Skocz do zawartości
IGNORED

CA Stream Magic 6v2 z NAD S200


padre

Rekomendowane odpowiedzi

Mam lekki dylemat. Jedzie do mnie NAD S200. Chce go polaczyc z Magic 6. Zastanawiam sie jaka opcja bedzie bardziej bezpieczna i sensowna. Czy podlaczyc Magic`a bezposrednio pod NAD`a? Czy moze wykozystac ARCMA Diva A85 jako pre amp? Glosniki to KEF LS50. Czy ktos z forumowych uzytkownikow Magic`a laczyl go z koncowka NAD S200? Co mi da ewentualne polaczenie XLR? Korci mnie, zeby zachowac Arcam`a jako pre... Ale jezeli jest to raczej wybryk, to prosze o wskazanie jakiegos kierunku, biorac pod uwage, ze na razie zakup czegokolwiek innego nie wchodzi w gre :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/120873-ca-stream-magic-6v2-z-nad-s200/
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie ale czy brzmienie będzie Ci odpowiadać przekonać musisz się sam .

 

Powiedz, prosze, dlaczego zrezygnowac z Arcama jako pre? CO takie polaczenie popsuje, bo chyba popsuje. Czy sie myle.

No tak. Rozumie. CD moge podlaczyc do Magica bez problemu.Ma dwa wejscia cyfrowe. Ale bedzie problem w podlaczeniu gramofonu bez preampa. Chyba, ze znasz jakas sztuczke. Albo takie rozwiazanie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

SM6 ma przyzwoitą regulację głośności ?

Powiedzmy, że przyzwoitą. Nic więcej poza "przyzwoitą". Niestety nie jest to szczyt marzeń.

Osobiście nie byłem przekonany do wprowadzania dodatkowego "PRE" w tor. I na początek (przez pierwsze 5 dni) grał sobie SM6 (wtedy jeszcze v1) z AZUR 851W. Jakie moje zdziwienie, gdy do tego wszystkiego kupiłem PRE AZUR 851!

Wtedy zagrało to o kilka długości lepiej. A regulację wzmocnienia mogłem wreszcie nazwac przyjemnością.

Nawet tak wielkich zmian nie wniosło wprowadzenie drugiej końcówki 851W. Po zmianie na SM6v2 dokonałem ponownie próby na chwilę uzywając SM6 v2 jako pre. Nadal dosyć słabo to wyszło.

 

Czy tak będzie z NAD'em…tego nie wiem. Ale warto spróbować.

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Problemem jest dopasowanie takiego DACa do końcówki i często dodatkowe pre mimo że cieniuje dynamikę z rozdzielczością gra lepiej ( cieplej , barwniej z inną równowagą tonalna itd ) .

Ale jak się dobierze odpowiednią końcówkę to jest bajka ;)

Na początku skali skacze co 4dB .

Mi taka regulacja odpowiadała a kwestia dokładności zależy od wzmocnienia końcówki pod którą SM6 podpinamy .

 

Musisz sam dla siebie to sprawdzić i ocenić

Ok. Cos niecos wiem. NAD przyjedzie jutro a najpozniej pojutrze. Najpierw go podepne przez Arcama. Zobacze jak sobie to poradzi z moja muzka. Natepnie podepne bezposredni ale nie przez XLR bo nie mam tylko RCA. Jezeli zauwaze jakies znaczne roznice, to nie omieszkam podzielic sie wrazeniami i odczuciami, oczywiscie raczej subiektywnymi. Ale zawsze to jakas wskazowka bedzie :)

Stale i niezmiennie rekomenduję tłumik rezystorowy o wartości 15dB pomiędzy CA a końcówkę.

 

No masz... A tak po "ludzkiemu"? Ja slucham, nie konstruuje... Czuje, ze se biedy napytalem:) Moge poprosic o jakies szczegoly o co kaman? O ile to nie problem. Z gory dziekuje.

Napisz, prosze, co z ta regulacja nie banglalo. Sa jakies problemy? Nie ma precyzji? A moze za bardzo czula?

 

Pre w CA SM6 jest napiszmy to szczerze potraktowany na zasadzie - "aby było". Brak dokładności (zbyt duży przeskok pomiędzy kolejnymi poziomami wzmocnienia, dla mnie bardzo irytujący.

Kolejną rzeczą, to dający się bez trudu wychwycić pre cyfrowy. I znowu JAK DLA MNIE - suchy, pozbawiony tego czegoś.

Zapewne dla wszystkich słuchających jedynie SM6 jako pre - jest OK. A nawet więcej niż OK.

Ale wystarczy wprowadzić w tor inny przedwzmacniacz i…czar pryska na zawsze.

Niestety ale dla osób znających SM6 i dla przykładu PRE CA AZUR 851 wygląda to tak, jakby nagle grał inny całkowicie sprzęt.

 

Subiektywnie, jesli nigdy nie będziesz miał porównania - pre w SM6 jest w skali 0-10 na poziomie mocnego 7. Jeśli jednak podepniesz coś analogowego, okazuje się, że SM6 jako PRE spada w okolice 4,5-5 punktów na 10 mozliwych.

