Skocz do zawartości
IGNORED

Magog's Home Theater Nirvana


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Gratulacje , ale sądziłem , że będzie RS :) Nie wierzysz w siłę ręcznie dobieranych części :) Jeszcze raz , gratulacje !

Zakup u Pana Roberta ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem również, że mam niewielkie echo trzepoczące pomiędzy podłogą a sufitem. Zapewne wynika ono z faktu, że wykładzina, z uwagi na ogrzewanie podłogowe, nie jest gruba i nie wprowadza dostatecznego tłumienia.

 

to znaczy, ze nie dawales tej pianki pod wykladzine ? wobec tego pozostaje Ci zaadaptowac sufit.

 

 

 

 

Miała być niespodzianka, no i jest ! smiley-dance019.gif

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ooo k..... az dostalem slinotoku :) jest piekny nawet w kartonie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
to znaczy, ze nie dawales tej pianki pod wykladzine ?

 

Pianka izoluje od dźwięków uderzeniowych, nie powietrznych, więc w tym rozwiązaniu jej przydatność pod wykładziną jest zerowa. A nawet gdyby, to z uwagi na ogrzewanie podłogowe jej zastosowanie nie wchodziło w rachubę. Zapewne zastosuję coś w rodzaju RPG FluterFree aby nie przetłumiać pomieszczenia, ale to oczywiście temat do konsultacji.

 

jest piekny nawet w kartonie

 

To prawda. Co gorsza, ze względu na różne inne zajęcia tkwi tam nadal smiley-angry002.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy już się ze wszystkim uporasz, umieść proszę drobne video dla nas wszystkich jak to wyszło. Zapewniam Cię, że będzie to lepsza niespodzianka :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość

(Konto usunięte)

Dawno nic się nie działo w moim wątku, więc najwyższy czas na aktualizację. Jakiś czas temu, w ramach ćwiczeń, przeprowadziłem testową kalibrację Audyssey MultEQ XT32 Pro. Na razie jeszcze bez subów balansujących, ponieważ programowanie DSP wymaga więcej czasu i lepszego sprzętu pomiarowego (czekam na indywidualnie kalibrowany mikrofon z Cross Spectrum Labs) do pomiarów integracji wszystkich subów.

 

Proces kalibracji Pro oferuje bez porównania większe możliwości dopasowania systemu do pomieszczenia. Sam sprzęt do kalibracji jest też zupełnie odmienny od tego, co producent dostarcza w zestawie z amplitunerem, gdzie w zasadzie dostajemy tylko sam mikrofon. W zestawie Pro otrzymujemy m.in. indywidualnie kalibrowany (±0.5dB) zestaw mikrofon i przedwzmacniacz, zasilacz do preampa, dedykowany statyw, różnej długości kable XLR i adapter RS232-USB do podłączenia do ampli. Na laptopie trzeba zainstalować dołączone oprogramowanie, które komunikuje się z amplitunerem oraz pobrać ze strony Audyssey plik kalibracyjny, podając numer seryjny zestawu. Wcześniej każdy instalator Pro musi założyć sobie konto na dedykowanym portalu Audyssey, gdzie ma możliwość zakupu licencji dla kompatybilnych urządzeń i uzyskuje dostęp do bazy wiedzy i wsparcia technicznego.

 

post-57849-0-65547100-1465326539_thumb.jpg post-57849-0-25330000-1465326542_thumb.jpg

 

