Skocz do zawartości
IGNORED

Pomoc przy wyborze kolumn Hi-End


jamakaci3

Rekomendowane odpowiedzi

Wysokie pasma przenoszenia sprzętu potrzebne są m.in. do prawidłowego oddania transjentów w paśmie słyszalnym.

Pasmo przenoszenie to parametr mierzony przy pomocy najłatwiejszego z sygnałów - pojedynczej sinusoidy. W muzyce takich sinusoid może wystąpić multum jednocześnie. Dlatego pomiar pasma przy użyciu pojedynczej sinusoidy nie przystaje do rzeczywistości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysokie pasma przenoszenia sprzętu potrzebne są m.in. do prawidłowego oddania transjentów w paśmie słyszalnym.

Pasmo przenoszenie to parametr mierzony przy pomocy najłatwiejszego z sygnałów - pojedynczej sinusoidy. W muzyce takich sinusoid może wystąpić multum jednocześnie. Dlatego pomiar pasma przy użyciu pojedynczej sinusoidy nie przystaje do rzeczywistości.

Nie rozumiem - chodzi Ci o harmoniczne? No to z jaka czestotliwoscia harmoniczne wystepuja?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harmoniczne występują i z różną częstotliwością i w różnych częstotliwościach, ale nie o nie mi chodziło.

Nie mam koncepcji na prostsze wyjaśnienie.

 

Odległa analogia:

Są sprzęty, które dobrze grają małe składy (audiofilskie pitu pitu), a wykładają się na materiale bardziej złożonym - symfonika, wielkie chóry, itd.

 

łatwiej jest sprzętowi "zagrać" pojedynczą pomiarową sinusoidę, niż prawdziwy materiał muzyczny, w których jednocześnie takich sinusoid występuje kilkadziesiąt albo i więcej. Dlatego pasmo 20 kHz mierzone pojedynczą sinusoidą (chyba nie ma innej metody), nie jest wystarczające, żeby sprzęt prawidłowo przeniósł kilkadziesiąt takich sinusoid występujących JEDNOCZEŚNIE w normalnym materiale muzycznym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wiem, chodziło mi ze jak dasz głośniej i kolumna wydobędzie dajmy 5Hz a my usłyszymy ten dźwięk przy (możliwości naszego słuchu) rozpoznając jako niski ton o głębokiej barwie

takie to moje przypuszczenia i pytanie dla sprostowania mojej teorii

 

Mialem juz nie pisac,.... ale jak czytam te konfabulacje ....niektorych....

Czlowiek slyszy w zakresie 20hz( nieraz mozna spotkac 16hz) do 20khz we wczesnym wieku. W wieku 20 lat srednio to jest 20-16k przy czym dzwieki miedzy 20-40hz sa slyszalne jako harmoniczne a nie tony podstawowe!

Dzwiek na nosnikach jest zapisywany 20-20khz. Poza tym zakresem jesli cokolwiek jest to tylko szumy. Jesli wiec glosniki to przenosza, to wprowadzaja znieksztalcenia.

Szybkosc glosnika czy wyrownanie pasma, a co za tym idzie jego jakosc malo zalezy od zdolnosci do przenoszenia powyzej 20khz bo jest 10 wazniejszech czynnikow determinujacych jakosc glosnika wyskotonowego.

Wzmacniacze o pasmie do 200khz byly juz robione 30 lat temu i byl to czysty marketing.

Tyle mowi nauka i technika. Reszta to konfabulacje i marketing.

