Jump to content
p0is0n

dobre i tanie końcówki w klasie D

Recommended Posts

Naiwny czy udajesz? Pokaż mi recenzje, gdzie sprzęt został negatywnie oceniony? Wszystkie są takie dobre? Cuda Panie. Każdy z tych recenzentów musi dbać o dobre relacje z dystrybutorami. Po krytycznej recenzji byłby skończony. Dlatego sprzęty są albo bardzo dobre, albo jeszcze lepsze, albo tak genialne że wyprzedzają swoją epokę.

 

Boję się tych, którzy wiedzą zawsze i WSZYSTKO. Ale też zazdroszczę, że spłynęła na nich taka łaska. Ja biedny miś wiem, że nic nie wiem, choć słyszałem i porównywałem.

W każdym razie chcę tylko napisać, że Ci zazdroszczę Audio Forever.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boję się tych, którzy wiedzą zawsze i WSZYSTKO. Ale też zazdroszczę, że spłynęła na nich taka łaska. Ja biedny miś wiem, że nic nie wiem, choć słyszałem i porównywałem.

W każdym razie chcę tylko napisać, że Ci zazdroszczę Audio Forever.

 

Oj, nie demonizuj. Wiadomo, że uczymy się całe życie. Ale temat wartości recenzji z komercyjnych portali jest znany osobom, które pasjonują się audio od lat. Nie ma tu wielkiej tajemnicy i nie ma też odkrycia Ameryki. Wiadomo, że komercyjny portal żyje z reklam dystrybutorów i nie może z nimi zadzierać. Nie może więc sobie pozwolić żeby działać na ich szkodę pisząc negatywnie o sprzedawanych przez nich sprzętach. Czy trzeba być bardzo inteligentnym żeby rozumieć oczywistość tego mechanizmu? Myślę, że nie ale skoro uważasz inaczej, to pewnie masz rację. Nie znaczy to jednak. że z takich recenzji nie można wyciągnąć wartościowych informacji. Owszem, można. Ale z finalnymi wnioskami i kategorycznymi ocenami lepiej być ostrożnym.

A wracając do klasy D, to jest jakiś tam postęp, ale nadal finezji w tym graniu nie ma. Może najnowsze moduły, następcy Ice Powerów zwane Edge Ice Power będą lepsze. Ponoć są lepsze, ale nie ma jeszcze na rynku zbyt wiele sprzętów opartych o te moduły, więc mało kto je słuchał. Większość opycha bardzo stare Ice Powery lub nieco nowsze Hypexy. To nieźle sprawdza się gdy zasila sam bas. Nieźle nie znaczy rewelacyjnie, bo różnicowanie faktur basu z tego typu wzmacniaczy nie dorównuje dobrej klasie AB, ale ze względu na dużą moc i duży DF, na basie sprawdza się to nieźle. Natomiast na resztę pasma już trochę gorzej. Pewnie, że można grać i tak i też mieć z tego zadowolenie. Ale dobra lampa czy dobra klasa A, albo nawet dobra klasa AB na całym pasmie lub na średnicy i górze pasma daje więcej frajdy.

Edited by Audio Forever
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ale dobra lampa czy dobra klasa A, albo nawet dobra klasa AB na całym pasmie lub na średnicy i górze pasma daje więcej frajdy."

Tak, to wiadomo

Jednak temat dotyczy tanich i dobrych końcówek w klasie D

Logika wskazuje jednoznacznie, piszmy na temat !

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

mozliwe ze ktoś rozżalony koncówkami w klasie D na subwoferze jest zródłem tych inspiracji i pewnie bedzie je wymieniał zaraz na starą klase AB

tyle ze to tylko takie głoszenie pewników bez weryfikacji całości systemu i pomieszczenia a potem okazuje sie ze akustycznie pomieszczenie jest totalna kaszanka i w takim pomieszczeniu rozdzielczy i szczególowy bas robi się delikatnie mówiąc nieprzyjemny i zaraz jest zarzut o brak " finezji "

  • Like 1

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ale dobra lampa czy dobra klasa A, albo nawet dobra klasa AB na całym pasmie lub na średnicy i górze pasma daje więcej frajdy."

Tak, to wiadomo

Jednak temat dotyczy tanich i dobrych końcówek w klasie D

Logika wskazuje jednoznacznie, piszmy na temat !

