Skocz do zawartości
IGNORED

Pliki 24bity 192 kHz nie poprawiają jakości CD ale są nieco gorsze


czeczen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ang. Biphase Mark Code używany do kodowania strumienia audio w spdif, poza tym zacna firma też :)

Personalnie to ty piszesz o słyszących i nie, nie wspominając o marynarzykach.

Warto poczytać co to jest spdif itd.

A gdzie tam wyczytałeś coś personalnie w marynarzykach? To było podsumowanie twojej tezy przypomnę:

 

kopiowanie pliku go nie zmienia,

tak to są zera i jedynki, natomiast przesył danych odczytanych z pliku strumieniem audio to nie zupełnie to samo,

Niezupełnie zera i jedynki?

 

I dalej nie rozumiem, co ma wspólnego modulacja z przechwytywaniem sygnału spdif i nagrywaniem do pliku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez malikali
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
tak to są zera i jedynki, natomiast przesył danych odczytanych z pliku strumieniem audio to nie zupełnie to samo,

 

Ja też czekam na wyjaśnienie tego fenomenu :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modulacja to jest sedno tego sygnału, strumień jest komunikacją jedno kierunkową i jak sam zauważyłeś można go przechwycić i zdekodować i zapisać np. do pliku. Natomiast transport przesyła zakodowany strumień bezpośrednio

do daca, który go przetwarza, sygnał zegara też tam jest itd. dlatego są różnice w transportach, bo jakość tego sygnału ma znaczenie, dla odbiornika. Dlatego np. zmieniono przesyłanie po USB z synchronicznej na asynchroniczną aby usunąć niektóre

wady spdif, głównie chodziło o zegar, ale nie tylko.

 

Ja też czekam na wyjaśnienie tego fenomenu :)

To nie jest fenomen, wystarczy poczytać, a nie mieć zakodowane 0 lub 1.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez XVCR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega XCVR coś tam niby wie, ale w gruncie rzeczy to co pisze jest typowym przykładem przekombinowania. Polega to na braku umiejetności odrzucenia tego co nie istotne i rozpatrywaniu wszelkich możliwych przypadków i kombinacji, w tym także tych, które nie mają żadnego sensu. Jest to cecha występująca w audio bardzo często. Jest ona często wykorzystywana przez różnych kombinatorów, którzy za pomocą realnych zjawisk tłumacza konieczność nabycia różnych gadżetów, których wpływ na brzmienie jest tak mały, że znajduje się poza możliwościami ludzkiej percepcji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego bum1234, tu nie ma co kombinować, w dobrze zaprojektowanym systemie nie powinno być różnic,

nie namawiam do żadnych gadżetów, piszę tylko dlaczego transporty mogą się między sobą różnić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modulacja to jest sedno tego sygnału, strumień jest komunikacją jedno kierunkową i jak sam zauważyłeś można go przechwycić i zdekodować i zapisać np. do pliku. Natomiast transport przesyła zakodowany strumień bezpośrednio

do daca, który go przetwarza, sygnał zegara też tam jest itd. dlatego są różnice w transportach, bo jakość tego sygnału ma znaczenie, dla odbiornika. Dlatego np. zmieniono przesyłanie po USB z synchronicznej na asynchroniczną aby usunąć niektóre

wady spdif, głównie chodziło o zegar, ale nie tylko.

 

Czyli wszystko rozchodzi się o dokładność falownika w module generowania cyfrowego strumienia audio zdekodowanego z diody lasera transportu CD oraz jakości samego zasilania :)

Bo chyba nie o precyzję obracania samej płyty? (no wiesz.. te wszystkie systemy buforowania "anti shock" itp)

Innymi słowy, dasz w transporcie CD precyzyjny falownik, porządną sekcję zasilania i wszystko będzie cacy.

No chyba, że są jakieś falowniki co dają więcej basu, albo silniki obracające płytę CD, które poszerzają scenę :D

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez BeatX

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Tubatoon

(Konto usunięte)

Panowie,

 

Wszystkim nam się coś kićka, miesza, zajączkuje i kiełbasi, a to przez to, że prawdopodobnie każdy z nas rozumie coś innego pod pojęciami "sygnał", "cyfrowy", "interfejs", "odczyt", "przesył", "bit" i innymi.

 

Abstrahując od tych różnic mam pytanie do słyszących. Proszę już nie łapać za słówka tylko prosto odpowiedzieć:

 

Jeśli na płycie/dysku zapisany jest ciąg 000111011100111001111111000111111011111110000110101, to każdy poprawnie działający transport na dowolnym wyjściu cyfrowym zapoda 000111011100111001111111000111111011111110000110101. Prawda czy fałsz?

