Jump to content
Fafikdog

Podstawki antywibracyjne

Recommended Posts

Guest cybant

No to inaczej. Skąd te wibracje? Co je wywołuje? Przed czym te kuki mają chronić?

O to jest świetne pytanie!

Może ktoś zna zasady skąd wibracje , jakie są ich częstliwości , tłumić , rozpraszać czy może ....doić ?

Doić naiwnych oczywiście ;)

 

Zanim ktos wyda kilka tysięcy na jakieś kulki , proponuję przeczytać poniższy wywiad z twórcami Transrotora na temat rezonansów

 

"Czyli te wyfrezowane okręgi w środku są z powodu rezonansu?

Tak.

Dirk Räke: Różna grubość materiału sprawia, że częstotliwość rezonansu własnego jest różna. To naprawdę się sprawdza. Sama podstawa charakteryzuje się jedną częstotliwością rezonansu, na przykład 700 Hz, która znika po dodaniu tych frezowanych okręgów. Dzieje się tak właśnie z powodu drobnych różnic w jej grubości.

Jochen Räke: Przeprowadzaliśmy również inne eksperymenty. Jeśli dana część wpada w rezonans przy określonej częstotliwości i położy się na wierzchu monetę, rezonans ulega zmianie, a nawet znika. Można wtedy na próbę położyć kilka monet w różnych miejscach, starając się wyeliminować rezonanse własne, albo nadać im pożądany kierunek. Są producenci, którzy oferują jakiś drobny gadżet za 800 euro, który po położeniu w określonym miejscu zmienia dźwięk systemu. Nie ma w tym nic dziwnego i nie neguję tego – można osiągnąć naprawdę świetne rezultaty za pomocą niewielkich akcesoriów.

Wracając do modelu Fat Bob, z jednej strony ograniczamy rezonans za pomocą tych wyfrezowanych okręgów w podstawie, a oprócz tego mamy dużą podstawę ramienia, która jest przykręcona do głównej podstawy. Dwa różne materiały są skręcone ze sobą i rezonans znika.

Dirk Räke: Używamy tej samej konstrukcji w naszym ZET 3, gdzie podstawa jest sandwichem z trzech warstw – akryl, metal i akryl."

 

Monety mają małą wartość;)

Edited by cybant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwróćcie uwagę na to co idzie z sieci począwszy od kabla czy gniazdka, a skończywszy na trafach czy kolumnach. Po co np. furutech i inne firmy robią swoje gniazda do tłumienia drgań z sieci, sieciówki mają na celu też wyczyszczenie i ustabilizowanie prądu oraz eliminację drgań z sieci, pracujące trafa w cd i wzmacniaczach, końcówkach mocy również powodują drgania itd. i po to wszystko stosujemy platformy i akcesoria antywibracyjne.

Edited by hifi nowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsze to fala dźwiękowa. Ona np. uderza w obudowę urządzeń. Skrajnym tego przypadkiem jest fala wewnątrz kolumn. Co dalej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cybant, artuku,

Co Wy tutaj z jakimis dopasowaniami do systemu ?? Chyba Wam to krakowskie powietrze nie służy.

Słuchajcie tego co pisze Magnepan - wybór jest tylko jeden !!!!

 

Dokładnie tak, Stillpoints są naprawdę jedne z lepszych podkładek na rynku. Jedyny problem jaki był i jest to brak dostępności oraz cena po cle i marży dystrybutora. Komplet 3 szt Ultra SS kosztuje w granicach 700 euro.

Mam czarne stożki z białymi kulkami ale moim targetem są Stillpoints Ultra SS oraz S 5.

 

 

 

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

 

 

 

 

Kiilka lat temu amerykanie wzieli na tapetę Finite Elemente, Harmonixa, jeszcze coś znanego no i Stillpointsa którego

wyroby okazały się o 40% lepsze ( pozytywny wpływ na dżwięk systemu ) od pozostałych i uznanych firm.