 

Logika wskazuje, że to jest zakładka High End, tak w kwestii pisania na temat. W zakładce HIFI podejście, że ma być tanio i jako tako ma sens.

Edited by Audio Forever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Większość opycha bardzo stare Ice Powery lub nieco nowsze Hypexy.

 

Tak, większość producentów sprzętu audiofilskiego tak robi, mniej więcej z efektami, które opisujesz.

Nie dotyczy to jednak części "dobrych i tanich" końcówek w klasie D, bo te zazwyczaj bazują na najnowszych, dedykowanych rozwiązaniach. Dlatego są niestety i dobre i tanie, a dodatkowo często wyposażone w najnowsze i bardzo przydatne DSP, a czasem nawet wejścia cyfrowe. :)

 

P>S>

Ciekawe są też Behringery z serii iNUKE. Tych niestety jeszcze nie słuchałem.

Edited by globtroter1
  • Like 1

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest LTD12

Logika wskazuje, że to jest zakładka High End, tak w kwestii pisania na temat. W zakładce HIFI podejście, że ma być tanio i jako tako ma sens.

 

Logika wskazuje, jak również setki postów, również w tej zakładce, że określenie "hi end" nie jest precyzyjnie określone.

Nie jest również precyzyjnie określony temat co do znaczenia "tanie", ale na pewno nie są to urządzenia z najwyższej półki ponieważ są one z definicji drogie.

Logika wskazuje również, że po określeniu pułapu cenowego do wyboru pozostaną produkty o zróżnicowanej jakości i na pewno wśród nich można wybrać nie tylko "dobre", ale również "najlepsze".

 

Od prawie 2ch lat mam system oparty o dwa wzmacniacze Lindemann Musicbook:55 aktualnie pracujące w mostku jako mono-bloki. Cały system w pełni "zaspokaja moje potrzeby" :) i wszystko wskazuje na to, że tak już pozostanie :).

 

Jest jeden problem, uważam, że nie spełniony jest 1 kryterium wzmacniacze nie są tanie. jest to wydatek 10k/szt (chyba). Są to jednak wzmacniacze, które mogą pracować w trzech trybach: stereo, mono bi-amping, mono bridge.

 

I pewno napisałem nie na temat, ale "demonizowanie" hi-endu jest inspirujące :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Używałem fajnej, niedocenianej (mało recenzji) końcóweczki ROTEL RB-1510 w klasie D, bardzo wydajnej. Wewnątrz jest para modułów IcePower 125ASX używanych w drogich (czasem absurdalnie) wzmacniaczach Belcanto, PS Audio, Audiomatus, Teac i in. Gra to bardzo równo, analitycznie, wg niektórych nieco sucho, ale tego nie zaobserwowałem. Scena nie ma rekordowych rozmiarów, ale jest precyzyjnie uporządkowana. Po prostu niczego nie upiększa na siłę. To bardzo udany model IcePowera, jeden z lepszych. Rotel dodaje od siebie jakiś rozbudowany układ wejściowy oraz coś za wtyczką zasilania (jakiś filtr?) choć niby te moduły tego nie wymagają, ale nie doczytałem się w opisach żadnych szczegółów. Niemniej wyszło im to bardzo przekonująco. Mogę tanio oddać w dobre ręce, bo przeniosłem się jednak w wyższe rejony, ale w swojej cenie ta końcówka jest bardzo, bardzo zacna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś chciał zobaczyć profesjonalną recenzję sprzętu, gdzie ... :

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

SOUND: FOCAL GRANDE UTOPIA EM

 

Indeed with certain music we actually found them a little too sharp-edged, even 'stark'.

 

Of course, when hearing familiar recordings through such a massive 'window' it's all too easy to become critical of poor microphone quality and shoddy recording production. But with some 'reference' material we were surprised by some spikiness and a degree of coarseness. For example, with the Hoff Ensemble's Quiet Winter Night acoustic jazz project [2L-087] played from a 192kHz/24-bit file, despite the speaker's agility the sound appeared very slightly hazy, the instruments' leading-edge transients mildly blurred.

 

Our test measurements reveal that there remains room for further refinement in this ambitious and innovative speaker design. But in a large listening room and partnered with cost-no-object ancillaries they can sound mighty grand.