 

Jeśli prawda, to jakim zjawiskiem wytłumaczycie różnice w brzmieniu transportów?

 

Jeśli fałsz, to dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszystko rozchodzi się o dokładność falownika w module generowania cyfrowego strumienia audio zdekodowanego z diody lasera transportu CD oraz jakości samego zasilania :)

Bo chyba nie o precyzję obracania samej płyty? (no wiesz.. te wszystkie systemy buforowania "anti shock" itp)

Innymi słowy, dasz w transporcie CD precyzyjny falownik, porządną sekcję zasilania i wszystko będzie cacy.

No chyba, że są jakieś falowniki co dają więcej basu, albo silniki obracające płytę CD, które poszerzają scenę :D

Nie piszę o zmianie basu i poszerzaniu sceny itd. piszę tylko po to aby wyjaśnić to że transport może mieć wpływ.

I raczej nie jakość falownika, tylko generatora sygnału prostokątnego (czyli tak na prawdę jakości oscylatora kwarcowego).

Poza tym wewnątrz transportu i CDka używa się i2s a nie spdif do przenoszenia sygnału bo jest lepszy.

Jeden bit to coś około kilku set nanosekund, także precyzja jest wskazana.

Jeżeli chodzi o odczyt z samego nośnika CD to jak pewnie zauważyłeś jest trochę inny niż zapis danych komputerowych

na płycie niż danych cd-aduio. Możemy zapisać np. pliki FLAC i wtedy będzie to plik ale jak zapiszemy cd-audio to już

trochę inny zapis, precyzyjny napęd nie powinien mieć problemów i tak jak piszesz bufory i nadpróbkowanie eliminują

sporą część wad zapisu CD-audio. Moim zdaniem nie trzeba wielkich kosztów aby to wszystko zrobić dobrze, ale jak jest

zrobione słabo to może się różnić.

 

A koledze tubatoon nie da się odpowiedzieć i szkoda czasu, skoro nie chce sobie poczytać i wiedzieć, niech dalej tkwi w 0/1 świecie. Stosuje dokładnie te same metody co słyszący lub nie, bo na jego pytanie można odpisać i prawda i fałsz,

bo to jest ten sam ciąg 0 i 1, ale zakodowany i w różny sposób czyli tak na prawdę to nie jest to samo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie uważacie, że powinienem dać bana wszystkim, także sobie, żeby wreszcie skończyć tą idiotyczną już teraz dyskusję? Jak chcecie się pałować, to idźcie się pałować gdzie indziej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Właściwie to mniej żenujące jest czytanie relacji ze spotkania z UFO niż opowieści słyszących kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Tubatoon

(Konto usunięte)

I jeszcze, odnosnie korekcji błędów przesyłu danych. Ani SPDiF ani I2S nie obsługuja koerkcji błędów. Także analogia do interfejsów komputerowych nie ma tu zastosowania.

 

Kurcze, przeczuwałem, że nie masz racji, bo rzadko puszcza się sygnał cyfrowy "na pałę", bez żadnej możliwości wykrycia i korekcji błędów, ale dopiero teraz znalazłem potwierdzenie.

 

Na poziomie formatu danych S/PDIF jest prawie identyczny z AES3, jedyna różnica to inne znaczenie bitu "chanel status". Ramki danych i bloki mają taką samą strukturę w obu protokołach.

 

I teraz za wiki, hasło "AES3" (to samo, co AES/EBU): "The low-level protocol for data transmission in AES/EBU and S/PDIF is largely identical, and the following discussion applies for S/PDIF as well unless otherwise noted." Nie trzeba chyba tłumaczyć?

 

I teraz w opisie podziałów czasowych w pod-ramce danych, przedział czasowy 31 podramki: "For detection of errors in data transmission. Set if bits 4–30 have odd parity, or equivalently, so bits 4–31 have even parity."

 

Nie umiem wkleić tabelki, ale cały artykuł jest tutaj:

 

Link: http://en.wikipedia.org/wiki/AES3.

 

Także nie ma najmniejszych szans, żeby na wyjściu SPDIF (elektrycznym lub optycznym) pojawiło się coś innego niż zapisane na płycie czy dysku.

 

A koledze tubatoon nie da się odpowiedzieć i szkoda czasu, skoro nie chce sobie poczytać i wiedzieć, niech dalej tkwi w 0/1 świecie. Stosuje dokładnie te same metody co słyszący lub nie, bo na jego pytanie można odpisać i prawda i fałsz,

bo to jest ten sam ciąg 0 i 1, ale zakodowany i w różny sposób czyli tak na prawdę to nie jest to samo.