 

Przysadka mozgowa sluzy do sluchania mniej wiecej w takim zakresie jak jądra, wątroba i nerki. Do sluchania slużą uszy a do patrzenia oczy i uczy sie tego zwykle w wieku lat 2.....!!! ;-)

 

Ps Radze zrobic nastepujacy test - posluchac glosnika wysokotonowego powyzej 10khz zeby zdac sobie sprawe o czym mowimy, mozna sobie tez puscic z youtube 10khz i 16khz....;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co Ty, mozesz zrobić dla Vectora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem swego czasu supertweetery Elac 4Pi. Tam jest regulacja od jakiego pasma w górę ma grać. I najwyższy próg to 15khz. Robiłem testy bo byłem ciekaw czy tam coś jeszcze jest. I okazuje się, że jest. Są tam informacje przestrzenne oraz te które wpływają na blask muzyki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem swego czasu supertweetery Elac 4Pi. Tam jest regulacja od jakiego pasma w górę ma grać. I najwyższy próg to 15khz. Robiłem testy bo byłem ciekaw czy tam coś jeszcze jest. I okazuje się, że jest. Są tam informacje przestrzenne oraz te które wpływają na blask muzyki.

 

Z ciekawosci.... Testy robiles sluchajac czy jakos inaczej...?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co Ty, mozesz zrobić dla Vectora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem swego czasu supertweetery Elac 4Pi. Tam jest regulacja od jakiego pasma w górę ma grać. I najwyższy próg to 15khz. Robiłem testy bo byłem ciekaw czy tam coś jeszcze jest. I okazuje się, że jest. Są tam informacje przestrzenne oraz te które wpływają na blask muzyki.

Na moj maly rozumek to cokolwiek co moze wplywac na tzw blask muzyki musi byc ukryte wciaz w teoretycznie slyszalnym pasmie do 20khz - i tak tego co ponad nie slychac wiec nie powinno miec wplywu na odbior zmyslem sluchu. Rozumiem ze parametr mowiacy o wysokim gornym zakresie przenoszenia np glosnikow nie ma bezposredniego wplywu na odwzorowanie dzwieku ale pewnie takie glosniki odznaczaja sie lepszymi parametrami w zakresie slyszalnym dlatego lepiej nasladuja dzwieki...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z ciekawosci.... Testy robiles sluchajac czy jakos inaczej...?

 

Na ucho. Miałem moźliwość wyłączenia tweetera a pozostawienia tego superteetera. I w nim są regulacje na 10khz, 12.5khz i 15khz.

Wbrew temu co piszesz powyżej 15khz nie ma ciszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na ucho. Miałem moźliwość wyłączenia tweetera a pozostawienia tego superteetera. I w nim są regulacje na 10khz, 12.5khz i 15khz.

Wbrew temu co piszesz powyżej 15khz nie ma ciszy.

No do 20 khz powinno cos byc...!

Ja jedynie pisalem zeby miec wlasnie swiadomosc co tam jest.....o czym dyskutujemy....

Wg mojej wiedzy tam są glownie informacje przestrzenne - tak jak pisales...

Ja juz raczej tego zakresu nie slysze...mlodosc nie wiecznosc....;-)

Ale dalej mam przyjemnosc ze sluchania muzyki. Wg Everesta mozg potrafi, na szczescie, kompensowac te ubytki sluchu. Oczywiscie do pewnego poziomu....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co Ty, mozesz zrobić dla Vectora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie juz pisałem, nie mam zamiaru kwestować zakresu słyszalności, chce tylko zrozumieć jak to działa

 

Przyjmijmy ze mamy jakiś dźwięk z instrumentu i "przefiltrowanie" go przez jakiś zakres częstotliwości nawet ten niesłyszalny może zmienić jego tonalność, barwę ?

 

dla przykładu, na tym samym sprzęcie odtwarzany ten sam instrument ale z różnych kolumn, jedne pracujące zakresem 42 Hz – 20 kHz drugie tylko na Supertweeter-ze pracującym od 14 kHz zabrzmi inaczej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj mi ze 100 najlepszych utworów jakie znasz + to gdzie zostały zrealizowane,

