Skocz do zawartości
IGNORED

Budowa zestawu opartego na lampie.

ardan

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym odsłuchać zestaw do 30.tys zł, oparty w tej kwocie na wzmacniaczu lampowym oraz kolumnach podłogowych. Na chwilę obecną taki zestaw musiałby współpracować z Marantz sa 8005. Nie mam doświadczenia z lampami, dlatego chciałbym się poradzić, o stworzenie listy kilku zestawów, które warto odsłuchać? Główny nacisk kładę na muzykę klasyczną, i to wszystko, co ma dać radość z tej muzyki. Pokój to niecałe 30m2. Wymiana źródła będzie pozostawiona w czasie, bo wiem, że głównie wzmacniacz i kolumny to klucz do sukcesu. Choć wiem również, że źródła ma swoje odbicie, jak wszystko w budowaniu zestawu. Oczywiście będę porównywał zestaw oparty na lampie z zestawem opartym na tranzystorze. Odsłuchy, odsłuchy, ale najpierw muszę stworzyć listę...

Może AYON SPIRIT III jest wart uwagi? Bo gdzieś czytałem, że wymiana lamp na lepsze może zmienić wiele?

Czy lepiej dobrać tańszą lampę, kupić lepsze lampy, do tego większość tej kwoty przeznaczyć na kolumny, i ew. jak zostanie, to wymienić źródło?

https://www.audiostereo.pl/topic/119869-budowa-zestawu-opartego-na-lampie/

Skup się na kolumnach. Jeśli do nich trafnie dobierzesz wzmacniacz, to nie będziesz potrzebował bawić się w wymianę lamp na lepsze i inne złudne działania. Na fabrycznych ma zagrać zgodnie z oczekiwaniami i dotąd szukaj oraz sprawdzaj, aż taką parkę (wzmacniacz - kolumny) znajdziesz.

Cześć

Do muzyki klasycznej niestety potrzeba przepotężnie brzmiących dynamicznych kolumn i wzmacniacza ,który by je ujarzmił,ja ciągle szukam ....