 

LAB REPORT: FOCAL GRANDE UTOPIA EM

Focal claims a very high 94dB sensitivity for the Grande Utopia EM but our measured pink noise result of 90.7dB suggests hat this is around 3dB optimistic. Low impedance is used to help achieve this fi gure, Focal's specifi ed nominal impedance of 8ohm making little sense given that it also states a minimum value of 3.0ohm. We measured the lowest impedance to be 2.9ohm at 90Hz. While impedance phase angles are quite well controlled, the EPDR (equivalent peak dissipation resistance, which takes into account phase angle) drops to a low of 1.6ohm at 216Hz. For a speaker of this size and cost, that rates as relatively amplifi er friendly, being little worse than most smaller, cheaper floorstanders.

 

Frequency response, measured on the tweeter axis [Graph 1, below], is highly uneven about a convex trend, with errors of ±4.2dB (200Hz-20kHz). This measurement was taken, as usual, at 1m distance but repeating it at 2m elicited little improvement, so the irregularities are not caused by time misalignment of the midrange drivers and tweeter. Pair matching over the same frequency range was poor at ±1.8dB but the largest disparities were narrow-band between 5kHz and 6kHz – everywhere else the matching was to within ±1.0dB. Despite the beryllium tweeter the response peaks at a low 26kHz before rolling off steeply beyond. The diffractioncorrected near-fi eld bass response reached 34Hz (–6dB re. 200Hz). The reason for the ragged response is obvious from the cumulative spectral decay waterfall [Graph 2], which shows a series of prominent high-Q resonances above 3kHz, presumably caused by breakup modes in the midrange cones.

 

Focal-Grande-Utopia-EM-lab-report-1.jpg

Forward response is surprisingly uneven – the broad trend convex, dipping through the midrange

 

Focal-Grande-Utopia-EM-lab-report-2.jpg

Cumulative decay waterfall reveals a series of modes above 3kHz, presumably from the mid drivers

 

VERDICT: Sound Quality: 80%

 

HI-FI NEWS SPECIFICATIONS: Focal Grande Utopia EM

Sensitivity (SPL/1m/2.83Vrms – Mean/IEC/Music): 90.1dB/90.7dB/90.3dB

Impedance modulus min/max (20Hz–20kHz): 2.9ohm @ 90Hz / 15.1ohm @ 2.1kHz

Impedance phase min/max (20Hz–20kHz): –17° @ 79Hz / 44° @ 1.2kHz

Pair matching (200Hz–20kHz): ±1.8dB

LF/HF extension (–6dB ref 150Hz/10kHz): 34Hz / 39.2kHz/38.2kHz

THD 100Hz/1kHz/10kHz (for 90dB SPL/1m): 0.2% / 0.4% / 0.1%

Dimensions (HWD): 2012x654x880mm

 

 

Hi-Fi News & Record Review [september 2014] - został usunięty z archiwum:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) (może ktoś zdążył wcześniej pobrać i ma cały test ww. kolumn).

 

Profesjonalny porządny recenzent obiektywniejszy co do brzmienia, pasma kolumn itd., niż nie jeden użytkownik, który zakłamywał pisząc, iż inne kolumny ledwo co do 20kHz dociągają, i inne bajki. A faktycznie grają do 50-60kHz (i nie mowa o GU, bo te pasmo nie jest w ich zasięgu). Recenzent jest bardziej rzetelny, niż jakiś tam obecny czy były user Focala GU EM, który zdążył nawypisywać wiele bredni, przebijając nawet najsłabszego recenzenta.

 

Naturalniej, równiej i z lepszym (w obie strony) rozciągnięciem pasma - i to nie są największe Revel'e Ultima Salon2 - a mniejsze Revel Ultima Studio2. THD 1kHz (for 90dB SPL at 1m): <0.1%

