie tylko : "Skoncentrowane na górnych rejestrach" - czy aby nie za dużo tego dobra w sobie mają? Chodzi mi o ekspozycje góry ,czy nie mam je za dużo? Takie dywagacje tylko - trzeba jechać i posłuchać.Ale przynajmniej wiadomo ,że warto.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Do 17 m2 to akurat 3-ki będa. Za 3k (za parę) to można w ciemno brać, chyba że brzmienie zupełnie nie podejdzie. W tej cenie nic lepszego moim zdaniem nie będzie.

 

Porównywałem je z kilkoma konstrukcjami, ale jedynie RLS Nereida 2 wydały mi się lepsze, tylko że potrzebowały bardzo wydajnego wzmacniacza. O ile Compy z Exposure 2000 radziły sobie zawsze dobrze, to RLS-y 50/50 - raz lepiej od Comp, a raz tragedia.

 

Co do górnych rejestrów trudno mi się wypowiedzieć, bo to w końcu to cały system gra, ale unikałbym jasnych wzmacniaczy. Z Exposure 2000 dominowała góra, z NAD-em 375 grało idealnie tonalnie, ja mam Lyngdorf SDAI-2175 i w Comp 5 znów dominuje góra, a podobno wzmacniacz neutralny. Z dobrymi kablami robi się coraz lepiej, ale nadal nie ma takiego dociążenia od dołu i równowagi. Trzeba samemu posłuchać i ocenić czy to jest to co chcemy uzyskać, najlepiej z własnym wzmacniaczem i kablami.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Kilka lat temu na Audio Show kolumny Audium (różne modele) grały ze wzmacniaczami Naim. Pamiętam, że dźwięk był raczej wysokiej próby, a już na pewno nie była eksponowana góra.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Głośniki maja grac na regale ,dość blisko ściany (30cm ) a tu obudowa zamknięta, pokój niewielki 17m2.

Mają grać z lampą - 300B SE aż 8 watt.

Znalazłem ofertę wyprzedażową za 3kzł.

 

 

 

Dziękuje za istotne dla mnie informację. Zastanawia mnie tylko : "Skoncentrowane na górnych rejestrach" - czy aby nie za dużo tego dobra w sobie mają? Chodzi mi o ekspozycje góry ,czy nie mam je za dużo? Takie dywagacje tylko - trzeba jechać i posłuchać.Ale przynajmniej wiadomo ,że warto.

 

89dB z 300B ? to tak trochę na styk, o ile producent nie zawyżył skutecznośći.

inna sprawa, że to jest 8W/8ohm, a tu mamy 4ohm, więc teoretycznie 16W.

 

Kup przez internet, zawsze masz 10dni na rozmyslenie sie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

--

Jeśli chcesz poznać cywilizację...posłuchaj jej muzyki - Konfucjusz

Link to comment
Share on other sites

..w lampach moc nie wzrasta przy spadkach impedancji kolumn... z tego co mi wiadomo.

czasem niewielka moc z lampy gra z takimi kolumnami ale nie wydaje mi sie że akurat typ 300B zagra z tymi "nowoczesnymi wynalazkami"

to typ lamp/wzmacniaczy dla doświadczonych bardzo świadomych ludzi a nie dla tych którzy się naczytali gazet jak 300B brzmi ale zestawiać chcą z czym popadnie.

 

..lampa bo efektownie wygląda i znajomi będą zaintrygowani, 300B bo "ponoć" najlepsza , ale kolumny muszą być "lajfstajlowe" bo muszą do wnętrza pasować i żonie sie podobać.. "nie chce żadnych szkaractw" - zgadłem ?

 

do 300B są Tannoye na 12-15" jak sie nie podoba to trzeba jeszcze dobrze poszukać - jest kilka innych ale niestety dosłownie KILKA i jak nie odpowiada to znak że do 300B sie nie dorosło

 

A! Najważniejsze - takie urządzenia to już odsłuchuję się samemu , samemu dobiera, wie się co z czym się je , a nie czyta gazetki i pyta na forum. na forum to .... nie będę mówił

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

, ale kolumny muszą być "lajfstajlowe" bo muszą do wnętrza pasować i żonie sie podobać.. "nie chce żadnych szkaractw" - zgadłem ?

 

Hah to już wiem do kogo recenzent pisał "Brzmienie „piątek” jest autentycznie intrygujące i wszystkim audiofilom radziłbym podejść do tych kolumn bez uprzedzeń, najlepiej z zawiązanymi oczami."

 

Zawsze wydawało mi się oczywiste że najpierw się słucha, a tu proszę - za ładne, to grać nie będą.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

..będą, będą.. ale raczej nie z 300B ..

ale co ja się znam. przecież większość nowych kolumn to lata świetlne przepaści pomiędzy starszymi i dlatego jak już konstruktorzy do tego doszli to musieli zrobić nowe obudowy żeby jasno się odznaczały różnice

..nowe "lego" Audio Physic co z tego że te sprzed 10 lat były fenomenalne , to te obecne są dopiero cudo i dlatego trzeba zrobić nową linie wzorniczą.. ..nowe Kef'y R i Q to jest nowa jakość , stare były do bani..

