Jump to content
IGNORED

Zestaw stereo do ok. 6k zł / nagłośnienie TV

morwsin

Recommended Posts

Witam

Proszę o pomoc w rozgryzieniu tematu nagłośnienia w salonie w nowym domu. Postaram się najpierw opisać w miarę jasno najpierw potrzeby.

1. potrzebne jest nagłośnienie nowego TV

2. potrzebny jest odtwarzacz audio CD, słucham głównie rocka/progresji/lekka elektronika/swing/klasyczny jazz

3. chcę uruchomić NAS z serwerem DLNA i w ten sposób też odtwarzać muzykę (chyba używając telewizora)

Klasycznie do TV wszyscy polecają kino domowe, ale pojawiła się całkiem sensowna opcja podłączenia TV do porządnego zestawu stereo i zrezygnowania z dźwięku przestrzennego. Tato po wizycie w lokalnym sklepie audio przywiózł taką propozycję:

1. Kolumny Hecko Music Style 500 - 2650zł

2. Amp System Fidelity SA 300 - 1350zł

3. CD System Fidelity SA 300 - 1050zł

4. Kable Oehlbach - 190zł

5. Blu Ray Sony BDP S1100 - 230zł

RAZEM 5470zł

Jestem studentem i w domu bywam sporadycznie, więc nie byłem w sklepie i nie rozmawiałem ze sprzedawcą. Za to przypadła mi teraz nieprzyjemna rola osoby, która powinna zaakceptować to rozwiązanie, szczególnie, że ostatecznie prawdopodobnie z CD będę korzystał tylko ja. Ale mam poważne wątpliwości i przed rozmową ze wszystkimi stronami potrzebuję pomocy i doedukowania.

1. Czy rozwiązanie telewizor do wzmacniacza stereo ma wogóle sens? Może lepszy byłby bardziej bogaty w funkcje i złącza amplituner stereo?

2. Jak podłącza się telewizor do wzmacniacza? Telewizor ma wyjście słuchawkowe, ale nie wiem czy ono się nadaje. Wzmacniacz cyfrowych wejść nie ma. Potrzebny jest DAC? Z rozpiski ze sklepu rozumiem, że nie jest przewidziany, więc inaczej niż przez phone out/audio out sprzedawca tego chyba nie podepnie (dodam, że pan w sklepie wszystko na miejscu podłącza i konfiguruje, więc ma na to jakiś pomysł, ale chcę być gotowy na rozmowę o tym).