Skocz do zawartości
awietek

Raspberry Pi (Malinka) z DACiem - HiFi - swietny odtwarzacz sieciowy

Rekomendowane odpowiedzi

24bit 192 khz kuleje i nie da się z tego korzystać ale 16 bit 96khz działa ok. Po weekendzie porównam z innym DACiem, nie mniej za swoją cenę ten sabre zapowiada się obiecująco.

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

24bit 192 khz kuleje tzn. taka tragedia? Czy kość nie daje rady czy malina?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

24bit 192 khz kuleje tzn. taka tragedia? Czy kość nie daje rady czy malina?

Jesli to Malina 2 to daje rade z palcem w pupie. To musi byc inna kwestia. Jak skonfigurowac system zeby zegar na DACu byl masterem? To chyba nie dzieje sie automatycznie... Tu moze byc problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To musi byc inna kwestia. Jak skonfigurowac system zeby zegar na DACu byl masterem? To chyba nie dzieje sie automatycznie... Tu moze byc problem.

Z tego co się orientuję, ES9023 może pracować asynchronicznie i zapewne do takiej pracy jest też skonfigurowany (inaczej ten precyzyjny zegar nie bardzo miałby rację bytu).

Dodatkowo korzysta z patentu ESS Hyperstream, który ponoć eliminuje jitter. Tak więc nie wydaje mi się, żeby konfiguracja rpi miała tu jakieś znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialo byc zdjecie ale cos mi telefon szwankuje - ale juz jest :)

Jest wyrazna poprawa po zastosowaniu zasilania liniowego - przede wszystkim zrobilo sie czarne tlo - super to jest no a reszte dopiero bede testowal. So far so good... damned good :D

post-59062-0-17310200-1445104719_thumb.jpg

  • Lubię to 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy nie lepiej podłączyć do raspberry takie coś Raspberry pi 2 HIFI DiGi+ Digital Sound Card I2S SPDIF + Acrylic Case Compatible Raspberry Pi B Raspberry Pi B+ Board

http://www.aliexpress.com/item/Raspberry-pi-2-HIFI-DiGi-Digital-Sound-Card-I2S-SPDIF-Acrylic-Case-Compatible-Raspberry-Pi-B/32417643020.html

(from AliExpress Android)

 

i wykorzystać nasza maline jako transport ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ze mozna - wszysrko mozna :) ale koniecznie dodaj do tego zasilacz liniowy! W wiekszej obudowie taki zasilacz sie zmiesci no i mozna dodac jeszcze np jakis maly ekran dotykowy - mam to w planach.

Jesli masz bardzo dobry dac zewnetrzny to jest to dobra opcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że mamy bardzo podobną koncepcję. Choć z dotykiem to raczej szalał nie będę, to o wyświetlaczu myślę w niedalekiej przyszłości jak tylko przetestuje to wyjście spdif.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos moze prownywal malinke jako transport ze zwyklym terminalem fujitsu z daphile? Slychac jakiekolwiek roznice?

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy nie lepiej podłączyć do raspberry takie coś Raspberry pi 2 HIFI DiGi+ Digital Sound Card I2S SPDIF + Acrylic Case Compatible Raspberry Pi B Raspberry Pi B+ Board

http://www.aliexpress.com/item/Raspberry-pi-2-HIFI-DiGi-Digital-Sound-Card-I2S-SPDIF-Acrylic-Case-Compatible-Raspberry-Pi-B/32417643020.html

(from AliExpress Android)

 

i wykorzystać nasza maline jako transport ?

Też na tym zastanawiam się.

Zasilacz liniowy zamówiony, ale jeszcze chodzi mi po głowie coś takiego niewielki ups np taki:

http://www.ceneo.pl/28183925#tab=spec

Myslę o dwóch malinach:

1 jako centrum multimedialne na OSMC (bezproblemowa obsługa z pilota tv - filmy, yotube itd) z podpiętym dyskiem usb udostępniającym muzę dla drugiej maliny (tylko do audio) z Moode Audio Player+zasilacz liniowy+Digi+->zewnętrzny dac po spidf i całość podłaczyć pod ups-a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos moze prownywal malinke jako transport ze zwyklym terminalem fujitsu z daphile? Slychac jakiekolwiek roznice?

Ja mam PCta z dobrym zasilaczem i odtwarzalem Daphile ale wychodzilem wyjsciem cyfrowym z karty - dosc dobra integra asusa no i dzwiek sie nie umywal. Ale jesli dedykowany PC jest i jakies konwertery USB - spidf sie ma no to mysle ze to tez jest dobra opcja. Choc takiego sprzetu bezposrednio nie porownywalem.

 

Widzę że mamy bardzo podobną koncepcję. Choć z dotykiem to raczej szalał nie będę, to o wyświetlaczu myślę w niedalekiej przyszłości jak tylko przetestuje to wyjście spdif.

