Skocz do zawartości
IGNORED

głośniki pod podłogowe DIY - jakie?


Adek45

Rekomendowane odpowiedzi

W4-1320SIF wszystko fajnie ale czy on nie jest "ciut" za słaby (25W), bardzo podobał mi się , podoba, jego wykresik, charakterystyka jak napisano jest równa jak stół i az chce się patrzeć, robiłem to nie raz, szukałem z podobną charakterystyką i na próżno, przynajmniej nie na całej długości pasma jak u tego TB ale z racji malej mocy nie brałem go pod uwagę.

 

KE25SC naprawdę pięknie wygląda wykresik. Do tego dobrać jakiś śrenioniskotonowy, dać dwa takie i ciąć je przy 1 kHz a jednego z nich odciąć na niskich robiąc z nich dwa i pół way

 

150-tka na niskich a 25W na średnich, nie za duza różnica.

 

A proszę "powiedzcie" czy chcąc zrobić TL 3 way głośnik śreniotonowy ma mieć swoją osobną przegrodę, tzn musi być odseparowany od niskotonowego?

 

A możesz mi wytłumaczyć tak pokrótce dlaczego te glośniki. Visaton rozumiem, eleganckie SPL , i gdyby nie wg mnie mała moc to zrozumiałbym też tego TB, niski z STX-a dobrze, ze ma moc ale rozumiem, że to nie tylko wykresy SPL zdecydowały o wyborze. I nie moc.

człowieku powiedz szczerze czy Ty oszalałeś czy sobie po prostu jaja robisz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak konkretniej o co chodzi? Bo się wystraszyłem. Do ktorej części ostatniego postu to się tyczy? Jakiś taki chyba nerwowy jesteś. Czym Cię tak zdenerwowałem?

 

A możesz mi wytłumaczyć tak pokrótce dlaczego te glośniki

 

no co, chciałbym wiedzieć, acha, za dużo tłumaczenia, rozumiem, nie było pytania. Ale dlaczego taka duża rozpiętosć w mocy między niskim a średnim, może ciutkę? :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W4-1320SIF wszystko fajnie ale czy on nie jest "ciut" za słaby (25W), bardzo podobał mi się , podoba, jego wykresik, charakterystyka jak napisano jest równa jak stół i az chce się patrzeć, robiłem to nie raz, szukałem z podobną charakterystyką i na próżno, przynajmniej nie na całej długości pasma jak u tego TB ale z racji malej mocy nie brałem go pod uwagę.

nie dosyć że jesteś mocno zielony to jeszcze na dodatek nic nie zapamiętujesz i niczego się nie uczysz.

kilka postów wyżej ludzie pisali żebyś nie patrzał na waty i charakterystyki a ty dalej swoje.

najgorsze jest to że właśnie na tej podstawie w twojej głowie rodzi się jakiś tam błędny obraz głośników i całych kolumn zarazem.

pisząc to powyżej aż się we mnie gotuje i mocno się powstrzymuje aby nie "eksplodować" i nie napisać coś niecenzuralnego o Tobie.

 

te dwa zaproponowane głośniki z firmy Tang Band mają menbramę papierową, to właśnie ona sprawi że średnie tony będą ciepłe tak jak chcesz. w/w głośnik będzie działać jako średniotonowy i kto wie być może trzeba będzie go jeszcze przytłumić tak mocno będą "drzeć mordę" średnimi, a ten się martwi o waty - łapy opadają. to samo z charakterystykami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo chodzi mi o to, ze gdy "wypiłuję" muzę (jakiś rock, metal) gdy mnie najdzie to żeby nie było zniekształceń w tych rejestrach bo głośnik nie będzie wyrabiał bo bdzie za słaby.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KE25SC naprawdę pięknie wygląda wykresik. Do tego dobrać jakiś śrenioniskotonowy, dać dwa takie i ciąć je przy 1 kHz a jednego z nich odciąć na niskich robiąc z nich dwa i pół way

ten głośnik miałem w domu, w proponowanej kolumnie mimo że ceramiczny będzie działał nadzwyczaj kulturalnie i szczegółowo jak chcesz a zwrotnica to gdzieś 4-5 kHz