 

Cholera, jak kodowanie/formatowanie danych wpływa na treść informacji???????

 

Sugerujesz, że ciąg danych "000111011100111001111111000111111011111110000110101" może się zmieniać w zależności od kodowania/kompresji/dekodowania i innej obróbki?

 

Owszem, może on znaczyć co innego w pliku JPEG a co innego w WAV, ale sam ciąg pozostanie niezmienny.

 

Tak czy nie?

Edytowane przez Tubatoon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie trzeba wielkich kosztów aby to wszystko zrobić dobrze, ale jak jest

zrobione słabo to może się różnić.

 

No.. to teraz zaczynamy dochodzić do meritum sprawy, czyli wykonanie.

Pewnie, że można spartolić tak prehistoryczne urządzenie jakim jest transport CD i otrzymać w rezultacie trzaski i przerwy w dźwięku.

Nie mówie, że nie :)

Ale, ile musi kosztować transport CD, który już na dzień dobry generuje sygnał z błędami, prosto od dekodera diody lasera?

Kilka dolców?

Przecież obecnie kompletne napędy DVD do PC kosztują około 50 pln, i nigdy nie słyszałem żeby nowe, wyjęte z pudełka źle odczytywały płyty :)

Mi chodzi o to np:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co to ma być w ogóle?

Chyba komuś się popierdzieliło w głowie, żeby ustanowić taką cenę odtwarzacz CD, w którym DAC nie obsługuje nawet wyższych próbkowań niż 44.1 !!!

Nie wiem jakim trzeba być skończonym naiwniakiem, żeby uwierzyć że to ma grać lepiej niż każdy inny CD który spełnia wymogi konstrukcyjne aby nie wprowadzać zakłóceń w cyfrowej domenie, i spełnić normy hi-fi w sekcji analogowej :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem tylko w tym, że to gra znacznie lepiej od budżetowych odtwarzaczy CD. Nie obsługuje więcej niż 44.1 bo nie musi. Do płyt CD więcej nie potrzebuje. To wybitny odtwarzacz, niestety zbyt drogi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, przeczuwałem, że nie masz racji, bo rzadko puszcza się sygnał cyfrowy "na pałę", bez żadnej możliwości wykrycia i korekcji błędów, ale dopiero teraz znalazłem potwierdzenie.

Owszem, przeczuwanie jest czasem pomocne ;)

 

Jest zasadnicza róznica pomiędzy wykrywaniem a korygowaniem. Mniej więcej taka sama jak pomiędzy diagnozą a leczeniem.

Protokół jest jednostronny, synchroniczny, czyli nie ma szans przesłania z powrotem do nadajnika informacji, by przesłał kolejny raz dane. Czyli jak już jest z błędem, to takie pozostaje.

 

Pomijając już matematayczne rozważania o parzystości, to jej kontrola służy do bardzo 'zgrubnej' weryfikacji prawidłowości danych. Wystarczy, ze zgubisz parzystą ilość bitów i też będzie OK.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież obecnie kompletne napędy DVD do PC kosztują około 50 pln, i nigdy nie słyszałem żeby nowe, wyjęte z pudełka źle odczytywały płyty :)

Napędy optyczne stosowane w komputerach działają w trybie sprzężenia zwrotnego. Wykrycie błędu powoduje ponowny odczyt nośnika i operacja ta powtarzana jest wielokrotnie aż do momentu uzyskania bezbłędnego odczytu. Dlatego nawet na kiepskiej jakości napędzie da się bezbłędnie odczytać i skopiować dane, będzie to trwało jedynie nieco dłużej niż na napędzie lepszej jakości.

 

I teraz w opisie podziałów czasowych w pod-ramce danych, przedział czasowy 31 podramki: "For detection of errors in data transmission. Set if bits 4–30 have odd parity, or equivalently, so bits 4–31 have even parity."

Odtwarzanie płyty red book w napędzie audio przebiega natomiast w czasie rzeczywistym. Nie ma więc kiedy dokonać ponownej próby odczytu nośnika, w przypadku wykrycia błędu transmisji, bo spowodowałoby to słyszalną przerwę w odtwarzanym aktualnie dźwięku (z tego samego powodu interfejs SPDIF w nie posiada w ogóle możliwości zwrotnego sterowania napędem). Jedyne co da się w takiej sytuacji zrobić to dokonać poprawki 'w locie' wykorzystując interpolację lub podobny mechanizm. Pozwoli to uniknąć ewidentnych przerw, trzasków czy innych nieprzyjemnych artefaktów dźwiękowych, ale wygenerowany w ten sposób sygnał nie będzie już identyczny z oryginalnym. I wyłącznie do tego celu służy detekcja błędów zawarta w SPDIF, o której pisze Tubatoon. Przy czym jest to tylko detekcja, a nie korekcja.