Zanim wybierzesz ekran poczytaj troche jak podlaczyc wszystko razem. Jesli masz DACa Malinowego to np z ekranem podlaczonym po tym samym GPIO to bedzie problem - jakosc dzwieku bedzie kulala wiec w takim wypadku pozostaje ekran HDMI. Najmniejszy jaki znalazlem to 5"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy nie lepiej podłączyć do raspberry takie coś Raspberry pi 2 HIFI DiGi+ Digital Sound Card I2S SPDIF + Acrylic Case Compatible Raspberry Pi B Raspberry Pi B+ Board

http://www.aliexpress.com/item/Raspberry-pi-2-HIFI-DiGi-Digital-Sound-Card-I2S-SPDIF-Acrylic-Case-Compatible-Raspberry-Pi-B/32417643020.html

(from AliExpress Android)

 

i wykorzystać nasza maline jako transport ?

A po co, skoro TV może posłużyć jako wyjście dźwięku po optyku bez dodatkowych kosztów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takie rozwiązanie ma kilka wad:

- tv musi być włączony.

- mój tv pozwala ustawić max 16bit i bodajże 41.1 kHz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie interesuje Cię jakość transportu to możesz tak zrobić. Jednak optyk to jiter a większość tv przetaktowuje CD do 48 KHz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili używam tego:

 

PCM2704 USB DAC USB Power fiber optic coaxial analog output Raspberry Pi Raspbian RaspBMC Windows 7 need no driver

http://www.aliexpress.com/item/PCM2704-USB-DAC-USB-Power-fiber-optic-coaxial-analog-output-Raspberry-Pi-Raspbian-RaspBMC-Windows-7/1758619089.html

(from AliExpress Android)

 

Jakość jest dużo lepsza niż poprzez spdif z tv. Mam nadzieję że z adapterem który pokazałem wyżej będzie jeszcze lepiej.

 

awietek mógł byś pokazać tak małe ekrany z hdmi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Chciałem zasięgnąć więcej informacji o jego modzie i wymianach opamp, które próbował.

Swoją drogą ciekawy jest ten upgrade Amanero z lepszymi zegarami i zasilaniem wewnętrznym. Parę stron czytania ale jakieś wnioski można wyciągnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też na tym zastanawiam się.

Zasilacz liniowy zamówiony, ale jeszcze chodzi mi po głowie coś takiego niewielki ups np taki:

http://www.ceneo.pl/28183925#tab=spec

Myslę o dwóch malinach:

1 jako centrum multimedialne na OSMC (bezproblemowa obsługa z pilota tv - filmy, yotube itd) z podpiętym dyskiem usb udostępniającym muzę dla drugiej maliny (tylko do audio) z Moode Audio Player+zasilacz liniowy+Digi+->zewnętrzny dac po spidf i całość podłaczyć pod ups-a

A nie da się pogodzić funkcjonalności centrum multimedialnego oraz sensownego odtwarzacza audio na jednej malince? Miałem nadzieję, że docelowo będę mógł z niej odtwarzać wszystkie multimedia z NASa w tym audio w dobrej jakości.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili używam tego:

 

PCM2704 USB DAC USB Power fiber optic coaxial analog output Raspberry Pi Raspbian RaspBMC Windows 7 need no driver

http://www.aliexpress.com/item/PCM2704-USB-DAC-USB-Power-fiber-optic-coaxial-analog-output-Raspberry-Pi-Raspbian-RaspBMC-Windows-7/1758619089.html

(from AliExpress Android)

 

Jakość jest dużo lepsza niż poprzez spdif z tv. Mam nadzieję że z adapterem który pokazałem wyżej będzie jeszcze lepiej.

 

awietek mógł byś pokazać tak małe ekrany z hdmi ?

Taki do mnie jedzie:

http://m.ebay.com/itm/5inch-HDMI-LCD-B-800-480-Resistive-Touch-Screen-Support-RPi-BB-Black-Banana-Pi-/261864605812?nav=SEARCH

 

 

A nie da się pogodzić funkcjonalności centrum multimedialnego oraz sensownego odtwarzacza audio na jednej malince? Miałem nadzieję, że docelowo będę mógł z niej odtwarzać wszystkie multimedia z NASa w tym audio w dobrej jakości.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Sprobuj Max2play: dzwiek jest na bardzo dobrym poziomie a video to nie wiem bo mnie na razie nie interesuje ale pisza ze jest ok. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili używam tego:

 

PCM2704 USB DAC USB Power fiber optic coaxial analog output Raspberry Pi Raspbian RaspBMC Windows 7 need no driver

http://www.aliexpress.com/item/PCM2704-USB-DAC-USB-Power-fiber-optic-coaxial-analog-output-Raspberry-Pi-Raspbian-RaspBMC-Windows-7/1758619089.html

(from AliExpress Android)

 

Jakość jest dużo lepsza niż poprzez spdif z tv. Mam nadzieję że z adapterem który pokazałem wyżej będzie jeszcze lepiej.