Różnica wersji Pro w stosunku do standardowej, wbudowanej w amplituner, polega przede wszystkim na możliwości przeprowadzenia pomiarów w maksymalnie 32 miejscach (8 w standardzie). Co ciekawe Audyssey twierdzi, że w normalnym pomieszczeniu nie potrzeba więcej niż 12 pomiarów. Jednak w pokojach nieregularnych, z kilkoma rzędami widzów, itp. dodatkowe pomiary mogą mieć bardzo duże znaczenie. Druga zasadnicza różnica to możliwość zmian charakterystyki wynikowej w pomieszczeniu, poprzez wprowadzanie lokalnych podbić i tłumień w zakresie ±3dB. Trzecia, to możliwość zapisu pomiarów na każdym etapie kalibracji, np. po 3, 5 pomiarach. Dzięki temu możemy łatwo eksperymentować i wprowadzać zmiany ładując zapisane np. 3 główne pomiary i dorabiać pozostałe w innych miejscach. Funkcjonalność ta przydaje się również np. po resecie amplitunera, wtedy wystarczy tylko wgrać plik, zamiast ponownie robić pomiary. Po uruchomieniu programu wprowadzamy kod zakupionej licencji i podając MAC adres amplitunera generujemy unikalny klucz.

 

post-57849-0-62786900-1465329030_thumb.jpg

 

Mikrofon pomiarowy ustawiamy w głównym miejscu odsłuchowym.

 

post-57849-0-89710900-1465326480_thumb.jpg post-57849-0-37669100-1465326483_thumb.jpg

 

W programie, oprócz danych projektu, podajemy konfigurację głośników i wymiary pomieszczenia. Pierwszy pomiar jest poprzedzony ustawieniem poziomu SPL subwooferów (75dB SPL ±3dB). Potem kolejne pomiary, u mnie w sumie było ich 10. W kolejnym kroku wybieramy docelową charakterystykę odtwarzania, w zależności od kubatury i poziomu adaptacji akustycznej pomieszczenia. Charakterystyczny dołek to tzw. „BBC dip”, wprowadzany w celu minimalizacji wpływu korekcji na odmienne charakterystyk kierunkowości głośników średio- i wysokotonowych przy cz. podziału. Wg Audyssey pozwala to uniknąć nieprzyjemnego, ostrego i metalicznego brzmienia. Na tym etapie można również dowolnie modelować wynikową charakterystykę odtwarzania w zakresie ±3dB. Dalej widzimy pomierzone odległości, korekcje poziomów i proponowane cz. podziału. Warto zwrócić uwagę na dużą korekcję poziomów LCR (o tym zaraz) oraz większą, od rzeczywistej, zmierzoną odległość subów od głównego miejsca odsłuchowego, wynikającą z 1.75ms opóźnienia procesora DSP, który jest w torze LFE.

 

post-57849-0-66437100-1465332175_thumb.jpg post-57849-0-38929600-1465332193_thumb.jpg post-57849-0-17587500-1465332233_thumb.jpg post-57849-0-28912900-1465332234_thumb.jpg post-57849-0-69294000-1465332236_thumb.jpg post-57849-0-47157900-1465332237_thumb.jpg post-57849-0-60590500-1465332235_thumb.jpg

 

W kolejnym kroku program oblicza wszystkie wymagane filtry i korekcje, które są wgrywane do amplitunera. Na koniec ustawiamy dodatkowe parametry Audyssey.

 

post-57849-0-41462900-1465332304_thumb.jpg post-57849-0-79888800-1465332614_thumb.jpg post-57849-0-98165000-1465332616_thumb.jpg

 

Pozostaje jeszcze wydruk certyfikatu z wizualizacją pomiarów przed i po. Niestety Audyssey nie podaje skali ani wartości na osiach wykresów charakterystyk poszczególnych kanałów. Wygląda na to, że służą one wyłącznie do celów poglądowych. Wspominałem wcześniej o sporej 5-8dB korekcji poziomów w kanałach LCR. Będę to jeszcze potwierdzał pomiarami REW, ale już widać, że głośniki Focala, wbrew zapewnieniom producenta, nie są właściwie skompensowane do pracy przy ścianie (w odgrodzie). Inna sprawa, że być może jest to celowe działanie producenta mające na celu „dociążenie” brzmienia, co często spotyka się w pomiarach „zwykłych” zestawów głośnikowych.