 

..szkoda że jakoś bardziej przekonany jestem że nowe jest po to by na nowo się sprzedawało , a że jest moda na drogie stereo to takowe kupuja ludzie z pieniędzmi (nie koniecznie znający sie na rzeczy) i żeby nie poszli do konkurencji kolumna musi pasować im do ładnego nowoczesnego mieszkania

..kit że jest lepsza niż stara w klasycznej obudowie wciśnie się im bez najmniejszego problemu ;-)

 

żeby nie było - Audium może nie w 100% ale ogólnie trafiają do mnie wizualnie

zdecydowanie wole jeden mały stożek z nieruchomym korektorem fazy niż żenujący widok 5 wooferów w pionie na przedniej ściance

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

To i ja dorzucę swoje 3 grosze nt Audium.

Słuchałem Comp, comp 5, comp 7. Nie chcę powielać tego co napisali poprzednicy o nich. Byłem zdecydowany na zakup Comp 5 ale trafiłem inne kolumny w bardzo atrakcyjnej cenie.

Oprócz pięknej góry i średnicy, w tych kolumnach urzekł mnie bas. Dobrze kontrolowany, nie dudniący. Może nie schodzą za nisko ale i tak jest świetnie. Comp 5 grały pod NAD 375.

Comp 3 w cenie z allegro to świetna propozycja i wg mnie nie znajdziesz nic lepszego za te pieniądze.

Jeśli znajdziesz wersję Active to warto się nad nią zastanowić.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

To i ja dorzucę swoje 3 grosze nt Audium.

Słuchałem Comp, comp 5, comp 7. Nie chcę powielać tego co napisali poprzednicy o nich. Byłem zdecydowany na zakup Comp 5 ale trafiłem inne kolumny w bardzo atrakcyjnej cenie.

Oprócz pięknej góry i średnicy, w tych kolumnach urzekł mnie bas. Dobrze kontrolowany, nie dudniący. Może nie schodzą za nisko ale i tak jest świetnie. Comp 5 grały pod NAD 375.

Comp 3 w cenie z allegro to świetna propozycja i wg mnie nie znajdziesz nic lepszego za te pieniądze.

Jeśli znajdziesz wersję Active to warto się nad nią zastanowić.

 

Jestem umówiony na odsłuch w sobotę.Czytając Wasze wpisy uznałem ,że warto się pofatygować do Wawy na odsłuch Audium Comp 3 i jeszcze dwie inne pary.Napiszę słów kilka jak wrażenia.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Z lekkim opóźnieniem zamieszczam skrót wrażeń z odsłuchu Audium Comp 3 i postaram się w kilku słowach opisać ich brzmienie. Są to wrażenia subiektywne i proszę czytać poniższy opis jako tylko opis pierwszych wrażeń a nie opinię przy wpisie Audium na listę zakupów. Przez około 3 godziny słuchania to nieco za krótko aby móc wydać opinię ale pewne cechy łatwo jest zaobserwować. I czasem te kilka chwil wystarcza do podjęcia decyzji o zakupie lub poszukiwaniu innej firmy.

System składał się z dwóch wzmacniaczy : Trafomatic Experience 2 i jako alternatywa Classe 151.

Okablowanie – zasilający Cardas Hexlink, głośnikowy Cardas Neutral Reference, sygnałowy Cardas Cross.

Źródła były dwa – Naim CD5X oraz serwer plików i przetwornik Hegel 20.

Same głośniki są starannie wykonane i sprawiają wrażenie bardzo solidnych skrzynek ,choć patrząc na szerokopasmowy przetwornik wydaje się on miniaturką i sprawia wrażenie głośnika do komputera. Nic bardziej mylnego. Kolumny potrafią wydobyć dość obszerny i niezniekształcony dźwięk co stanowi przeciwwagę do ich niewielkich gabarytów.

Po pierwsze uwagę skupia bardzo sugestywna stereofonia i lokalizacja w głąb .Nawet znacznie droższe kolumny 10kzł nie są w stanie zapewnić takich wrażeń – dobrze ustawione Audium znikają w pokoju . Jeżeli usiądziemy w centrum (sweet point) to naprawdę wrażenia kapitalne – stabilny wokal widać, że artysta stoi na scenie i gra na gitarze (dźwięk gitary wydobywa się poniżej ust śpiewaka a nie zlewa w jeden obszar). Rozkład instrumentów w przestrzeni tez bardzo dobry ze wskazaniem na pierwszy plan tzn. dalsze plany też są ładnie pokazywane ale następuje lekkie zawężenie sceny – im dalej tym bardziej wąsko (wrażenie z obu wzmacniaczy). Pierwszy plan jest wyraźnie narysowany – kontury i obrys instrumentów są bardzo autentyczne. Zdecydowanie na plus.