Ok, tylko że PCM2704 jest kiepskim DACiem to raz. Druga sprawa, w jakim celu korzystać w takim razie z DACa (omijając TV), który nie ma wyjść analogowych prosto na wzmaka? Kolejny tor dokładać po tym DACu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, tylko że PCM2704 jest kiepskim DACiem to raz. Druga sprawa, w jakim celu korzystać w takim razie z DACa (omijając TV), który nie ma wyjść analogowych prosto na wzmaka? Kolejny tor dokładać po tym DACu ?

 

To chyba normalne w każdym transporcie z którego wychodzimy po spdif ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

To chyba normalne w każdym transporcie z którego wychodzimy po spdif ?

Tak - jesli uzywa sie takiej przystawki to normalne. Nie idealne niestety ;)

 

 

No dla mnie takie zastosowanie nie ma sensu :)

To jest troche tak jak z wyjsciem z PCta po USB - tez potrzebny jest konwerter usb/spdif i do tego DAC. Podobno z PCta to najlepsza droga zeby osiagnac dobra jakosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dla mnie takie zastosowanie nie ma sensu :)

 

A dla mnie nie ma sensu ciągnięcie całego sygnału przez telewizor ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5" HDMI wlasnie dzis do mnie przyjechal - moze uda mi sie troche powalczyc z nim wieczorkiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moduł wyłącznika i jego opis jest dostępny na stronie http://www.msldigital.com/. Już po siedmiu dniach od zakupu miałem go u siebie w domu. Jest to bardzo użyteczny bajer, po naciśnięciu przycisku na pilocie (lub przycisku na płytce), uruchamia się skrypt w malince, który ją wyłącza, a następnie moduł odcina zasilanie do malinki. Nie trzeba teraz wyłączać systemu, a potem odłączać zasilanie od komputerka.

Mam pytanie odnoscnie tego wlacznika: rozumiem ze podlacza sie go do wjsc GPIO - testowales go moze z podlaczonym jakims DACiem do Maliny po GPIO?

Ile pinow jest wykorzysanych do tego przycisku?

Dzieki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialo byc zdjecie ale cos mi telefon szwankuje - ale juz jest :)

Jest wyrazna poprawa po zastosowaniu zasilania liniowego - przede wszystkim zrobilo sie czarne tlo - super to jest no a reszte dopiero bede testowal. So far so good... damned good :D

 

Awietek - nie chce sie czepiac, ale jesli to zdjecie przedstawia stan ktory opisujesz - cyt: "zastosowanie zasilania liniowego", to ZDAJE mi sie ze nie do konca jedno zgadza sie z drugim. Ta plytka z wyswietlaczami siedmosegmentowymi to jest regulator impulsowy (switch mode), nie liniowy. Zdaje sie taki: http://allegro.pl/przetwornica-woltomierz-lm2596-step-down-led-f-vat-i5713561548.html

Oczywiscie to moze nie mieć znaczenia, albo to już wiesz, albo możesz uznać że jestem glupi... no ale w każdym razie taka mam obserwacje...

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Awietek - nie chce sie czepiac, ale jesli to zdjecie przedstawia stan ktory opisujesz - cyt: "zastosowanie zasilania liniowego", to ZDAJE mi sie ze nie do konca jedno zgadza sie z drugim. Ta plytka z wyswietlaczami siedmosegmentowymi to jest regulator impulsowy (switch mode), nie liniowy. Zdaje sie taki: http://allegro.pl/przetwornica-woltomierz-lm2596-step-down-led-f-vat-i5713561548.html

Oczywiscie to moze nie mieć znaczenia, albo to już wiesz, albo możesz uznać że jestem glupi... no ale w każdym razie taka mam obserwacje...

 

Pozdrawiam.

heheheh :) no to w takim razie efekt placebo zadzialal - to byc moze jest moja glupota - poniewaz na elektornice sie za bardzo nie znam to nie widze roznicy w jakims moduliku ktory mi wyreguluje napiecie - myslalem ze o to wlasnie chodzi - jesli nie to nie wiem za bardzo :)

A cos takiego: http://www.ebay.co.uk/itm/301759102013?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT czy to jest taki sam koncept?

Chyba za malo doczytalem o zasilaniu... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heheheh :) no to w takim razie efekt placebo zadzialal - to byc moze jest moja glupota - poniewaz na elektornice sie za bardzo nie znam to nie widze roznicy w jakims moduliku ktory mi wyreguluje napiecie - myslalem ze o to wlasnie chodzi - jesli nie to nie wiem za bardzo :)

A cos takiego: http://www.ebay.co.uk/itm/301759102013?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT czy to jest taki sam koncept?

Chyba za malo doczytalem o zasilaniu... :(

 

Cos takiego jak pokazujesz (LM317) to faktycznie jest regulator liniowy. Wydaje sie ze (procz wyswietlacza) w aplikacji zgodnej z notami katalogowymi - standard standardów. A czy różnica będzie, to tego nie wiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.