Hi-Fi_News_February_2009_-_Review_-_Revel_Ultima_Studio2.png

Hi-Fi_News_February_2009_-_Review_-_Revel_Ultima_Studio2_.png

Hi-Fi_News_February_2009_-_Review_-_Revel_Ultima_Studio2_..png

Edited by Sovereign

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Używałem fajnej, niedocenianej (mało recenzji) końcóweczki ROTEL RB-1510 w klasie D, bardzo wydajnej. Wewnątrz jest para modułów IcePower 125ASX używanych w drogich (czasem absurdalnie) wzmacniaczach Belcanto, PS Audio, Audiomatus, Teac i in. Gra to bardzo równo, analitycznie, wg niektórych nieco sucho, ale tego nie zaobserwowałem. Scena nie ma rekordowych rozmiarów, ale jest precyzyjnie uporządkowana. Po prostu niczego nie upiększa na siłę. To bardzo udany model IcePowera, jeden z lepszych. Rotel dodaje od siebie jakiś rozbudowany układ wejściowy oraz coś za wtyczką zasilania (jakiś filtr?) choć niby te moduły tego nie wymagają, ale nie doczytałem się w opisach żadnych szczegółów. Niemniej wyszło im to bardzo przekonująco. Mogę tanio oddać w dobre ręce, bo przeniosłem się jednak w wyższe rejony, ale w swojej cenie ta końcówka jest bardzo, bardzo zacna.

Audiomatus drogi?hmm jesteśmy w dziale HighEnd.


--

Jeśli chcesz poznać cywilizację...posłuchaj jej muzyki - Konfucjusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nie jest bardzo drogi - w każdym razie najtańszy ich wzmak na jednym IcePowerze jest dokładnie dwa razy droższy niż oferowany przeze mnie na dwóch, zapewne takich samych ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest ta klasa 'A' - ale zamula(-ła) i zero live'u:

 

Amplifon SET 140 (Made In Poland) + Silberstatic Nr. 8 (Made In germany :D) [nagrane w 2017 r.] :

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nils Lofgren - "Keith Don't Go"

 

vs.

 

Mark Levinson No 53 Reference Monaural Power Amplifier (2) + Revel Ultima Salon2 i gra prawdziwa muzyka [nagrane w 2011 r.] :

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nils Lofgren - "Keith Don't Go"


msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brzydkie kaczątko z wyglądu, ale świetnie wyposażone i znakomicie grające. Był nawet gdzieś test tego piecyka, gdzie autor nie mógł się go nachwalić. I muszę przyznać, że to znakomity sprzęt, który kosztował poniżej 1500 zł!

Tu jest ten test:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem Crowna K1, mam obecnie Crest Audio Ca6 , to na prawdę rewelacyjne wzmaki, zwłaszcza jeśli się zobaczy na cenę, ale mogę z własnego doświadczenia powiedzieć ,że jeszcze to nie poziom bardzo drobrych końcówek klasy ab, u mnie obecnie jest lampa manley mahi, oraz Mccormack dna 1 z wszelkimi możliwymi upgrejdami, czyli w skrócie drogi klocek. gdyby porównać tylko bas, to crown i crest nie mają sobie równych, ale nie stety reszta to już sporo słabsza od mccormacka i manleya. I jest to duża różnica . testowałem to wszystko na diapasonach adamantesach, oraz dwa zródła, czyli krell 300cd, oraz tidal z daphile.

miałem również w domu Quested ap 750, nowy, niestety jak dla mnie najsłabszy z tych wszystkich(może wadliwy), a to przecież MC2 wysoki model?

Pozdrawiam

rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewne w/w urządzenia są dobre, ale czy - zgodnie z tytułem wątku - są TANIE?

Zapewne w/w urządzenia są to wzmacniacze, ale czy zgodne z tytułem wątku - są w kasie D?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasa D dla wzmacniaczy audio jest trochę tym czym pliki dla audiofilskich źródeł. Czyli bardzo dobry stosunek jakość/cena - duży potencjał jakościowy przy możliwości wykonania po niskich kosztach.

A jednocześnie taki trochę "barbarzyńca"/nuworysz w nobliwych i konserwatywnych kręgach audiofilskiego klubu wtajemniczonych. Nieszlachetnie urodzony, ale obdarzony naturalnymi talentami bardziej niż swojscy konkurenci "koszernego" pochodzenia.

Bardziej efektywne technologie na poziomie źródła oparte o pliki i zewnętrzne DAC-i (oraz pochodne technologie, np. MQA) spowodowały znaczne podwyższenie jakości źródeł przy obniżeniu średniego kosztu takiego urządzenia. Czyli kiedyś trzeba było zapłacić dużo więcej żeby uzyskać podobną jakość źródła. Dużo gorzej wygląda analogiczny postęp we wzmacniaczach, jeszcze gorzej w kolumnach - tutaj często nowe kolumny grają gorzej niż stare hity.

