Jump to content
IGNORED

audiolab 8200A plus nad c270


Grzegorz K

Recommended Posts

Witam serdecznie jest mój pierwszy post na tym forum. Ale bardzo często śledziłem różne tematy :) Obecnie kompletuje swój pierwszy zestaw stereo. Na chwilę obecną posiadam kolumny Monitor Audio bx6 Impedancja 8 ohms

Moc (RMS) 150 W

wzmacniacz zintegrowany audiolab 8200A 2x60w

oraz jako źródła używam audiolab 8200cd.

Pod wzmaka mam podłączonego również suba aktywnego MA bx 10 na wyjściu pre out.

Gra mi to dość fajnie i mi nawet pasuje jest scena precyzja lekkość dokładność.......ale ale... brakuje mi troche jakby dołu na kolumnach oraz ogólnej mocy.

Czasami jak chce troszke podkręcić ponad godz 12 to wzmak mi sie potrafi wyłączyć na chwile (zabezpieczenie jakieś ? ) . Dlatego tez mam pytanie do bardziej doświadczonych forumowiczów. Mam możliwość zakupu końcówki mocy nad c 270 (2x120w- końcówka wyizolowana z integry c 370) chciałbum kolumny podłączyć w bi-ampingu (integra na góre- nad 270 na dół) Czy jest to dobry tok myślenia i czy zagra mi to przyzwoicie?. Z tego co czytałem moj audiolab ma dość dobrą sekcje przedwzamcniacza. nada podłączyć chce do pre outa mojej integry. Czy dobrze kombinuje? Audiolab na górze plus nad na dole .... ???? jak sie bedą miały monitory bx6 w takim zestawieniu? dziekuje z góry za pomoc - chciałbym podjąć jakąś decyzje pomóżcie.....

Link to comment
Share on other sites

Nie rozumiem - brakuje dołu/basu w zestawie z subwooferem ? Przecież to sub jest odpowiedzialny za ten zakres a nie wzmacniacz. Może wystarczy sub bardziej podkręcić lub inaczej ustawić ?

Jeżeli wzmak gra na godz. 12.00 to powinno już być tak głośno że nie można by tego normalnie słuchać. Nie rozumiem tego ...

Link to comment
Share on other sites

Nie chce się wymądrzać, ale okablowaniem można wiele zmienić. Niby kable nie grają, a jednak. Sam się przekonałem. Mam kolumny Infinity R90, wzmak NAD C370 i CD Marantz CD63 mkII KI i też mi brakowało dołu. Bi-wiring plus zmiana interkonektu poprawiła brzmienie i siłę basu. Zmieniłem CD i też się wiele zmieniło, ale CD padł, ale to już inna historia (opisana na forum C565BEE).

Link to comment
Share on other sites

Witaj,

oczywiście możesz podłączyć końcówkę mocy, myśle jednak że moc Twojego wzmacniacza jest wystarczająca do prawidłowego zasilenia kolumn. Bardziej myślałbym o wymianie wzmacniacza na lepszy model, który poza wyższą mocą, zaoferuje lepsze brzmienie.

Drugą opcją jest zastosowanie lepszego, bardziej dedykowanego do stereo subwoofera - jednego z modeli Rel.

 

Jeśli masz taką możliwość, zapraszam serdecznie do naszego salonu na odsłuchy takich konfiguracji.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli wzmak gra na godz. 12.00 to powinno już być tak głośno że nie można by tego normalnie słuchać. Nie rozumiem tego ...

Może ten kolega próbuje swoim zestawem nagłośnić imprezę w sali gimnastycznej? ;)

 

Grzegorzu - jak duże jest pomieszczenie, w którym stoi sprzęt i czy czasem nie jest to poddasze?

 

Tak się zastanawiam - może Ty masz po prostu za niski poziom sygnału dochodzący ze źródła do twojego wzmacniacza ? Powinien mieć ok 2 V - sprawdź to może ...

To jest możliwe, ale wtedy nie odpalałyby się zabezpieczenia we wzmaku.

Link to comment
Share on other sites

Pomieszczenie ma ok 40m2 otwarte na kuchnie dodatkowo oraz wyjście na górne piętro. Jeśli chodzi o suba to ok można go załączyć i bas jest ale nie o to chodzi. Na samych podłogówkach to powinno grać jak trzeba. jak słucham bez suba to brakuje troche dołu i mam wrażenie że są one niedoprądowane. A lubie czasem przyparzyć. kable głośnikowe jakich używam to chord Carnival Silver Screen. Czy 60 w z integry i 120w z nada 270 nie bedzie to za dużo na moje kolumny? A i jeszcze jedna kwestia- nie mam możliwości regulacji na wyjściu pre out w 8200a czy po podpięciu nada w bi amp bedzie to sie zgrywało jeśli chodzi o poziom głośności.? Co sądziecie wogóle o tym pomyśle z tą końcówką :)

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie- a więc panowie mieliście racje tu nie chodzi o zbyt małą moc jednak dziś zrobiłem odsłuch i jest lipa z tym nadem jednak- dzwięk pusty sie zrobił i taki nijaki - moc jest można podkęcić naprawde doś ostro ale chyba wolę jednak samą integrę audiolaba.

Ale dobra pomińmy ten temat końcówki mocy.

 

Chciałbym zapytać o inną kwestię.

Inna droga jaką chciałbym spróbować to przedwzmacniacz lampowy. Chciałbym wykorzystać swoją integrę 8200a jako końcówkę mocy (jest taki tryb pracy w tym klocku) w połączeniu z przedwzmacniaczem lampowym właśnie czyli stworzyć hybryde.

Myślę że mógłbym diametralnie zmienić brzmienie i może to będzie to czego szukam :) I tu moje pytanie Jaki przedwzmacniacz lampowy byście mi polecili do moich MA BX6?

 

Kolejna kwestia to z kąd wziąść dane jaką impedencję wejściową ma końcówka mocy w 8200A bo z tego co wyczytałem to jest doś istotna kwestia jeśli chodzi o dobór przedwzmacniacza lampowego do końcówki tranzystorowej. Dzieki bardzo za info....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.