Miałem gdzieś te szczegółowe testy ale znając podejscie Milimetra do tweeków moze gdzieś będzie miał bliżej pod

ręką. Jeszcze do niedawna sądziłem że Finite Elemente który w profesjonalny sposób podchodzi do tematu stolików

i podkładek, utrze nosa amerykańcom i japończykom, tak jednak sie nie stało. Zastosowanie jakiegoś super dobrego

materiału ( Harmonix ) to nie wszystko - liczy się coś więcej - pomysł działania !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testuję teraz Ultra SS i Ultra 5. Świetnie wykonane, bardzo drogie, bardzo dobry wpływ na sprzęt bez zmiany tonalnej. Działają podobnie jak topowe Rollerblocki 2+Double Stack z kulką Grade 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co np. furutech i inne firmy robią swoje gniazda do tłumienia drgań z sieci,

Nie tylko gniazda zapobiegają modulacji tego co jest na wejściu tym co jest na końcu toru czyli kolumną. Sprężenia zwrotne w tym przypadku nie są wskazane. Najtaniej może wyjdzie wynieść całą elektronikę do sąsiedniego pokoju a w nim zostawić tylko głośniki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wkładka gramofonowa Lyra Etna jako pierwsza na świecie cewki na na krzyż-po to aby tylko do maksimum wyeliminować rezonanse,które są

szkodliwe dla samej pracy wkładki-wiadomo,że igła ma trafiać idealnie w rowek winyla,a nie jeszcze drgać orząc przy tym płytę.

Trafa także podczas przepływu prądu są narażone na wszelkie drgania-w/g mnie duża ilość sekcji nie sprzyja aby sie zachowywały nalezycie.

Sekcje są izolowane na różne sposoby.A jak płynie w trafach napięcie powyżej 1000 volt wtedy super amortyzacja i elastyczna izolacja sekcji jest

niezbędna-to ona powinna zapewniać cichą prace danego urządzenia-tym bardziej we wzmacniaczach typu SE.

Tam przy dość wysokiej mocy takiego urządzenia istnieje także stały pobór prądu o napieciu powyżej 1000 volt i natężeniu powyżej 3 amper.

 

postujcie sobie kiedyś obok stacji trafo na jakims osiedlu i połóżcie rękę na obudowie takiej stacji-cala drży i chodzi dość głośno-duży

przepływający prąd robi swoje.

Dlatego we wzmacnaczach trafa zasilające powinny być ogromne ok. 10 razy wieksze od traf wyjściowych.

Z czystej praktyki tego nikt nie robi,a nawet trafa wyjsciowe są dobierane parametrami z za małym zapasem-bo przy spadkach napiecia

trafo pracuje mocno przesilone grzeje się,a moze dojść nawet do przepiecia-także stostjcie kondycjonery i podkładki stabilizujace prace traf.

Edited by palton
Wycięcie części będącej trollingiem.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wkładka gramofonowa Lyra Etna jako pierwsza na świecie cewki na na krzyż-po to aby tylko do maksimum wyeliminować rezonanse,które są

szkodliwe dla samej pracy wkładki-wiadomo,że igła ma trafiać idealnie w rowek winyla,a nie jeszcze drgać orząc przy tym płytę.

Trafa także podczas przepływu prądu są narażone na wszelkie drgania-w/g mnie duża ilość sekcji nie sprzyja aby sie zachowywały nalezycie.

Sekcje są izolowane na różne sposoby.A jak płynie w trafach napięcie powyżej 1000 volt wtedy super amortyzacja i elastyczna izolacja sekcji jest

niezbędna-to ona powinna zapewniać cichą prace danego urządzenia-tym bardziej we wzmacniaczach typu SE.

Tam przy dość wysokiej mocy takiego urządzenia istnieje także stały pobór prądu o napieciu powyżej 1000 volt i natężeniu powyżej 3 amper.

 

postujcie sobie kiedyś obok stacji trafo na jakims osiedlu i połóżcie rękę na obudowie takiej stacji-cala drży i chodzi dość głośno-duży

przepływający prąd robi swoje.

Dlatego we wzmacnaczach trafa zasilające powinny być ogromne ok. 10 razy wieksze od traf wyjściowych.

Z czystej praktyki tego nikt nie robi,a nawet trafa wyjsciowe są dobierane parametrami z za małym zapasem-bo przy spadkach napiecia

trafo pracuje mocno przesilone grzeje się,a moze dojść nawet do przepiecia-także stostjcie kondycjonery i podkładki stabilizujace prace traf.

