Jump to content
Azus

Lamm 2 wybitny przedwzmacniacz lampowy

Recommended Posts

7 minut temu, adalbert napisał:

i chcę zastosować na wejściu regulację głośności PVC na przekaźnikach. Jaką przyjąć oporność tego regulatora co by z różnymi tranzystorowymi końcówkami mocy się zgrywało

dodam

 impedancja wyjściowa przedwzmacniacza jest stała i tylko wzajemny stosunek impedancji wyjściowej przedwzmacniacza i impedancji wejściowej wzmacniacza bedzie miał znaczenie dla dxwieku

 

15 minut temu, adalbert napisał:

czy ma sens zastosowanie różnych rezystorów np. w  sygnale Takman węglowe , a w gnd  metalizowane? Lub odwrotnie.

nie znam osobiście przypadku by zastosowane były roznego materiału rezystory w drabince

ale nie ma żadnych przeciwskazań by taki uklad wyprobować

dla wstepnego poznania charakteru ukladu proponuje zrobic najpierw dzielnik napiecia na trzech parach rezystorów i sprawdzic ich charakter a nastepnie zlutowac cały uklad

w ten sposób mozesz wypróbowac wszelkie dostepne rezystory

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak koledzy pisali, dla współpracy pre z końcówką wartość potka nie ma znaczenia.

W preampie Lamm'a wartość potencjometra wynosi 2x100k.

Również podchodziłem do tematu PVC w tym pre, ale projekt, który zastosowałem (forumowe PVC autorstwa pkrecz'a) nie sprawdził się z uwagi na zbyt duża różnicę poziomu głośności między całkowitym wyciszeniem, a pierwszym możliwym gdzie już słychać. Dalej idzie płynnie.

Preamp ma dość duże wzmocnienie  i niestety to PVC się do niego nie nadaje. Owszem poza tą niedogodnością regulacja głośności działa bardzo precyzyjnie. Czy brzmi lepiej od np RK27 ALPS'a to rzecz gustu. Moje PVC było obsadzone RN55 DALE i grało to może trochę czyściej. Alps w bezpośrednim porównaniu dodaje od siebie coś do dźwięku, albo zabiera troszkę przejrzystości. Mimo tego używam ALPSA.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
Godzinę temu, adalbert napisał:

Jakie wzmocnienie ma Wasz Lamm ?  Mój ma dwa ustawione wyjścia  x2  i x20  do regulacji na dzielniku. 

... mnie w pomiarach wyszło ok. 7 X.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, adalbert napisał:

Koledzy,

składam podobny przedwzmacniacz i chcę zastosować na wejściu regulację głośności PVC na przekaźnikach. Jaką przyjąć oporność tego regulatora co by z różnymi tranzystorowymi końcówkami mocy się zgrywało i czy ma sens zastosowanie różnych rezystorów np. w  sygnale Takman węglowe , a w gnd  metalizowane? Lub odwrotnie.

Dzięki za wszelkie podpowiedzi.

Rezystory, jakie by nie były, za 0,10 zł czy za 100 zł/szt. to killer dla dźwięku.

Chcesz sensownej regulacji, kup dopasowane TVC.


Who's Afraid of Music?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Music napisał:

Chcesz sensownej regulacji, kup dopasowane TVC.

Tylko tanio nie będzie. Ceny od 1200,- do nastu tysięcy, a opinie różne 😉 odnośnie jakości dźwięku.

Coś takiego.

TVC.jpg


pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, Kazik II napisał:

Tylko tanio nie będzie. Ceny od 1200,- do nastu tysięcy, a opinie różne 😉 odnośnie jakości dźwięku.

Coś takiego.

TVC.jpg

To ja już wolałbym złotego alps za 2tys. 


"Zwei Din­ge sind unen­dlich, das Uni­ver­sum und die men­schliche Dum­mheit, aber beim Uni­ver­sum bin ich mir nicht ganz sicher."

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, plastik1989 napisał:

To ja już wolałbym złotego alps za 2tys.

Ja też.


Nie działają mi PM. Kontakt na maila (w moim profilu).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam drabinkę 99 kroków i też jestem zadowolony.


pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc.

Skoro parę osób używa i nie ma problemów to zrobię to PVC na 100k . W końcu trzysta i parę złotych w tym sterowanie selektorem oraz poglądowy wyświetlaczyk  to jeszcze nie tragedia. Skoro ma być lepiej od niebieskiego Alpsa czemu nie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najsłabszym ogniwem w torze jest niebieski Alps z obecnej produkcji.


pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Kazik II napisał:

 a opinie różne 😉 odnośnie jakości dźwięku.

 

 

 

Kluczem jest tu dopasowanie, jak pisałem wyżej.

Rozumiem zadowolenie z posiadanych regulacji typu drabinka czy potencjometr.

Ale mam pytanie, porównywaliście kiedyś regulację tego typu z TVC?

U mnie TVC zastąpiło drabinkę niezłej jakości, różnica była tak duża, że nie miałem dylematów.

