Skocz do zawartości
IGNORED

Upgrade toru wokół NADa S 300


Alpaga

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam aktualnie tor oparty o piecyk NAD S 300, CD Arcam FMJ 37, podstawki B&W CDM1SE. Staram się raz na jakiś czas zrobić niewielki krok do przodu. Na tę chwilę, myslę, że wypada zmienić staruszki B&W.

Na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy na ich miejsce wchodziły Ushery V601 i Dynaudio 52SE i zawsze wracałem do Bowersa. Ushery grały jeszcze z dzielonym Arcamem Alpha 10 i w tamtym zestawieniu, dźwięk był co prawda dużo większy, scena szersza niż w cdm, jednak wysokie były jak dla mnie bardzo suche i ostre a dół zbyt rozlazły.

Dynaudio to raczej nie moja szkoła brzmienia. Zbyt przesłodzone, wygładzone. Za ciepłe w tym zestawie.

Czego oczekuję. Dość analitycznego jednak nie klinicznego, brzmienia z konturowym zróżnicowanym basem. Podobny efekt uzyskałem w tym zestawieniu ze starym CD Arcam Alpha 9, który grał detalicznie i dość szybko. Dobre źródło. Jednak zmieniłem go w ramach "ulepszeń" na parę do S300 czyli CD NAD s500 co okazało się rozwiązaniem nie dla mnie. Znów za dużo dołu, za ciepło, za mało detalu.

Wróciłem do Arcama, wybierając wyzszy model FMJ 37 który gra spokojnie, melodyjnie trochę analogowo. Nie posiada takiego pazura i analityczności jak stary Alpha 9 ale rekompensuje to na innych polach.

Z głośników których słuchałem w sklepach, najciekawiej wypadły Proac Studio 115 (choć już przecież są 118) i myślę o tym tropie, ale niestety upolować to z drugiej ręki ciężko.

Jakieś pomysły na podstawki z drugiej ręki raczej analityczne/neutralne z konturowym dołem bez zbędnego ocieplenia i udawania większych niz są? Budżet +/- 3k

W ramach eksperymentu, moge również pomysleć o zmianie CD na coś w podobnym zakresie cenowym, ale chyba póki co najlepszym rozwiązaniem będzie zmiana głośników.

Dziękuję za propozycje.

 

Wszystkio to odbywa się wpomieszczeniu ok 16m2.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Masz bardzo dobry tor, najlepiej póki co faktycznie skupić się na wymianie kolumn.

 

Jeżeli podobały Ci się Proac Studio 115 to może warto też rzucić uchem na KEFy LS50? Są to kolumny o bardzo neutralnym i studyjnym zabarwieniu, oferując świetną rozdzielczość i stereofonię. 16m2 jest pomieszczeniem dla nich bardzo dobrym rozmiarowo, a NAD S300 ma wystarczająco dużo mocy aby je wysterować. Te KEFy potrafią ukazać bardzo dużo szczegółów w nagraniu w sposób niewymuszony i niemęczący co jest zapewne również istotnym kryterium.

 

Drugim rozwiązaniem mogą być ATC SCM7, fenomenalne monitory o konstrukcji zamkniętej, wymagają co prawda bardzo mocnego wzmacniacza, ale S300 sobie poradzi. Są delikatniejsze od KEFów, bardziej muzykalne a przy dobrym ustawieniu oferują wybitną scenę.

 

Zapraszamy do naszego salonu na odsłuch, można wziąć ze sobą swój wzmacniacz i przekonać się na własne ucho, czy podane przez nas propozycje wstrzeliły się w Pana gusta :)

 

W razie dalszych pytań, jesteśmy do dyspozycji.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Visatony couplet-bardzo ostre granie-umnie grają z lampą, z tranzystorem było za ostro za bardzo analitycznie,za to dynamika jak z dużych podłogówek

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały pomysł na S300 polega na zbalansowanym źródle. Niestety mocno ogranicza się jego możliwości jeżeli jest inaczej. Taka sama sytuacja ma miejsce z CD S500 - słuchane z RCA , to zupełnie inny dźwięk niż z XLR-ów.