 

To taka jedynie "przystawka" cyfrowa, bez wielkiego zachwytu. Natomiast sam odtwarzacz plików spokojnie bije się w górnych 8-9. A w kwestii obsługi dobija do 9-10!

 

Polecam Ci zdecydowanie jako sieciowy odtwarzacz. Zresztą u mnie świetnie współpracował z dyskami sieciowymi i nigdy nie miałem żadnych z nim problemów. Brzmieniowo spokojnie nie ma faworytów w tym przedziale cenowym.

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

U mnie pracuje z NAS Synologic a ponadto slucham namietnie Radio Linn Jazz, Radio Naim no i mojej ukochanej Trojki. Bez niej to ja nie potrafie funkcjonowac. Od czasu do czasu cos tam poslucham na Spotify. NAS to przede wszystkim FLAC w Hi Res. No i przez Magic`a mam podlaczony Arcam CD72. Ot, tyle :)

Ale wystarczy wprowadzić w tor inny przedwzmacniacz i…czar pryska na zawsze.

Miałem wysoki model pre Jadisa i Audioneta a także najwyższy model drabinki Khozmo więc chyba przyzwoite preampy ;)

SM6 w roli preampa grał z końcówką Xindak A600P i kilkoma kolumnami jak Harpia Amstaff ( w różnych wersjach ) , czy Kefami z serii R jak R 300 , 700 , i 900 + mod.

Kable też dobre .

Każde pre ograniczało dynamikę , dokładność i mikrodetale .

 

Stale i niezmiennie rekomenduję tłumik rezystorowy o wartości 15dB pomiędzy CA a końcówkę.

Bardzo mądry i dobry pomysł .

 

U mnie pracuje z NAS Synologic a ponadto slucham namietnie Radio Linn Jazz, Radio Naim no i mojej ukochanej Trojki. Bez niej to ja nie potrafie funkcjonowac. Od czasu do czasu cos tam poslucham na Spotify. NAS to przede wszystkim FLAC w Hi Res. No i przez Magic`a mam podlaczony Arcam CD72. Ot, tyle :)

SM6 najlepiej gra jako DAC z Marantzem CD52 albo PD 9700 Pioneera + Profigold PGA4000.

Jako strumieniowiec i z dysków gra o klase gorzej i to gorzej jest większe niż to ile ogranicza nam to jego cyfrowe pre.

 

Dobrze gra z dysku zewnętrznego wpiętego w USB ale z własnym , porządnym zasilaczem .

Dobrze ale jednak wyraźnie ustępuje gdy gra jako DAC z wyżej wymienionymi odtwarzaczami .

Wyświetl postUżytkownik EMiL dnia 23.06.2015 - 23:09 napisał

Stale i niezmiennie rekomenduję tłumik rezystorowy o wartości 15dB pomiędzy CA a końcówkę.

Bardzo mądry i dobry pomysł .

 

Noz fruwa jego marynara, Moze i jestem nob jezeli chodzi o tego typu ciekawostki. Prosze mi wskazac jakis material, gdzie zapoznalbym sie, z tym ustroistwem. Czy to trzeba samemu wykonac? Czy sa gotowe tlumiki owe? Cos mi sie rymuje...A mialo byc tak przyjemnie. Panowie, Wasza pomoc jest daleko idaca ale okazuje sie powoli, ze muzyka, sensu stricto, w tym wszystkim jest tylko malo istotnym dodatkiem. No takie odnosze wrazenie :)>

O szczegóły pytaj Emila .

A tłumik jest po to żeby korzystać z jak najmniejszego tłumienia sygnału na drodze cyfrowej co jest brzmieniowo korzystne .

 

Dobre granie kosztuje kasę i czas ;)

O szczegóły pytaj Emila .

A tłumik jest po to żeby korzystać z jak najmniejszego tłumienia sygnału na drodze cyfrowej co jest brzmieniowo korzystne .

 

Dzieki, bede atakowal Emila. A teraz na goraco...lew zaryczal. Na razie Arcam robi za pre. Ja jestem w niebie. W stosunku do samego Arcama dzwiek nabral masy, stal sie namacalny i wszechobecny. Gala Arcam przed dziewiata a wszystko slychac, nic nie plumka a gra. Bas sie sciele po podlodze ale nie buczy, chuczy tylko ma mase i jakos tak sprezyscie to wybrzmiewa , wokale prosto w twarz i jakies takie cieple u pan a u panow slychac ze niektorzy i wypic i zapalic lubia, ta chrypka jest urzekajaca, wysokie czytelne i smiale ale nie kujace i natarczywe, troszeczke wycofane, dopelniaja nirwany. Ja pierdziu. Zamowilem kabelki XLR. W przyszlym tygodniu podepne Magic`a bezposrednio pod koncowke...Ciesze jak glupi, ale tak to jest jak na stare lata czlowiek znowu zachoruje na muzyke. A myslalem, ze to jest uleczalne. Owszem ale nic z tego :)

A Pan Emil dalej będzie się lansować ?