 

W moim torze  jest pre Lamm ( klon ) i końcówka na 2A3. Głośniki ponad 100dB. Do niedawna było Ok. bo źródła których używałem miały niski poziom wyjściowy.

Ale ostatnio wpadł mi w ręce ciekawy DAC z typowym poziomem na wyjściu i zrobiło się za głośno, zabrakło tłumienia w TVC.

Można wyrzucić "lamma", ale bez niego mi nie gra. Prostym rozwiązaniem jest tłumik na rezystorach. Próbowałem go wstawić w różnych miejscach toru, skutek zawsze ten sam - TCHT, czyli Totalna CH****a Tonalna.

W moim odczuciu taki tłumik w torze, to jak jazda samochodem z wciśniętym jednocześnie hamulcem i pedałem przyśpieszenia.

 

Nigdy więcej żadnych rezystorów w torze, nikt mnie nie przekona do Alpsów, obojetnie, złotych, platynowych czy brylantowych.

Wybrnąłem z sytuacji zmieniając driver w końcówce mocy z "mju" 68 na 9. Przy okazji odkryłem genialną lampę UY227.

 

Proponuję spróbować bo na prawdę warto, podobnie jest lammem w wersji co najmniej dual mono z zasilaniem w osobnej obudowie.

 

Edited by Music

Who's Afraid of Music?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Music napisał:

U mnie TVC zastąpiło drabinkę niezłej jakości, różnica była tak duża, że nie miałem dylematów.

A możesz podać jakiego producenta użyłeś TVC ?

Ja z toru odtwarzacza CD wyeliminowałem część analogową i zastąpiłem ją transformatorami wpiętymi bezpośrednio do przetworników wolfson wm8740.

Całość na przekaźnikach dających możliwość natychmiastowego przełączania w trakcie osłuchu i wszyscy słuchający w ślepym teście wybierali trafa . ( bardziej zróżnicowany bas, fajna przestrzeń z akustyką pomieszczenia, lepsze odwzorowanie impulsów .........)

Więc coś w nich jest 😉

Ale tak jak pisałeś, trzeba to odpowiednio dobrać i jakość traf ma niebagatelny wpływ na doznania muzyczne.

 


pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Kazik II napisał:

A możesz podać jakiego producenta użyłeś TVC ?

Ja z toru odtwarzacza CD wyeliminowałem część analogową i zastąpiłem ją transformatorami wpiętymi bezpośrednio do przetworników wolfson wm8740.

Całość na przekaźnikach dających możliwość natychmiastowego przełączania w trakcie osłuchu i wszyscy słuchający w ślepym teście wybierali trafa . ( bardziej zróżnicowany bas, fajna przestrzeń z akustyką pomieszczenia, lepsze odwzorowanie impulsów .........)

Więc coś w nich jest 😉

Ale tak jak pisałeś, trzeba to odpowiednio dobrać i jakość traf ma niebagatelny wpływ na doznania muzyczne.

 

Nic specjalnego - Promitheus.

 


Who's Afraid of Music?

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Music napisał:

Nic specjalnego - Promitheus.

 

Proponuje spróbuj nie PVC ale AVC i to na dobrym rdzeniu na amorficznym . Można zrobić tłumienie nawet do -80 dB.

Ja porównywałem PVC i AVC na tych samych rdzeniach amorficznych i zdecydowanie wygrało AVC .

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, zelo7 napisał:

 

Ja porównywałem PVC i AVC na tych samych rdzeniach amorficznych i zdecydowanie wygrało AVC .

PVC na rdzeniach amorficznych?...


Who's Afraid of Music?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, zelo7 napisał:

zdecydowanie wygrało AVC

A czym  to się różni od TVC ?

Podaj jakich używasz AVC - producent.


pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Kazik II napisał:

A czym  to się różni od TVC ?

Podaj jakich używasz AVC - producent.

 

AVC I TVC z tego co wiem działa na podobnych zasadach.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jeśli są między nimi różnice, to raczej minimalne i nie mają tak negatywnego wpływu jak rezystory.

 

Ale zelo7 pisze o PVC, a to już całkiem co innego, bo z tego co wiem oparte jest na rezystorach, a AVC I TVC na transformatorach...

zelo, napisz coś więcej o PVC na amorfikach, bo przyznam szczerze że kompletnie nie kojarzę.


Who's Afraid of Music?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Music napisał:

AVC I TVC z tego co wiem działa na podobnych zasadach.