 

I co..........jestem trolem?

 

 

Dobrze to opisałeś Piotrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat w końcu się rozkręcił w sposób merytoryczny - dziękuję

Można wypożyczyć np. w RCM Stillpoints?

 

Zapytaj ich za ok 2 tyg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak u kogoś stoi na stoliku z rurkami to niech sobie puknie w rurkę i zobaczy co się stanie:) Ale to samo dotyczy też innych elementów toru, chociaż są one mniej wrażliwe na takie drgania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie podkładki, które tu omawiamy powinny izolować od drgań podłoża, np stolika.

 

Ciekaw jestem porównania Stillpoints SS vs. Franc Audio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak u kogoś stoi na stoliku z rurkami to niech sobie puknie w rurkę i zobaczy co się stanie:) Ale to samo dotyczy też innych elementów toru, chociaż są one mniej wrażliwe na takie drgania.

 

To pukniecie w rurkę to nie przytyk? ;)

 

Dużo zależy od gramiaka. U znajomego w latach 80"całe chasis pływało na oleju a nacisk igły był na poziomie 0,5 grama, dziś się takich konstrukcji nie robi a szkoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No co Ty! Gramofon kładzie się na półce montowanej do ściany :)

 

W sumie można:

pagode-mr-wall__jpg_420x500_q85.jpg

Finite Elemente Pagode Master Reference - Master Reference Wall ;)

 

Cena: ok. 9500zł

Edited by hifi nowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie można:

pagode-mr-wall__jpg_420x500_q85.jpg

Finite Elemente Pagode Master Reference - Master Reference Wall ;)

 

Cena: ok. 9500zł

 

Nie mam tak fajnej deski do krojenia, nawet jest rynienka na obciekający sok.

 

A nie mógłbyś jak Albert E "można prosto ale nie prościej" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wkładka gramofonowa Lyra Etna jako pierwsza na świecie cewki na na krzyż-po to aby tylko do maksimum wyeliminować rezonanse,które są

szkodliwe dla samej pracy wkładki-wiadomo,że igła ma trafiać idealnie w rowek winyla,a nie jeszcze drgać orząc przy tym płytę.

Trafa także podczas przepływu prądu są narażone na wszelkie drgania-w/g mnie duża ilość sekcji nie sprzyja aby sie zachowywały nalezycie.

Sekcje są izolowane na różne sposoby.A jak płynie w trafach napięcie powyżej 1000 volt wtedy super amortyzacja i elastyczna izolacja sekcji jest

niezbędna-to ona powinna zapewniać cichą prace danego urządzenia-tym bardziej we wzmacniaczach typu SE.

Tam przy dość wysokiej mocy takiego urządzenia istnieje także stały pobór prądu o napieciu powyżej 1000 volt i natężeniu powyżej 3 amper.

 

postujcie sobie kiedyś obok stacji trafo na jakims osiedlu i połóżcie rękę na obudowie takiej stacji-cala drży i chodzi dość głośno-duży

przepływający prąd robi swoje.

Dlatego we wzmacnaczach trafa zasilające powinny być ogromne ok. 10 razy wieksze od traf wyjściowych.

Z czystej praktyki tego nikt nie robi,a nawet trafa wyjsciowe są dobierane parametrami z za małym zapasem-bo przy spadkach napiecia

trafo pracuje mocno przesilone grzeje się,a moze dojść nawet do przepiecia-także stostjcie kondycjonery i podkładki stabilizujace prace traf.

 

I co..........jestem trolem?

 

Czytalem ostatnio, ze hardcorowi analogowcy rezygnuja z windy i uchwytu na kocu ramienia, aby zmniejszyc drgania.

Dla mnie to za duzo, ale wykosztowalem sie w swoim czasie na docisk do plyt firmy Acoustic Revive z limitowanej serii 100 szt, ktory zasadniczo zmniejsza wibracje w stosunku do firmowego docisku Transrotora.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

 

Magnepan,

 

Swietny sprzet i parawany, a gdzie kolumny?:)

 

Widze, ze zrezygnowales z ASR.