 

A proszę "powiedzcie" czy chcąc zrobić TL 3 way głośnik śreniotonowy ma mieć swoją osobną przegrodę, tzn musi być odseparowany od niskotonowego?

tak

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie "mów", że równa charakterystyka nie jest ważna bo o dziwo głośniki przez Ciebie zaproponowane takie SPL mają. Czytając , przeglądając nie jeden projekt widziałem przedstawiane wykresy głośników i zwracanie uwagi właśnie na przebieg głośników więc myślę, że to jest jednak dość ważny aspekt dlatego o nim wspominam. Widać mylę się i na to wychodzi, że ci co przedstawiali je też się mylą.

 

Rozumiem, że taki rodzaj membrany (papier) da mi ciepłe brzmienie, rozumiem to dobrze. Wysoki ten od Visatona ma ceramiczną kopułkę, chodzi o detalicznośc?

 

ten głośnik miałem w domu, w proponowanej kolumnie mimo że ceramiczny będzie działał nadzwyczaj kulturalnie i szczegółowo jak chcesz a zwrotnica to gdzieś 4-5 kHz

Dlaczego nie wykorzystać tego łagodnego wzniesienia przy 1 kHz i nie ciąć go wogóle? Przecież to wygląda jakby w samym głośniku była zamontowana zwrotnica.

spotkałem przeglądając głośniki kilka takich , które mają rozciągnięte pasmo, równe aż pod podaną przez Ciebie częstotliwośc i można by je było tak ciąć ale pewnie znowu się mylę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Dlaczego nie wykorzystać tego łagodnego wzniesienia przy 1 kHz i nie ciąć go wogóle?

Chociażby dlatego, że prądy o niższych częstotliwościach płyną przez głośnik obciążając go i mogą doprowadzić do jego zniszczenia.

A teraz na poważnie zamiast przeglądać głośniki zacznij przyswajać wiedzę bo zielony jesteś nie tylko jako konstruktor ale nawet jako użytkownik. Na początek aby było lekko i przyjemnie pooglądaj na Youtube odcinki Reduktora Szumu dotyczące kolumn (budowy, zwrotnic itd.) A później proponuję lekko zgłębić to o czym była mowa w tych filmach. Za 3 miesiące możemy wrócić do tematu głośników bo ja nie widzę dalszego sensu rozmowy w temacie przy Twoim aktualnym stanie wiedzy (i nie piszę tego złośliwie).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik Adek45 dnia 20.07.2015 - 22:55 napisał

Dlaczego nie wykorzystać tego łagodnego wzniesienia przy 1 kHz i nie ciąć go wogóle?

Chociażby dlatego, że prądy o niższych częstotliwościach płyną przez głośnik obciążając go i mogą doprowadzić do jego zniszczenia.

 

no dobra, ok, rozumiem, ale jeszcze jedno pytanie, to dlaczego jego wykres sięga aż pod wspomniany 1 kHz skoro niższe częstotliwości mogą go zniszczyć(pewnie chodzi o rezonans kopółki) . Dużo głośników wysokotonowych zaczyna swoją pracę w tych okolicach więc gdyby ten prąd miałby je zniszczyć to konstruowano by je tak żeby nie sięgały tak nisko i zaczynały gdzieś w 3-4 kHz.

 

Na początek aby było lekko i przyjemnie pooglądaj na Youtube odcinki Reduktora Szumu dotyczące kolumn (budowy, zwrotnic itd.) A później proponuję lekko zgłębić to o czym była mowa w tych filmach. Za 3 miesiące możemy wrócić do tematu głośników

 

ok

 

dziękuję wszystkim za cierpliwość.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Jest to wykres SPL pokazujący jak skutecznie głośnik będzie odgrywał dane częstotliwości. Jeśli obetniesz go skutecznie filtrem wysokiego rzędu lub aktywnym poniżej 1kHz to będzie grał ale też wcale nie jest powiedziane że w tym zakresie zagra dobrze (np .poprzez zniekształcenia) - dlatego witek_z proponował ciąć go wyżej.