Co do podstawek do tego pieca z wymaganiami o których napisałeś za mniej więcej 3kzł, będzie trudno. Może coś ze stajni Chario, Xavian. Warto też rozważyć Audiovector, chociaż wysokie modele Paradigma powinny się znakomicie dogadać się z tym Nadem. Jednak moim faworytem będzie jednak coś ze stajni Harpii, chociaż ciężko trafić na rynku wtórnym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie myśl - słuchaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały pomysł na S300 polega na zbalansowanym źródle. Niestety mocno ogranicza się jego możliwości jeżeli jest inaczej. Taka sama sytuacja ma miejsce z CD S500 - słuchane z RCA , to zupełnie inny dźwięk niż z XLR-ów

Podczas kiedy grał u mnie S500 robiłem próby z pożyczonym interkonektem XLR. Muszę jednak przyznać, że nie był to przewód wysokich lotów a nie chciałem inwestować w ciemno. Posiadam w tej chwili dwa interkonekty RCA, Chord Anthem 2 oraz Atlas Navigator AllCu i w stosunku do tych kabli ten słaby XLR zagrał na pewno odrobinę głośniej ale poprawy mówiąc już ogólnie w jakości dźwięku nie było. Nie wiem jak sytuacja mogła by wyglądać przy lepszym przewodzie XLR ale na pewno chciałbym spróbować takiego połączenia z innym niż NAD S500 zbalansowanym źródłem i jeżeli będę wymieniał FMJ 37 to na pewno na CD z XLR. Do tego jakiś na przykład Atlas Elektra XLR. S500 słyszałem też troszkę później w innym miejscu i na innym sprzęcie i myślę że pomimo połączenia, to charakter tego źródłą nie do końca mi odpowiada bez względu na połączenie.

 

Ale wracając do tematu. Co sądzicie o starych Focalach JmLabach Electra 905,906 ? Może to byłby dobry trop? Jeśli gdzieś trafię na pewno będę chciał ich posłuchać.

Chario Delphinusa kiedyś tropiłem ale na sprzęcie na którym go słuchałem okazał się jakiś taki leniwie ocieplony a może nie ten repertuar dla tego głośnika...(Słucham często łomotów, zgrzytów, dzikiego jazzu itp. Damskich wokali brak w mojej płytotece ;) )

Z Paradigmem postaram się zmierzyć i być może będzie okazja na odsłuch ATC. Liczę się z tym, że może trzeba będzie sięgnąć ciut głębiej do kieszeni.

Dzięki za dotychczasowe sugestie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harpia Amstaff Pico jest ciekawy, na pewno dopisuję do listy odsłuchów.

Co do sugrowanych Audiovectorów. Ta sytuacja z upgradem trochę mnie myli. Moglibyście pomóc którą podstakę tej firmy warto wziąć pod uwagę no niech będzie do 4k (używka)? I czy bardzo zmiena się charakter brzmienia wraz z podnoszeniem modelu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Znalezienie polecanej mi przez kilka osób Electry 906 JmLab graniczy z cudem, ATC SCM 11 są ciekawe, Elac 510 podobno też wskazana, do odsłuchu Audiovectorów przyznam że nie dotarłem.

Większość opini z którymi się spotykam dotyczy słuchania dźwięków spod znaku pięknch damskich wokali czy ułożonego smooth jazzu.Taka muzyka w moim odtwarzaczu/gramofonie nie gości. Większość osób z którymi rozmawiam o tym, że inne niż mainstream formy muzyczne potrafią być dobrze zrealizowane puka się w czoło. Po co ten sprzęt, przecież to hałas.Może i hałas ale jaki. Słucham go od zawsze.

I tu pojawia się problem. Bo jak mi ktoś mówi monitor do jazzu to tam ma zabrzmieć Meditations Coltranea a nie jakieś Steely Dan

Zakładając że potrzebuję dokładności ale też zwartego dociążenia, uparcie brnąć w wyżej wymienione (ciężko dostępne z drugie ręki) typy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 24

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.