 

A z głową wszystko w porządku?

 

A tłumik jest po to żeby korzystać z jak najmniejszego tłumienia sygnału na drodze cyfrowej co jest brzmieniowo korzystne .

 

Dokładnie tak, w kambodży sygnał jet upsamplowany do 24 bitów i z 24 bitów "ściszamy". 1bit mniej to -6dB od poziomu głośności. Teoretycznie można ściszyć do -48dB, w praktyce dobrze nie schodzić niżej niż do -35dB (w przypadku ess9018 a więc pracy DACa na 32 bitach), w przypadku kambodży to IMO absolutny max.

 

Zamowilem kabelki XLR. W przyszlym tygodniu podepne Magic`a bezposrednio pod koncowke.

 

W praktyce najłatwiej jest kupić rothwella:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

na pinach jest rezystor 8,2k. Rezystor pomiędzy pinami jest zależny od wybranego tłumienia.

 

Jeżeli poradzisz sobie z lutowaniem to od strony wtyków XLR możesz przylutować rezystor 10k na każdym z pinów i 4k pomiędzy pinami. Tłumienie to prawie 15dB dla wartości impedancji wejściowej mojej końcówki. Im mniejszy rezystor pomiędzy pinami tym większe tłumienie.

Rezystory mogą być DALE RN55 (łatwo dostępne na allegro). Opcje "na bogato" to vishay naked foil lub węglowy amtrans - ale te rezystory nie wejdą na piny XLR.

 

padre,

jak dostaniesz XLRy i podłączyć kambodżę bezpośrednio do NADa to przede wszystkim posłuchaj z dwa tygodnie czy takie granie Ci pasuje. Niebezpieczeństwo jest takie, że takie zestawienie może być za mało barwne i osuszone i bez wypełnienia. Szczegółowe, ale męczące. Za to jeżeli trafisz z zestawieniem to będziesz baaardzo zadowolony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

padre,

jak dostaniesz XLRy i podłączyć kambodżę bezpośrednio do NADa to przede wszystkim posłuchaj z dwa tygodnie czy takie granie Ci pasuje. Niebezpieczeństwo jest takie, że takie zestawienie może być za mało barwne i osuszone i bez wypełnienia. Szczegółowe, ale męczące. Za to jeżeli trafisz z zestawieniem to będziesz baaardzo zadowolony.

 

EMiL czy bylbys uprzejmy zerknac na to :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Czy to byloby rozwiazaniem docelowym? Czy jakosciowo jest zadowalajace?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wygląda to słabo, przejściówka powinna być neutrika a to są inne pieniądze:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ponadto ta przejściówka jest do mikrofonów a nie pomiędzy DAC a końcówkę mocy - rezystory w szeregu będą miały b. małe wartości.

 

Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście zamontowanie rezystorów na pinach, odpadają dodatkowe elementy przewodzące i tak jest optymalnie. Powstaje drabinka rezystorowa z jedną wartością i bez elementów mechanicznych/styków.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Prosze mi wskazac jakis material, gdzie zapoznalbym sie, z tym ustroistwem. Czy to trzeba samemu wykonac? Czy sa gotowe tlumiki owe?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

SM6 podłączałem do końcówek Rotel RB-981 i Hitachi HMA 8500 MkII. Łączyłem bezpośrednio oraz przez modyfikowany pre Velleman 8020. Za każdym razem bezpośrednie podłączenie dawało lepszą dynamikę, przejrzystość, więcej szczegółów. Pre w jakiś sposób rozmiękczał brzmienie. Z Rotelem ew. jeszcze bym się zastanawiał nad pre, ale z Hitachi zdecydowanie lepiej gra SM6 połączony bezpośrednio. Ciekawy jest ten pomysł z tłumikiem – do wypróbowania.

Dzisiaj podlaczylem Magica bezposrednio do NAD`a. Pierwsze co jest namacalnie zauwazalne, to to, ze zmienil sie charakter basu, bas stal sie bardziej konturowy ale i odrobine szczuplejszy, nie ma takiej masy jak przez Arcama Jednak nic nie stracil za bardzo. Dzwiek nie jest suchy. Jest duzzo szczegolow ale raczej nie jest suchy. Fortepian zyskal na blasku jesy bardziej dzwieczny, zniknela calkowicie zaslona, wybrzmiewa rewelacyjnie. Wydaje mi sie, ze jest tez lepszy porzadek, nie zlewa sie, jest dobrze rozseparowany ale nie analityczny dzwiek. No i trabka przepiekna barwe zyskala. Lsni ale nie kuje i nie znika za zaslona. Fajnie sie slucha kiedy Miles Davis jest taki jakis bliski i za nic sie nie chowa. Podoba mi sie. Teraz czas na recepte EMiLA - tlumiki. Ale to dopiero w lipcu, mam nadzieje....

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.