Równy wykres SPL jest ważny ale nie tylko na niego trzeba zwracać uwagę i nie to powinno być priorytetem. Dlatego stworzenie dobrze brzmiącej kolumny nie jest proste i wymaga od konstruktora zarówno wiedzy technicznej (zarówno jeśli chodzi o elektronikę jak i akustykę) jak i wrażliwości muzycznej.

Wyprzedzając kolejne pytanie dodam, że to o czym piszę to wiedza podstawowa, którą bez większych problemów można znaleźć w internecie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje: bas 25 cm, średni 12 cm i gwizdek, może linia transmisyjna?

 

a zaproponowałeś

 

niskie tony:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

a napisał ktoś gdzieś mądry i tu cytat :

 

"Ogólna zasada mówi, że Qts o wartości 0,4 lub mniejszej oznacza, iż dany przetwornik najlepiej sprawdzi się w obudowie z otworem. Qts pomiędzy 0,4 i 0,7 wskazuje przetwornik, dla którego najodpowiedniejsza będzie obudowa zamknięta, natomiast wartość 0,7 lub wyższa cechuje przetworniki przystosowane do pracy w wolnej przestrzeni lub nieograniczonej przegrodzie."

Nie dawno to znalazłem .

A wydaje mi się, ze taką wolną przestrzenią lub nieograniczoną przegrodą jest właśnie linia transmisyjna. Czyz nie?

 

Właśnie odnośnie takiej konstrukcji naszło mnie pytanie. Jak nie dojdzie do mechanicznego udzkodzenia głośnika w takiej wolnej przestrzeni gdy głośnik dostanie sygnał o większej amplitudzie i chyba też mocy niż potrafi znieść/przenieść. W obudowie zamkniętej czy bass-reflexie przed nadmiernym wychyleniem membrany poza możliwości powstrzymuje ją powietrze a tu? Czy ten tunel jest na tyle wąski, że jednak powietrze w nim znajdujące się powstrzymuje membranę/głośnik przed zniszczeniem?

 

głośnik basowy (W-22-250-8-fcx) ma QTS 0,34 więc o co tu chodzi. Widzisz jak można się pogubić .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym współczynnik EBP dla tego głośnika wynosi ponad 73 a napisano

 

Współczynnik EBP (Efficiency Bandwidth Product) to wartość obliczana według wzoru: EBP = Fs / Qes, która

decyduje o rodzaju obudowy. Jeśli jest większy niż 50 to głośnik stosuje się do obudowy bass-reflex lub bandpass

6-rzędu. Zaś gdy wynosi on mniej niż 50 to zalecany jest do obudowy zamkniętej lub band-pass 4-rzędu.

 

Czy ta bandpass 6-go rzędu to linia transmisyjna? Za "chwilę" będę jeszcze głupszy niż jestem. :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

A wydaje mi się, ze taką wolną przestrzenią lub nieograniczoną przegrodą jest właśnie linia transmisyjna. Czyz nie?

Linia transmisyjna dla pewnych częstotliwości zachowuje się jak nieograniczona przegroda. Ale dla niskich stara się wykorzystać energię tylnej strony membrany. W tego typu obudowie można stosować głośniki z dość dużego zakresu Qts jednak lepiej zagrają te o niższym Qts.

Linia transmisyjna to dość zawiły temat. Wiele rzeczy trzeba dobrać eksperymentalnie. Są wskazówki i wytyczne jak taką obudowę wykonać ale nie wszystko jest określone wprost. To bardzo "elastyczna " obudowa której parametry są zależne od parametrów głośnika. Ale trzeba przyznać, że dobrze wykonana TLka brzmi doskonale. Ale na początek łatwiejsza jest obudowa typu bass refleks.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niskie tony:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Miałeś ten głośnik ?

