Jump to content
IGNORED

Przejście z djingu na odsłuch - jaka wkładka i nie tylko


Artur Wygryz

Recommended Posts

Na początku chciałbym przywitać forumowiczów i podziękować za wiedzę, którą tutaj pozyskałem.

Niestety mimo wielu ciekawych porad i dyskusji nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na moje pytania.

Z tego powodu postanowiłem założyć ten wątek.

 

Od początku:

Za chwilę minie 10 lat od zakupu pierwszej płyty winylowej i gramofonu.

Do tej pory płyty służyły mi głównie do skreczowania oraz grania imprez.

W między czasie zacząłem kolekcjonować nie tylko imprezowe single i battle breaki, ale także dużo albumów jazzowych (z mocnym nastawieniem na perkusistów: Tony Williams, Max Roach, Buddy Rich, itp.).

Obecnie gramofony w 90% służą mi do słuchania płyt, a nie grania.

Z tego powodu chciałbym trochę popracować nad jakością dźwięku, a przy tym "oszczędzić" trochę bardziej swoje płyty.

 

Jak to wygląda obecnie?

Posiadam:

2 x Technics SL 1210 mk5

2 x Shure M44-7 - gdzieś jeszcze powinienem mieć systemy qbert i dj-s (bez igieł)

mikser Rane ttm57sl

2 x KRK RP 8

1 Presonus Audiobox

 

Gramofony są wpięte w TTM57, ten w kartę presonusa, a z niej wyjście na monitory.

 

Pytania:

1. Shure M44-7 to zdecydowanie nie jest wkładka do odsłuchu. Na co ją wymienić? Budżet do 1000 zł.

Czy pakować się w tańsze MC czy jednak kupić dobrą wkładkę MM?

Czy jeśli zdecyduję się na MC to potrzebuję czegoś jeszcze?

 

Moje typy na tę chwilę:

 

Audio-Technica AT-F3 / III MC

Goldring 2200 lub 2100

Audio Technica AT440Mla

Shure m97xe

 

2. Czy na drodze gramofon >> monitor pozbywać się Rane'a i Presonusa (do tej pory służyła głównie do nagrywania)? Jeśli tak to czym je zastępować?

 

3. Nie chciałbym wymieniać monitorów więc na chwilę obecną lampy to jeszcze poziom wtajemniczenia nie dla mnie. Niemniej jednak będę bardzo wdzięczny za Wasze opinie.

Jak najlepiej wycisnąć dźwięk perkusji? Co wymienić, a co zostawić? I najważniejsze jaką wkładkę wybrać?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli możesz nagiąć trochę budżet to pomyśl o Ortofonie 2MBronze.

 

Rane zapewne wystarczy do zgrywania z udziałem Twoich wkładek, ale wiosny z nową nie uczyni. Ot - będzie działać.

Ma 35dB wzmocnienia, układ jak ze zwykłego amplitunera. Kiepskie zasilanie.

 

Jeśli myślałbyś o MCLO to tu musiałbyś się znacznie wysilić - set zagra ci to tak jak najsłabsze ogniwo.

 

Twoje napędy są o jakiś rok świetlny przed resztą. Zasługują na ździebko lepsze towarzystwo. ;-)

 

AT440 nie da za bardzo czytelnego basu - w sensie zróżnicowania.

Goldring - suche granie.

Dlatego napisałem o Ortofonie Bronze.

Fajna jest też seria 500.

Zerknij w sklepie Thakkera.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

Co do rane'a nie oceniałbym go tak negatywnie. Miałem przez dwa lata ich mikser empath i to bardzo solidne granie. Nie wiem co to ten presonus, ale chyba nie jest niezbędny skoro mikser ma wyjście na monitory?

Jak kupisz lepszą wkładkę to może pożycz jakieś lepsze pre i zobacz, czy będzie wow w porównaniu do rane'a. Raczej tak ;)

????

Link to comment
Share on other sites

Jeśli możesz nagiąć trochę budżet to pomyśl o Ortofonie 2MBronze.

 

Nie jest to nagięcie nie do zrobienia.

Z Goldringiem mnie trochę przeraziłeś. Byłem prawie zdecydowany na nią.

2Mbronze jak rozumiem sucho nie gra?

 

 

 

Twoje napędy są o jakiś rok świetlny przed resztą. Zasługują na ździebko lepsze towarzystwo. ;-)

 

Dlatego założyłem ten wątek :)

Niestety poza djingiem jestem kompletnym laikiem.

Jeśli dobrze rozumiem to żeby sprzęt lepiej zagrał powinienem pozbyć się miksera i zastąpić go czym? Preampem? Jeśli tak to jakim, żeby zagrał z tym zestawem (technics 1210, 2MBronze, KRK 6)?

Rozumiem (mam nadzieję), że KRK to nie takie najgorsze towarzystwo?

 

Jak kupisz lepszą wkładkę to może pożycz jakieś lepsze pre i zobacz, czy będzie wow w porównaniu do rane'a.

