Skocz do zawartości
IGNORED

Amplituner czy wzmacniacz (ok. 1000 zł)

Kazumi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie na wstępie mojego pierwszego postu!

Nie mam żadnego doświadczenia w poruszanych tu kwestiach.

Planuje swój pierwszy system audio.

Marzy mi się kino domowe i dobra muza. Doszedłem jednak do wniosku, że skoro nie miałem nigdy lepszego dźwięku z TV niż ten z wbudowanych głośników to na początek prawdziwe stereo może mi w zupełności wystarczyć.

Pytanie czy powinienem myśleć o ampli czy wzmaku?

Muzykę i filmy planuję przesyłać za pomocą Apple TV łączem optycznym z kompa (wifi) Nie wiem tylko jak taka forma przesyłu wpływa na jakość dźwięku.

Jest też opcja bezpośredniego podłączenia Ipada....

Czy mając Apple TV mogę sobie podarować zakup wzmaku czy ampli z funkcjami sieciowymi?

Jeśli ampli to myślałem o Onkyo TX-8030 (jeśli obede się bez funkcji sieciowych) lub 8050 (jeśli nie)

Wzmak nie mam pojęcia... Yamaha A-S500?

Jeśli udało by mi się kupić na fakturę mogłaby być używka...

Następnie kolumny Jamo C95,albo używane...

Potem ewentualnie odtwarzacz CD jeśli jakość strumieniowanej muzyki będzie "nie ta"

Z góry dziękuję za pomoc z ogarnięciem się w temacie ;)

Witaj,

Apple TV możesz wykorzystać jako Twoje źródło dźwięku, wtedy warto rozejrzeć się za dobrym wzmacniaczem, który posiada wbudowany przetwornik cyfrowo/analogowy (Twój Apple TV posiada wyjście cyfrowe audio). Alternatywą jest zakup amplitunera sieciowego, co daje Ci możliwość uniezależnienia się od Apple TV oraz znacznie większą funkcjonalność. Jest to decyzja, którą musisz podjąć sam, znając możliwości Apple TV (po prostu odpowiedz sobie na pytanie, czy funkcjonalność Apple TV Ci wystarcza).