100? Ciężko będzie tyle uzbierać. Może na początek: "Nelly Furtado - Loose - Meneater" - niesamowity bas, z niskimi pomrukami, nie słyszę jakichś przesterów (jeśli są to nie rażą), nagranie jest klarowne, ogólnie jakość realizacji mi się wyjątkowo podoba, choć nie wiem czy nieco nie przesadzono z EQ na ścieżce wokalu (jednak nie w każdej części nagrania mam zastrzeżenia do realizacji wokalu). Kompresja też nie jest taka by wszystko było pulpą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Membrany wydaja sie byc w jednej plaszczyznie, tylko wtedy mozna mowic o zgodnej fazie,

montowanie wszystkich glosnikow na jednej plaszczyznie zazwyczaj powoduje to ze faza nie jest zgodna,

 

to przebija nawet Vectora:)

cóż za głęboka wiedza poparta zapewne długoletnia praktyką:) tylu kolegów czyta takie kompletne bzdury i nikt nie zwrócil uwagi naszemu specowi od netykiety?

 

najciekawsze jest to ,że w OBYDWU przypadkach stasiop sie myli , nie napiszę że kłamie , bo aby sklamac należy miec wiedzę jak jest naprawdę a stasiop nie ma jej zupelnie!

 

zgodna fazę w przetwarzanym pasmie uzyskuje sie filtracją bierna lub aktywna i pisałem juz o tym i czy umieścimy głośniki w jednej płaszczyznie czy nie uzywając odpowiedniego rzędu filtra o odpowiedniej dobroci możemy tak skorygowac róznice by głosniki grały w fazie i jest to podstawą dobrze skonstruowanej kolumny niezależnie od ceny.

 

 

Ale z pewnoscia glosnik lepiej zagralby, ze zwrotnicami stromymi na gorze i srodku, przy zestawie 4 droznym, filtry pierwszego rzedu nie nadaja sie, bo tego nie idzie zestroic poprawnie.

 

nastepne bzdury, czy bedzie to uklad 3-way czy 4-way czy 2-way kazdy uklad można zbudowac poprawnie

idiotyzmem jest tez twierdzenie że nie mozna zestroic kolumny filtrami pierwszego rzedu

z naszego polskiego podwórka

pierwszy układ czterodrozny kolumn A.Kisiela R4 miał filtry 1-go rzedu

konstrukcja kolegi raven1985 3-way , Drużyna A w której glośniki średniotonowy i wysokotonowy są filtrowane pierwszym rzędem

najciekawsze konstrukcje filrowane pierwszym rzędem robi Vandersteen

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

I teraz Picasso ze swoim cyrkiem przybywa

 

wykrescz3wnxh58y2k.jpg

 

na niebiesko krzywe - pasmo 20Hz - 20kHz

na czarno krzywe - pasmo 1Hz - 100kHz

 

na zielona - głośność słuchani w dB

na żółto - jaki zakres częstotliwości słychać przy 60dB ( 16Hz - 20kHz )

na czerwono - jaki zakres częstotliwości słychać przy 60dB ( 40Hz - 15kHz )

 

Wisicie mi flachę za te malowidło ;-)

 

Popełniłem błąd

czerwone punkty powinny być na drugiej od dołu krzywej z zakresem ( 45Hz - 120kHz )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100? Ciężko będzie tyle uzbierać. Może na początek: "Nelly Furtado - Loose - Meneater" - niesamowity bas, z niskimi pomrukami, nie słyszę jakichś przesterów (jeśli są to nie rażą), nagranie jest klarowne, ogólnie jakość realizacji mi się wyjątkowo podoba, choć nie wiem czy nieco nie przesadzono z EQ na ścieżce wokalu (jednak nie w każdej części nagrania mam zastrzeżenia do realizacji wokalu). Kompresja też nie jest taka by wszystko było pulpą.

 

Hm, mam wątpliwości:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slawek.xm

 

Oczywistym jest ze wyrownanie różnic odległościowych między środkami akustycznymi przetworników w urządzeniu głośnikowym jest sprawa pierwszoplanowa. przesuwanie zas fazy filtrami to duzo trudniejsze zadanie i zawsze zdane na duzo DUZO wieksze problemy jesli srodki akustyczne maja rozne odleglosci.