 

post-57849-0-35187700-1465332616_thumb.jpg

 

Teraz odpowiedź na najważniejsze pytanie: jak kalibracja Audyssey Pro przekłada się na jakość brzmienia? Moim zdaniem bardzo dobrze i wyraźnie lepiej niż standard. Dźwięk jest czysty, naturalny, niepodbarwiony. Doskonale słychać wszystkie niuanse, szepty i inne ciche pasaże. Efekty LFE są czyste, głębokie, a przede wszystkim nie dudnią i nie rozlewają się po pomieszczeniu. Teraz tylko pozostaje zweryfikować rezultaty działania Audyssey Pro dodatkowymi pomiarami REW plus ewentualny „fine tuning” fazowy w częstotliwości podziału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Tym razem będzie o ekranie. Jak wspominałem, ekran miał mieć elektronicznie sterowane maskowanie, w zależności od formatu wyświetlanego obrazu. Miał mieć i ma, głównie dzięki pomocy mojego przyjaciela, który poświęcił cały bożociałowy weekend na pomoc w montażu i regulacji. Łukasz, jeszcze raz wielkie dzięki. Ekran, a w zasadzie drewniana rama, już wcześniej został przygotowany do montażu ruchomych maskownic, napinających przeźroczystą akustycznie tkaninę. Etap wstępny opisałem krótko w poście 202 (link) i dalej. Wtedy, z powodu niewłaściwego doboru silników (za mały moment obrotowy) musiałem przełożyć finalny montaż maskowania. Ale co się odwlecze... Konstrukcja w dużym uproszczeniu wygląda następująco:

 

post-57849-0-04337700-1465846145_thumb.jpg

 

A działa tak - gumowe linki (ekspandery) łączące obie prowadnice nadają układowi siłę napinającą rozpięty na prowadnicach materiał. Aby uzyskać format 2.40:1 silniki nawijające materiał na rurach nawojowych muszą pokonać siłę ekspanderów i zwinąć materiał tak, aby schował się za ramą. Przy ruchu powrotnym do 16:9 napięcie linek gwarantuje równy ruch prowadnic w szynach, a jednocześnie zapewnia stały naciąg materiału. W układzie musiały znaleźć się mikrowyłączniki ustalające położenia krańcowe prowadnic poprzez odłączanie zasilania silników. Dla bezpieczeństwa, wewnętrzne położenia krańcowe zabezpieczone są wkrętami.

 

post-57849-0-13220100-1465847189_thumb.jpg post-57849-0-70765300-1465847144_thumb.jpg post-57849-0-94234100-1465851723_thumb.jpg post-57849-0-14544500-1465847536_thumb.jpg

 

Całość uzupełnia układ przekaźników sterujących kierunkiem obrotów silników. Ten z kolei jest sterowany poprzez wyzwalacz 12V z Xantecha, sterowany sygnałem IR za pomocą iRule.

 

post-57849-0-53989700-1465847534_thumb.jpg post-57849-0-59978100-1465847807_thumb.jpg post-57849-0-07592900-1465851831_thumb.jpg post-57849-0-43522000-1465847093_thumb.jpg

 

Na aluminiowe prowadnice nasunięte zostały kołnierze uszyte z aksamitu, do których doszyta została tkanina Camira Cara. Na drugim końcu materiał został przyklejony do rur nawojowych i nawinięty wstępnie ok. 1,5 obrotu. Oczywiście nie obyło się bez regulacji mikrowyłączników i niewielkiej korekty odległości krosna od drewnianej ramy. Nowe silniki sprawiają się znakomicie, całość zwija i rozwija się w dość szybkim tempie, a co najważniejsze dzięki większym przełożeniom przekładni, materiał nie odwija się z rury nawojowej wskutek działania siły naciągu linek gumowych. Gotowy ekran wygląda tak (chciałem umieścić film, ale AS zgłasza, że nie mam uprawnień, szkoda).

 

post-57849-0-62968300-1465848465_thumb.jpg post-57849-0-93806800-1465848466_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skomplikowane to całe ustrojstwo, masz zacięcie i podziwiam, że po takim czasie budowy masz zapał.

