Jump to content
IGNORED

Maestro S czy AA Mimas II


Łukasz_57498

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Zaryzykuje twierdzenie, że robisz źle. W necie nic nie znalazłem na temat parametrów tych kolumn. To że mają głośnik wysokotonowy seasa mnie nie przekonuje, bo liczy się rozwiązanie techniczne(aplikacja). Maestro S ma prawie idealna ch-kę - ja na to zwracam uwagę, bo słucham klasyki. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie kolumny na świecie mają bardzo zbliżone parametry i patrzenie na nie kompletnie nic nam nie da.

To samo jest z charakterystyką przetwarzania. Zazwyczaj im jest ona bardziej równa, tym kolumny są bardziej "oszukane".

Absolutnie nie chcę bronić tutaj swoich kolumn a jedynie uświadomić parę osób, że wybieranie sprzętu do domu nie polega na wczytywaniu się w ich parametry.

Link to comment
Share on other sites

Nie zgadzam się z twierdzeniami kolegi AA. Wolę słuchać fortepianu z kolumnami przenoszącymi -3db od 30Hz niż od 40 lub 45. Poza tym liniowa ch-ka to naturalność i neutralność - ja tak postrzegam słuchanie muzyki. Płyta i przejrzysty liniowy system audio.

Link to comment
Share on other sites

Zaryzykuje twierdzenie, że robisz źle. W necie nic nie znalazłem na temat parametrów tych kolumn. To że mają głośnik wysokotonowy seasa mnie nie przekonuje, bo liczy się rozwiązanie techniczne(aplikacja). Maestro S ma prawie idealna ch-kę - ja na to zwracam uwagę, bo słucham klasyki. Pozdrawiam

Nie zgadzam się z twierdzeniami kolegi AA. Wolę słuchać fortepianu z kolumnami przenoszącymi -3db od 30Hz niż od 40 lub 45. Poza tym liniowa ch-ka to naturalność i neutralność - ja tak postrzegam słuchanie muzyki. Płyta i przejrzysty liniowy system audio.

 

Jeśli już, to Maestro II 180 mają zdecydowanie lepszy (bardziej liniowy) przebieg charakterystyki niż Maestro S... i lepiej M II 180 również brzmią (słuchałem obydwie konstrukcje u siebie w domu). Maestro S wcale takiej super charakterystyki nie mają..

Kolega niech jeszcze weźmie pod uwagę, iż badanie charakterystyk robi się w komorze bezechowej, co nijak się ma do warunków domowych. Zatem jeśli kolega ocenia kolumny po takich wykresach to powinien sobie robić takie wykresy badając kolumny w optymalnym ustawieniu we własnym pomieszczeniu odsłuchowym.. Może się zdarzyć, iż kolumny z pofałdowaną charakterystyką akurat u kolegi w domu tak się wpasują, iż charakterystyka wypadkowa (kolumn i akustyki pomieszczenia) będzie płaska jak stół.. i co wtedy kolega powie?

Oprócz głośności poszczególnych pasm w brzmieniu ważne są barwa, dociążenie, nasycenie, wyostrzenie, separacja, dynamika, szybkość itp itd plus kryteria przestrzenne... a tego się z wykresów nie odczyta. Trzeba doświadczenia, osłuchania i przede wszystkim otwartości a to, w rzeczy samej, długa droga...

 

Mimas II nie słyszałem, ale mam porównanie Maestro oraz Siest z innymi produktami AA (Hyperion III, IV). Ogólnie znając podejście i filozofię AA do dźwięku mogę podejrzewać, iż Mimas byłyby ciekawsze.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.