Ja go miałem i do suba jest dobry ale do 3way kiepski bo jest lipa na wyższym basie i niskiej średnicy .

Trzeba by go ciąć blisko 100hz co się nie uda z 12cm średniakiem no i kolega jest zupełnie zielony więc raczej siebie nie poradzi z takim podziałem .

Nie mówiąc już, że gra nie warta świeczki bo dołoży 100PLN do głośnika zamiast na ogromne cewki i kondy w zwrotnicy i będzie miał przetwornik bez tych problemów .

sięga aż pod wspomniany 1 kHz

Bo żaden filtr nie działa jak nożem uciął i poniżej częstotliwości podziału głośnik też musi grać .

Ogólnie nie wiem skąd wpadł Ci pomysł podziału na 1k .

Kopułka ma realnie moc co najwyżej kilku W i tak filtrowa (czy raczej nie filtrowana) albo by się po prostu spaliła albo zniszczyła mechanicznie .

Moc kopułek w katalogach jest podawana po filtrze i należy ją traktować jako max. moc całej kolumny.

Zwykle nie stosuje się podziałów poniżej 2k i wyższych niż 3-4k.

proponuje: bas 25 cm, średni 12 cm i gwizdek

10 cali i 12cm średniak ?

To już w ogólności wynalazek i zwykle to nie zadziała .

(no chyba, że mamy bas który podciągnie w miarę wysoko ale takich to ja nie widziałem )

12cm średniak przy typowym podziale 200-300Hz będzie mocno obciążony i termicznie i wychyleniowo i nawet jak w typowym użytkowaniu nie będzie ryzyka, że się pali . To będzie limitował bas bo przy większych głośnościach po prostu będzie zniekształcał .

 

linia transmisyjna

Zapomnij o linii na początek bo to nie takie chop siup .

Żeby osiągnąć sensowne rezultaty trzeba wykonać kilka a czasami znacznie więcej prototypów i dobrze rozumieć jak to działa .

BR ogarniesz w jedno południe bez żadnych zaawansowanych podstaw teoretycznych .

Nie kombinuj zaczyna się od podstaw a nie od porywania się z motyką na księżyc .

równa charakterystyka nie jest ważna

Jest ważna ale głośnik ma dużo innych parametrów .

Zniekształcenia , charakterystyki po za osią , odp. impulsowa itd ..

Rozumiem, że taki rodzaj membrany (papier) da mi ciepłe brzmienie,

Po pierwsze co kto nazywa "ciepłym brzmieniem" to tylko on wie :)

Po drugie nie ma sobie co zaprzątać głowę taki uogólnieniami bo brzmienie jest sumą bardzo wielu rzeczy a nie tylko materiału membrany .

 

W twoim wypadku dobór głośników jest sprawą zupełnie wtórną .

Na rynku jest obecnie mnóstwo dobrych głośników , jedne mają lepszy stosunek jakość/cena inny gorszy .

Różnią się brzmieniem ale dopóki sam z nich coś nie zrobisz bo się nie dowiesz czy CI pasują więc to dyskusja jałowa .

 

Mogę Ci wymieniać na poczekaniu kilkadziesiąt sensownych kombinacji np :

Audax TW025A28 + Audax HM130Z0 + 2*dayton rs225

SB Acoustics SB12MNRX25-4 + SB Acoustics SB29RDNC-C000-4 + SB Acoustics SB23NRXS45-8

SB Acoustics SB29RDC-C000-4 + SB Acoustics SB15NRXC30-8 + SB Acoustics SB23NACS45-8

dayton rs225 + rs125 + SS hds tw

Seas W15CY001 Excel + TIW200XS + SB Acoustics TW29R-B Satori

SB Acoustics TW29R-B Satori + SB Acoustics MW13P-8 Satori + TIW200XS

 

Szczególnie polecał bym te 2 ostanie kombinacje .