 

Nie wiem co czytales ale chyba nic nie czytales z literatury fachowej i wypisujesz tu bzdury i bzdurki

 

Nawet nie chce mi sie juz tobie odpisywac doucz sie a pozniej pisz!

 

Cos na poczatek:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

nastepne bzdury, czy bedzie to uklad 3-way czy 4-way czy 2-way kazdy uklad można zbudowac poprawnie

idiotyzmem jest tez twierdzenie że nie mozna zestroic kolumny filtrami pierwszego rzedu

z naszego polskiego podwórka

Oczywiscie ze mozna wszystko, jednak przy 4 droznym systemie stosuje sie bardziej strome zwrotnice, latwiej uzyskac plaska charakterystyke. Przy filttrach pierwszego rzedu uzyska sie charakterystyke z gorkami i dolkami, trzeba bardzo dobierac glosniki ich typy. W tym wypadku kazdy glosnik jest z innej parafi, tutaj jak na moje oko filtry strome dalyby lepsze rezultaty.

Ale ja sie nie upieram trzeba to fizycznie robic i mierzyc aby miec pojecie o tym.

 

dla przykładu, na tym samym sprzęcie odtwarzany ten sam instrument ale z różnych kolumn, jedne pracujące zakresem 42 Hz – 20 kHz drugie tylko na Supertweeter-ze pracującym od 14 kHz zabrzmi inaczej

Nie, nie zabrzmi inaczej beda tylko inne proporcje dzwieku. Zmiana barwy jest wtedy jak zmieniaja sie harmoniczne tzn ich rozklad.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Diogenes

(Konto usunięte)

Slawek.xm

 

Oczywistym jest ze wyrownanie różnic odległościowych między środkami akustycznymi przetworników w urządzeniu głośnikowym jest sprawa pierwszoplanowa. przesuwanie zas fazy filtrami to duzo trudniejsze zadanie i zawsze zdane na duzo DUZO wieksze problemy jesli srodki akustyczne maja rozne odleglosci.

 

Nie wiem co czytales ale chyba nic nie czytales z literatury fachowej i wypisujesz tu bzdury i bzdurki

 

Nawet nie chce mi sie juz tobie odpisywac doucz sie a pozniej pisz!

 

Cos na poczatek:

http://livesound.pl/tutoriale/artykuly/4496-zwrotnice-glosnikowe-v-korekcja-charakterystyki-fazowej-crossoverow

 

 

Oczywiscie ze mozna wszystko, jednak przy 4 droznym systemie stosuje sie bardziej strome zwrotnice, latwiej uzyskac plaska charakterystyke. Przy filttrach pierwszego rzedu uzyska sie charakterystyke z gorkami i dolkami, trzeba bardzo dobierac glosniki ich typy. W tym wypadku kazdy glosnik jest z innej parafi, tutaj jak na moje oko filtry strome dalyby lepsze rezultaty.

Ale ja sie nie upieram trzeba to fizycznie robic i mierzyc aby miec pojecie o tym.

 

 

Nie, nie zabrzmi inaczej beda tylko inne proporcje dzwieku. Zmiana barwy jest wtedy jak zmieniaja sie harmoniczne tzn ich rozklad.

Staszku ,

 

" Tutaj " głośniki nie są z innej parafii....były dobierane konkretnie dla tej konstrukcji , średniotonowy został wykonany na zamówienie ( brak whizzera , dodatkowy układ magnetyczny ) i zmodyfikowany przez konstruktora kolumn.

Wszystkie mają lekkie papierowe membramy ( oczywiście poza wstęgą ) podobną skuteczność i dobrane parametry TS , tak żeby mogłyby grać w OB.

Przypadkowe głośniki są np. wtedy kiedy łączysz różne materiały membram lub , i np. ciężkie membramy o dużym skoku z szybkim głośnikiem za którym reszta nie nadąża....