 

To jest bardzo dobra myśl. Tylko czy możemy zdefiniować "lepsze pre"? :)

Jakie kwoty tu wchodzą w grę? Zapewne będę sprzedawał swojego rane'a plus djm 700 więc jakieś 2-3 000 zł miałbym na inwestycję w lepszy dźwięk.

Link to comment
Share on other sites

za ok 2000 pln kupisz niezłe pre. z tych dobrzy ocenianych na forum np. LAR lub ifi phono. a używane nawet za dużo mniej. i np. taki denon.

a tu masz pełno gratów, które zrobią z technicsa turbo maszynę

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

????

Link to comment
Share on other sites

Dzięki @Dekoracja.

Dziś odwiedziłem pewien sklep gdzie porozmawiałem z miłym sprzedawcą i znów mam kompletny mętlik w głowie.

Według niego to właśnie Bronze lepiej spisze się z rockiem, a nie jazzem bo jest bardziej twardy.

Według niego Goldring będzie znacznie lepszy. Z tymże nie 2200, a 1042.

 

Generalnie jednak zachwalał wkładki Nagaoka, najlepiej 200. Zaczynać jednak przygodę z "audiofilią" zasugerował od 110.

W rozmowie pojawiły się też wkładki typu Reson Mica, Benz Micro Gold, ale to wszystko już bliżej 2000 zł, a wstępne założenie było maksymalnie nieznacznie przekroczyć 1000.

 

Zgłupiałem całkiem :)

 

Preamp natomiast w rozmowie pojawiał się najczęściej Grahama.

 

Ktoś coś pomoże lub jeszcze bardziej zamiesza? ;)

Link to comment
Share on other sites

;-)

 

Ortofonowi 'to-ti-to' co gra bo gra każdy materiał równo.

 

DL110 czy 160 wymagają nieco większego wzmocnienia 45-48dB bo mają mniejszy poziom wyjściowy. By je wykorzystać trzeba je inaczej obciążyć w pre: 1-10kohm a nie 47kohm jak sie podaje.

 

Ze 6-7 razy zakładałem G1042 na SL1210. Na początku ochy i achy ... potem pytania o inna wkładkę by było normalnie. I tak albo właściciel kończył na MCLO albo właśnie na Bronze , na których grają do dziś.

 

Resony - to po prostu Goldringi.

 

Daj sobie spokój z Grahamami. Chyba, że trafisz jakiegoś za 1/4-1/3 ceny składowej.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

Dl110 ma trochę większy poziom niż podaje producent bo kolo 2.5mV. Puszczam ja i na 40 dB i na 48dB i akurat z VSPS bardziej mi pasowała na 40 ale ja mam akurat dość efektywne glosniki. Co do obciążenia mam ja ustawiona na 1.8 kOhm ale jakoś różnicy pomiędzy tym a 47 kOhm nie słyszę.

Link to comment
Share on other sites

Wygląda na to, że trochę przetarłem Tobie szlak. Od jakiegoś czasu też męczyłem na forum temat parowania SL1210 M5G z jakąś godną wkładką. Ostatecznie kupiłem Goldringa 1042. Wiedziałem, że przedwzmacniacz jest ważny w systemie, ale nie przypuszczałem, że aż tak! Jest po prostu połową sukcesu w tej zabawie. Goldring z mixerem Pionka- DJM 600- zagrał jak z... mixerem. :) Z Pro-jectem Tube Box DS wyszło tak koszmarnie, że zacząłem zastanawiać się po co na wkładkę wydałem 1500zł. Dopiero kiedy w domu pojawił się iFi Phono poznałem możliwości Goldringa. Nie kupiłem tego urządzenia tylko dlatego, że chcę mieć czyste sumienie i przetestować LAR LPS 1, który ma dotrzeć do mojego, lokalnego sklepu w przyszłym tygodniu. Jednak wydaje mi się, że w przypadku mojej kolekcji płyt, Iphono ma jeden zasadniczy atut- zmienność krzywych!!! 15 lat temu kupowałem zupełnie inną muzykę, niż dzisiaj. Wydawałem krocie na dwunastki, które służyły do napędzania parkietów- głównie był to house i inne syntetyki. Później do klubów przyszła era CD playerów i w moim przypadku trwa ona do dziś. W tej chwili winyle kupuję już tylko na użytek domowy. Nałogowo grzebię w starym soulu, disco, funku, jazzie i folku, ale czasami sentymentalnie położę na patefon jakieś umca-umca z czasów mojej "młodości". Kupuję też świeże tłoczenia... Dużo muzyki z różnych epok, o różnej charakterystyce dźwięku.

To rodzi problem, bo sporo przedwzmacniaczy przez brak możliwości korygowania ustawień, zadowalająco interpretuje muzykę tylko z jednej epoki. Tak przynajmniej słyszy to moje ucho... Iphono ma tych ustawień sporo. Oprócz regulacji DIP dla wkładek MM, jest też regulacja impedancji dla wkładek MC.