Efekt końcowy zwężanego ekranu ciekawy.

Co Ci jeszcze zostało do zrobienia, do całkowitego finiszu ? Czy już normalnie oglądasz senase ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magog efekt borderów oczywiście połowiczny bo w 2.40:1 masz pasy bez borderów od góry i dołu? Rozumiem że Twój proj ma elektryczny zoom z pamięcią?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowy ekran wygląda tak (chciałem umieścić film, ale AS zgłasza, że nie mam uprawnień, szkoda).

 

A nie da rady wrzucić filmika na YouTube a tu linka do niego?

 

 

Magog efekt borderów oczywiście połowiczny bo w 2.40:1 masz pasy bez borderów od góry i dołu?

 

A do czego te bordery miałyby być w 2.40:1 ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do czego te bordery miałyby być w 2.40:1 ?

No tak teraz widze swoją gafe - kolega Magog ma ekran 2.40:1 (chyba?)

Tylko że wtedy 16:9 robi się trochę małe w porównaniu z 2.40:1 - zasugerowałem się że to ekran CiA jak u mnie i wtedy jest problem tych borderów od góry i dołu przy 2.40:1. Ale jak pisałem - tego typu ekran (2.40:1) to lipa w/g mnie bo wbrew pozorom materiału 16:9 ogląda się dużo

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy większość filmów na BD nie jest 2.40:1 ?

Oczywiście że większość pozycji ba BD to panorama - ale nie pisałem że tak nie jest, napisałem że 16:9 ogląda się stosunkowo sporo, bo tak faktycznie jest. Przynajmniej mnie się to zdarza że co kilka filmów mam pozycje w 16:9 nie mówiąc już o TV i np. meczach na euro :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magog - rewelacja !

 

Bardzo mi się to rozwiązanie podoba. Nie ukrywam, że chętnie "zaczerpnąłbym" z Twoich doświadczeń (też mam ekran typu CIH. )

Możesz napisać coś więcej (jeszcze bardziej szczegółowo, może być na priv) o użytych częściach ? (silnik, jakie to listwy aluminiowe - prowadnice - jak dobrałeś elementy "prowadzące" - te plastikowe chwytające gumę; mikrowyłączniki (czym jest i jak montowane to kółeczko które wciskane przez przesuwający się el. plastikowy powoduje "załączenie" , skąd rura, listwa przesuwająca materiał itp. itd. ;-)

Jeśli to nie tajemnica oczywiście ;-)

 

do jgx: wyobrażasz sobie 16:9 na prawie całą szerokość pomieszczenia ? Nie wiem jakiej szerokości ekran ma Magog ale wygląda na naprawdę spory

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do jgx: wyobrażasz sobie 16:9 na prawie całą szerokość pomieszczenia ? Nie wiem jakiej szerokości ekran ma Magog ale wygląda na naprawdę spory

Ale chyba nie rozumiesz idei ekranu typu CiA - na takim ekranie powierzchnia oglądania pomiędzy 2.40:1 a 16;9 jest w przybliżeniu taka sama. Oczywiście nie jest to idealne rozwiązanie i nie każdemu musi odpowiadać - warunkiem jest albo bezproblemowy dostęp do obiektywu (ZOOMa) proja albo najlepiej elektryczne jego sterowanie. Zaletą jak pisałem - obraz (powierzchnia) w obydwu formatach jest taki sam.

Ale zostawmy już ten wątek o formatach bo zasmiecamy koledze - wracajac do meritum to fatycznie wykonanie maskowania, pomysłi i rozwiazania techniczne rewelka - gratulacje!!!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt, nie doczytałem, że piszesz o "CIA".

I masz rację, to fajne rozwiązanie jak ktoś ma możliwość (sam nie mogę zejść niżej z krawędzią dolną)

Dlatego uważam, że CIH jest dobrym kompromisem.

 

ps z ciekawości - jakie masz wymiary ekranu i z jakiej odległości oglądasz ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt, nie doczytałem, że piszesz o "CIA".