 

Z całą resztą zgadzam się ze Sławkiem .

Jedna poprawka wstęga jest filtrowana 12 dB/ okt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z czym Ty sie tam zgadzasz, faze jesli juz, wyrownuje sie filtrami wszechprzepustowymi oraz umieszczeniem glosnikow w jednej linii srodkow akustycznych glosnikow.

Poczytaj art.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co do glosnikow to wyjasniles...jak sam widzisz wstega musi byc zasilana przez bardziej stromy filtr chocby po to aby sie nie spalic przy glosniejszym sluchaniu. Stroma zas zwrotnica spowodowalby to ze prawdopodobniej uzyskalbys bardziej plaska charakterystyke, ale tak jak pisalem, trzeba to fizycznie robic aby wiedziec jak faktycznie jest.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł Skurzewski

(Konto usunięte)

Miałem swego czasu supertweetery Elac 4Pi. Tam jest regulacja od jakiego pasma w górę ma grać. I najwyższy próg to 15khz. Robiłem testy bo byłem ciekaw czy tam coś jeszcze jest. I okazuje się, że jest. Są tam informacje przestrzenne oraz te które wpływają na blask muzyki.

 

Swoją drogą świetne głośniki,miałem je w domu na odsłuchu i jakoś zabrakło mi odwagi do podjęcia decyzji,zawsze potem tego żałowałem,wtedy wybrałem Thiel 2.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Diogenes

(Konto usunięte)

Ale z czym Ty sie tam zgadzasz, faze jesli juz, wyrownuje sie filtrami wszechprzepustowymi oraz umieszczeniem glosnikow w jednej linii srodkow akustycznych glosnikow.

Poczytaj art.

http://livesound.pl/tutoriale/artykuly/4496-zwrotnice-glosnikowe-v-korekcja-charakterystyki-fazowej-crossoverow

Co do glosnikow to wyjasniles...jak sam widzisz wstega musi byc zasilana przez bardziej stromy filtr chocby po to aby sie nie spalic przy glosniejszym sluchaniu. Stroma zas zwrotnica spowodowalby to ze prawdopodobniej uzyskalbys bardziej plaska charakterystyke, ale tak jak pisalem, trzeba to fizycznie robic aby wiedziec jak faktycznie jest.

Staszku , ale ja nie mam tyle pieniędzy , żeby budować takie zwrotnice ...

Te mają praktycznie wszędzie kondesatory Jupiter Beeswax .

Jeden kondensator Jupitera 10uF to koszt ok. 1200 zł i jest wielkości literatki do alkoholu:))

Gdybym budował zwrotnice 4 rzędu na komponentach takiej jakości jak w tej chwili to kosztowałyby pewnie kilkanaście tysiecy złotych i to w projekcie DIY ...taki szalony jeszcze nie jestem ...ale byłby Hi -end jak pieron ;)))

 

Jeszcze taka ciekawostka dla Ciebie a'propos przypadkowych głośników w całym układzie nie ma ani jednego rezystora .

Wstęga Founteka nie jest odcięta 12dB ze względów mocowych ( akurat ta może grać nawet przy podziałach rzędu 1,8 KHz , i wtedy miałbyś rację) tylko właśnie ze względu na fazę .

No i wg. mnie środki akustyczne to nie jest to samo co płaszczyzna membram ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Swoją drogą świetne głośniki,miałem je w domu na odsłuchu i jakoś zabrakło mi odwagi do podjęcia decyzji,zawsze potem tego żałowałem,wtedy wybrałem Thiel 2.3

 