TL 3 way głośnik śreniotonowy ma mieć swoją osobną przegrodę, tzn musi być odseparowany od niskotonowego?

Ale rzeby to zagralo a się nie zmarnowało to trzeba umieć to ogranąć a po takich wpisach :

 

To "rynce i nogi opadają " :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie nie wiem skąd wpadł Ci pomysł podziału na 1k .

 

ojejku, akurat tamten podnosił się w granicacvh 1 k i coś tam i dlatego podałem tej wartości przybliżoną a Wy zaraz za słówko i huzia na Józia, czytałem gdzieś tam, żeby właśnie lepiej ciąć wcześniej niż częstotliwość podziału bo właśnie chodzi o znieksztalcenia na końcach pasma

 

Bo żaden filtr nie działa jak nożem uciął i poniżej częstotliwości podziału głośnik też musi grać .

 

domyślam się, czy to będzie 3-6-czy 12 dB na oktawę czyli (jeśli dobrze "powiem") drugiego trzeciego rzęgu taki będzie spadek albo łagodny i długi albo stromy i krótki (wiadomo),

 

 

proponuje: bas 25 cm, średni 12 cm i gwizdek

10 cali i 12cm średniak ?

To już w ogólności wynalazek i zwykle to nie zadziała .

 

a do mnie wyskoczono z ... ,że się zapytałem czy to zagra, fakt ja zapytałem o moc ale ...

 

To będzie limitował bas bo przy większych głośnościach po prostu będzie zniekształcał .

 

i o to mi chodziło, żeby było bez zniekształceń przy głośniejszym słuchaniu i znowu zostałem zjechany, że jeszcze może trzeba go będzie tłumić,

 

Zapomnij o linii na początek bo to nie takie chop siup .

Żeby osiągnąć sensowne rezultaty trzeba wykonać kilka a czasami znacznie więcej prototypów i dobrze rozumieć jak to działa .

BR ogarniesz w jedno południe bez żadnych zaawansowanych podstaw teoretycznych .

Nie kombinuj zaczyna się od podstaw a nie od porywania się z motyką na księżyc .

 

przecież też byłem zaskoczony taką propozycją, czy to nie było skierowanie na minę !!!??

 

 

To "rynce i nogi opadają " :)

 

domyślam się :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12cm średniak przy typowym podziale 200-300Hz będzie mocno obciążony i termicznie i wychyleniowo i nawet jak w typowym użytkowaniu nie będzie ryzyka, że się pali . To będzie limitował bas bo przy większych głośnościach po prostu będzie zniekształcał .

ale nie wystąpi w/w "efekt" gdy ten 12-to cm głośnik będzie nisko-średniotonowym.

 

przecież też byłem zaskoczony taką propozycją, czy to nie było skierowanie na minę !!!??

Nie, nie było.

Byłem świadomy Twoich ograniczeń konstruktorskich i proponując TL wiedziałem że to ja muszę ją dla Ciebie zaprojektować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik raven1985 dnia 21.07.2015 - 15:50 napisał

12cm średniak przy typowym podziale 200-300Hz będzie mocno obciążony i termicznie i wychyleniowo i nawet jak w typowym użytkowaniu nie będzie ryzyka, że się pali . To będzie limitował bas bo przy większych głośnościach po prostu będzie zniekształcał .

ale nie wystąpi w/w "efekt" gdy ten 12-to cm głośnik będzie nisko-średniotonowym.

 

Chyba raczej wystąpi ten efekt gdy będzie robił za średnioniskotonego.

 

A co jest nie tak z tym Scan Speak-iem 15M/4624G00

 

 

Kolego Witku, jestem Ci naprawdę niezmiernie wdzięczny za zaangażowanie ale jeśli czytałeś to wiesz, że jak to nazwałem narazie rozglądam się za głośnikami i innymi materiałami do tego potrzebnymi. A robię to dlatego, żeby wiedzieć ile taka przyjemność mnie będzie kosztowała a przypuszczam, że i tak rozciągnie się to w czasie. Na razie nic nie wspomniałem o tym, że będę to "na dniach" próbował zrobić.