I masz rację, to fajne rozwiązanie jak ktoś ma możliwość (sam nie mogę zejść niżej z krawędzią dolną)

Dlatego uważam, że CIH jest dobrym kompromisem.

 

ps z ciekawości - jakie masz wymiary ekranu i z jakiej odległości oglądasz ?

oko - ekran 3,2-3,3, wymiary to 263x130cm (max co mogłem zmieścić co daje ok 119" przy panoramie i 104" przy 16:9 - dla mnie idealnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie Magog ma podobną wielkość ekranu przy projekcji 16:9 jak Ty: "Ekran będzie z materiału transparentnego akustycznie Seymour Center Stage UF w formacie 2.40:1 (3072x1280)" te 2 cm na wysokość mniej aż takiej różnicy chyba nie robią :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie Magog ma podobną wielkość ekranu przy projekcji 16:9 jak Ty: "Ekran będzie z materiału transparentnego akustycznie Seymour Center Stage UF w formacie 2.40:1 (3072x1280)" te 2 cm na wysokość mniej aż takiej różnicy chyba nie robią :)

Ale Ty dalej nic nie rozumiesz - tu nie chodzi o to jaki ekran w 16;9 ma Magog czy 280 na wysokości czy 130 czy... a już najmniej że ma tak jak ja bo ja to jestem żaden odnośnik dla kolegi Magog bo to na czym i czym oglądam to się nawet nie umywa do jego warunków :) a mnie chodziło jedynie o samą sytuacje że przy ekranie CiH jeśli przyjąć że szerokość pod 2.40;1 jest optymalna to w 16;9 będzie za mało albo odwrotnie a Ty robisz z tego jakbym w zawody z Magog stawał na ekrany co jest jakieś niedorzeczne :) -kończę ten niepotrzebny wątek z Tobą bo miałem tu już wiecej nie śmiecić....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie Magog ma podobną wielkość ekranu przy projekcji 16:9 jak Ty: "Ekran będzie z materiału transparentnego akustycznie Seymour Center Stage UF w formacie 2.40:1 (3072x1280)" te 2 cm na wysokość mniej aż takiej różnicy chyba nie robią :)

To co jgx próbuje Ci wytłumaczyć to fakt potwierdzany chyba przez wiele osób, dla przykładu z tego powodu wybrałem dwa ekrany dobrane optymalnie dla mnie "projekcją naścienną" i jest 2.4:1 /w zasadzie 2.39:1/o podstawie 301 i wysokości 126 , oraz drugi o podstawie 254 i wysokości 143. Zakładamy że nie latamy z fotelem kanapą. W ekranach ze stałą wysokością wyszłoby tylko 224 cm szerokości dla 16:9. Dla mnie było zdecydowanie za mało. A filmów BD w 16:9 w tym całkiem nowych wydań jest sporo. Ale co kto lubi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
Co Ci jeszcze zostało do zrobienia, do całkowitego finiszu ? Czy już normalnie oglądasz senase ?

 

Filmy już oglądamy. Co prawda nie było oficjalnego otwarcia, ale od kiedy powiesiłem projektor to kino działa :-)). Pozostały jeszcze tylko kalibracja projektora, kalibracja subów balansujących i przeróbka osłony na projektor. Ale pomimo tego, po kalibracji Audyssey Pro audio gra bardzo dobrze, a projektor nawet bez kalibracji jest super.

 

Możesz napisać coś więcej (jeszcze bardziej szczegółowo, może być na priv) o użytych częściach ?