No i teraz wzmacniacze klasy D mogą przynieść znaczne polepszenie audiofilskiej jakości za dobrą cenę. Oczywiście potrzeba trochę czasu, ta technologia jest jeszcze dość młoda, jeszcze się wygrzewa. Ale z urządzenia na urządzenie jest coraz lepiej.

No i jest ciekawe pytanie w ramach klasy D - która klasa D ostatecznie wygra ? Bo są dwie - analogowa i cyfrowa klasa D. Dotychczasowe produkty są w 95 może nawet 99% oparte o analogową klasę D. Osiąga ona dużo lepsze parametry (THD), ale też dzięki niezbyt mile widzianemu przez audiofili sprzężeniu zwrotnemu. Prawdziwym hitem byłoby gdyby cyfrowa klasa D uzyskała prawdziwie audiofilski poziom. Cyfrowa klasa D realizuje DAC-a bez DAC-a. Więc realizuje absolutnie minimalistyczny możliwy tor audio - transport + wzmacniacz + kolumny. Tym samym ma też największy potencjał co do optymalizacji kosztów (przy zachowaniu parametrów). No i typowo pracuje bez sprzężenia zwrotnego.

No a jeśli chodzi o kolumny to tutaj przełomu trudno się spodziewać. Na razie też postęp jest, delikatnie mówiąc, marny. Postęp w inżynierii materiałowej jest bardzo kosztowny i ma naturalne ograniczenia w porównaniu do elektroniki, nie mówiąc już o sofcie ...

Jakieś realne nadzieje są w aplikacji zaawansowanych technologii wcześniej w torze żeby pomóc technologii głośnikowej... ale to temat nie na ten wątek.

Edited by PawelP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuszna uwaga,

z tego co wiem to raczej klasa H(Crown i Crest), czy tanie to już trochę inna sprawa, moim zdaniem tak.

Prawdę mówiąc bardziej chciałem przybliżyć moje odczucia w kontekście tego powyższego testu, czyli jak się ma rynek Pro do konsumenckiego.

pozdrawiam

rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdziwym hitem byłoby gdyby cyfrowa klasa D uzyskała prawdziwie audiofilski poziom. Cyfrowa klasa D realizuje DAC-a bez DAC-a. Więc realizuje absolutnie minimalistyczny możliwy tor audio - transport + wzmacniacz + kolumny. Tym samym ma też największy potencjał co do optymalizacji kosztów (przy zachowaniu parametrów). No i typowo pracuje bez sprzężenia zwrotnego.

 

 

ja mam taki wzmacniacz w domu

mam też 5x droższego lampiaka Audio Note, którego ten D klasowiec kładzie w każdym brzmieniowym aspekcie - można porównać zapraszam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jescze jedna bardzo ważna uwaga- te wzmaki grają dobrze a nawet bardzo dobrze przy głośnym słuchaniu(mówię o swoich,tych które mam czyli crest/crown). Przy cichym to już kompletnie nie grają.

rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....klasa D jest trudna w aplikacji żeby to zagrało na dobrym poziomie masę wokół niej trzeba zmieniać poczynając od pre, kabli w środku jak i na zewnątrz i różnych tweaków o kolumnach nie wspominając....

 

Ale nie wszystko jest takie upierdliwe jak ma być dobrze, klasa D jest mocno upierdliwa nawet bardziej niż bardzo dobra lampa.

 

Oczy przecieram ze zdumienia... czytając te traumatyczne, niczym, tym bardziej niczym racjonalnym, niepoparte opinie.

Jakie to przestarzałe, garażowe i nieprawidłowe aplikacje klasy D tak Cię skrzywdziły i pozwalają wyciągać tak szerokie, błędne i krzywdzące dla całej grupy urządzeń wnioski?

 

W powszechnej opinii, w tym mojej oraz wielu znanych mi użytkowników urządzenia tej klasy pokazują wręcz natychmiast swoją uniwersalność oraz bezsens stosowania specyficznych kabli, tweaków i wszelkiej maści audiovoodoo.