 

Więc na razie zabiore się za "lektórę" Reduktor Szumu :) Kurcze , dlaczego ja wcześniej na to nie wpadłem. Bo może dziwny tytuł jest tego videoblogu. Gdyby był bardziej przypominający dziedzinę, której dotyczy ...

 

wiedziałem że to ja muszę ją dla Ciebie zaprojektować.

 

dlaczego wyszedłeś z takiego założenia. Jesteś bardzo uprzejmy mimo że wcześniej chciałeś mi nawrzucać :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba raczej wystąpi ten efekt gdy będzie robił za średnioniskotonego.

nie wystąpi głupku (teraz Ci wrzucam) ponieważ ma zawieszenie przystosowane do grania niskimi.

 

dlaczego wyszedłeś z takiego założenia. Jesteś bardzo uprzejmy mimo że wcześniej chciałeś mi nawrzucać :)

pomagać innym to piękna rzecz lecz Twoja postawa doprowadziła do tego że wybiłem sobie to z głowy - po prostu nie warto.

Zastanawiasz się pewnie dlaczego nie warto?, właśnie takimi wpisami jak ten cyt."Chyba raczej wystąpi ten efekt gdy będzie robił za średnioniskotonego." zniechęcasz do siebie ludzi a przynajmniej mnie bo gówno wiesz o głośnikach a próbujesz uczyć ojca dzieci robić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak, żeby ci trochę humor popsuć :)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie cierpliwość panowie.

 

Do autora wątku. Poszukaj sobie gotowego projektu. Przy twoim poziomie wiedzy nie jesteś w stanie zaprojektować poprawnie kolumn trójdrożnych. Nie chcę cię obrażać po prostu kolumny trójdrożne nie są łatwe nawet dla doświadczonych DIYowców.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę cię obrażać po prostu kolumny trójdrożne nie są łatwe nawet dla doświadczonych DIYowców.

Chyba że w oparciu o fabryczne DSP aktywny układ, ale to chyba przekracza budżet autora wątku. Może być łatwiej, ale niekoniecznie. Na pewno nauka będzie lżejsza (mniej błądzenia) i ciekawsza. To oczywiście tylko moje zdanie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze :)

 

po drugie :)

 

jakby któryś przeczytał całość to wiedziałby, że to nie ja chcę zrobić cokolwiek (przynajmniej jeszcze nie teraz) tylko Koledzy podsówają mi propozycje.

 

a wczoraj lałem z wypowiedzi Kolegi Witka (moze faktycznie jestem głupkiem ale naprawdę po prostu rozbawiła mnie)

 

zdałem sobie sprawę z tego, że wydawało mi się , że cuś tam wiem ale wyprowadzono mnie z błędu

 

To tak, żeby ci trochę humor popsuć :)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

dzięki,każdy materiał się przyda

 

ale ponowie pytanie

 

Właśnie odnośnie takiej konstrukcji naszło mnie pytanie. Jak nie dojdzie do mechanicznego udzkodzenia głośnika w takiej wolnej przestrzeni gdy głośnik dostanie sygnał o większej amplitudzie i chyba też mocy niż potrafi znieść/przenieść. W obudowie zamkniętej czy bass-reflexie przed nadmiernym wychyleniem membrany poza możliwości powstrzymuje ją powietrze a tu? Czy ten tunel jest na tyle wąski, że jednak powietrze w nim znajdujące się powstrzymuje membranę/głośnik przed zniszczeniem?

 

Linia transmisyjna dla pewnych częstotliwości zachowuje się jak nieograniczona przegroda. Ale dla niskich stara się wykorzystać energię tylnej strony membrany.