Gdyby podobny mechanizm transmisji danych stosowały napędy CD/DVD ROM w komputerach to nie dałoby się poprawnie odczytać nawet obrazka .jpg zapisanego na płycie nie mówiąc już nawet o czymś takim jak zainstalowanie z płyty systemu operacyjnego albo nawet prostej aplikacji.

 

EDIT: jar1 już mnie zresztą wyprzedził z wyjaśnieniem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez gonarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A system "antishock" w odtwarzaczach CD nie jest właśnie obejściem, w przypadku gdy dane z płyty Audio CD są błędnie odczytane i zachodzi potrzeba ponownego ich pobrania?

Nadmiarowe buforowanie bardzo skutecznie przecież niweluje błędy odczytu, czy brak stabilności napędu CD :)

Dodatkowo, nigdy nie słyszałem żeby taki system wpłyną na brzmienie i przykładowo odchodził wokale :D

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modulacja to jest sedno tego sygnału, strumień jest komunikacją jedno kierunkową i jak sam zauważyłeś można go przechwycić i zdekodować i zapisać np. do pliku. Natomiast transport przesyła zakodowany strumień bezpośrednio

do daca, który go przetwarza, sygnał zegara też tam jest itd. dlatego są różnice w transportach, bo jakość tego sygnału ma znaczenie, dla odbiornika. Dlatego np. zmieniono przesyłanie po USB z synchronicznej na asynchroniczną aby usunąć niektóre

wady spdif, głównie chodziło o zegar, ale nie tylko.

Trzeba było pisać, że chodzi Ci o jitter:) To ile ps potrafisz usłyszeć?

 

Jeżeli chodzi o odczyt z samego nośnika CD to jak pewnie zauważyłeś jest trochę inny niż zapis danych komputerowych

na płycie niż danych cd-aduio. Możemy zapisać np. pliki FLAC i wtedy będzie to plik ale jak zapiszemy cd-audio to już

trochę inny zapis,

Jaki inny? Zapis na krążku jest tak samo w systemie binarnym, różnica polega tylko na tym, że w zapisie CD Audio masz zapisany surowy PCM z informacją, gdzie zaczyna i kończy się dany utwór. Gdy przegrasz taki krążek do pliku np WAV, to dalej będziemy mieli do czynienia z tym samym kodowaniem PCM tyle, że zawartym już w pliku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innymi słowy, teoretycznie chodzenie po mieście jest niebezpieczne, bo można wpaść po samochód i zginąć, ale w praktyce nie jest aż tak tragicznie ;) :)

 

Tak mniej więcej wygląda walka o "bezpieczny" i high-end'owy transport CD.

Nadwrażliwość i nadgorliwość.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez BeatX

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A system "antishock" w odtwarzaczach CD nie jest właśnie obejściem, w przypadku gdy dane z płyty Audio CD są błędnie odczytane i zachodzi potrzeba ponownego ich pobrania?

Nadmiarowe buforowanie bardzo skutecznie przecież niweluje błędy odczytu, czy brak stabilności napędu CD :)

Dodatkowo, nigdy nie słyszałem żeby taki system wpłyną na brzmienie i przykładowo odchodził wokale :D

To służy zupełnie do czego innego. Tu chodzi o zapewnienie, by zapobiec brakom danych w przypadkach przerw w transmisji a nie korekcji już w przesłanych danych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok.

Czyli w zasadzie reasumując całe zagadnienie, to aby transport CD działał stabilnie i dawał sygnał do DAC czysty jak łza wystarczy zastosować układ buforowania typu "antishock", zastosować precyzyjne oscylatory, porządna sekcję zasilania i układ antijitter w DAC.

Koszt realizacji nie powinien być zbyt wysoki, a sama implementacja niezbyt skomplikowana.

Przy kontraście np. do stopnia skomplikowania i zaawansowania kart graficznych klasy GTX 9xx kosztujących ułamek ceny odtwarzaczy CD z tak zwanego high-end.