 

Ja tak zrobiłem. Wytoczyłem krążek ze stali albo z tytanu i podkleiłem pod to Herbies Thin Fat Dot lub Fat Dot. Twardy granit, cienka, ale skuteczna średnio twarda przekładka i jest ok!

 

Moim zdaniem miękka podkładka pod mass loaderem nie jest błędem. Wiele specjalizowanych paltfrom zawiera elementy miękkie (HRX, Revive Audio, itd). Podobnie z różnymi "floatami" typu Vibraplane, Minus K itp, też dają odsprzęganie.

 

Na zdjęciu może nie widać tego jakoś b. dobrze ale pod oryginalnymi nóżkami są właśnie cienkie krążki z metalu, a pod nimi przekładka Herbies. Teraz zrobiłem trochę inne, ale jeszcze ich nie zamontowałem.

 

 

post-529-0-23094000-1421355219_thumb.jpg

 

Przemek, piekny gramiak, gratulacje. Moze tak zdjecie calego systemu i pomieszczenia, wyglada ,ze jest na czym oko zawiesic:)

Edited by marslo

Konto w trakcie usuwania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłoga drży to i ściana drży. Sama półka nic nie pomoże. Ona ma izolowaną platformę. Z rurka to nie pic. Ludzie sądzą, że jak coś jest ciężkie to nie drga. Myślą, że wystarczy ciężki stolik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam pod gramiakiem gruba platforme pomyslu Wladka Skrzypczaka na jego mosieznych, lozyskowanych stopkach.

Nie za drogo i skutecznie imo.

Edited by marslo

Konto w trakcie usuwania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet ciężki stolik drga. Sęk w tym, żeby materiał półek w miarę możliwości wygaszał wewnętrznie drgania.

 

Co do gramofonu - dziękuję. Gramofon to taki mocny punkt w moim systemie. Od roku nie włączyłem CDka. Jedyny werk o jakim myślę to TechDas. I to raczej dwójka, tyle, że brzydki. Jedynka za droga.

 

Jak wypróbuję Stillpointsy pod gramofonem to napiszę jak grają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet ciężki stolik drga. Sęk w tym, żeby materiał półek w miarę możliwości wygaszał wewnętrznie drgania.

 

Co do gramofonu - dziękuję. Gramofon to taki mocny punkt w moim systemie. Od roku nie włączyłem CDka. Jedyny werk o jakim myślę to TechDas. I to raczej dwójka, tyle, że brzydki. Jedynka za droga.

 

Jak wypróbuję Stillpointsy pod gramofonem to napiszę jak grają.

Dopiero przed chwila edytowalem wczesniejszy post , proszac o zdjecia. Dasz sie namowic?


Konto w trakcie usuwania

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Przemek, piekny gramiak, gratulacje. Moze tak zdjecie calego systemu i pomieszczenia, wyglada ,ze jest na czym oko zawiesic:)

 

Zaraz tam piękny?

Śniło mi się,że ustawiał go sam Wally Malewicz-pisze to całkiem serio,Przemek jest skromny.............to jest ważna informacja,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marslo,

A o jakie zdjęcia chodzi? Stillpointsów?

 

Piotrek,

Rzeczywiście ostatnio Wally Malewicz spędził u mnie praktycznie całe popołudnie i wieczór. Ale to było raczej spotkanie towarzyskie.

Ja zamiast ryby (ustawienia), wolę wędkę (jak ustawiać). Wally pokazał mi parę hintów.

Używam jego Wally Skater - szubienniczki do ustawiania antyskatingu. Jest fajny sposób na ocenę oporów łożyskowania ramienia przy pomocy Wally Skater.

Akurat protraktory Walliego są robione pod konkretny układ ramię wkładka (dane eff. length).

Ja używam Acustical Systems Uni Protractor razem z Uni P2S i bardzo sobie cenię te urządzenia. Plus mikroskop :-)

 

Wally to przesympatyczny gość, ale niektóre jego patenty są uważane za kontrowersyjne. Np. ustawianie SRA w oparciu o odczyty wizualne (np. SRA 91.5 stopnia). W jednej wkładce to się sprawdzi, w innej nie.

 

W dobie oscyloskopów cyfrowych praktycznie każdy parametr można zmierzyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.