 

Projekt ekranu i maskowania był wcześniej wykonany w CAD, dlatego wszelkie dobory materiałów i rozwiązań odbywały się na etapie projektowania. Kilka elementów wymagało frezowania CNC, więcej o tym przeczytasz w poście 202 i 205. Silnik to model 60KTYZ 230V 14W 20RPM, dostępny na eBay’u lub czasem na Allegro. Listwa (prowadnica) to dwuteownik 20x6.3mm, musiałem zastosować profil ze względu na małą sztywność płaskownika. Profil, w miejscu mocowania do poliacetalowych sanek, został wyfrezowany do płaskownika. Rury nawojowe FI=32mm, szyna to profil zamknięty 15x15mm, z wyfrezowanym kanałem 10mm. Wszystkie materiały Alu zostały kupione w hart-metale.pl, mikrowyłączniki w TME, a sterowanie to izolowany moduł dwóch przekaźników, sterowany za pomocą wyzwalacza 12V np. taki. Jeżeli będziesz potrzebował więcej info to pytaj śmiało.

 

A nie da rady wrzucić filmika na YouTube a tu linka do niego?

 

Pewnie, że się da, film jest tutaj :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Projekt ekranu i maskowania był wcześniej wykonany w CAD, dlatego wszelkie dobory materiałów i rozwiązań odbywały się na etapie projektowania. Kilka elementów wymagało frezowania CNC, więcej o tym przeczytasz w poście 202 i 205. Silnik to model 60KTYZ 230V 14W 20RPM, dostępny na eBay’u lub czasem na Allegro. Listwa (prowadnica) to dwuteownik 20x6.3mm, musiałem zastosować profil ze względu na małą sztywność płaskownika. Profil, w miejscu mocowania do poliacetalowych sanek, został wyfrezowany do płaskownika. Rury nawojowe FI=32mm, szyna to profil zamknięty 15x15mm, z wyfrezowanym kanałem 10mm. Wszystkie materiały Alu zostały kupione w hart-metale.pl, mikrowyłączniki w TME, a sterowanie to izolowany moduł dwóch przekaźników, sterowany za pomocą wyzwalacza 12V np. taki. Jeżeli będziesz potrzebował więcej info to pytaj śmiało.

 

 

Bardzo Ci dziękuję, to już bardzo dużo informacji. Faktycznie muszę to sobie rozrysować w cadzie ...

Troszkę mnie martwi ta obrabiarka CNC (nie mam dostępu) ale może się uda bez ...

Ten wyzwalacz był konieczny ze względu na bardzo rozbudowany system sterowania u Ciebie czy jest wymagany tak czy siak ? Czy trigger z projektora by nie wystarczył gdyby miał służyć tylko temu (w sensie, że gdy uruchamiam pamięć ustawień obiektywu projektor wysyła sygnał 12v - w tym wypadku do uruchomienia maskownic)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Jeżeli będziesz miał projekt elementów w CAD to każdy warsztat posiadający frezarkę CNC wykona wszystkie elementy na podstawie plików DWG. Jak będziesz miał kłopot to pisz, myślę, że uda się pomóc. Oczywiście możesz sterować układem przekaźników bezpośrednio z wyzwalacza (triggera) projektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość

(Konto usunięte)

Chyba rzeczywiście czas na kończenie tematu i podsumowania, choć tak naprawdę, to nawet w moim kinie trudno o definitywne zakończenie :-)) Atmos, HDR, BD UHD .... :-))

 

Ale najpierw trochę aktualizacji. W kinie przybyło całkowicie zamknięte i szczelne (relatywnie) pudło na projektor. Jego głównym zadaniem, poza oczywiście funkcją wizualną, jest wyciszenie projektora. Aby zapewnić właściwe chłodzenie, po bokach, na wysokości wylotów gorącego powietrza z projektora, umieściłem dwa niskoszumne wentylatory Noctua NF-A14 (19dB @ 1200rpm @ 115cbm/h). Ponieważ wentylatory mają wymiar 140x140 to niemałym wyzwaniem okazało się estetyczne wycięcie otworu w pudle. Ostatecznie wentylatory umieściłem w redukcji 140/120, wyciąłem otwornicą otwory ϕ120 i całość przykręciłem do pudła. Niestety pierwsze włączenie okazało się porażką. Drgania generowane przez wentylatory przenosiły się poprzez sztywne mocowanie na obudowę, a dalej powodując drgania dolnej płyty, powodowały, że całość zaczęła "grać" niczym głośnik umieszczony w pudle rezonansowym. Należało mechanicznie odizolować redukcję z wentylatorami od obudowy. Pomogły silikonowe o-ringi kupione w sklepie hydraulicznym.