 

chyba w każdej kolumnie wykorzystywana jest tylna strona membrany a gdzieś tam wyczytałem, że gdy zrobi się za dużą obudowę (przedobrzy się) wewnetrzna częśc obudowy będzie miała za duży litraż i powietrze w niej będzie dawało za mały opór membranie co moze spowodować zbyt duże wychylanie się membrany i uszkodzenie mechaniczne. Tutaj z racji można powiedzieć o otwartej obudowy jak to jest, że nie ulegną uszkodzeniu, że do tego nie dochodzi. Czy to właśnie sam ten tunel temu przeciwdiała bo przecież w innych (bass-reflex, zamknięta) środek jest pusty (no oprócz jakichś wzmocnień itp) .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że w oparciu o fabryczne DSP aktywny układ, ale to chyba przekracza budżet autora wątku. Może być łatwiej, ale niekoniecznie. Na pewno nauka będzie lżejsza (mniej błądzenia) i ciekawsza. To oczywiście tylko moje zdanie.

No z DSP jest zdecydowanie łatwiej. Przy kolumnach pasywnych można tyle spieprzyć że przy stanie wiedzy kolegi Adek45 nawet bym nie podchodził.

Nie chcę cie w żaden sposób obrazić. To nie o to chodzi że jesteś głupi ale nie posiadając odpowiedniej wiedzy nie wiesz ile pułapek na ciebie czeka. Jak widać już dobór odpowiedniego podziału jest dla ciebie problemem.

Ludzie z forum pewnie by ci pomogli ale jak trzeba będzie wszystko tłumaczyć jak krowie na rowie to obawiam się że koledzy szybko stracą zainteresowanie tym tematem.

Pewnym rozwiązaniem byłoby faktycznie DSP. Ale jak toś jest zielony jak tabaka w rogu to nawet posiadając DSP nic nie stoi na przeszkodzie żeby n.p. spalić głośniki jak się n.p. wysokotonówkę puści od 1000Hz co w wypadku DSP jest o wiele łatwiejsze.

Ja bym jednak pomyślał na twoim miejscu nad gotowym projektem albo poszedł w dwudrożne podłogówki. Niektóre mają lepszy bas niż niejedna kolumna trójdrożna a zdecydowanie łatwiej je zaprojektować i ewentualnie korygować błędy. Pewnym rozwiązaniem byłyby dla ciebie kolumny dwudrożne i subwoofer do tego.

Mając mikrofon i dzieląc odpowiednio nisko można uzyskać bardzo dobre efekty mało odbiegające od kolumn trójdrożnych. Oczywiście kolumny trójdrożne będą lepsze ale obawiam się ze nie w twoim wykonaniu.

Naprawdę nie chcę cię obrazić. Wszystko co napisałem, napisałem z życzliwości.

 

chyba w każdej kolumnie wykorzystywana jest tylna strona membrany a gdzieś tam wyczytałem, że gdy zrobi się za dużą obudowę (przedobrzy się) wewnetrzna częśc obudowy będzie miała za duży litraż i powietrze w niej będzie dawało za mały opór membranie co moze spowodować zbyt duże wychylanie się membrany i uszkodzenie mechaniczne. Tutaj z racji można powiedzieć o otwartej obudowy jak to jest, że nie ulegną uszkodzeniu, że do tego nie dochodzi. Czy to właśnie sam ten tunel temu przeciwdiała bo przecież w innych (bass-reflex, zamknięta) środek jest pusty (no oprócz jakichś wzmocnień itp) .

Musiałbyś sobie poczytać o różnych obudowach, parametrach głośników, parametrach TS i.t.d. Jeżeli głośnik jest odpowiednio zaprojektowany i przeznaczony do konkretnej obudowy to nic się nie uszkodzi. Przykładem są odgrody. Istnieją nawet kolumny w których głośniki nie mają kompletnie żadnej obudowy tylko mocowania i nic się nie pali. Jak widać można tylko trzeba wiedzieć co się robi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z DSP jest zdecydowanie łatwiej.