Też uważam że są super....jak przystało na super...tweeter. Nie wykluczam w przyszłości opcji powrotu do tej koncepcji. U mnie to zależy od wysokości kolumn. Takie supertweetery dobrze działają ale nie mogą być, przynajmniej u mnie wyżej niż 2m od podłogi. Możliwe, że koncepcja Trenner&Friedl z modelu Duke, gdzie supertweetery grają w górę ale dźwięk jest rozpraszany na boki przez kryształ, może sprawdzić się na wysokości większej niż 2m.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kazdym badz razie konczac o tych glosnikach, kolumna ma glosniki (jak widac na zdjeciu) ustawione w jednej linii, co prawdopodobnie skutkuje tym, ze faza nie musialabyc wyrownywana na drodze elektrycznej, co jest niewatplwym plusem. Glosniki sa dobierane i szerokopasmowe, nadajace sie do zwrotnic pierwszego rzedu, wstega na gorze jest cieta ostrzej, co jest wymogiem koniecznym. Byc moze zastosowanie stromych zwrotnic zlinearyzowaloby bardziej charakterystyke amplitudowa, ale byloby wtedy wiecej elementow, ktore zawsze wraz z iloscia ciagna konstrukcje na minus. Posumowujac i biorac pod uwage przyjete rozsadne kompromisy, konstrukcja jest poprawna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Diogenes

(Konto usunięte)

W kazdym badz razie konczac o tych glosnikach, kolumna ma glosniki (jak widac na zdjeciu) ustawione w jednej linii, co prawdopodobnie skutkuje tym, ze faza nie musialabyc wyrownywana na drodze elektrycznej, co jest niewatplwym plusem. Glosniki sa dobierane i szerokopasmowe, nadajace sie do zwrotnic pierwszego rzedu, wstega na gorze jest cieta ostrzej, co jest wymogiem koniecznym. Byc moze zastosowanie stromych zwrotnic zlinearyzowaloby bardziej charakterystyke amplitudowa, ale byloby wtedy wiecej elementow, ktore zawsze wraz z iloscia ciagna konstrukcje na minus. Posumowujac i biorac pod uwage przyjete rozsadne kompromisy, konstrukcja jest poprawna.

Dziękuję Staszku , humor mi się poprawił , będę miał dzisiaj dobry dzień ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stasiop nie kompromituj się. Nawet nie próbuj się spierać ze Sławkiem na tematy budowy kolumn i aspektów technicznych tejże zabawy. Gość ma bardzo dużą wiedzę, a ty tylko megalomańskie zapędy. To tak jakbyś spierał się w temacie boksu z Lennoxem. Albo z właścicielem Porsche. Sławek ma 911-kę, a ty model...do sklejania. Twój model wiedzy z wiedzą ma niewiele wspólnego. Umów się z gościem, postaw piwko, ukłoń się grzecznie i bądź miły... :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sly, niech Slawek.xm pokaze swoje konstrukcje, zobaczymy...

Ale ide o zaklad ze nabierze tylko wody w usta i na tym zakonczy sie ta dyskusja. ;)

Ja nigdy nie pisalem ze znam sie na konstrukcji glosnikow, ale jak na moje oko Slawek.xm zna sie jeszcze duzo mniej ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam że są super....jak przystało na super...tweeter. Nie wykluczam w przyszłości opcji powrotu do tej koncepcji. U mnie to zależy od wysokości kolumn. Takie supertweetery dobrze działają ale nie mogą być, przynajmniej u mnie wyżej niż 2m od podłogi. Możliwe, że koncepcja Trenner&Friedl z modelu Duke, gdzie supertweetery grają w górę ale dźwięk jest rozpraszany na boki przez kryształ, może sprawdzić się na wysokości większej niż 2m.

 

To trzeba mieć tak ze 270 cm wzrostu,albo słuchac na drabinie,albo byc podwieszonym do sufitu linką.

A jak bedzie slychac jak niektórzy maja pokoje i to dośc duże o wysokości 230?

W/G mnie panuje nieuzasadniony zachwyt tymi kolumnami,tylko dlatego,ze są drogie i duże)

 

Dajeci jakiś kawałek co ma bardzo niski bas...bo ja nie znam ;-)

 

Gary Carr 13 utwór fim-xrcd-teraz już znasz)

pozdr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.