Kolejną cechą , która to przykuwa uwagę jest bas. Bas z obudowy zamkniętej ma swoje zdecydowane zalety i w tej konstrukcji słychać to aż nadto dobrze. Świetna kontrola i timming ,czytelna linia basu i jego barwa – surowa ,prawdziwa. Nie jest to bas miękki czy pulsujący – raczej twardy i konturowy ale za to o świetnej czytelności. Z łatwością można śledzić grę na kontrabasie czy gitarze basowej elektrycznej . Tutaj mam tylko jedna uwagę ale zasadniczą – opis ten tyczy się współpracy z Classe – wzmacniaczem tranzystorowym o słusznej mocy. Z lampą już nie było takiej kontroli i szybkości ale to chyba oczywiste. Jak na swoje skromne waty nie było źle., choć Classe pokazał na co stać Audiumy.

Idąc dalej po muzyce nazwijmy to rozrywkowej (trochę popu, lekki rock,electric jazz,) przyszedł czas na odsłuch jazzu (ECM) ,kameralistyki i lekkiej symfoniki (fortepian solo, małe składy). Na tym materiale spędziłem najwięcej czasu słucham głównie jazzu (ECM) ,trochę starszego jazzu lata 50-60 (Blue Note, ) ,szeroko pojętą wokalistykę(Barber,Krall,Jungr,itd.) oraz czasem lubię kameralistykę (fortepian ,małe składy , bez orkiestrowego tutti czy popisów organowych ). Tutaj zaczęły się mieszane odczucia ,które to jednoznacznie odwiodły mnie od zakupu tych kolumn. Ale do rzeczy. Problem (może dla mnie i dla utworów jakie słuchałem) pojawił się w barwie średnicy oraz w zszyciu głośników – podziale pasma. Otóż niska średnica jest lekko wycofana przez co dobry dół i wyraźna średnica tylko podkreślają to wrażenie. Dobrze to słychać – męski głos jest jakby bez należytej wagi – niby ma barwę ,niby jest poprawny ale przełączenie głośników na ProAki czy Spendor pokazuje pewien brak ciężaru. To samo tyczy się kontrabasu – kontrola kapitalna ,dynamika (z Classe szczególnie )bardzo dobra, tylko brak jakby spójności .Fortepian tylko utwierdził mnie w tym , nie wiem jak to precyzyjnie ująć ale miałem wrażenie ,że słucham dobrego subwofera z kapitalnymi satelitami. I niestety to odczucie towarzyszyło mi do końca odsłuchu. Dźwięk odbiera się poprawnie ,wszystko jest – jest przestrzeń, dynamika, lokalizacja ale barwa nieco inna. Z czasem to uczucie się nasiliło i ostatecznie z pewnym spokojem wróciłem do tradycyjnych głośników.

Chciałbym tylko sprostować – uważam ,że Audium to dobre głośniki ,w pewnych aspektach wybitne w swojej cenie (stereofonia i lokalizacja, bas!) .Natomiast ich pewna cecha , przeszkadzała mi na tyle ,że jednak nie zdecydowałem się na zakup. Dodam tylko ,że w muzyce pop (Dire Straits,Genesisi itp.) nie szło się połapać ,choć tutaj bardziej mój kolega ,który mi towarzyszył był zadowolony (jego klimaty muzyczne) . Ja siedzą obok i słuchając Marka Knopflera nie miałem odczucia o pewnym zniekształceniu barwowym jednak gdy słuchałem swoich nagrań ta cecha mi przeszkadzała . Zmierzam do tego ,że przy innym niż mój materiale muzycznym ta cecha ,może być niezauważona albo powiedzmy nie mieć takiego wpływu na odbiór całości a zalety tych głośników mogą wręcz zachwycić.

Szukam więc dalej głośników do systemu ale już z pewnym kierunkiem – Spendor ,może ProAc (niekoniecznie) lub konstrukcje na Seasach .

Następne do odsłuchu to JAG 10 i Sonics Argenta. Napisze słów kilka jak tylko zaspokoję swoja ciekawość.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Do opisu powyżej.

Osobny akapit na temat tonów wysokich.Specyficzne ale poprawne.nie brzmią jak tradycyjne kopułki ale w sposób lekko matowy.Subiektywnie niczego nie brakuje ,góra jest czysta i wyrażna ale sam charakter ma jakby pokryty lekka patyną.Nie błyszczy ,nie iskrzy jak np Focale czy Tringle. Góra jest poprawna ale bez żadnych fajerwerków, po prostu jest . Są tańsze głośniki ,które pokazują bardziej rozświetlone wysokie tony choć też nie ostre.

Co kto lubi - do jazzu czy klasyki wystarczy.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

te argenty to 4 ohmy i pewnie potrafia zejsc do 2, chyba ze lubisz zmieniac czesto lampy. Szukaj kolumn ktore beda latwo wybrzmiewac z lampa, nie zadne pompowanie z BR. Jag 10? dobrze kombinujesz tylko ze posluchaj koniecznie 20. Pelna srednica, spora poprawa w dole, i nie chodzi o rozciagniecie tego zakresu. Jag 10 gra bardziej silowo, slychac ze to mala kolumna ktora sie stara. 20-stka gra bez pompowania, swobodnie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.