 

post-57849-0-90215500-1483471536_thumb.jpg post-57849-0-25953900-1483471590_thumb.jpg post-57849-0-71081600-1483471591_thumb.jpg

 

Dodatkowo, dołożyłem uformowane z pozostałości wełny Linacoustic prowadnice, ograniczające cyrkulację powietrza wewnątrz pudła i kierujące gorące powietrze wprost do wentylatorów. Duży otwór od spodu (nawiewowy) jest zamknięty filtrem przeciwkurzowym Demciflex, mocowanym na uszczelkę magnetyczną. Filtr można zdejmować do mycia. Aby zapewnić właściwy przepływ powietrza i chłodzenie projektora całość musi być szczelna, a co za tym idzie wentylatory nie mogą zasysać żadnego "obcego" powietrza, szczególnie przez otwór z przodu. Otwór ten należy zamknąć, ale pozostaje kwestia jakości tego "zamknięcia" ponieważ zastosowany materiał (szkło) nie może odbijać, zniekształcać ani powodować strat strumienia świetlnego. Za radą z AVS zastosowałem niskostratne i pokryte warstwą antyrefleksową techniczne szkło Edmund Optics. Aby dodatkowo zminimalizować odbicia mogące powstać w szkle, szybka jest zamocowana pod kątem ok. 10 stopni. W ten sposób strumień światła z projektora jest do niej prostopadły.

 

post-57849-0-12038100-1483471688_thumb.jpg post-57849-0-37958700-1483471690_thumb.jpg post-57849-0-14146700-1483471685_thumb.jpg

 

Projektor JVC w trybie eco generuje niewielki strumień gorącego powietrza, tak więc sensownym było obniżenie prędkości wentylatorów do 1000rpm i jednoczesne zmniejszenie szumu do 16dB. Oczywiście są to wartości "deklarowane". W praktyce wentylatory są słyszalne, jednak jest to szum niemalże pomijalny. Wewnątrz pudła temperatura jest stabilna i nie przekracza 30C po 3 godzinach. Po kolejnych 3 wzrasta do 33C, co nadal jest wartością bezpieczną.

 

post-57849-0-26414300-1483474918_thumb.jpg post-57849-0-66602900-1483474919_thumb.jpg post-57849-0-02018500-1483474921_thumb.jpg

 

Następnym razem będzie o zmianach w sprzęcie (bye, bye Denon) i kalibracji HAA. Muszę tylko znaleźć więcej czasu :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Skądże znowu, Audyssey ma swoje ograniczenia i wady, Dirac z resztą też, ale nadal go używam (w wersji Pro). Chociaż pełna kalibracja HAA zrobiona w DSP ma taki potencjał, że można spokojnie żyć bez jakiegokolwiek systemu autokalibracji. Oba systemy automatyczne mają jednak tę zasadniczą wadę, że im gorsze warunki wejściowe, tym gorszy i mniej przewidywalny wynik (garbage in - garbage out). Ręczna kalibracja powoduje, że Audyssey jest finalnym dopieszczeniem systemu, a nie głównym narzędziem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspa

 

Wspaniała sprawa to pudło na projektor. W docelowym systemie zawsze myślałem (i wciąż myślę) właśnie o takim rozwiązaniu. Aż dziw bierze, że nikt nie oferuje takich pudeł na rynku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak przeszkadza Wam hałas projektora? Mojego w ogole nie słyszę podczas seansu. Fakt, że HW55 uchodzi za jeden z najcichszych projektorów...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przeszkadza, bo mam 27dB nominalnie, w miejscu projekcji 23-24 i to w nocy przy cichych scenach słychać, gdyż szum tła mam 19 dB.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.