Jezeli moje rozumowanie jest trafne, to jak i czym wyjaśnić absurdalne ceny za tak starodawne urządzenie jak odtwarzacz CD, oraz twierdzenia kolegów, że transport CD sobie "brzmi"? :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez BeatX

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to kwestia skali. Gdyby zaawansowane transporty CD produkowano w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy jak karty graficzne - byłyby tańsze. Czy się sprzeda 10 sztuk po 10.000 czy 20 sztuk po 5.000 producent zarobi tyle samo. W branży audio problem jest z popytem ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dyskusja się tu rozwinęła o błędach, ale dalej ma to zerowe przełożenie na bajki o zmianach w brzmieniu :) Zresztą transport nie musi mieć napędu CD:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Tubatoon

(Konto usunięte)

Właśnie dyskusja się tu rozwinęła o błędach, ale dalej ma to zerowe przełożenie na bajki o zmianach w brzmieniu :) Zresztą transport nie musi mieć napędu CD:)

 

No bo niby te błędy odczytu mają wpływ na brzmienie? Tak chyba próbują to tłumaczyć słyszący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Jeśli prawda, to jakim zjawiskiem wytłumaczycie różnice w brzmieniu transportów?

 

Jakie masz kolego doświadczenie w audio ? Z zadanego pytania wnioskuję, że żadne ...

Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś praktycznego polecam Ci zajęcia ze sprzętem - odsłuchy. To leczy z zadawania nieistotnych pytań ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajką to jest teza, ze nie ma prawa być błędów. I tego dotyczy dyskusja.

Argument, że nie można nic słyszeć, bo nie ma błędów jest więc też bajką.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie zrozumiałeś.

Ale nic to. Widocznie tak musi być ;)

 

Jeżeli można, to wytłumacz proszę jak chłopu z pola :)

Ja nie elektronik, ale szybko się uczę i łatwo ogarniam nowe zagadnienia.

I'm all ears.. :D

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli można, to wytłumacz proszę jak chłopu z pola :)

Ja nie elektronik, ale szybko się uczę i łatwo ogarniam nowe zagadnienia.

I'm all ears.. :D

No to wyobraź sobie bojler, z którego bierzesz wodę w trakcie mycia. On tu pełni rolę bufora. Ma zagwarantować, ze nie przestanie ci ona lecieć w trakcie mycia. I ok.

Ale on nie gwarantuje ci, że na pewno nie będziesz się mył wodą wymieszaną z sikami, bo ci sąsiad do bojlera w międzyczasie nasikał.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę Autora wątku o zadbanie o poziom dyskusji i wskazanie moderacji, którzy z dyskutujacych kolegów biorą w niej udział wyłącznie by trollować. Proszę nie wymagać ode mnie, abym rozstrzygał poprawność merytoryczną dyskusji, ponieważ nie jestem w tej dziedzinie fachowcem.

Biorących udział w dyskusji poza Autorem wątku, proszę aby nie wskazywali treści ich zdaniem stanowiących spam żądając ich usuwania. Dyskusja o testach ABX jest jak najbardziej uprawniona.

Proszę zapoznać się z wpisem otwierającym wątek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wyobraź sobie bojler, z którego bierzesz wodę w trakcie mycia. On tu pełni rolę bufora. Ma zagwarantować, ze nie przestanie ci ona lecieć w trakcie mycia. I ok.

Ale on nie gwarantuje ci, że na pewno nie będziesz się mył wodą wymieszaną z sikami, bo ci sąsiad do bojlera w międzyczasie nasikał.

 

No dobrze, to to ja rozumiem :)

Ale przecież można zagwarantować bardzo precyzyjnie ukształtowany sygnał z dekodera diody laserowej, stosując precyzyjny oscylator i dobre zasilanie.

Jitter pomijam, od tego są układy typu antijitter.

Dalej czegoś nie ogarniam? :D

 

Bardzo proszę Autora wątku o zadbanie o poziom dyskusji i wskazanie moderacji, którzy z dyskutujacych kolegów biorą w niej udział wyłącznie by trollować. Proszę nie wymagać ode mnie, abym rozstrzygał poprawność merytoryczną dyskusji, ponieważ nie jestem w tej dziedzinie fachowcem.

Biorących udział w dyskusji poza Autorem wątku, proszę aby nie wskazywali treści ich zdaniem stanowiących spam żądając ich usuwania.

 

A mi się wydaje, że autor wątku histeryzuje, bo przypadkiem wykluł się bardzo interesujący temat w dyskusji - mimo iż OT.

Nikt tu nikogo nie obraża, jedyne co zaobserwowałem mało inspirującego to starych i zatwardziałych konserwatystów z dorobkiem tysięcy postów na forum, w kółko macieju piszących o tym samym - nie wnosząc żadnych merytorycznych argumentów natury technicznej (zgodnie ze stanem swojej wiedzy), tylko po raz milionowy.. za słaby sprzęt, za słaby słuch, za małe doświadczenie.. bla bla bla.

Kto tu troll'uje?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez BeatX

PC (Spotify, AIMP4) | ODAC revB+O2 | ADAM A7X | Sennheiser HD600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.