Jest jeszcze jedno rozwiązanie aktywne z analogową zwrotnicą. Dwudrożne (2+2) są całkiem tanie a i trzydrożna (3+3) budżetu nie rujnuje tylko kolumny trzeba wykonać w układzie modułowym. Niestety tanie wzmacniacze to tylko moduły z Chin i trzeba trochę wiedzy żeby to do kupy poskładać mimo że te moduły są uruchomione wg. deklaracji producenta.

DSP jednak umożliwia szybką naukę o wpływie nastaw na brzmienie w czasie rzeczywistym. To jest bezcenne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam , :) nie zarozumiały tylko ma mnóstwo pytań bo jest dużo różnych zdań, wypowiedzi na jeden jakiś temat.

 

A pytania wynikają ( niestety) z niedostatecznej wiedzy lub jej całkowitego braku

 

A co jest nie tak z tym Scan Speak-iem 15M/4624G00

 

powtórzę pytanie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym z videoblogów jest mowa o rozkładzie mocy gdzie jej rozkładem zajmuje się zwrotnica. Proszę powiedzcie mi jak to będzie w 2 way gdzie jedynym elementem "zwrotnicy" będzie tylko kondensator przed gwizdkiem. Czy wtedy moc też rozkłada się 94% na nisko-średnioton. a 6 % na gwizdek?

 

Otwierają mi się oczka i dopiero teraz widzę jaki ze mnie kretyn :) i dlaczego się wkurzaliście na mnie. Dlaczego nie natrafiłem na ten videoblog wcześniej(pyt retor).

 

Czy w takim razie zastosowanie takiego Visatona KE 25SC o mocy 80 W nie będzie za mocnym głośnikiem do proponowanego STX-a W-22-250-8-fcx czy to jest podana moc w jakim /jakiej kolumnie może zostać użyty (w kolumnie o takiej mocy)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam , :) nie zarozumiały tylko ma mnóstwo pytań

a jak nazwać człowieka który jak sam się przyznaje mało wie w temacie konstrukcji zespołów głośnikowych i samych głośników a mimo to gdy ktoś inny traci czas na tłumaczenia ten jegomość neguje wszystko co przeczytał od innych, mało tego, nawet wczoraj jakiś dobrodziej udostępnił linka do tej wiedzy lecz osobnik Adek45 zamiast choć trochę "liznąć" tej wiedzy dalej sobie jaja robi pytając po raz kolejny w poście 57 o zależność watową jednego głośnika do drugiego.

 

Adek a jesteś w stanie wyobrazić sobie take czary że głośnik w obudowie zamkniętej bardziej się wychyla niż w obudowie BR i TL po przyłożeniu napięcia o takiej samej wartości i częstotliwości?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adek a jesteś w stanie wyobrazić sobie take czary że głośnik w obudowie zamkniętej bardziej się wychyla niż w obudowie BR i TL po przyłożeniu napięcia o takiej samej wartości i częstotliwości?

 

nie

 

no to mamy następną niejasnoś, bo ktoś pisał gdzieś tam, że (co już wcześniej ja pisałem), że gdy przedobrzy się z obudową ( jej wielkością ) to głośnik może ulec mechanicznemu uszkodzeniu.

 

Kto pyta nie błądzi. A co takiego dziwnego jest w tym pytaniu. Po prostu chcę to wiedzieć a nigdzie odpowiedzi na podobne pytanie nie znalazłem. Jeszcze. Bo wszędzie w grę wchodzi zwrotnica. A co jeśli jej praktycznie nie będzie. Mi wydaje się, że są to pytania normalne człowieka, którego coś nurtuje i chce się dowiedzieć. Po prostu mam takie pytanie i już.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to mamy następną niejasnoś, bo ktoś pisał gdzieś tam, że (co już wcześniej ja pisałem), że gdy przedobrzy się z obudową ( jej wielkością ) to głośnik może ulec mechanicznemu uszkodzeniu.

ale ty chłopie piszesz o czymś całkiem innym powyżej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.