No i najważniejsza, wspomniana wyżej- zmienność krzywych: DECCA, Columbia lub RIAA.

Poszperaj w sieci i poczytaj więcej na temat tego pudełka. Zdaje się, że Violet na Stereo i Kolorowo recenzował je...

Link to comment
Share on other sites

Guest vasa

(Konto usunięte)

Wygląda na to, że trochę przetarłem Tobie szlak.

Wygląda na to że bardzo sensownie szlak przecierasz upup.gif

Link to comment
Share on other sites

Wygląda na to, że trochę przetarłem Tobie szlak.

 

ehhhh.... :)

A już byłem pewny, że na razie "dam sobie spokój", kupię Nagaokę 110 i pożyję z moim TTM57 przez jakiś czas.

Teraz znów kusi pre i 1042. Muszę chyba wynająć taki zestaw na 2-3 dni i posłuchać jak to zagra.

Link to comment
Share on other sites

 

 

ehhhh.... :)

A już byłem pewny, że na razie "dam sobie spokój", kupię Nagaokę 110 i pożyję z moim TTM57 przez jakiś czas.

Teraz znów kusi pre i 1042. Muszę chyba wynająć taki zestaw na 2-3 dni i posłuchać jak to zagra.

Jak chcesz to mam Nagaoke MP-150 nówkę. Mogę Ci puścić w dobrej cenie;) jak co to pisz na PW

Link to comment
Share on other sites

Ifi możn niemal w ciemno brać bo gra uniwersalnie dobrze ;)

 

Rozumiem, ze o ten ifi Ci chodzi?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ciekawe, że jest na MM i MC. W razie gdyby jednak mi "odbiło" całkiem.

Słyszałem jednak, że te pre, które są zarówno na MM jak i MC nie są tak dobre jak te przygotowane tylko pod MM lub tylko pod MC. W myśl zasady "jak coś jest do wszystkiego.."

Czy to prawda czy kolejny mit?

 

fajnie masz, że taka przygoda przed Tobą!

Mnie to na razie bardziej przeraża :)

Link to comment
Share on other sites

Dopóki sam pewnej opcji nie wybierzesz swoimi biletami to będzie przerażać ... potem już łatwiej ... ;-)

 

Niekoniecznie tak musi być - to zależy od konstrukcji jaką konstruktor wybrał.

Sygnał MCLO musi być po prostu wzmocniony 10x zanim wejdzie na sekcję RIAA. No i inaczej się obciąża wkładki MC.

 

Jak masz dużo starych nagrań z okresu kiedy stosowane były rózne krzywe to się przyda regulacja. Do tego to słuzy.

Inaczej to będziesz sobie zmieniał RIAA włączając inną krzywą ... czyli kompletnie inne częstotliwości.

Pewnie, ze to może zmienić dźwięk, na tej samej zasadzie jak gmeranie bass/mid/treble we wzmaku.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

Dopóki sam pewnej opcji nie wybierzesz swoimi biletami to będzie przerażać ... potem już łatwiej ... ;-)

Przeraża mnie to finansowo. Zwłaszcza, że w tej chwili jeszcze jestem na tym etapie, że chciałbym kupić jak najwięcej płyt (mój wishlist na discogs zwiększa się odwrotnie proporcjonalnie do przyrostu kolekcji) :)

 

Pewnie, ze to może zmienić dźwięk, na tej samej zasadzie jak gmeranie bass/mid/treble we wzmaku.

Na razie mam monitory aktywne więc korekcja na wzmacniaczu odpada. Teraz robię ją na djskim mikserze.

Link to comment
Share on other sites

Infera mini. Namiary w google'ach.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dotarło do mnie ifi iPhono, ale oprócz głośnego wow zachwytu nad głośnością przyszło ogromne wow rozczarowania. iPhono nie ma regulacji głośności.

Niestety z racji tego, że produkty ifi są bardzo podobne, a przeglądałem je wszystkie to ubzdurało mi się, że iphono posiada regulację sygnału wyjściowego. Teraz już wiem, że nie posiada. Nie ukrywam, że latanie od monitora do monitora w celu przyciszenia lub zwiększenia głośności jest mocno niepraktyczne.

 

Czym zatem wypełnić lukę? Przedwzmacniacz? Potrzebuję go mając preamp i aktywne monitory?

Jeśli tak to jaki, żeby nie zrujnował budżetu?

 

Obecny zestaw:

technics 1210 mk5

nagaoka 150

ifi iphono

krk rokit 8

Link to comment
Share on other sites

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pre ifi koryguje Tobie RIAA i liniowy sygnał wysyła dalej do np wzmaka. Ten/te masz w kolumnach i by regulować potrzebujesz między nimi (ifi-kolumny) tłumik - taki np jak z linka.

Zorientuj się tylko jakie kabla z jakimi końcówkami będziesz potrzebować.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.