Ciekaw jestem co powie zelo7 😉

Może jest coś tajemnego w zasadach działania pomiędzy AVC a TVC o czym kol. zelo 7 coś wie i nie chce się podszielić.


pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i kupilem od Micha  niebieskie plytki pre + zasilacza ale jakos nigdy nie udalo mi sie otrzymac schematu tego zailacza . To ten bez stabilizatora , na lampie octalowej (chyba 6x5). Co prawda to nie jest to jakies voodoo tylko prosty uklad ale zaplacilem "za myslenie " uczciwa cena a schematu nie ma...:) Ma tam ktos ten uklad? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

PVC to jest transformator wejściowy który ma uzwojenie pierwotne stałe natomiast wtórne z odczepami podłączonymi do przełącznika regulacji głośności .AVC jest to pojedyncze uzwojenie na rdzeniu z odczepami .Początek uzwojenia łączy się z masą koniec idzie do wejścia natomiast poszczególne odczepy na przełącznik głośności i dalej na siatkę lampy wejściowej. Proście to PVC jest transformatorem z regulacją natomiast AVC jest dławikiem siatkowym z regulacją.

Oczywiście TVC nie PVC jest wcześnie rano.

TVC transformator z odczepami

AVC dławik z odczepami 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, zelo7 napisał:

AVC dławik z odczepami 

... a może 'autotransformator' z odczepami?

Edited by JanF

Mistrz Yoda powiedział: Jest Moc! Ale, przede wszystkim Skywalker, jest Moc Mocy i Moc Mocy Mocy, jako pierwsza i druga pochodna i te trzeba posiąść! Wyskakuj z tego kokpitu i bierz się za tabliczkę mnożenia, długa droga przed nami!

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, JanF napisał:

... a może 'autotransformator' z odczepami?

 

Raczej tak, zasada działania podobna.

Nie słuchałem, ale według opinii TVC vs AVC to nie gorzej - lepiej, tylko inaczej.

Czyli co się bardziej podoba. Coś jak ECC** Siemens vs Philips, czy inny Telefunken.


Who's Afraid of Music?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 tyg. temu złozyłem całość,obudowa stalowa ,prostownik na EZ81 bez stabilizacji ,żarzenie prosto z odczepu 6,3V bez stabilizacji. Rezystory Dale,kondy Jentzen podstawowe i audyn cap + wima. Preamp jest stabilny,nie ma najmneijszego przydzwieku czy brumu...ale jesli wyjme te stalową odgrodę miedzy pre a zasilaczem..no to jest masakra:) . Po tygodniu słuchania chciałem sie moze podzielić wrażeniami...Otóż moim zdaniem ten pre gra bardzo przeciętnie ogólnie mówiąc...Normalnie słucham na dzielonym rotelu i jest ogólnie przyjemniej...ale..lamm ma dwie cechy którymi niszczy po prostu zabija mój poprzedni sprzęt .....głębia sceny ,separacja instrumentów i.....coś co trudno wytłumaczyc ale porównałbym to z kompresorem lampowym..on sie zachowuje na basie jakby pompował cały drive...motoryka zajebista. Natomiast bardzo nei podoba mi sie wyższa srednica..jest wyeksponowana ..ostra i męcząca...tak jakby równowaga tonalna była tu zachwiana....ale może to wina komponentów w pre...albo lamp....albo...napięcia . Gram na NOSach od  RFT i anodowe mam na 259V (troszke wysoko) ...kondy też z niskeij półki. Macie jakiś pomysł co mógłbym tu zmienić żeby ta srednica była bardziej łagodna...? A może on sie musi ,,dotrzeć,, ? W sumei ma grane jakies 20-30 godzin...no i fakt jak go włączyłem w pierwszy dzien to...to była katastrofa dzwiekowa ale z kazdą godziną było lepiej...dzieki pozdrawiam

_DSC4644.jpg

_DSC4647.jpg

_DSC4648.jpg

Edited by front247

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, front247 napisał:

2 tyg. temu złozyłem całość,obudowa stalowa ,prostownik na EZ81 bez stabilizacji ,żarzenie prosto z odczepu 6,3V bez stabilizacji. Rezystory Dale,kondy Jentzen podstawowe i audyn cap + wima. Preamp jest stabilny,nie ma najmneijszego przydzwieku czy brumu... Gram na NOSach od  RFT i anodowe mam na 259V (troszke wysoko) ...kondy też z niskeij półki. Macie jakiś pomysł co mógłbym tu zmienić żeby ta srednica była bardziej łagodna...? 

_DSC4647.jpg

 

Czyli, rozczarowanko i big frustrations?!
A miało być tak pięknie 🙂
Witaj w klubie, jest tu nas w pizdu, jak mawiał Siara Siarzewski.

Co Ci poradzić ... ano, żebyś powalczył o to wymarzone brzmienie i nie rezygnował - układy lampowe ZAWSZE wymagają wiedzy i doświadczenia, a Ty chyba startujesz w te klocki?

Na twoim miejscu ustawiłbym prawidłowe napięcie, producent wiedział, co robi.
A potem, chwyciłbym się za kondy, wszędzie powstawiał bym tanie (za kilka złotych) MKP i zobaczył, jak grają?

Edited by JanF

Mistrz Yoda powiedział: Jest Moc! Ale, przede wszystkim Skywalker, jest Moc Mocy i Moc Mocy Mocy, jako pierwsza i druga pochodna i te trzeba posiąść! Wyskakuj z tego kokpitu i bierz się za tabliczkę mnożenia, długa droga przed nami!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.