Chyba tylko charakterystyczny profil branżowy popycha do siania takiej dozy nieuzasadnionego defetyzmu i dezinformacji.

Edited by globtroter1
  • Like 6

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wzmacniacze Devialeta nie sa w klasie D. To wzmacniacze hybrydowe.

Najnowsze modele grają pierwsze 2x10W (starsze 2x5W) w czystej klasie A. Powyżej tej mocy dołącza sie kluczowane źródło prądowe o częstotliwości ok. 1.5MHz (nie pamietam dokładnej liczby).

Dokładna implementacje można sobie wygooglować z patentu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W realu tak ostro kontrargumentami nie szastałeś bo grające obok systemy weryfikowały te teorie.

 

???! Teraz to mi już gały wyszły z orbit (!) Poważnie się obawiam i martwię. ;)

W jakim realu? Chyba masz rozdwojenie jaźni? Jakie teorie? - Nigdy z Tobą na ten temat osobiście nie rozmawiałem, tym bardziej obok jakichś grających systemów.

 

Raczej żartujesz, jesteśmy w zakładce High End, klasa D jak na razie celuje w High End i cały czas się od niego odbija a że nie wszyscy muszą to tak słyszeć to ich osobnicza cecha i powinni być w związku z tym happy' mniej problemów, mniej wydatków.

 

Przykro mi, bo chyba dalej piszesz o tych swoich limitowanych, bliżej nieokreślonych, choć traumatycznych, osobistych doświadczeniach. Jak się domyślam, głównie z krajowym produktem. - Współczuję! ;)

 

Fakt nie wszyscy muszą być na to narażeni. Na początek wystarczy zainwestować w jakiś nowszy, poprawnie skonstruowany, a i tańszy układ i nie zaczynać zabawy w audio od końca, voodoo i d.... strony.

Edited by globtroter1
  • Like 2

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co myślicie o nowych wzmacniaczach w klasie D

Takich jak SMSL A6 i SMSL A8

Czy są warte około 1500 zł za A6 oraz 2100 zł za A8

Ceny na Aliexpress

Edited by Wyga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ściągnąłem sobie kiedyś moduły Icepower Asp 500, powkładałem w obudowy, dokupiłem moduł rca/xlr , potem kolega z forum zrobił mi do testów inny moduł rca , do tego pre na e88cc i tak sobie gram i gram. W międzyczasie dzięki możliwości wypożyczenia na testy miałem primare i32 i calyxa cti i wielkich różnic w graniu nie słyszałem. Być może jestem głuchy, ale wydaje mi się, że można sobie samemu sprawdzić za niewielkie pieniądze czy klasa D mi pasuje. Ja uważam, że robotę robi pre. Szczególnie lampa, Audiomatus robi porządne pre miałem i polecam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....więc jak ktoś chce sprawdzić nie wydając fortuny, to wciąż polecam mojego Rotela RB-1510 z dwoma pięknymi IcePower 125ASX :) do wyszukania w wiadomym serwisie na "A". Z dobrym preampem (a jak podłączałem np. Naima UnitiQute w tej funkcji, jest genialny!) pokazuje naprawdę wiele, a kosztuje śmieszną kasę, trudno kupić w tej cenie same moduły (uchodzące za najbardziej uniwersalne w swojej klasie, stąd obecne w bardzo wielu produktach, w tym z "wyższej" półki). Rotel dodaje też jakiś dość rozbudowany moduł wejściowy, może dzięki temu te moduły brzmią wg mnie znacznie lepiej niż "gołe", bo i takie miałem we wzmaku chińskiej manufakturki Ghent, która tylko pakuje IcePowery w pudełko i dodaje gniazda (także w zestawach DIY).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cokolwiek bym teraz napisał to pewnie byłoby niemiarodajne. Odsłuchiwałem łeb w łeb calyxa, primare i moje końcówki na asp500 i nie słyszałem znaczących różnic- szczególnie pod względem wydania kilku tysięcy złotych, aby mieć dźwięk podobny. Być może to moje beethoveeny takie piętno odciskają na dźwięku, ale miałem jeszcze krella s300i - wytrzymałem prawie pół roku - nie moje granie. Być może ja głuchy jestem, ale dopiero Dussun v6i gra tak jak mi pasuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.